2x AKu - Cyrix
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
2x AKu - Cyrix
Živjo,
vprašal bi kje je možno dobiti elektroniko za združevanje dveh aku.
Enkrat je bilo govora o proizvajalcu Cyrix, cena okoli 50 eur.
Čoln je fishermen brez kabine z izvenkrmnim motorjem Mercury 100, kateri ima alternator 35 AMP.
Sedaj je na čolnu en akumulator (Topla Top 85ah, zagonski tok 800A).
Bi pa zaradi varnosti vgradil še enega, s čimer bi se rad izognil, da bi na sidru preko dneva spraznili sedaj edinega in bi bili "tete sredi morja".
Porabniki so radio, navigacija in hladilna torba.
Kakšen Aku bi predlagali?
Nekako pa ne sme biti večji kot obstoječi, ker sem omejen s prostorom in dimenzijo lopute za dostop.
Hvala lepa za odgovor in Lp
Klemen
vprašal bi kje je možno dobiti elektroniko za združevanje dveh aku.
Enkrat je bilo govora o proizvajalcu Cyrix, cena okoli 50 eur.
Čoln je fishermen brez kabine z izvenkrmnim motorjem Mercury 100, kateri ima alternator 35 AMP.
Sedaj je na čolnu en akumulator (Topla Top 85ah, zagonski tok 800A).
Bi pa zaradi varnosti vgradil še enega, s čimer bi se rad izognil, da bi na sidru preko dneva spraznili sedaj edinega in bi bili "tete sredi morja".
Porabniki so radio, navigacija in hladilna torba.
Kakšen Aku bi predlagali?
Nekako pa ne sme biti večji kot obstoječi, ker sem omejen s prostorom in dimenzijo lopute za dostop.
Hvala lepa za odgovor in Lp
Klemen
Vse kar potrebuješ boš našel na tej spletni strani.
http://www.bepmarine.com/en/products/ba ... g%20relays
Mi smo imeli na našem plovilu instaliran takšen sistem ( lastna izvedba ) in je deloval brezhibno. V treh letih uporabe nikoli nismo imeli težave s katerim od akumulatorjev ( 2 x 95 Ah ) .
Potreboval boš VSR ali DVSR modul ter glavno preklopno stikalo s položaji 1,1+2,2 in seveda 0-OFF, ki ga verjetno še nimaš instaliranega. Najdi primeren prostor , vgradi vse skupaj v kakšno vodotesno dozo z gibljivim pokrovom , vse skupaj lepo ožiči in to je to. Izvedba je dokaj enostavna , načrte najdeš pri vseh prodajalcih te opreme, vendar če nisi ravno vešč takšnih del in nimaš primernega orodja, izvedbo inštalacij prepusti raje strokovnjaku.
http://www.bepmarine.com/en/products/ba ... g%20relays
Mi smo imeli na našem plovilu instaliran takšen sistem ( lastna izvedba ) in je deloval brezhibno. V treh letih uporabe nikoli nismo imeli težave s katerim od akumulatorjev ( 2 x 95 Ah ) .
Potreboval boš VSR ali DVSR modul ter glavno preklopno stikalo s položaji 1,1+2,2 in seveda 0-OFF, ki ga verjetno še nimaš instaliranega. Najdi primeren prostor , vgradi vse skupaj v kakšno vodotesno dozo z gibljivim pokrovom , vse skupaj lepo ožiči in to je to. Izvedba je dokaj enostavna , načrte najdeš pri vseh prodajalcih te opreme, vendar če nisi ravno vešč takšnih del in nimaš primernega orodja, izvedbo inštalacij prepusti raje strokovnjaku.
Nazadnje spremenil r1150r, dne Sr Mar 08, 2017 19:10, skupaj popravljeno 1 krat.
- frikmusic
- Admiral
- Prispevkov: 653
- Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
- Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
- Kontakt:
Tole imam tudi jaz zmontirano že v ta drugi barki in dela bp za zelo malo denarja.
Kupil pa v Alpin Kranj. Nekateri morjeplovci so tole odsvetovali vendar dela...
http://www.alpin.si/
Frik
Kupil pa v Alpin Kranj. Nekateri morjeplovci so tole odsvetovali vendar dela...
http://www.alpin.si/
Frik
Frajtonerca je prava stvar...
Podobno rešitev sem naredil na mojem fishermanu Quicksilver 500 PH.
VSR modul je relativno poceni, me je pa motilo, ker bi moral akumulatorje ločiti pri 12,7V v praksi pa je izklopil pri 12,5V.
Sem malo zakompliciral zadevo in montiral še MOSFET ločilnik Victron. Zadeva deluje BP, za malo več €.
LPZ
VSR modul je relativno poceni, me je pa motilo, ker bi moral akumulatorje ločiti pri 12,7V v praksi pa je izklopil pri 12,5V.
Sem malo zakompliciral zadevo in montiral še MOSFET ločilnik Victron. Zadeva deluje BP, za malo več €.
LPZ
- frikmusic
- Admiral
- Prispevkov: 653
- Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
- Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
- Kontakt:
polanc napisal/-a:Cyriks rele deluje na padec napetosti pod 12,5 V Dokler men celice delajo, je napetost od 13 V naprej in rele ne izklopi.Tle ni kaj narobe povezat.
Dej tole nej en stručko malo razloži, ker men deluje po moji presoji odlično, nekateri pa ste skeptični...kupci pa zmedeni
frik
Frajtonerca je prava stvar...
slan napisal/-a:Cyriks rele je namenjen temu, da poveže aku-ja ko je polnjenje. Ko polnjenja ni, pa rasklopi. Nima veze od kje je polnjenje.
Če bi stvar delala kot si napisal bi bilo super.
V praksi VSR rele res vklopi, ko napetost naraste preko 13,7V kar je takrat, ko se dogaja polnjenje preko alternatorja.
Problem je pri izklopu. Zadeva drži akumulatorje skupaj do napetosti 12,5V kar pomeni, do cca 90% kapacitete za svinčeve akumulatorje.
Ker je napetost 100% napolnjenega, zdravega 12V svinčevega akumulatorja 12,75V ti bodo porabniki še nekaj časa trošili poleg servisnega tudi štartni akumulator.
Jaz sem ta problem nekako rešil s FET delilnikom, ki ne dovoli praznjenja v obratni smeri, je pa to relativno komplicirano pri zunajkrmnem motorju, saj je originalna napeljava iz motorja namenjena za filanje enega akumulatorja.
LPZ
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov