Konzerviranje 4T motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

jure
Naddesetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: Pe Nov 28, 2008 12:26

Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a jure » Pe Nov 28, 2008 19:28

Pred slabim mesecem dni sem izvedel, da obstaja ta forum. V zadnjih dneh sem ga spremljal kolikor mi je dopuščal prosti čas, ki ga žal ni prav veliko. Upam, da je to pravi naslov za par vprašanj, ki me zanimajo odkar sem nabavil rabljen čoln. Mogoče ste to temo že večkrat obdelali ampak med iskanjem po forumu je nisem našel.

Vedno sem imel samo 2T motorje, sedaj pa imam tri sezone rabljen motor Yamaha 50km 4T. Za letos sem končal z uporabo in sem ga pripeljal domov v garažo. Rad bi ga konzerviral za zimo, pa nimam izkušenj s 4T motorji. Tudi nasploh nimam izkušenj s servisiranjem motorjev. Imam par vprašanj in vsak odgovor mi bo zelo koristil.

1.) Kaj je potrebno naredit po koncu sezone, da bo motor spomladi deloval tako kot treba?
2.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat svečke?
3.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat filter za olje?
4.) Kako pogosto (na koliko let ali delovnih ur) je potrebno / priporočljivo menjat motorno olje?
5.) Koliko anod je pri tem tipu motorja na bloku motorja? Kje se nahajajo?
6.) Ali je čez zimo potrebno motor zaliti z oljem? Če ja, kako se to stori?

Upam, da ni preveč vpršanj za prvič. Za vse odgovore se vam lepo zahvaljujem.

Pozdrav!
Jure
mito75
Poročnik korvete
Prispevkov: 52
Pridružen: To Dec 25, 2007 14:47
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a mito75 » Pe Nov 28, 2008 21:35

1) Iz tvojega opisa motorja sicer ne vem ali ima motor uplinjač ali je elektronski vbrizg. Če je prvo ga konzerviraš s sprejem za konzerviranje motorjev(olje v spreju) tako, da snameš filter zraka in v uplinjač špricaš konzervirni spraj nato boš videl da začne motor kaditi in bo počasi v dimu ugasnil. To pomeni, da je olje dodobra namazalo motor. Če je elektonski vbrizg ga pa konzerviraš tako, da v rezervar za gorivo postopoma dodajaš olje dokler motor ne začne kaditi in postopoma ugasne. V obeh primerih lahko nato še odviješ svečke in v cilinder vbrizgaš malo konzervirnega olja.
2) Za svečke je čisto dovolj, da jih menjaš vsako drugo sezono(predpostavljam, da motor koristiš samo v sezoni).
3) Filter olja in bencina menjaj vsako leto.
4) Olje v peti in motorju menjaj vsako leto
5) Anode(cinke) obvezno menjaj če so izrabljene(nagrizene)
6) Čez zimo in tudi med uporabo motor dobro pošpricaj z WD40 sprayem in motor bo dolgo brez korozije.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Nov 28, 2008 21:42

Sedi pet! :D

Samo okrog anod... Načelno naj bi se menjavale, ko jih volumsko manjka 30%. V praksi ne bo nič narobe, če jih bo "pojedlo" do nekje polovice, potem pa res obvezno menjava... Je pa ob nekaj tedenski uporabi letno vsaka cinkova anoda lahko v uporabi tudi do 10 let...

LP
jure
Naddesetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: Pe Nov 28, 2008 12:26

OdgovorNapisal/-a jure » So Nov 29, 2008 14:32

Hvala za hitre odgovore. Moram pogledat ali ima motor uplinjač ali elektronski vbrizg. Kaj je sploh kakšna razloka med konzerviranjem 2T in 4T motorjev?
Kolegi so mi svetovali, da čez zimo vsakih par tednov za par sekund poženem motor, da se zavrtijo bati in tako namažejo stene batov. Pri tem pa ne namestim varovala za izklop motorja, tako da motor ne vžge. Je to smiselno počet? Lahko s tem kaj koristim / škodujem motorju?

Jure
mito75
Poročnik korvete
Prispevkov: 52
Pridružen: To Dec 25, 2007 14:47
Kraj: NOVA GORICA

OdgovorNapisal/-a mito75 » So Nov 29, 2008 19:03

Razlika je če imajo uplinjač ali elektronski vbrizg(injection). Motorjev z elektronskim vbrizgom ne smeš konservirati z načinom, da v dovod zraka špricaš olje(konzervirni spray)!!!!!
Če nočeš motorja konzervirati in imaš čoln v garaži in NI TEMPERATURA PROSTORA POD LEDIŠČEM, lahko motor 1 x na 14 dni priklopiš na vodo in vžgeš, ter pusti da teče cca 5min.
Če je temperatura prostora pod lediščem TEGA NE PRAKTICIRAJ kajti lahko narediš več škode kot koristi in RAJE KONZERVIRAJ.

To pa, da vsakih par tednov "zavrtiš bate", z izklopljenim motorjem, verjemi od tega ni nobene koristi, tega ne delaj.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Dec 02, 2008 17:06

Na suho motorja ne vžigaj ker ni najboljše, lahko pa direktno v valje našpricaš konzervacijsko Quicksilver olje- peno in potem brez svečk obrneš bate, da se stene premažejo, s kratkim obratom(vedno brez svečk). Če ni svečk ni vžiga in tlaka ni, tako da ni škode. Potem pa pusti do sezone. Največ škode na motorju je pri hladnem vžigu(če dolgo stoji), ko bati na suho drgnejo(oljna črpalka še ne rine olja). Pri najbolj vizkoznem olju je pri bencinskih motorjih ta čas cca 10 sek. V gorivo ali dovod zraka pa raje ne špricaj, da ti ne zamaši brizgalnih šob.
Menjava ostalih delov je odvisna od ur uporabe.
Olje v peti lahko 2leti če imaš do 50 ur, obvezno pa preglej vsako leto če ni vanj prišla voda(belo moten). To je pač menjalnik v avto ga menjajo na 100.000km.
Svečke imaš lahko tudi dve leti ampak obvezno pri sebi nove rezervne!
Cin protektorje pa prebrusi z žično krtačo da imajo boljši kontakt.
Za impeler imaš pa vsaj 100 člankov. :wink:
janko
Kapitan korvete
Prispevkov: 94
Pridružen: Po Apr 07, 2008 11:40
Kraj: KK

anode

OdgovorNapisal/-a janko » Sr Apr 29, 2009 12:50

Ko je ravno govora o anodah, moraš biti pazljiv na anode, katere se nahajajo na samem bloku motorja.

http://ascmarine.wss-pro.com/pages/part ... fault.aspx
(cylinder block)

Tukaj je primer za Hondo, kjer je podobna Yamahi! Velikokrat se pozabi na te anode kar ni OK!!!

LP
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Sr Apr 29, 2009 14:05

Res je in ponavadi so še pokrite s kakšnim pokrovčkom tako, da jih sploh ni možno videti dokler ne odstraniš tega.
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Če Apr 30, 2009 08:35

Jaz opravim konzervacijo tako kot je opisal kocka. Če se boš odločil za to varianto, glej da ne bo ostalo kaj goriva v vplinjačih, ker le ta shlapi, ostanejo pa smeti. To storiš tako, da ga ne ugasneš ampak mu samo prekineš dovod goriva (znameš cevko pred motorjem).

LP Klemen
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 596
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » Če Apr 30, 2009 14:34

Pozdrvljeni

imam motor volvo penta 3.0 in sem lani po sezoni naredil konzervacijo motorja z sprejem skozi filter zraka,zdaj pa me zanima,če moram kaj posebnega narediti ali lahko motor samo vžgem.

L.P.
Uporabniški avatar
stojko
Viceadmiral
Prispevkov: 464
Pridružen: So Jun 21, 2008 16:50
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a stojko » Sr Maj 13, 2009 04:50

No, Morjeplovci.... To zanima tudi mene. Motor sem konzerviral na pooblaščenem servisu. Vžgem in gas ali še kaj drugega?
klemzi
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Sr Apr 16, 2008 15:24
Kraj: trzin

OdgovorNapisal/-a klemzi » Sr Maj 13, 2009 10:21

Jaz odvijem svečke, ga nato nekajkrat obrnem brez svečk in ga nato normalno vžgem.

LP Klemen
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Sr Maj 13, 2009 10:49

Dodal bi le da ni dobro motor špricati z WD40, saj je zelo vnetljiv, kar pa pomeni potencialno nevarnost pri kakšnem testu iskre svečke,..., WD40 ima tudi dosti alkohola in ostalih kislin, ki so škodljive za motor.
Bolje uporabljati spreje, ki so običajno na teflonski ali silikonski bazi in niso vnetljivi, prodajajo jih v vsaki navtični trgovini.
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Sr Maj 13, 2009 11:20

Če spomladi ne vžge rad (kar je normalno zaradi olja v cilindrih), smo mu vedno pomagali s start sprayem. Običajno je takoj kresnil. Če start spraya ni, je dober tudi One-shot ali podoben spray za čiščenje karburatorjev , uporabili smo tudi že z Brake-clener. Skratka brez kompliciranja. Res pa je, da so bili to vedno karburatorski motorji. Mogoče je injection potreben preciznejše nege zaradi injektorjev.


good girls go to heaven, bad girls go everywhere !
Uporabniški avatar
Mitja P
Admiral
Prispevkov: 2367
Pridružen: Ne Okt 19, 2008 19:04

OdgovorNapisal/-a Mitja P » Sr Maj 13, 2009 14:19

Kr en, no ravno danes sem vžigal enga dizla. Mogoče ne boš verjel z Maxi brilom :D :D

Preverjeno, dela!! :D

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov