2x AKu - Cyrix

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Klemc
Kapitan fregate
Prispevkov: 122
Pridružen: So Mar 28, 2015 22:16

2x AKu - Cyrix

OdgovorNapisal/-a Klemc » Sr Mar 08, 2017 14:30

Živjo,

vprašal bi kje je možno dobiti elektroniko za združevanje dveh aku.

Enkrat je bilo govora o proizvajalcu Cyrix, cena okoli 50 eur.

Čoln je fishermen brez kabine z izvenkrmnim motorjem Mercury 100, kateri ima alternator 35 AMP.
Sedaj je na čolnu en akumulator (Topla Top 85ah, zagonski tok 800A).

Bi pa zaradi varnosti vgradil še enega, s čimer bi se rad izognil, da bi na sidru preko dneva spraznili sedaj edinega in bi bili "tete sredi morja".

Porabniki so radio, navigacija in hladilna torba.

Kakšen Aku bi predlagali?

Nekako pa ne sme biti večji kot obstoječi, ker sem omejen s prostorom in dimenzijo lopute za dostop.

Hvala lepa za odgovor in Lp

Klemen
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Sr Mar 08, 2017 18:16

Vse kar potrebuješ boš našel na tej spletni strani.

http://www.bepmarine.com/en/products/ba ... g%20relays

Mi smo imeli na našem plovilu instaliran takšen sistem ( lastna izvedba ) in je deloval brezhibno. V treh letih uporabe nikoli nismo imeli težave s katerim od akumulatorjev ( 2 x 95 Ah ) .
Potreboval boš VSR ali DVSR modul ter glavno preklopno stikalo s položaji 1,1+2,2 in seveda 0-OFF, ki ga verjetno še nimaš instaliranega. Najdi primeren prostor , vgradi vse skupaj v kakšno vodotesno dozo z gibljivim pokrovom , vse skupaj lepo ožiči in to je to. Izvedba je dokaj enostavna , načrte najdeš pri vseh prodajalcih te opreme, vendar če nisi ravno vešč takšnih del in nimaš primernega orodja, izvedbo inštalacij prepusti raje strokovnjaku.
Nazadnje spremenil r1150r, dne Sr Mar 08, 2017 19:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
frikmusic
Admiral
Prispevkov: 653
Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a frikmusic » Sr Mar 08, 2017 18:26

Tole imam tudi jaz zmontirano že v ta drugi barki in dela bp za zelo malo denarja.
Kupil pa v Alpin Kranj. Nekateri morjeplovci so tole odsvetovali vendar dela...

http://www.alpin.si/

Frik
Frajtonerca je prava stvar...
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Sr Mar 08, 2017 19:04

Podobno rešitev sem naredil na mojem fishermanu Quicksilver 500 PH.

VSR modul je relativno poceni, me je pa motilo, ker bi moral akumulatorje ločiti pri 12,7V v praksi pa je izklopil pri 12,5V.

Sem malo zakompliciral zadevo in montiral še MOSFET ločilnik Victron. Zadeva deluje BP, za malo več €.

LPZ
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Mar 08, 2017 19:15

Pol so stalno skup sparjeni če solarna laufa?
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Sr Mar 08, 2017 19:18

polanc napisal/-a:Pol so stalno skup sparjeni če solarna laufa?


Ni solarne, ni paritve. :D

LPZ
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

OdgovorNapisal/-a 330i » Sr Mar 08, 2017 19:19

Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Sr Mar 08, 2017 19:24

Polanc , če si narobe zvezal , drugače pa ne :) .
So mislili tudi na to , da lahko polni akumulatorje še kaj drugega razen alternatorja.
Vsi proizvajalci takšne opreme priložijo vezalni načrt in če se ga držiš ni problema.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Mar 08, 2017 19:34

Cyriks rele deluje na padec napetosti pod 12,5 V Dokler men celice delajo, je napetost od 13 V naprej in rele ne izklopi.Tle ni kaj narobe povezat.
Klemc
Kapitan fregate
Prispevkov: 122
Pridružen: So Mar 28, 2015 22:16

OdgovorNapisal/-a Klemc » Če Mar 09, 2017 19:53

Kakšen aku bi mi predlagali. Isti ali naj dam za porabnike nekega poltrakcijskega. Naprimer Tab motion. Kaj pa glede kapacitete.

Lp
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2309
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Pe Mar 10, 2017 08:20

Čimprej zamenjaj hladilno torbo za kompresorski hladilnik.
Uporabniški avatar
frikmusic
Admiral
Prispevkov: 653
Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a frikmusic » Pe Mar 10, 2017 18:00

polanc napisal/-a:Cyriks rele deluje na padec napetosti pod 12,5 V Dokler men celice delajo, je napetost od 13 V naprej in rele ne izklopi.Tle ni kaj narobe povezat.


Dej tole nej en stručko malo razloži, ker men deluje po moji presoji odlično, nekateri pa ste skeptični...kupci pa zmedeni

frik
Frajtonerca je prava stvar...
slan
Kapitan
Prispevkov: 178
Pridružen: Po Jan 24, 2011 21:34

OdgovorNapisal/-a slan » Pe Mar 10, 2017 21:45

Cyriks rele je namenjen temu, da poveže aku-ja ko je polnjenje. Ko polnjenja ni, pa rasklopi. Nima veze od kje je polnjenje.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Mar 11, 2017 20:19

Ne drži čisto, kar ste napisali!
Razložili vam bodo pa tisti katere reklamirate.
:wink:
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

OdgovorNapisal/-a zalesjak » So Mar 11, 2017 21:06

slan napisal/-a:Cyriks rele je namenjen temu, da poveže aku-ja ko je polnjenje. Ko polnjenja ni, pa rasklopi. Nima veze od kje je polnjenje.


Če bi stvar delala kot si napisal bi bilo super.

V praksi VSR rele res vklopi, ko napetost naraste preko 13,7V kar je takrat, ko se dogaja polnjenje preko alternatorja.

Problem je pri izklopu. Zadeva drži akumulatorje skupaj do napetosti 12,5V kar pomeni, do cca 90% kapacitete za svinčeve akumulatorje.

Ker je napetost 100% napolnjenega, zdravega 12V svinčevega akumulatorja 12,75V ti bodo porabniki še nekaj časa trošili poleg servisnega tudi štartni akumulator.

Jaz sem ta problem nekako rešil s FET delilnikom, ki ne dovoli praznjenja v obratni smeri, je pa to relativno komplicirano pri zunajkrmnem motorju, saj je originalna napeljava iz motorja namenjena za filanje enega akumulatorja.

LPZ

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov