Konzerviranje 4T motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Konzerviranje 4T motorja
Pred slabim mesecem dni sem izvedel, da obstaja ta forum. V zadnjih dneh sem ga spremljal kolikor mi je dopuščal prosti čas, ki ga žal ni prav veliko. Upam, da je to pravi naslov za par vprašanj, ki me zanimajo odkar sem nabavil rabljen čoln. Mogoče ste to temo že večkrat obdelali ampak med iskanjem po forumu je nisem našel.
Vedno sem imel samo 2T motorje, sedaj pa imam tri sezone rabljen motor Yamaha 50km 4T. Za letos sem končal z uporabo in sem ga pripeljal domov v garažo. Rad bi ga konzerviral za zimo, pa nimam izkušenj s 4T motorji. Tudi nasploh nimam izkušenj s servisiranjem motorjev. Imam par vprašanj in vsak odgovor mi bo zelo koristil.
1.) Kaj je potrebno naredit po koncu sezone, da bo motor spomladi deloval tako kot treba?
2.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat svečke?
3.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat filter za olje?
4.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat motorno olje?
5.) Koliko anod je pri tem tipu motorja na bloku motorja? Kje se nahajajo?
6.) Ali je čez zimo potrebno motor zaliti z oljem? Če ja, kako se to stori?
Upam, da ni preveč vpršanj za prvič. Za vse odgovore se vam lepo zahvaljujem.
Pozdrav!
Jure
Vedno sem imel samo 2T motorje, sedaj pa imam tri sezone rabljen motor Yamaha 50km 4T. Za letos sem končal z uporabo in sem ga pripeljal domov v garažo. Rad bi ga konzerviral za zimo, pa nimam izkušenj s 4T motorji. Tudi nasploh nimam izkušenj s servisiranjem motorjev. Imam par vprašanj in vsak odgovor mi bo zelo koristil.
1.) Kaj je potrebno naredit po koncu sezone, da bo motor spomladi deloval tako kot treba?
2.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat svečke?
3.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat filter za olje?
4.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat motorno olje?
5.) Koliko anod je pri tem tipu motorja na bloku motorja? Kje se nahajajo?
6.) Ali je čez zimo potrebno motor zaliti z oljem? Če ja, kako se to stori?
Upam, da ni preveč vpršanj za prvič. Za vse odgovore se vam lepo zahvaljujem.
Pozdrav!
Jure
1) Iz tvojega opisa motorja sicer ne vem ali ima motor uplinjač ali je elektronski vbrizg. Če je prvo ga konzerviraš s sprejem za konzerviranje motorjev(olje v spreju) tako, da snameš filter zraka in v uplinjač špricaš konzervirni spraj nato boš videl da začne motor kaditi in bo počasi v dimu ugasnil. To pomeni, da je olje dodobra namazalo motor. Če je elektonski vbrizg ga pa konzerviraš tako, da v rezervar za gorivo postopoma dodajaš olje dokler motor ne začne kaditi in postopoma ugasne. V obeh primerih lahko nato še odviješ svečke in v cilinder vbrizgaš malo konzervirnega olja.
2) Za svečke je čisto dovolj, da jih menjaš vsako drugo sezono(predpostavljam, da motor koristiš samo v sezoni).
3) Filter olja in bencina menjaj vsako leto.
4) Olje v peti in motorju menjaj vsako leto
5) Anode(cinke) obvezno menjaj če so izrabljene(nagrizene)
6) Čez zimo in tudi med uporabo motor dobro pošpricaj z WD40 sprayem in motor bo dolgo brez korozije.
2) Za svečke je čisto dovolj, da jih menjaš vsako drugo sezono(predpostavljam, da motor koristiš samo v sezoni).
3) Filter olja in bencina menjaj vsako leto.
4) Olje v peti in motorju menjaj vsako leto
5) Anode(cinke) obvezno menjaj če so izrabljene(nagrizene)
6) Čez zimo in tudi med uporabo motor dobro pošpricaj z WD40 sprayem in motor bo dolgo brez korozije.
Hvala za hitre odgovore. Moram pogledat ali ima motor uplinjač ali elektronski vbrizg. Kaj je sploh kakšna razloka med konzerviranjem 2T in 4T motorjev?
Kolegi so mi svetovali, da čez zimo vsakih par tednov za par sekund poženem motor, da se zavrtijo bati in tako namažejo stene batov. Pri tem pa ne namestim varovala za izklop motorja, tako da motor ne vžge. Je to smiselno počet? Lahko s tem kaj koristim / škodujem motorju?
Jure
Kolegi so mi svetovali, da čez zimo vsakih par tednov za par sekund poženem motor, da se zavrtijo bati in tako namažejo stene batov. Pri tem pa ne namestim varovala za izklop motorja, tako da motor ne vžge. Je to smiselno počet? Lahko s tem kaj koristim / škodujem motorju?
Jure
Razlika je če imajo uplinjač ali elektronski vbrizg(injection). Motorjev z elektronskim vbrizgom ne smeš konservirati z načinom, da v dovod zraka špricaš olje(konzervirni spray)!!!!!
Če nočeš motorja konzervirati in imaš čoln v garaži in NI TEMPERATURA PROSTORA POD LEDIŠČEM, lahko motor 1 x na 14 dni priklopiš na vodo in vžgeš, ter pusti da teče cca 5min.
Če je temperatura prostora pod lediščem TEGA NE PRAKTICIRAJ kajti lahko narediš več škode kot koristi in RAJE KONZERVIRAJ.
To pa, da vsakih par tednov "zavrtiš bate", z izklopljenim motorjem, verjemi od tega ni nobene koristi, tega ne delaj.
Če nočeš motorja konzervirati in imaš čoln v garaži in NI TEMPERATURA PROSTORA POD LEDIŠČEM, lahko motor 1 x na 14 dni priklopiš na vodo in vžgeš, ter pusti da teče cca 5min.
Če je temperatura prostora pod lediščem TEGA NE PRAKTICIRAJ kajti lahko narediš več škode kot koristi in RAJE KONZERVIRAJ.
To pa, da vsakih par tednov "zavrtiš bate", z izklopljenim motorjem, verjemi od tega ni nobene koristi, tega ne delaj.
Na suho motorja ne vžigaj ker ni najboljše, lahko pa direktno v valje našpricaš konzervacijsko Quicksilver olje- peno in potem brez svečk obrneš bate, da se stene premažejo, s kratkim obratom(vedno brez svečk). Če ni svečk ni vžiga in tlaka ni, tako da ni škode. Potem pa pusti do sezone. Največ škode na motorju je pri hladnem vžigu(če dolgo stoji), ko bati na suho drgnejo(oljna črpalka še ne rine olja). Pri najbolj vizkoznem olju je pri bencinskih motorjih ta čas cca 10 sek. V gorivo ali dovod zraka pa raje ne špricaj, da ti ne zamaši brizgalnih šob.
Menjava ostalih delov je odvisna od ur uporabe.
Olje v peti lahko 2leti če imaš do 50 ur, obvezno pa preglej vsako leto če ni vanj prišla voda(belo moten). To je pač menjalnik v avto ga menjajo na 100.000km.
Svečke imaš lahko tudi dve leti ampak obvezno pri sebi nove rezervne!
Cin protektorje pa prebrusi z žično krtačo da imajo boljši kontakt.
Za impeler imaš pa vsaj 100 člankov.
Menjava ostalih delov je odvisna od ur uporabe.
Olje v peti lahko 2leti če imaš do 50 ur, obvezno pa preglej vsako leto če ni vanj prišla voda(belo moten). To je pač menjalnik v avto ga menjajo na 100.000km.
Svečke imaš lahko tudi dve leti ampak obvezno pri sebi nove rezervne!
Cin protektorje pa prebrusi z žično krtačo da imajo boljši kontakt.
Za impeler imaš pa vsaj 100 člankov.
anode
Ko je ravno govora o anodah, moraš biti pazljiv na anode, katere se nahajajo na samem bloku motorja.
http://ascmarine.wss-pro.com/pages/part ... fault.aspx
(cylinder block)
Tukaj je primer za Hondo, kjer je podobna Yamahi! Velikokrat se pozabi na te anode kar ni OK!!!
LP
http://ascmarine.wss-pro.com/pages/part ... fault.aspx
(cylinder block)
Tukaj je primer za Hondo, kjer je podobna Yamahi! Velikokrat se pozabi na te anode kar ni OK!!!
LP
Dodal bi le da ni dobro motor špricati z WD40, saj je zelo vnetljiv, kar pa pomeni potencialno nevarnost pri kakšnem testu iskre svečke,..., WD40 ima tudi dosti alkohola in ostalih kislin, ki so škodljive za motor.
Bolje uporabljati spreje, ki so običajno na teflonski ali silikonski bazi in niso vnetljivi, prodajajo jih v vsaki navtični trgovini.
Bolje uporabljati spreje, ki so običajno na teflonski ali silikonski bazi in niso vnetljivi, prodajajo jih v vsaki navtični trgovini.
Če spomladi ne vžge rad (kar je normalno zaradi olja v cilindrih), smo mu vedno pomagali s start sprayem. Običajno je takoj kresnil. Če start spraya ni, je dober tudi One-shot ali podoben spray za čiščenje karburatorjev , uporabili smo tudi že z Brake-clener. Skratka brez kompliciranja. Res pa je, da so bili to vedno karburatorski motorji. Mogoče je injection potreben preciznejše nege zaradi injektorjev.
good girls go to heaven, bad girls go everywhere !
good girls go to heaven, bad girls go everywhere !
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov