Poliranje čolna - V iskanju svetega grala

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro, Marchi

Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 10:37

Super. Hvala ti.
Torej za streho bom uporabil ovco(je najbolj kritična,saj je najbolj izpostavljena soncu). Za vse ostalo pa srednjo rumeno gobo, za zaščito pa mehko belo gobico.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Feb 27, 2016 10:50

Za barve ne vem katerega proizvajalca imaš. Vsak ima svoje barve. Drugače pa ja. Morda potegnes se streho s strednjo po ovci, da jo lepo finiširaš.
Zascito bos tudi verjetno lazje nanesel na roke.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 10:54

Ok. Sicer nevem kaj misliš z barvami. Paste in zaščito imam vse od Megueirsa.
Uporablja pa Leidi vse materijale od tega proizvajalca.

http://www.polychem-group.com/hr/news/a ... leidi.html
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Feb 27, 2016 11:07

Bela barva gobe je od Menzerne najbolj groba rumena pa srednja, siva je mehka. Od Flexi je bela srednja, rumena najbolj groba, rdeča fina.

Od meguiarsa bi jaz vzel rumeno 2.0 to je groba.
Ne vem katero pasto imaš. Priporočam, ce imas marine pasto, da prej "prajmaš" gobo. Zmoči jo in nato pod polnimi obrati kakih 10 sekund da odmeče vodo. Oziroma navlaži jo na nek način.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 11:47

Pasto imam to desno na sliki,letos bom pa probal še to levo plavo. Jo uporablja proizvajalec mojega čolna in pravi ,da je odlična.

Slika


Gobice pa imam te od MTS. Ovco bom še nabavil.

Slika
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Feb 27, 2016 12:09

OK.

Rumena goba je Groba goba. Bela je Fina.

Desna politura v bistvu ni politura. Je za osvezitev. Torej, ce se barka že sveti bo to dober izdelek. Ali če imaš temne boke je dobra pasta za drugo roko, da odstrani "swirle". Ni za zbleden gelcoat.
Poliras lahko tako z rumeno, kot z belo gobo. Jaz bi raje z rumeno. Ta pasta ni primerna za ovco.

Za modro pasto pa ne vidim kater "model" je, zato ne morem komentirati. Če mi poveš podatek ti z veseljem svetujem, ker poznam te paste.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 12:17

Slika
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 12:23

Slika

Barka po 10 mesecih v vodi in na soncu ima razen strehe še kar lep sijaj.

Ful hvala ti za odgovore.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » So Feb 27, 2016 12:30

Tudi ta je CleanerWax.

Jaz jih sicer ne uporabljam, ker nanašam zascito posebej. Gre pa za t.i. superfine paste z "voskom". Oksidacije ne odstrani, razen res blage.
Po mojem mnenju, če imaš obledel gelcoat ne bo zadovoljivega rezultata, vsaj ne za prav dolgo.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 595
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

OdgovorNapisal/-a vili » So Feb 27, 2016 12:43

Pol bi rabil še neko grobo pasto za streho. Katero mi priporočaš,oz. imaš,sigurno imaš katero za prodat. Rabil bi pa je bolj malo,saj jo rabim samo za streho. Pol če vzamem liter,bo to prej trdo ratalo,kot jo jaz porabim.
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » To Mar 08, 2016 18:04

mamaMicka je napisal
Jaz največ, kot osnovo uporabljam Menzerna paste(fg 300, 400, 1000, 2200 in 4500). Imam še nekaj zaloge TopGear past, katere mešam k osnovi za boljšo mazljivost, ko je vroče ali močneje piha, ker so zelo mastne.

Pozdravljen mamaMicka
Katero granulacijo Menzerna priporočaš za jadrnico 87 letnik, redno vzdrževana, v dobrem stanju. Do sedaj sem rabil 3M zeleno. Pa še to, kje je najbolje nabavit pasto Menzerna ? Hvala za odgovor.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Mar 09, 2016 08:22

vili napisal/-a:Pol bi rabil še neko grobo pasto za streho. Katero mi priporočaš,oz. imaš,sigurno imaš katero za prodat. Rabil bi pa je bolj malo,saj jo rabim samo za streho. Pol če vzamem liter,bo to prej trdo ratalo,kot jo jaz porabim.


Ni problema, lahko dam jaz manj. Imam nekaj novega.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Mar 09, 2016 08:25

MarjanT napisal/-a:mamaMicka je napisal
Jaz največ, kot osnovo uporabljam Menzerna paste(fg 300, 400, 1000, 2200 in 4500). Imam še nekaj zaloge TopGear past, katere mešam k osnovi za boljšo mazljivost, ko je vroče ali močneje piha, ker so zelo mastne.

Pozdravljen mamaMicka
Katero granulacijo Menzerna priporočaš za jadrnico 87 letnik, redno vzdrževana, v dobrem stanju. Do sedaj sem rabil 3M zeleno. Pa še to, kje je najbolje nabavit pasto Menzerna ? Hvala za odgovor.


Odvisno... morda FG400 in potem glede na stanje barke izbereš pravo gobo.
Ampak ima ta pasta zelo ozek razpon pri temperaturi in vetru.
Če se kje lahko dobiva ti dam jaz pravilno mešanico. Veliko lažje bo delati z njo.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Sr Mar 09, 2016 11:18

mamaMicka imaš ZS
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Mar 13, 2016 00:39

POLIRANJE PLASTIKE - pokrov-ohišje izvenkrmnega motorja, razni spojlerji, pokrovi zračnikov.

Ker sem ravno kar konkretno poliral en izvenkrmni motor se mi je porodilo, da bi lahko napisal nekaj pomembnih stvari pri poliranju plastike. Predvsem razlika napram poliranju trupa.

Torej glavne razlike so:

- pokrovi so v veliki večini barvani z laki. Bodisi akril, PU... Razlika napram gelcoatu je ta, da je barva nekajkrat mehkejša od GC.
v povprečju gremo z materiali na eno stopnjo bolj fino za enak rezultat. To sicer ne pomeni, da ne uporabljamo ovce. Jo, ampak le ob zelo zbledeleni barvi in če vemo, da nam debelina laka dopušča večji odjem. Torej, če GC zaključimo z medium pasto bomo lak z fino, saj se bodo drugače videle v laku mikro praske, ki so od gobe ali pa od polir paste.

- veliko pokrovov je tako, kot avto barvano v dveh plasteh - baza, torej osnovna barva + prozoren lak.
To pomeni, da imamo "na voljo" manj, kot polovico debeline nanosa, ki ga lahko odpoliramo. Če prepoliramo lak nastane flek brez sijaja. Kot em zgoraj napisal je pri grobih kombinacijah potrebno biti previden.

- pokrovi imajo v povprečju nanos obeh slojev med 80 in 150 mikronov, kar je 5x tanjše od gelcoata.
Kot sem napisal imamo za delo na voljo le polovico debeline. Zato še enkrat je potrebno biti prepričan o debelini laka in tudi več poudarka moramo dati na zaščito po poliranju, da ni potrebno vsakoletno poliranje.
Gelcoat pa je precej debelejši, poleg tega trši in odjem materiala posledično manjši.

- Plastika pokrovov je veliko tanjša od trupa čolna.
- plastika slabše prevaja toploto od poliestra in steklenih vlaken in zaradi manjše mase tudi sprejme veliko manj toplote.

Kot, da ni dovolj, da je lak mehkejši in ga je manj na voljo je velik problem tudi pregrevanje. Ker je plastika tanjša od trupa in manjše gostote pomeni, da imamo absolutno gledano veliko manj mase, ki jo lahko segrejemo. Torej z xxx Joulov energije(recimo 60 sekund poliranja) bomo plastiko segreli nekajkrat bolj, kot trup čolna. Zaradi slabše prevodnosti pa plastika še dodatno zadrži več toplote od stekloplastike in GC-ja.

Poleg tega, pa lakirana plastika tudi sicer dopušča precej nižje temperature. Če nam trup dopusti napako in pregretje do vročega na otip... lakirana plastika ne bo. Pokaže velik flek brez zijaja, lahko tudi nagubanost in luščenje barve.

Če povzamem nekaj splošnih navodil.
Goba in pasta naj bo eno stopnjo bolj fina. Ovce, če ni lak ekstremno obledel ne uporabljamo.
Poliramo z manjšo hitrostjo, manjši pritisk-podaljšamo čas obdelave. Mašino hitreje "vozimo po površini". Gobo pred poliranjem lahko(bolj) navlažimo. Ne poliramo z robom gobe in ne poliramo točkovno(na enem delu, če je recimo kak flek), vedno umaknemo mašino, da se površina lahko ohladi.
Pazimo, da ne poberemo kako mast z motorja, ker je ponavadi potem goba uničena.
Uporabimo kvalitetne zascite laka.

Slika 50:50 grobo poliranje. Groba pasta, trda goba. Ob plešasti glavi na tretji sliki se vidijo swirli in hologrami po grobem poliranju
Slika
Slika
Slika

Cel pokrov spoliran z grobo pasto in grobo gobo. Platišne robove, surovo plastiko in nasploh vse robove je potrebno zaščititi. Robove sploh, saj jih zelo hitro prepoliramo.
Slika
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov