Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,
Moderatorji: moderator2, moderator
Alarem za kalužno črpalko:
Veliko plovil se potopi zaradi počasnega pronicanja vode v trup kljub temu da imajo kalužno črpalko in avtomatsko stikalo ki samodejno vklopi pumpo. V čem je težava ? Pumpa se bo rutinsko prižigala in praznila barko dokler se ne zgodi ena od zelo možnih stvari :
-akumulator se izprazni
-pumpa pregori
-kontakti na avtomatskem stikalu se okvarijo
-plovček avtomatskega stikala se zatakne zaradi umazanije v vodi ali zaradi naftnih derivatov
-električni vodnik do elektro motora pumpe poje korozija
-sito na pumpi se zamaši
Skratka veliko razlogov zakaj to ne bo delovalo v nedogled. Težava je v tem, da običajno lastnik plovila ni zraven, ko voda začne pronicat v barko. Prihaja pogledat barko pozimi enkrat na mesec in ko pride ga tačaka na dnu morja. Sosedi iz sosednjih bark sicer opazijo, da je barka nekaj izčrpala vode ampak ne obračajo pozornosti, ne zganjajo panike in ne kličejo lastnika.
So bili primeri, da je čoln potonil med vožnjo ponoči, ker se je guma na izpuhu snela in je voda iz motorja tekla v motorni prostor, pumpa je delala, kapetan je vozil barko pil pivo in poslušal muziko NI SLIŠAL DA PUMPA IZČRPAVA VODO dokler mu voda ni prišla do gležnjev, potem je bilo prepozno za ugotovit kaj je narobe. Barka je šla na dno.
Obstaja preprosta rešitev, vzporedno z kalužno črpalko se namesti 12V proti vlomna sirena 120 decibelov povezana preko diode. Kadar pritisnete tipko na armaturni in ročno izčrpate vodo se sirena zaradi diode ne bo oglasila, kadar se pa pumpa prižge zaradi avtomatskega stikala se prižge hkrati tudi izredno glasen alarem, ki zbudi vse na sosednjih barkah, sosedi vas bodo poklicali na vaš mobilnik tudi če nimajo vaše telefonske jo bodo dobili in prosili da pridete na pomol uredit situacijo. Malenkost ki reši celo barko.
Veliko plovil se potopi zaradi počasnega pronicanja vode v trup kljub temu da imajo kalužno črpalko in avtomatsko stikalo ki samodejno vklopi pumpo. V čem je težava ? Pumpa se bo rutinsko prižigala in praznila barko dokler se ne zgodi ena od zelo možnih stvari :
-akumulator se izprazni
-pumpa pregori
-kontakti na avtomatskem stikalu se okvarijo
-plovček avtomatskega stikala se zatakne zaradi umazanije v vodi ali zaradi naftnih derivatov
-električni vodnik do elektro motora pumpe poje korozija
-sito na pumpi se zamaši
Skratka veliko razlogov zakaj to ne bo delovalo v nedogled. Težava je v tem, da običajno lastnik plovila ni zraven, ko voda začne pronicat v barko. Prihaja pogledat barko pozimi enkrat na mesec in ko pride ga tačaka na dnu morja. Sosedi iz sosednjih bark sicer opazijo, da je barka nekaj izčrpala vode ampak ne obračajo pozornosti, ne zganjajo panike in ne kličejo lastnika.
So bili primeri, da je čoln potonil med vožnjo ponoči, ker se je guma na izpuhu snela in je voda iz motorja tekla v motorni prostor, pumpa je delala, kapetan je vozil barko pil pivo in poslušal muziko NI SLIŠAL DA PUMPA IZČRPAVA VODO dokler mu voda ni prišla do gležnjev, potem je bilo prepozno za ugotovit kaj je narobe. Barka je šla na dno.
Obstaja preprosta rešitev, vzporedno z kalužno črpalko se namesti 12V proti vlomna sirena 120 decibelov povezana preko diode. Kadar pritisnete tipko na armaturni in ročno izčrpate vodo se sirena zaradi diode ne bo oglasila, kadar se pa pumpa prižge zaradi avtomatskega stikala se prižge hkrati tudi izredno glasen alarem, ki zbudi vse na sosednjih barkah, sosedi vas bodo poklicali na vaš mobilnik tudi če nimajo vaše telefonske jo bodo dobili in prosili da pridete na pomol uredit situacijo. Malenkost ki reši celo barko.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Pe Okt 27, 2017 16:29, skupaj popravljeno 5 krat.
ABC NASVETI ZA BARVANJE:
Kritične napake pri brušenju propelerjev in flapov.
Pri barvanju plovil je 80% kvalitete odvisno od priprave površine.
Zelo je pomembno da pri brušenju propelerja ne pregrejete brusnega papirja ali stare barve, ker boste imeli težave.
Če se brusni papir (nastavek z lističi za kotno brusilko) pregreje se lepilo razstopi in začne razvlačit po površini ki jo brusite. To lepilo ostane na površini. Kadar nanesete prajmer na propeler, ga deansko nenanesete direktno na kovino ampak na zapaljeno lepilo. Čez čas zapaljeno lepilo odpade iz propelerja skupaj z vsem kar je nabarvano nanj. Potrebno je brusiti na najnižji hitrosti ali ročno.
Za vas sem poslikal primer, kjer sem isti kos kovine pobrusil z istim brusnim papirjem z isto Makitino brusilko ampak pri različni hitrosti:
Kritične napake pri brušenju propelerjev in flapov.
Pri barvanju plovil je 80% kvalitete odvisno od priprave površine.
Zelo je pomembno da pri brušenju propelerja ne pregrejete brusnega papirja ali stare barve, ker boste imeli težave.
Če se brusni papir (nastavek z lističi za kotno brusilko) pregreje se lepilo razstopi in začne razvlačit po površini ki jo brusite. To lepilo ostane na površini. Kadar nanesete prajmer na propeler, ga deansko nenanesete direktno na kovino ampak na zapaljeno lepilo. Čez čas zapaljeno lepilo odpade iz propelerja skupaj z vsem kar je nabarvano nanj. Potrebno je brusiti na najnižji hitrosti ali ročno.
Za vas sem poslikal primer, kjer sem isti kos kovine pobrusil z istim brusnim papirjem z isto Makitino brusilko ampak pri različni hitrosti:
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Sr Maj 17, 2017 12:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
ABC NASVETI ZA BARVANJE:
Popolno odstranjevanje starega antifoulinga.
Z leti se na plovilu nabere debela plast antifoulinga katerega je potrebno odstraniti.
Star antifouling lahko sami odstranite na več načinov.
Plovilo lahko pobrusite z brusnim papirjem do gelcoat-a, kar je precej zamudno in zdravju škodljivo, saj pri brušenju nastaja veliko praha od strupenega antifoulinga.
Veliko časa in truda si boste prišparali če v Merkurju kupite strgalo za odstranjevanje barve "Bahco 665" cca 35€ in postrgate vso barvo iz plovila.
Barvo boste s strgalom postrgali 4X hitreje kakor če bi jo brusili. Pri strganju barve ne bo nastajal prah.
Priporočam da si na nožu strgala pobrusite-zaokrožite vogalčke.
Popolno odstranjevanje starega antifoulinga.
Z leti se na plovilu nabere debela plast antifoulinga katerega je potrebno odstraniti.
Star antifouling lahko sami odstranite na več načinov.
Plovilo lahko pobrusite z brusnim papirjem do gelcoat-a, kar je precej zamudno in zdravju škodljivo, saj pri brušenju nastaja veliko praha od strupenega antifoulinga.
Veliko časa in truda si boste prišparali če v Merkurju kupite strgalo za odstranjevanje barve "Bahco 665" cca 35€ in postrgate vso barvo iz plovila.
Barvo boste s strgalom postrgali 4X hitreje kakor če bi jo brusili. Pri strganju barve ne bo nastajal prah.
Priporočam da si na nožu strgala pobrusite-zaokrožite vogalčke.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Sr Maj 17, 2017 12:16, skupaj popravljeno 2 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
NAVTIČNE LUČI NA ČOLNIH
NAVTIČNE LUČI:
Ker se ljudje lažje naučijo če zadevo slikovno vidijo in razumejo, sem izdelal slikice iz katerih bo lažje razumet navtične luči na različnih plovilih.
Upam daq komu pride prav za lažje razumevanje.
Ker se ljudje lažje naučijo če zadevo slikovno vidijo in razumejo, sem izdelal slikice iz katerih bo lažje razumet navtične luči na različnih plovilih.
Upam daq komu pride prav za lažje razumevanje.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Nov 02, 2017 15:13, skupaj popravljeno 5 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Grega295 napisal/-a:A si že probal to delati Marchi? Naporno in mukotrpno delo in četudi si zelo previden, se mimogrede zgodi, da zarežeš preveč.
Sem, sem in to samo 7m. Pa imel musklfiber še nekaj dni po tem. Pa sem samo eno stran obdelal, drugo je kolega. Takrat sem prav tako začel z brušenjem, ko pa so se mi začeli lokalni frajerji smejat, pa sem nekje staknil še manjšo rašpljo od zgornje na sliki, tako da je bila res jeba.
Se mi zdi, da na svoji barki, če že, vsak to počne samo enkrat. Potem pa veš kaj imaš in samo še pacaš AF vsako leto ali dve.
ABC NASVETI ZA BARVANJE:
CEV ZA BARVANJE:
Katero cev izbrati za ličarsko pištolo je pomembna stvar.
Cev ki se uporablja za ličarsko pištolo ne sme biti nikoli priklopljena direktno na kompresor, saj lahko pridejo v cev kapljice vode ali kapljice olja ki bodo potem se pomešale z barvo in uničile lesk na barvi. Najbolje je če imate samo za lakiranje posebej cev. Tako cev morate vedno priklopiti na kompresor preko odstranjevalca vlage iz zraka.
Pozor, ne zamešajte odstranjevalec vlage iz zraka z oljilcem zraka. Na videz obe napravici zgledata zelo podobno. Oljilec zraka za zmeraj umazal cev z oljem in uničil lesk na barvi.
Na sliki: odrstranjevalec vlage iz zraka
Cev za lakiranje ne sme biti spiralna. Spiralne cevi so lahke in elastične, kar vam bo povzročala težave. Kadar boste želeli hoditi okoli predmeta ki ga lakirate se bo cev zaradi elastičnosti skrčila in se bo napela na najkrajšo razdaljo med kompresorjem in vami, kar pomeni bo cev dotaknila predmeta ki ga lakirate, in pobrisala svežo barvo iz njega.
Spiralne cevi tudi niso dobre, ker se v spiralah lahko kopiti vlaga ki se nato nabere v kapljico in spricne na predmet ki ga lakirate.
Spiralne cevi tudi niso dobre za lakiranje, ker so tovarniško sprešane na hitro spojko, več krat se je že zgodilo, de je kdo stopil na spiralno cev in jo prelomil, popravit spiralno cev se ne da. Običajno ljudje barvajo med vikendom, ko niso v službi in ko tudi druge trgovine ne delajo, tako da je bilo že več primerov, da je kdo ostal z napol pobarvano barko do naslednjega vikenda. Pa tudi če dobiš isti dan zamenjavo za počeno cev je prepozno, saj se je napol pobarvana barva na barki že toliko strdila, da se več ne zliva z novo barvo in ni več mogoče doseči leska. Skratka en kup slabe volje.
Priporočam da za lakiranje uporabite debelo cev za avtogeni rezalnik, ki jo z objemkami pritrdite na hitro spojko. Taka cev je težka, in se vedno vleče za vami potleh, nikoli se sama od sebe ne dvigne v zrak. Ima pleteno sredico in dvojno gumo, zelo težko jo boste poškodovali in hitro popravili.
Kadar lakirate z eno roko držite avtoličarsko pištolo in z drugo roko pa cev, tako da vas cen ne zateguje in ne blokira pri mahanju s pištolo.
Obstaja veliko vrst zaščitnih mask in veliko različnih zaščitnih filtrov. Samo za masko na spodnji sliki obstaja preko deset različnih zaščitnih filtrov ampak le eden je ustrezen za zaščito pred hlapi brav. Filter ki ga uporabljate za brušenje antifoulinga ne more bit enak za barvanje antifoulinga in obratno.
Za brušenje antifolinga je potrebno namestit filter trdih delcev. Za barvanje antifoulinga je potrebno namestiti filter za hlape.
Na sliki je filter z rjavo oznako namenjen zaščiti pred hlapi. To je najbolj fini filter, katerega uničite takoj kadar samo vidi malo praha.
Ta filter je tako kakovosten, da deansko ne vohate ničesar, ne vohate niti ali ja v posodi voda ali bencin če tudi utaknete glavo v posodo.
CEV ZA BARVANJE:
Katero cev izbrati za ličarsko pištolo je pomembna stvar.
Cev ki se uporablja za ličarsko pištolo ne sme biti nikoli priklopljena direktno na kompresor, saj lahko pridejo v cev kapljice vode ali kapljice olja ki bodo potem se pomešale z barvo in uničile lesk na barvi. Najbolje je če imate samo za lakiranje posebej cev. Tako cev morate vedno priklopiti na kompresor preko odstranjevalca vlage iz zraka.
Pozor, ne zamešajte odstranjevalec vlage iz zraka z oljilcem zraka. Na videz obe napravici zgledata zelo podobno. Oljilec zraka za zmeraj umazal cev z oljem in uničil lesk na barvi.
Na sliki: odrstranjevalec vlage iz zraka
Cev za lakiranje ne sme biti spiralna. Spiralne cevi so lahke in elastične, kar vam bo povzročala težave. Kadar boste želeli hoditi okoli predmeta ki ga lakirate se bo cev zaradi elastičnosti skrčila in se bo napela na najkrajšo razdaljo med kompresorjem in vami, kar pomeni bo cev dotaknila predmeta ki ga lakirate, in pobrisala svežo barvo iz njega.
Spiralne cevi tudi niso dobre, ker se v spiralah lahko kopiti vlaga ki se nato nabere v kapljico in spricne na predmet ki ga lakirate.
Spiralne cevi tudi niso dobre za lakiranje, ker so tovarniško sprešane na hitro spojko, več krat se je že zgodilo, de je kdo stopil na spiralno cev in jo prelomil, popravit spiralno cev se ne da. Običajno ljudje barvajo med vikendom, ko niso v službi in ko tudi druge trgovine ne delajo, tako da je bilo že več primerov, da je kdo ostal z napol pobarvano barko do naslednjega vikenda. Pa tudi če dobiš isti dan zamenjavo za počeno cev je prepozno, saj se je napol pobarvana barva na barki že toliko strdila, da se več ne zliva z novo barvo in ni več mogoče doseči leska. Skratka en kup slabe volje.
Priporočam da za lakiranje uporabite debelo cev za avtogeni rezalnik, ki jo z objemkami pritrdite na hitro spojko. Taka cev je težka, in se vedno vleče za vami potleh, nikoli se sama od sebe ne dvigne v zrak. Ima pleteno sredico in dvojno gumo, zelo težko jo boste poškodovali in hitro popravili.
Kadar lakirate z eno roko držite avtoličarsko pištolo in z drugo roko pa cev, tako da vas cen ne zateguje in ne blokira pri mahanju s pištolo.
Obstaja veliko vrst zaščitnih mask in veliko različnih zaščitnih filtrov. Samo za masko na spodnji sliki obstaja preko deset različnih zaščitnih filtrov ampak le eden je ustrezen za zaščito pred hlapi brav. Filter ki ga uporabljate za brušenje antifoulinga ne more bit enak za barvanje antifoulinga in obratno.
Za brušenje antifolinga je potrebno namestit filter trdih delcev. Za barvanje antifoulinga je potrebno namestiti filter za hlape.
Na sliki je filter z rjavo oznako namenjen zaščiti pred hlapi. To je najbolj fini filter, katerega uničite takoj kadar samo vidi malo praha.
Ta filter je tako kakovosten, da deansko ne vohate ničesar, ne vohate niti ali ja v posodi voda ali bencin če tudi utaknete glavo v posodo.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
BARVANJE ČOLNA PRIPRAVA POVRŠINE
PRIPRAVA POVRŠINE ZA BARVANJE:
Površina mora biti suha, čista, razmaščena in brez prašnih delcev. S površine je potrebno odstraniti prah, mastne in oljne madeže. Na že obarvanih podlagah preverimo oprijem starih premazov. Stare premaze, ki imajo slab oprijem in odpadajo, popolnoma odstranimo. Če je oprijem starih premazov dober, jih pred barvanjem za izboljšanje vpojnosti rahlo pobrusimo.
Dobra priprava površine je odločilnega pomena za odličen končni izdelek. Obstojnost barve je 80 % odvisna od tega, kako dobro ste površino pripravili pred nanosom le te.
Pred barvanjem prvega sloja epoksi prajmerja na plovilo je potrebno površino očistiti z visokotlačnim parnim čistilcem. Površino je potrebno pobrusiti z brusnim papirjem od 80 do 220, da izgubi lesk. Površino je potrebno razmastiti z vodo in močnim praškom (Meglio – razmaščevalec). Meglio je agresiven detergent, zato že pobarvanega čolna ne perite po močnem soncu z njim. Ob močnem soncu lahko povzroči lise na barvi. Razmaščevalec Meglio lahko razredčite z vodo v razmerju 1:1.
Za razmaščevanje že oprane kovinske površine uporabite aceton. Potrebno je paziti da čistilo ne pridejo v stik z prahom od eno-komponentnih barv (recimo prah, ki je nastal med brušenjem antifoulinga), saj se prah razstopi ob stiku z redčilom na krpi in postane tekoča barva. Imeli boste krpo umazano s tekočo barvo. Če boste drsali s to krpo po površini, boste površino dobesedno nehote pobarvali s čisto tankim slojem antifoulinga. Kadar boste kasneje nanesli epoksi prajmer na površino, ki je pobarvana z antifoulingom, bo prajmer prijel slabše, kakor če bi ga nanesli direktno na čisto površino.
Za razmaščevanje nekovinskih površin ne uporabljajte acetona saj je preagresiven, lahko poškoduje plastiko ali prajmer.
Za čiščenje podlage pred lakiranjem se uporablja antisilikonsko čistilo. Z antisilikonskim čistilom in kosom papirja se odstrani vsa maščoba iz podlage in vsi silikonski fleki, brez da bi se podlaga poškodovala saj je antisilikonsk čistilo najbolj nežno med vsemi redčili.
Silikoni na podlagi pridejo iz zraka, ker dejmo rečt, da si sosed z maxi-brillom špica armaturno da se lepše sveti ali maže pnevmatike da zgledajo novejše.
Silikon na podlagi povzroča resne težave pri barvanju, saj barva deansko beži iz točke kjer se nahaja silikon in tam ostane luknjica v barvi, zato je obvezno potrebno počistiti površino z antisilikonskim čistilom pred lakiranjem (barvanju palube in bokov z valjčkom, čopičem ali ličarsko pištolo).
Antisilikonsko čistilo je odlično čistilo za čiščenje lepila ki ga za seboj pustijo nalepke, saj ne poškoduje še tako občutljive zaključne palubne barve in ne razstopi lepila ampak lepilo omehča in napihne tako da brez težav lepilo postrgate s plastičnim spohtlom ali nohtom in papirjem.
Antisilikonsko čistilo lahko kupite v vsaki bolje založeni trgovini z laki.
Površina mora biti suha, čista, razmaščena in brez prašnih delcev. S površine je potrebno odstraniti prah, mastne in oljne madeže. Na že obarvanih podlagah preverimo oprijem starih premazov. Stare premaze, ki imajo slab oprijem in odpadajo, popolnoma odstranimo. Če je oprijem starih premazov dober, jih pred barvanjem za izboljšanje vpojnosti rahlo pobrusimo.
Dobra priprava površine je odločilnega pomena za odličen končni izdelek. Obstojnost barve je 80 % odvisna od tega, kako dobro ste površino pripravili pred nanosom le te.
Pred barvanjem prvega sloja epoksi prajmerja na plovilo je potrebno površino očistiti z visokotlačnim parnim čistilcem. Površino je potrebno pobrusiti z brusnim papirjem od 80 do 220, da izgubi lesk. Površino je potrebno razmastiti z vodo in močnim praškom (Meglio – razmaščevalec). Meglio je agresiven detergent, zato že pobarvanega čolna ne perite po močnem soncu z njim. Ob močnem soncu lahko povzroči lise na barvi. Razmaščevalec Meglio lahko razredčite z vodo v razmerju 1:1.
Za razmaščevanje že oprane kovinske površine uporabite aceton. Potrebno je paziti da čistilo ne pridejo v stik z prahom od eno-komponentnih barv (recimo prah, ki je nastal med brušenjem antifoulinga), saj se prah razstopi ob stiku z redčilom na krpi in postane tekoča barva. Imeli boste krpo umazano s tekočo barvo. Če boste drsali s to krpo po površini, boste površino dobesedno nehote pobarvali s čisto tankim slojem antifoulinga. Kadar boste kasneje nanesli epoksi prajmer na površino, ki je pobarvana z antifoulingom, bo prajmer prijel slabše, kakor če bi ga nanesli direktno na čisto površino.
Za razmaščevanje nekovinskih površin ne uporabljajte acetona saj je preagresiven, lahko poškoduje plastiko ali prajmer.
Za čiščenje podlage pred lakiranjem se uporablja antisilikonsko čistilo. Z antisilikonskim čistilom in kosom papirja se odstrani vsa maščoba iz podlage in vsi silikonski fleki, brez da bi se podlaga poškodovala saj je antisilikonsk čistilo najbolj nežno med vsemi redčili.
Silikoni na podlagi pridejo iz zraka, ker dejmo rečt, da si sosed z maxi-brillom špica armaturno da se lepše sveti ali maže pnevmatike da zgledajo novejše.
Silikon na podlagi povzroča resne težave pri barvanju, saj barva deansko beži iz točke kjer se nahaja silikon in tam ostane luknjica v barvi, zato je obvezno potrebno počistiti površino z antisilikonskim čistilom pred lakiranjem (barvanju palube in bokov z valjčkom, čopičem ali ličarsko pištolo).
Antisilikonsko čistilo je odlično čistilo za čiščenje lepila ki ga za seboj pustijo nalepke, saj ne poškoduje še tako občutljive zaključne palubne barve in ne razstopi lepila ampak lepilo omehča in napihne tako da brez težav lepilo postrgate s plastičnim spohtlom ali nohtom in papirjem.
Antisilikonsko čistilo lahko kupite v vsaki bolje založeni trgovini z laki.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Če Nov 02, 2017 15:13, skupaj popravljeno 2 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Na forumu sem zelo malo v času sezone barvanja, saj je ogromno dela na terenu, zato na sporočila poslana na forum odgovorim ko utegnem - enkrat na teden.
Na telefon me dobite vedno.
Na telefon me dobite vedno.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Po Sep 18, 2017 17:34, skupaj popravljeno 5 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Zaradi vlage na plovilu v zimskem času lahko nastane na rešilnih jopičih plesen in cela barka dobi neprijeten vonj po plesnji. Ena od rešitev je vakum vrečka, v kateri bodo jopiči vedno suhi. Zaradi vakuma bodo jopiči zasedali bistveno manj prostora.
Jaz osebno imam spravljene rešilne jopiče pod pokrovom motorja, kateri ni zaklenjen. Ob potopitvi čolna bi jopiči sami pripravali na gladino.
Na sliki so štiri rešilni jopiči standardne velikosti:
Kako si lahko izdelate sami odličen roštilj na žerjavico za plovilo si lahko pogledate tukaj:
viewtopic.php?f=15&t=7821
Jaz osebno imam spravljene rešilne jopiče pod pokrovom motorja, kateri ni zaklenjen. Ob potopitvi čolna bi jopiči sami pripravali na gladino.
Na sliki so štiri rešilni jopiči standardne velikosti:
Kako si lahko izdelate sami odličen roštilj na žerjavico za plovilo si lahko pogledate tukaj:
viewtopic.php?f=15&t=7821
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne Po Okt 30, 2017 21:24, skupaj popravljeno 4 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti