.
Ajme, kam ste "zapluli" s hipotetiko in teorijo zarote.
Večina, v postih zgoraj, napisanih trditev ne pije vode!
Med temi tremi državami, Italija, Slovenija in Hrvaška je še zmeraj meja. Ja meja in za prehod je potrebno upoštevat, da je med SLO in ITA šengenski režim, med SLO in HR pa režim kontrolnih točk.
TUKAJ so označene točke, mejni prehodi, med SLO in HR. In samo na teh kopenskih točkah je mogoč legalen prehod državne meje.
SLO meji na zahodu na Italijo, severu na Avstrijo in na vzhodu na Madžarsko. Ker smo z njimi v območju šengenskega sporazuma je prehod dovoljen kjerkoli. Po vodi, hribih, gozdu, itd. S seboj moramo imeti samo osebni dokument ali drugo
JAVNO LISTINO . Zanimivost- tudi potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna je javna listina s katero izkazujemo istovetnost. Pa le tega moramo imeti itak zmeraj s seboj, tudi okoli doma v SLO. Za prehod meje preko kontrolnih točk pa velja samo veljaven potni list ali veljavna osebna izkaznica.
No, zdaj pa morje. Tudi po morju lahko prečkamo državno mejo.
Prehod meje na morju je določen. Prijava, odjava, odjava, prijava, kdo bi vedel kaj je pravilen postopek? Ker je praksa pokazala, da je v območju EU držav, ki so v šengnu, odjava prijava postala brezpredmetna in tako "neobvezna", se pa še opravlja, da bo jasno. Toda še zmeraj se najde junak- policaj, ki nas bo besedno "šikaniral", ker smo po njegovem naredili prekršek. Za vse skupaj pa nima zakonske osnove in je vse bolj rekla kazala.
Da se še nekaj razumemo. Kontrola je eno in se mora izvajat na licu mesta prekrška. Takoj se mora povedat dotičnemu zaradi česa je prišlo do kontrole in morda eventuelnega postopka. Da ti pa nekdo za en, ali več dni nazaj nekaj kaže po zaslonu radarja, .... je pa že preiskava, to je pa popolnoma druga zgodba. Morda se premalokrat vprašamo o pristojnostih organov in preseganju pristojnosti. Vem da jim velikokrat dovolimo preveč, da si napolnijo ego in potem izpadejo oh in sploh, ker oni "so šefi", mi pa hočemo mir, nič drugega.
Za prečkanje meje, ko vstopamo- vplujemo v HR morje je pa naslednji režim. Prijava in plačilo pristojbin je pač obveznost. Ko vplujemo v HR teritorjalno morje je naša dolžnost, da se prijavimo na kapitaniji, ki pokriva določeno področje, županijo.
Na HR je samo osem kapitanij in te lahko vidite
TUKAJ. Vsaka pa ima ispostave, ki jih lahko vidite, ko odtipkate upravo določene kapitanije.
Obvezno smo se dolžni prijavit na območju kapitanije v županiji v kateri smo vstopili v teritorjalno HR morje. Ko pa iz zunanjih vod vplujemo v notranje, pa obvezno v najbližji izpostavi. V praksi to pomeni, da se morjeplovec, ki pripluje s severa jadranskega morja, popolnoma zakonito opravi prijavo šele v Puli, če je plul izven notranjih vod.
Radar, radarske postaje in tako dalje je namenjen varnosti na morju in ne kontroli. Ga ni heroja, da bi zakonsko dokazal, da sem tista točka na radarju jaz s svojim plovilom. Vsi, ki imajo AIS oddajnik so pa druga zgodba.
Citirano z neta:
Pomorska inšpekcija črpa vse podatke o gibanju plovil na morju prek sistema AIS (Automatic Identification sistem), ki pa manjših plovil ne vidi, ker le tega nimajo..
Da se razumemo, barko, plovilo vidijo na radarskem zaslonu, kdo pa je to se pa ne vidi!
Samo s patruljo lahko ugotovijo identiteto barke in kapitana.
Pogled na
LADJE in BARKE, ki imajo AIS. S klikom na določeno točko, dobimo info o ......
OK, ostanimo v temi.
Skratka prijava in ko zapustimo HR morje odjava sta na HR obvezni.
Prav tako je obvezna prijava plovila, ko le to pride po cesti. Ko prispemo na željeno destinacijo, opravimo prijavo plovila ponavadi v najbljižji kapetaniji, oz kjer se nam zdi, toda obvezno predno plovilo spustimo v morje.
Na cestnih mejnih prehodih s Slovenijo carine ni več. So samo mejni policisti, ki opravljajo nadzor prehoda oseb, ne pa blaga.
Na morskih mejnih prehodih je pa še zmeraj carina, ker je možnost, da se pripluje iz mednarodnih vod, oz držav, ki niso članice EU-ja.
Predno pišete deset in več let stare spomine, lahko odprete rubriko: Bilo je nekoč!, Še pomnite tovariši in podobno.
Vse, kar se ne bo nanašalo konkretno na vprašanje in bo odgovor nedvoumen, bom brisal!
Vsak posameznik pa se lahko sam odloči kako bo te stvari urejal in zato nosi svoj del odgovornosti.
.