AKUMULATOR

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Ne Jun 26, 2016 11:17

SR 290 napisal/-a:Notranjost je precej drugačna. Ne spomnim se dobro v čem točno je štos, ampak če startno baterijo uporabljaš kot delovno jo boš "zapacal" in te baterije imajo precej višje samopraznjenje kot delovne baterije. Slednjih ne smeš uporabljat na višjih tokovih npr. za start, ker bo slej ko prej zvilo "lamele! v notranjosti, prišlo bo do kratkega stikain baterija bo fuč. Te baterije imajo praviloma večjo specifično kapaciteto od startnih.
Je pa res, da nekatere tovarne lepijo različne nalepke na en in isti delovni model baterije in naenkrat imaš celo paleto sicer enega izdelka. Vem tudi za resnično štorijo, ko je ena firma zamenjala pokrov baterije. Tistega z čepi za dolivanje destilirane vode so zamenjali z takim brez čepov in "nov" izdelek so potem reklamirali kot baterijo brez vzdrževanja, kar je nekaj časa tudi bila. :lol:


JAz sem pisal od AGM in AGM start stop. To sem imel v mislih. Ja startna baterija je nekaj drugega in prazni zvije svincene plosce ko keks. Bolj, kot je sulfatizirana manj je prostora med ploscami, prej jo prime - pride v stik.

Glede maintance free baterij imam pa tudi svoje mnenje. Celo za avto vedno izberem baterijo, ki se jo da odpreti, tudi ce je maintance free. Vsake toliko casa pogledam koliko je elektrolita in vedno ga je premalo. Tako, da maintance free je bullshit.
Na barko NIKOLI ne bi dal popolnoma zaprte baterije. 2x na leto preveris elektrolit in si zmagal. Kolikor sem videl glavnino baterij crkne, ker jim zmanjka elektrolita. OK tudi tistih, ki se spraznijo v nulo je veliko.
Drugo je AGM, kjer se ne da ozirama ne sme dolivati elektrolita.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Jun 26, 2016 12:18

Hvala, mM.
Povzeto, če razumem prav, so start/stop baterije optimirane za mnogo zagonov z razmeroma velikim tokom, a večinoma kratkotrajnim (ogret motor...) in to pri mestni vožnji lahko tudi velikokrat zaporedoma. Temu bi bil lahko, oziroma temu bi moral biti prilagojen tudi polnilec (torej elektronski nadzor polnjenja).

Zadeva bi morala vzdržati tudi zimski zagon, torej daljši velik tok, lahko tudi nekajkrat... .

Nekoč davno so startne pb baterije pomenile tanke plošče z veliko površino, tiste za globoko praznjenje pa debele plošče. V osnovi gre še vedno za razmerje med površino kemijske reakcije (=>tok, A) in maso svinca, ki lahko reagira (=> količina energije, Ah), samo da je zdaj zraven še kup novih trikov.

Doslej nisem vedel za baterije (na tržišču), ki bi bile optimalne tako za velike tokove kot za globoko praznjenje. Vedno je šlo za kompromis, včasih dobro optimiziran za določen problem, a neoptimalen za kak drugačen problem.

Prodajalec na tisti strani piše, da je tista start/stop baterija primerna tudi za globoko praznjenje kot delovna baterija (poraba, ko motor - lahko tudi nekaj dni - ne deluje).

Vprašanja:
    ali to trdi tudi izdelovalec - Varta?
    je kdo to testiral in so rezultati testa dosegljivi?
    ima kdo od vas že take izkušnje?
    kar verjamemo?


In predvsem, kaj lahko iz tega vzame Kariera, okrog tega, ali je za delovni akumulator na plovilu (tisti, ki poganja reči na čolnu dalj časa, kot edini vir elektrike, ko motor ne dela in barka ni na polnilcu) start/stop akumulator Varta enakovreden trakcijskemu, cikličnem - oziroma kakorkoli drugače se mu že reče.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
BLISS
Kontraadmiral
Prispevkov: 232
Pridružen: Po Jul 14, 2008 07:19

OdgovorNapisal/-a BLISS » To Jul 05, 2016 15:21

Nikola T. napisal/-a:
zonzi napisal/-a:...Ker se na elektriko ne spoznam...enostavno kupim in zamenjam aku

Pozdravljen
Si odličen kandidat, da ti bodo uturili česar se ne morejo znebit. Ne boš prvi.

