Poliranje čolna - V iskanju svetega grala

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

tyson

OdgovorNapisal/-a tyson » Ne Mar 13, 2016 08:48

uau, tole pa je demonstracija znanja :wink:
krasno prikazan efekt dela... mojstrskega dela, seveda... lepo!
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 417
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 20:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Ne Mar 13, 2016 09:34

No, tu ni kaj dodati. @MM je res mojster poliranja. Po slikah sodeč je delo opravljeno vrhunsko, nakar je v večini primerov še vse podkrepljeno z besedilom o postopku oz načinu poliranja. Tudi v poduk oz svetovanje drugim. Vsaka čast! Kapo dol.
Uporabniški avatar
BOJA
Admiral
Prispevkov: 710
Pridružen: Če Maj 06, 2010 14:52
Kraj: Trzin

OdgovorNapisal/-a BOJA » Ne Mar 13, 2016 20:14

mM,
odlično. Komaj čakam, da ti pripeljem še mojega :wink:
Green to green or red to red, safely go ahead!
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1816
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

OdgovorNapisal/-a jozko » Ne Mar 13, 2016 21:04

mamaMicka je res pravi mojster poliranja!

Ne govorim o omenjenih slikah, o njegovih postopkih sem se jeseni prepričal ob izvedbi na čolnu :P
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Ne Mar 13, 2016 21:36

Ja, da se da takole obnoviti plastiko. Mislim, da še nova ni imela takšnega leska.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Mar 13, 2016 22:22

na ZS sem dobil tole vprašanje. Je zelo aktualna stvar. Večkrat sem že videl takšno početje... Avtor je pustil objaviti!
vrašanje na ZS napisal/-a:Pozdravljen,

o poliranju nimam pojma to boš videl že z mojega vprašanja :D .
Ker omenjaš ovce in gobe me zanima ali ni bilo včasih tako da si z gobo nanesel pasto na površino z ovco pa spoliral. Kako se dela sedaj ali naneseš z ovco in tudi poliraš z ovco?

Hvala za odgovor.

Lep pozdrav

Pozdravljen...

Kar ne veš pač vprašaš. Nihče ne ve vsega!

Če povem pošteno nikoli ni bilo tako, da si prvo namazal površino z gobico, nato pa poliral. Zakaj?
Če pasto namažeš in razmažeš po površini, se predno sploh začneš polirati že osuši. Mazivo, ki je v pasti je tam tudi zato, da se pasta ne posuši prehitro, torej, da se "granulat" v pasti razgradi, kot se mora. Če maziva ni, se vse skupaj odpraši predno se je "granulat" razpadel in ni željenega efekta.
Poleg tega pa tudi sicer ne sme biti nekega "transfer" materiala vmes. Če z eno gobico nanasaš, drugo poliraš je na vmesni gobici ostal bodisi "granulat" ali pa mazivo in spet ni željenega efekta.
To "metodo" so pogruntali fantje po marinah, namaže 1 ali 2m2, vmes se itak vse posuši, potem pa nažge mašino, pasta se odpraši, ostane pa olje iz paste in površina se sveti... 2 tedna!
Z enim nanosom paste se polira površino velikosti 30x30, 40x40 oziroma max 50x50. Zavisi od paste, temperature, vetra in občutka. Kar je več se pasta prehitro posuši in odpraši predno je naredila za kar "je plačana". Smile
En primer, če začnem polirati in se mi recimo izklopi kabel iz podaljška. Jaz vedno ostanek paste obrišem stran in isti del naredim še enkrat. Dejansko po tem, ko "raztegneš" pasto po površini se gre za sekunde. Zunaj poleti je 10 sekund lahko že preveč.

Najpogosteje se polirno pasto nanese na gobo ali ovco s katero poliraš. Bodisi 4 pike, 6 pik, lahko križ ali pač kakor komu paše. Sam pa pasto direktno iz plastenke nanesem na površino, ponavadi naredim tri črte, oziroma po inspiraciji Smile Razlika je v tem, da če apliciraš na gobo točno veš koliko si dal. Se pa goba tako malenkost hitreje zafila. Če daš na površino pa nisi prav siguren koliko, ampak če delaš več, dobiš ta občutek.

Ovca, goba...
Ovca je najbolj grob nastavek za poliranje. Ovca zato, ker goba pač ne more biti tako groba, če bi bila bi bila pretrda in se ne da polirat.
Groba goba je bolj fina od ovce, nato je še srednja goba in pa fina, ki je ponavadi tako mehka, kot pena za spanje.
V te 4 kategorije se v grobem delijo polirni koluti. Potem so pa detajli od proizvajalca do proizvajalca. Recimo Ovca od XX proizvajalca je anako groba, kot Groba goba od VV proizvajalca. Srednja goba OO proizvajalca je manj groba od srednje gobe GG proizvajalca...

Bom pa ob priliki popravil tudi zapisano. Tehnologija gob in predvsem past je šla v zadnjih 3 letih tako naprej, da ovca pri večini čolnov sploh ni več potrebna. Ovca ima eno slabo lastnost in to je, da je "ostra". Pomeni, da če GC ni extremno trd bo pustila mikro rise, ki se sploh na temnem GCju lahko vidijo. In te rise so, neglede na pasto. Če jih nočeš moraš narediti še eno roko poliranja.

Toliko...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Mar 14, 2016 13:19

Daki napisal/-a:Ja, da se da takole obnoviti plastiko. Mislim, da še nova ni imela takšnega leska.


Tole bo slišati samohvalno, vendar, če barka ni poškodovana in gelcoat ni "mrtev" se da barko pripraviti, da izgleda, kot nova. Nekatere barke pa so celo lepše, kot nove. En hrvaški proizvajalec je dejansko rekel, da ne izdobavljajo tako svetlečih.
Je pa en limit in to je porabljen čas. Vzemimo za primer 30ft plovilo. Da se nekaj narediti v 10 urah. Brez strahu, da bi zmanjkalo dela pa si na enakem plovilu lahko tudi 50 ur. Ker je čas denar se vedno išče nek primeren kompromis med izdelkom in porabljenim časom.
Detajli so tisti, ki dajo piko na i in tudi porabljajo čas.
Za končen lep izgled so vsekakor pomembni detajli. Recimo robna guma, inox, razni pokrovi, silikon okoli stvari, ki jih je treba pač silikonirati. Pa še kaj sem pozabil...

Ne vem točno, ker sem delal po obrokih, v motor na slikah zgoraj je bilo investirano med 3 in 4 ure.

Na tej sliki smo popravljali zbledene "fuge" med matami. Pol ure vzame samo zascita. Delati je treba previdno(sploh, ko ti lastnik reče, da so nove in drage :) ) Ne spomnim se koliko je bilo tu dela, ampak 2 ure kar sigurno. Pa na koncu ni sigurno, da ne bo treba čez eno leto popravljati, ker enostavno ni prostora, ne moreš dovolj pritisniti mašine, da bi bil siguren, da je narejeno, kot je treba. Potem je treba še vse ščistiti.
Slika

Prej je bilo nekako takole
Slika


Recimo čiscenje okoli pokrova... (pa gre 10 minut...)

Prej
Slika
Potem
Slika

Tik nad vodno linijo je večinoma GC rumen. In če hočeš rezultat je potebno polirati do AF-ja. Barka na sliki ima za povrhu vsega črto iz zelo mehke folije in je bilo poleg AF roba potrebno zascititi še folijo. In spet se porabi čas... To za to, da spoliras 2cm... Konkretno ta celo 2x, ker je začel padati dež in sem folijo odstranil. Na sliki je že spoliran z grobo, to leplenje je priprava za fino poliranje.
Slika

Upam, da kdo dobiva inspiracijo in voljo :)
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
tyson

OdgovorNapisal/-a tyson » Po Mar 14, 2016 14:35

Tole ni čisto nič samohvalno!
Tako mora bit!
Delo, ki ga opravi mojster je videti točno takole, kot kažejo tvoje slike!
Upam, da v delu uživaš, da imaš naročila in da ti delo pošteno plačajo!
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Sr Mar 16, 2016 11:04

Lepo in nazorno. Bravo mama Micka ti si pravi mojster. Malo je takih.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Sr Mar 16, 2016 20:41

Če bi bil MM pisatelj, bi napisal "izpod peresa mameMicke", . . . sicer pa "izpod polirke mameMicke", ki je navkljub dolgemu monsunskemu deževju od konca januarja do sredine marca projekt poliranja uspešno zaključil in barčico, katere nekaj fotk je pripetih zgoraj, pomladil za nekaj pomladi. :D

Če bi bilo mogoče, bi tudi sam prilepil nekaj fotk umetnine MM, samo ali ne znam ali pa se ne da . . . :lol:

LPZ
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » To Mar 29, 2016 22:15

Sem si prebral celotno temo in imam le eno vprašanje... :D

Jaz se bom lotil poliranja "notranje plastike" na gumenjaku: konzola, plastični rollbar, kopalna ploščad zadaj, račji kljun spredaj ...

Glede na to, da so vsi postopki poliranja in zaščite opisani za "zunanjo plastiko", torej tisto, ki je večino časa v vodi, me zanima, če za "notranjo" veljajo isti postopki ali lahko poliranje izvedem tudi kako drugače in enostavneje, glede na to, da na konzoli in rollbaru verjetno ni gelcoata (ali pač je)? Glavni cilj je seveda svetleča plastika. :wink:

Hvala za odgovor, MAMIMICKI pa "kapo dol" za tako vrhunsko razlago in odgovore! Tudi če se bo na forumu registriralo še 7 novih članov ala NOVI FOSIL, bom zaradi tebe in tebi podobnih članov še zmeraj z veseljem prebiral forum!!! :lol:
DREAMS
Kapitan
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Jun 14, 2009 22:49

OdgovorNapisal/-a DREAMS » Sr Mar 30, 2016 21:37

Tudi mene zanima to ker bi se rad lotil te zadeve. Lahko na sz
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Mar 30, 2016 22:42

Gelcoat v notranjem delu čolna, palubi je gelcoat, le da je navadno manj zbleden, ker je več senčenja. Seveda so izvzeti razni pokrovi in lopute, ki so iz plastike in niso gladki. Načeloma se ne polira tudi gelcoata, ki ima kako strukturo, bodisi "imitacija lesa", črtice, pise itd, ker izpade hecno. KAr je izbočeno se sveti, ubočena pa ne. In na hitro zgleda kot kake hlače od obleke, ko se sveti na riti, ker je zguljeno.
Polira se enako z mašino, brez mašine nima kakega posebnega smisla, ker pač to ni poliranje. Uporablja se manjše gobe 80, 100, 135mm zaradi dostopnosti in/ali večje 180, 200, 220mm ker z robom pridemo pod kako držalo in podobno. NA moji wish listi je mini baterijska polirka za takšne zadeve. Sem jo že preizkusil in je super za detajle.
Potrebna je večja previdnost, ker mašine so le tako močne, kot manjša vrtna kosilnica in hitro kaj utrgamo, mašina lahko butne in vrže. Seveda je treba paziti tudi na prste.

Še ena stvar na katero je pametno paziti je kaj in kako poliramo.
Načeloma v notranjosti čolna ne moremo vsega spolirati z mašino, ker enostavno ni dovolj prostora. Če isti "panel" na enem delu spoliramo, poleg ne, in spet malo ja, izpade zelo grdo, šekasto in neukusno.
Kako rešujem jaz to... Večji del spoliram in proti delu kamor ne bom uspel priti z mašino naredim le nek prehod. Če gre recimo za armaturo prehod poliram po strani v katero gre pogled med plovbo ali bivanjem na barki. Dele ki so vijugasti in jih ni moč spolirati v celoti zaradi premalo prostora poliramo vedno le po eni strani, ponavadi s strani iz katere vstopamo na čoln in/ali izzstopamo iz kabine. Tako vedno pogled vidi le spoliran del ali pa komplet nespoliran. Ker pa je narejen prehod do nekega večjega panela do tega nespoliranega, pa skupek tega vsega zakrije, da ni spolirano. Zelo težko je to razložiti. Jaz sem porabil kar nekaj časa, da sem dobil občutek kako in kaj spolirati. Jaz niti ne razmišljam več, ampak mi je nekako prišlo v avtomatiko... Je pa tako, da načeloma nihče ne opazi, da kaj ni spolirano, vsaj rekel mi ni še nihče. Morda je najenostavneje to osvojoti v praksi spoliramo večji del, stopimo malo stran in vidimo, če kaj izstopa in spoliramo še tam. Od blizu pa vidimo kaj NE smemo polirati, da ne bo šekasto.