Pokliči in ti bom pomagal izbrati kot je treba. Telefon je na koncu cenika.
Cenik za sveže, nove in kvalitetne akumulatorje TAB...
LP NT

Slika


Sem klical že trikrat, ker bi rabil dva akumolatorja in cyrix in bil vsakič zelo na hitro odslovljen, češ da nimajo časa. Tako da po moje nima smisla tja klicat.
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

Akumulatorji

OdgovorNapisal/-a 330i » To Jul 05, 2016 19:59

V bistvu se dokaj ne rad vkljucujem v debato, ker enostavno eni vedo prevec.
V zadnjem casu so se na trgu avtomobilskih baterij uveljavili dodatni dve vrsti:
1) AGM Start stop - baterije za avtomobile z soft hybrid sistemom (energy recuperation). Te baterije so v bistvu enake kot AGM baterije za solar, rezervno napajanje ipd. Mogoce kateri od proizvajalcev (ki je dovolj velik) uporablja za vsako od teh variant malenkost drugacne zlitine za plosce, malenkost drugacno debelino in kaksnen razlicen separator. V performansah generalno ni nobene razlike.
2) AGM EFB - tu gre za baterije namenjene za enostavne Start stop sisteme brez rekuperacije energije. V osnovi gre za startno baterijo z separatorjem, ki ima na notranji strani steklena vlakna in zato malo boljse drzi aktivno maso v plosci. Te baterije so npr zelo podobne TAB Motion pasted.

Potrebno je vedeti, da proizvajalci imajo v proizvodnji samo nekaj vrst plosc, ki jih potem uporabijo v razlicnih tipih akumulatorjev, "igrajo" pa se s stevilom plosc in s tipi in debelinami separatorjev.

Startne baterije v osnovi niso namenjene za globoko praznjenje (kot rezervno napajanje), ker je volumen PbSO4, ki se pri praznjenju nahaja v ploscah 2,7x vecji volumen kot PbO2. Plosce v startnih akumulatorjih so tanke, ker zelimo kemijsko reakcijo pri startu motorja na cim vecji povrsini plosc ( s tem dobimo visoke tokove) in zato mehansko veliko bolj obcutljive.

Malo sem poenostavil, ker nima spet smisla pisati litanij.
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

Se malo o akumulatorjih

OdgovorNapisal/-a 330i » To Jul 05, 2016 20:13

Generalno je res kar pravi MM:
- na isti tip akumulatorjev se lepijo razlicne nalepke
- potrebno je preveriti kaj je notri in kupiti baterije, ki so cimbolj "navadne" (seveda primerne namenu uporabe), ker pri posebnostih placas ponavadi veliko in dobis zelo malo za svoj dodatno vlozeni denar (npr. AGM avtomobilska baterija je precej cenejsa od navticne)
- dobro je kupiti baterijo, pri kateri lahko enkrat letno pogledas nivo elektrolita in dolijes destilirano vodo, ce gre za startno baterijo - v vsaki bateriji se odvija proces elektrolize vode med polnjenjem in tudi med praznjenjem (pri maintenance free so te izgube zmanjsane do te mere, da naj ne bi bilo treba dolivati destilirane vode celotno zivljenjsko dobo - marsikdaj potem baterije odpovedo ravno zaradi prenizkega nivoja elektrolita)

Ne bi rad reklamiral, ampak ker so drugi to storili - morjeplovci boste dobili od mene ponudbo, kateri bo tezko kdo konkurirall, ce mi posljete povprasevanje na ZS.
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

Poltrakcijski akumulator

OdgovorNapisal/-a 330i » Sr Jul 06, 2016 18:49

Danes sem dobil vprasanje oz. mnenje forumasa, da se bo raje odlocil za poltrakcijski akumulator.
Genralno je situacija taksna:
- ce je baterija izdelana s tubularnimi ploscami, potem gre za trakcijski akumulator, ki zmore tudi cez 1000 ciklov 80% D.O.D. Ceprav realno zelo dvomim v ta podatek, ker ima taksna baterija zelo malo elektrolita v skatli.
- ce je baterija izdelana s "flat" ploscami pa gre za baterijo, ki je enaka startni EFB bateriji (v separatorju ima na notranji strani steklena vlakna) in nikakor ne opravicuje imena "poltrakcijska". Gre za startni akumulator z malo drugacnim separatorjem. Enake so tudi kamionske SHD (super heavy duty) baterije.
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Sr Jul 06, 2016 20:01

mamaMicka napisal/-a:
Glede maintance free baterij imam pa tudi svoje mnenje. Celo za avto vedno izberem baterijo, ki se jo da odpreti, tudi ce je maintance free. Vsake toliko casa pogledam koliko je elektrolita in vedno ga je premalo. Tako, da maintance free je bullshit.


Hoj!

Sicer ne vem zakaj takšno mnenje glede akumulatorjev brez vzdrževanja, ampak moram povedati, da imam v avtu Citroen Xsara Picasso že deset let akumulator. Je že res, da je avto vsak dan v uporabi in ima prevoženih cca 283 kkm ter, da je akumulator v potniški kabini in tako precej manj temperaturno obremenjen. Ostalo pa je podobno kot v drugih avtomobilih.

Moja izkušnja je več kot dobra.

Kako je s tem v navtiki pa nimam izkušenj, kajti moj čoln je vsako leto po sezoni garažiran, akumulator je pa odstranjen in shranjen v suhem in toplem prostoru ter vsake toliko časa preverjen in po potrebi napolnjen.

Lep pozdrav.
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

OdgovorNapisal/-a 330i » Sr Jul 06, 2016 22:24

Pozdrav Wisdom,
temperatura je faktor, ki najbolj vpliva na zivljenjsko dobo. Upornost kisline (elektrolita) v odvisnosti od temperature ima obliko crke U in obremenitev akumulatorja pri startu je velika tako pri nizkih kot pri visokih temperaturah.
Pri nizkih je tu se vpliv viskoznosti olja - za zagon je potreben visji tok zaradi vecjega trenja v motorju.
Pri visokih temperaturah pa je izjemno visoka korozija plosc.
Akumulator ima pri tvoji Xsari v kabini najboljse mozne pogoje za delovanje. Verjetno se vozis tudi na daljse razdalje in ocitno je tvoj akumulator zelo kvaliteten.
Sedaj pa k bistvu - specifikacije za akumulatorje za prvo vgradnjo je mogoce zadovoljiti, ce so le-ti izdelani iz zelo cistega svinca (primarnega) in ce so predimenzionirani. Zaradi cistoce svinca je tudi manj plinjenja (elektrolize vode). OK to sta samo dva od pogojev, je se veliko drugega...
Pri akumulatorjih za drugo vgradnjo pa je svinec recikliran, ki vsebuje vec necistoc in posledicno je vec plinjenja. Ker akumulator ni predimenzioniran, je tudi bolj obremenjen. Vse to vpliva na porabo destilirane vode.
Stalisce, ki ga ima MM je cisto OK. Za tehnicnega tipa, ki mu je zanimivo enkrat na leto odviti cepe akuja, je varianta s popolnoma zaprtim pokrovom nocna mora.
Pa se en nasvet - hranjenje akumulatorja v toplem prostoru cez zimo je napaka. Visja je temperatura, vecje je samopraznjenje. Temperatura naj bo cim nizja, vendar se vedno nad 0 stC.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jul 06, 2016 22:44

Na barki sta po 5 letih fuč oba servisna akumulatorja (2x TAB Motion 140A).

Kaj menite da je bolje kupiti:

1) dva akumulatorja TAB Motion 140Ah:
http://www.akumulator.si/izdelek/C2%201 ... tion-140ah

2) en akumulator: VARTA Profess. DC AGM 260Ah
http://www.akumulator.si/izdelek/Z50%20 ... -agm-260ah

Imam 55 Amp alternator. Odmislimo, da je Varta 165€ dražji kot 2x Tab motion. Ali bi se kdo odločil raje za 1 x Varta, če bi bila cena enaka in zakaj?
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Sr Jul 06, 2016 22:51

330i napisal/-a:P
Pa se en nasvet - hranjenje akumulatorja v toplem prostoru cez zimo je napaka. Visja je temperatura, vecje je samopraznjenje. Temperatura naj bo cim nizja, vendar se vedno nad 0 stC.


330i, hvala za nasvet. V bistvu je akumulator v delavnici, kjer je pri tleh navadno temperatura preko zime okoli 10 stopinj C, kar je seveda kar toplo v primerjavi s prostorom, kjer hranim čoln preko zime (več ali manj je tam zunanja temperatura, mogoče kakšna stopinja več).

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Jul 10, 2016 08:44

@Grega295

    Dve reči mi padeta v oči.
TAB Motion 140Ah
Nazivna napetost 12V
Kapaciteta C20 140Ah
Tip terminala: avtomobilski terminal
Dimernzije:
- Dolžina 509mm
- Širina 172mm
- Višina/višina s poli 182/208mm
Masa 37.8kg

VARTA Professional DC AGM 260Ah
Proizvajalec: VARTA
Model: LAD 260
Tehnologija: AGM deep cycling
Napetost:12V
Kapaciteta (C20h): 260Ah
Število ciklov (pri 50% praznitvi): več kot 500
Rezervna kapaciteta @25A v min. do 10,5V: 530 min
Notranja upornost: 1,8mOhm
Zagonski tok CCA : 1.525A
Zagonski tok MCA : 1.830A
Dimenzije:
Dolžina: 521 mm
Širina: 269 mm
Višina: 239,5 mm vključno s terminalom
Teža: 79 kg

    VARTA je približno 2x težji - in upam, da lahko tako maso v enem kosu spraviš v barko (dvigalo, podobno kot bi bilo treba, če bi bilo treba ven spraviti motor?).
Akumulator je zaprt, dolivanje vode ni potrebno in se skoraj ne plini.

    To verjetno pomeni, da je VARTA VRLA, kar običajno pomeni ne le, da dolivanje ni potrebno, ampak tudi, da ni mogoče. Če pride do okvare polnilca (ali regulacije na alternatorju ali kaj podobnega), da polnjenje ne preneha, ko je aku poln (in do elektrolize pride), bodo ventili izpustili nastale pline, destilirane vode pa se po odpravi napake pri polnjenju mogoče ne bo dalo doliti.

    V takem primeru bo skoraj gotovo potrebno zamenjati akumulator. Kolikšna je pa verjetnost take okvare polnjenja, je pa odvisno od marsičesa in komu se zdi to tveganje OK, komu drugemu pa ne.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Jul 10, 2016 09:06

Mislim, oziroma prepričan sem, da ima dolgoletni poznavalec te industrije 330i zelo primerno alternativo ali rešitev za vsak realen problem okrog tovrstnih akumulatorjev.
kok-pit?
Viceadmiral
Prispevkov: 417
Pridružen: Pe Mar 08, 2013 20:27

OdgovorNapisal/-a kok-pit? » Ne Jul 10, 2016 13:12

BLISS napisal/-a:
Nikola T. napisal/-a:
zonzi napisal/-a:...Ker se na elektriko ne spoznam...enostavno kupim in zamenjam aku

Pozdravljen
Si odličen kandidat, da ti bodo uturili česar se ne morejo znebit. Ne boš prvi.

Pokliči in ti bom pomagal izbrati kot je treba. Telefon je na koncu cenika.
Cenik za sveže, nove in kvalitetne akumulatorje TAB...
LP NT

Slika


Sem klical že trikrat, ker bi rabil dva akumolatorja in cyrix in bil vsakič zelo na hitro odslovljen, češ da nimajo časa. Tako da po moje nima smisla tja klicat.





Majstore, poglej.

A se ti zdi pošteno, da se takole obnašaš do nekoga, kateri nam nesebično pomaga s svojim znanjem in izkušnjami, za katere je poleg dobrega razumevanja potrebno še precej volje, denarja, testiranj, predvsem pa časa? Da lahko vsem nam BREZPLAČNO pomaga s svojim znanjem in nasveti, za katere na koncu v zahvalo dobi negativno reklamo. A se ti to zdi fer?

Obrnimo sliko za 180*.
Ker so ti pokazali njihov cenik, pomeni, da igrajo odprte karte, in ti dajo možnost najti še cenejšega ponudnika za tvoje težko prigarane dinarčke. Obenem pa ti sporočajo, da je čas vrednota, saj ti ne rabijo razlagati kako izgleda akumulator, in katerega točno ti rabiš, in podobno. Si predstavljaš recimo, koliko klicev imajo dnevno, katere zanima samo par malenkosti … a od tega svetovanja ni NIČ, razen potrete časa, saj gredo taki ponavadi potem kupit drugam. Konec meseca pa morajo ljudje vseeno dobiti plačo, davčna svoje, itd. Me prav zanima koliko časa bi ti imel nataknjen nasmešek na svojem obrazu, če bi imel svojo firmo, kjer bi pol delovnega časa samo telefon dvigoval. Kaj pa si jih v bistvu hotel vprašati? A kako se do njih pride? Saj ti vse piše.

Kaj pa recimo opcija, da bi dvignil svojo rit, in nesel pokazat svoj fris v Trzin, kjer bi nastopil kot potencialni kupec? (Pa ne pozabi keša, ker davčna ne sprejema krompirja.) In bi oba (ali 3,4..) saj ne vem koliko jih je, povabil na malico. Tam bi za nekaj 10 € imel vsaj pol ure strokovnjake(a) na voljo, kjer bi se (polek malice) posvetili samo tvojim akumulatorjem, zraven pa izvedel mnogo več, ker vseh skrivnosti pač ne morejo razkriti na forumu zaradi konkurence. Kaj meniš o tej opciji? Ni nujno, a v večini primerov si taki fantje ponavadi sami plačajo malico, in sicer v obliki popusta katerega dobiš ob nakupu. Poudarek je na Ni nujno, oz ne vedno. Zavisi seveda od mnogih dejavnikov, prednjači velikosti tvojega nakupa. Zraven pa en kup uporabnih informacij, katerih sicer nebi dobil.
Prepričan sem, da bi po taki malici lažje razumel, zakaj je tvoj telefon nem.

Podobno recimo MM ali drugi strokovnjaki, kjer osnove poliranja in nekaj malenkosti že pove, ne pa vsega, saj mož ni neumen. Male tajne velikih majstora so potem tiste, katere delajo razliko med dobrimi in strokovnjaki. In te se ponavadi ne dobi ¨za denar¨.

Seveda je pa najlažje kazati s prstom na nekoga drugega, a se ob tem ne zavedamo, da v istem trenutku trije prsti kažejo na nas. In to je največja težava nas, malih ljudi, ker ne znamo prispevati nič drugega, razen smeti. Tudi tu gor. Vključno z mano. Žal.

Upamo, da bo enkrat boljše, trudimo se pa ne dosti. Pa brez zamere.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Jul 10, 2016 17:21

Kok-pit? 5 točk,pravi odgovor, akomulatorji so dobri ,če z njimi pravilno delujemo in jih vzdržujemo.Nobena stvar pa ni večna.Eni imajo večne probleme, ker, ko kupijo,preveč zahtevajo od njih.Toliko je bilo že napisanega o teh temah, da moraš bit res tumbel, da se nisi nečesa naučil.Eni bi enostavno radi na forumu doktorirali in nam vsiljevali neko svojo filozofijo.Pa saj nismo predšolski otroci, da nebi vedeli, ja kaj pa je to- akomulator-,a je kaj za pojest :wink: :) Popolnoma zaupam NT, ker je še vedno bil korekten in prijateljski z nasveti pa, če tudi nisi pri njem nič kupil, če pa si, je pa kvalitetno in temu primerna cena.Dobra roba se vedno plača kot se spodobi.Saj lahko tudi Rolexa kupiš z 10 eu, al pa od 50 čukov naprej. :wink:
mašinfirer
Remu
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 76
Pridružen: Sr Apr 25, 2012 08:43

OdgovorNapisal/-a Remu » Ne Jul 10, 2016 17:22

kok-pit? napisal/-a:
BLISS napisal/-a:
Nikola T. napisal/-a:
zonzi napisal/-a:...Ker se na elektriko ne spoznam...enostavno kupim in zamenjam aku

Pozdravljen
Si odličen kandidat, da ti bodo uturili česar se ne morejo znebit. Ne boš prvi.

Pokliči in ti bom pomagal izbrati kot je treba. Telefon je na koncu cenika.
Cenik za sveže, nove in kvalitetne akumulatorje TAB...
LP NT

Slika


Sem klical že trikrat, ker bi rabil dva akumolatorja in cyrix in bil vsakič zelo na hitro odslovljen, češ da nimajo časa. Tako da po moje nima smisla tja klicat.





Majstore, poglej.

A se ti zdi pošteno, da se takole obnašaš do nekoga, kateri nam nesebično pomaga s svojim znanjem in izkušnjami, za katere je poleg dobrega razumevanja potrebno še precej volje, denarja, testiranj, predvsem pa časa? Da lahko vsem nam BREZPLAČNO pomaga s svojim znanjem in nasveti, za katere na koncu v zahvalo dobi negativno reklamo. A se ti to zdi fer?

Obrnimo sliko za 180*.
Ker so ti pokazali njihov cenik, pomeni, da igrajo odprte karte, in ti dajo možnost najti še cenejšega ponudnika za tvoje težko prigarane dinarčke. Obenem pa ti sporočajo, da je čas vrednota, saj ti ne rabijo razlagati kako izgleda akumulator, in katerega točno ti rabiš, in podobno. Si predstavljaš recimo, koliko klicev imajo dnevno, katere zanima samo par malenkosti … a od tega svetovanja ni NIČ, razen potrete časa, saj gredo taki ponavadi potem kupit drugam. Konec meseca pa morajo ljudje vseeno dobiti plačo, davčna svoje, itd. Me prav zanima koliko časa bi ti imel nataknjen nasmešek na svojem obrazu, če bi imel svojo firmo, kjer bi pol delovnega časa samo telefon dvigoval. Kaj pa si jih v bistvu hotel vprašati? A kako se do njih pride? Saj ti vse piše.

Kaj pa recimo opcija, da bi dvignil svojo rit, in nesel pokazat svoj fris v Trzin, kjer bi nastopil kot potencialni kupec? (Pa ne pozabi keša, ker davčna ne sprejema krompirja.) In bi oba (ali 3,4..) saj ne vem koliko jih je, povabil na malico. Tam bi za nekaj 10 € imel vsaj pol ure strokovnjake(a) na voljo, kjer bi se (polek malice) posvetili samo tvojim akumulatorjem, zraven pa izvedel mnogo več, ker vseh skrivnosti pač ne morejo razkriti na forumu zaradi konkurence. Kaj meniš o tej opciji? Ni nujno, a v večini primerov si taki fantje ponavadi sami plačajo malico, in sicer v obliki popusta katerega dobiš ob nakupu. Poudarek je na Ni nujno, oz ne vedno. Zavisi seveda od mnogih dejavnikov, prednjači velikosti tvojega nakupa. Zraven pa en kup uporabnih informacij, katerih sicer nebi dobil.
Prepričan sem, da bi po taki malici lažje razumel, zakaj je tvoj telefon nem.

Podobno recimo MM ali drugi strokovnjaki, kjer osnove poliranja in nekaj malenkosti že pove, ne pa vsega, saj mož ni neumen. Male tajne velikih majstora so potem tiste, katere delajo razliko med dobrimi in strokovnjaki. In te se ponavadi ne dobi ¨za denar¨.

Seveda je pa najlažje kazati s prstom na nekoga drugega, a se ob tem ne zavedamo, da v istem trenutku trije prsti kažejo na nas. In to je največja težava nas, malih ljudi, ker ne znamo prispevati nič drugega, razen smeti. Tudi tu gor. Vključno z mano. Žal.

Upamo, da bo enkrat boljše, trudimo se pa ne dosti. Pa brez zamere.


Kok-Pit, sem iz obale in ne pomislim, da bi zaradi dveh akumulatorjev pripeljal svojo rit v Trzin. Telefon je zato, da se pokliče, povpraša in dogovori. Če mi prodajalec ne svetuje po telefonu, oz. nima časa zame bom šel drugam, čeprav je to Nikola Tesla, Kok-Pit, Jezus Kristus ali Bog in Batina.
Iztok pa brez zamere.

Kdo je na strani

Po forumu brska: janko_ka in 13 gostov