Nespolirane dele enako ščitimo in negujemo, kot spolirane.

Malo je treba paziti še na kosih, ki niso struktura barke, ker so ponavadi tanjši. Imajo tako manj gelcoata, kot manj laminacije in tako tak del lahko pregrejemo in uničimo gelcoat.
Vse plastične dele, dele iz blaga, usnja, gume, lesa MORAMO zaščititi z maskirnim trakom, ker goba hitro uniči le-te. Usnja se samo dotakneš z vrtečo gobo in imaš veliko možnosti, da bo poškodba tam za vedno. Enako je z gumo in plastiko. Les pa je zelo tezko očistiti. Pa ni problem tista pasta, ki sprica ali se praši, ampak tista, ki jo zapoliramo v površino.

Še glede vprašanja, če obstaja enostavnejši način...
Žal ne. Za palubo čolna se v povprečju porabi enako časa, kot za boke. Tudi več, manj težko. Poliranje palube jemlje čas, poraba paste je večja, gobe se zaradi vogalov uničujejo, kot za stavo(vsaj 3x hitreje, če zapneš pa je ni v delčku sekunde), bolijo kolena, boli hrbet, bolijo prsti, roke, ramena... Paziti je treba tudi na lasten kabel od polirke... 1,2,3 ga imaš navitega. Ni težava v kablu, ampak po nekem zakonu na M je vedno vmes kak prst. Kolega je imel odprt izpah mezinca, jaz pa 2x brez poškodb. Lani v Kp pa izpah prstanca(ni pa nič ven pogledalo) :)
Sem že zgoraj napisal o moči mašine. Noben kabel na barki ne bo zdržal, če ga zapneš z mašino, noben plastični pokrovček, noben tanek rob, nobena sidrna lučka... Če mašina(goba) zapne in jo vrže, ne bo zdržalo nobeno okno!

Če sem kaj pozabil bom pa dopolnil :)

Toliko na kratko :P
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » Če Mar 31, 2016 18:49

@mamaMicka, hvala za odgovor! Če se vidima na Trojanah, dam za rundo! :wink:

Kaj pa izbira paste za poliranje in barva plastike? Je tu tudi kakšna "filozofija"? Je morda katera pasta bolj primerna za temne plastike, druga za bolj svetle? Poliral bom namreč Solemarja, ki ima vso plastiko v oker odtenku. Katero pasto priporočaš?
Uporabniški avatar
BOJA
Admiral
Prispevkov: 710
Pridružen: Če Maj 06, 2010 14:52
Kraj: Trzin

OdgovorNapisal/-a BOJA » Če Mar 31, 2016 19:12

Pozdravljeni morjeplovci,
Na tem mestu bi se rad tudi javno iskreno zahvalil morjeplovcu mamaMicka, ki sem mu sprva zaupal le poliranje GC in popravilo poškodbe na čolnu. Ko sem kasneje skozi najine debate odkrival vedno nove talente, ki jih ima, sva prišla do tega, da mi je na koncu popravil še prikolico in celo elektriko na njej. In to profesionalno, kot se šika. V vsem stresu, ki sem ga imel pred tem, saj nisem vedel, na koliko koncev bom moral do prvega maja še vleči čoln, preden grem lahko brez skrbi na morje, sem na koncu ugotovil, da sem naletel na človeka, ki razume, ki hoče in ki zna.

MamaMicka, res, brez pretiravanja in brez nakladanja, iskreno sva ti s solastnico čolna hvaležna za opravljeno delo in tudi za pošteno ceno. Vsekakor si z opravljenim delom dobil stalno stranko. Čestitam :lol:

Tako, da se ne bo bralo vedno samo kritik (proti katerim seveda nimam nič, če so upravičene), naj se tokrat širi tudi kakšna dobra vest.

MamaMicka, če si kaj poslikal in bi želel objaviti slike na forumu ali kje drugje (kot referenco), imaš seveda 100% dovoljenje, kar se mene tiče...
Hvala in priporočam tvoje storitve tudi vsem ostalim!
lp, BOJA
Green to green or red to red, safely go ahead!

Kdo je na strani

Po forumu brska: braner in 10 gostov