kateri aku?
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Mene tudi nekaj zanima v zvezi z akuji. Ko so mi crknili prejšnji servisni akuji so začeli smrdet po gnilih jajcih in se začeli pošteno pregrevat. K sreči se je to zgodilo, ko sem bil na barki. Sedaj imam priklopljene na celico in se skozi filajo. Zdaj so stari že 6 let in najbrž bodo počasi tudi ti šli v maloro in me skrbi, da se bo to zgodilo, ko me na barki ne bo, celica pa jih bo filala. Ali lahko pride, do kakšne štale - recimo eksplozije, posledično požara ali sl.?
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
gregor.n napisal/-a:Se strinjam, bi napisal kolk let mi že delujejo bp sam me je strah da mi letos pol ne crknejo, uglavnem več kot 5
No in 3 mesece kasneje smo tam nkol več se ne bom hvalu...pm
No in zdej morm kupit seveda oba čeprav je sam enga vzel hudič ( beri se greje pri polnjenju in vleče 40A)
Iz zdaj sem pred dilemo ali vzamem iste, vsaj tehnologijo se pravi ciklični s kislino ki se da dolivat ali AGM....v ceni je le 20% razlike a po specifikah ciklov je AGM 3x boljši? Skrbi me le pregrevanje poleti, ker so v motornem prostoru kjer je temperatura lahko tud visoka.....
Torej klasika ali AGM???
Sploh če so v motornem prostoru vzemi klasiko. Če polnjenje nima kakšnih ekscesov bo velik pretok zraka, ki ga rabi motor za svoje delovanje v trenutku počistil sledi plinov, ki bi utegnili nastajati pri polnjenju, tako da ni problem. Pa lahko ga boš dolil, ko bo nekaj vode izhlapelo zaradi povišane temperature ali pa napake pri polnjenju. Tisti drugi so "brez vzdrževanja" in to dobesedno. Tudi če bi bilo treba samo malo destilirane vode doliti, tega ne moreš. Pred dobrim mesecem sem montiral dva trakcijska, 270Ah/C100, 6V, vezana zaporedno. Prednost zaporedne vezave dveh 6V vidim v tem, da če ena celica pri enem crkne, ne bo nobenih izenačevalnih tokov med njima, na V-metru pa takoj vidiš, da ima sistem 2V premalo. Kupil sem jih pri Harpoon in dobil povsem sveža z zaporednima serijskima številkama.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
EDO napisal/-a:Mene tudi nekaj zanima v zvezi z akuji. Ko so mi crknili prejšnji servisni akuji so začeli smrdet po gnilih jajcih in se začeli pošteno pregrevat. K sreči se je to zgodilo, ko sem bil na barki. Sedaj imam priklopljene na celico in se skozi filajo. Zdaj so stari že 6 let in najbrž bodo počasi tudi ti šli v maloro in me skrbi, da se bo to zgodilo, ko me na barki ne bo, celica pa jih bo filala. Ali lahko pride, do kakšne štale - recimo eksplozije, posledično požara ali sl.?
Moje skrbi so bile upravičene. Na srečo sem bil na barki. Eden od dveh akujev za bowthruster in sidrni vinč je šel v kratek stik in mi skoraj skuril barko. Bil je že tako vroč, da sem ga komaj v debelih rokavicah odklopil in odnesel ven
Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:19, skupaj popravljeno 1 krat.
H2O napisal/-a:A je bil priklopljen na polnilec (220V) al ga je celica tolk zgrela?
Barka je bila priklopljena na obalo na 230V. Te akuje mi polni samo obala ali motor. Mi je pa še vedno uganka kaj bi se zgodilo, ko bi akuje filala samo celica. A je v regulatorju vgrajena kakšna varovalka, ki to preprečuje?
EDO napisal/-a:H2O napisal/-a:A je bil priklopljen na polnilec (220V) al ga je celica tolk zgrela?
Barka je bila priklopljena na obalo na 230V. Te akuje mi polni samo obala ali motor. Mi je pa še vedno uganka kaj bi se zgodilo, ko bi akuje filala samo celica. A je v regulatorju vgrajena kakšna varovalka, ki to preprečuje?
Celica ti fila z nekaj A, recimo 8A, polnilec 220V ali pa alternator pa s x10A, recimo 60A. Razlika je očitna, se tolažim tudi jaz. Ampak naj kakšen stručko svetuje, da bomo vedeli kako prepoznati slab akumulator, ki je v nevarnsoti stika celic.
Tudi meni je priklop na 230V polnilec začel kuhati servisno baterijo. Se je kar precej kadilo in smrdelo.
Kupujem novo. Ali ima kdo izkušnje z LiFePO4 baterijami v navtiki? Jaz sem jo pred časom kupil za prikolico, in sem bil z njo več kot zadovoljen.
https://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batter ... qjlrk48id0
Kupujem novo. Ali ima kdo izkušnje z LiFePO4 baterijami v navtiki? Jaz sem jo pred časom kupil za prikolico, in sem bil z njo več kot zadovoljen.
https://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batter ... qjlrk48id0
Kofi
motorni napisal/-a:Sploh če so v motornem prostoru vzemi klasiko. Če polnjenje nima kakšnih ekscesov bo velik pretok zraka, ki ga rabi motor za svoje delovanje v trenutku počistil sledi plinov, ki bi utegnili nastajati pri polnjenju, tako da ni problem. Pa lahko ga boš dolil, ko bo nekaj vode izhlapelo zaradi povišane temperature ali pa napake pri polnjenju. Tisti drugi so "brez vzdrževanja" in to dobesedno. Tudi če bi bilo treba samo malo destilirane vode doliti, tega ne moreš. Pred dobrim mesecem sem montiral dva trakcijska, 270Ah/C100, 6V, vezana zaporedno. Prednost zaporedne vezave dveh 6V vidim v tem, da če ena celica pri enem crkne, ne bo nobenih izenačevalnih tokov med njima, na V-metru pa takoj vidiš, da ima sistem 2V premalo. Kupil sem jih pri Harpoon in dobil povsem sveža z zaporednima serijskima številkama.
Se strinjam. Tudi jaz sem kupil nove pri Harpoonu. Iztok ti bo pravilno svetoval kaj rabiš in ti bo prodal tisto, kar je zate najboljše in ne tistega, kar bi njemu prineslo najboljšo maržo.
Jaz sem tudi vzel 6V v tubular izvedbi. Zaenkrat izgleda super. Zares bom pa vedel čez 5 let.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Akumulator navadno odpove tako da gre ena celica v stik. Takrat se bo vsa nakopičena energija v tej celici spremenila v toploto. Če se to zgodi pri bolj novem, bo hudič. Če se to zgodi pri takem, ki je že pri koncu, pa niti ne, ker itak nima veliko energije.
Resen problem lahko nastane, če imamo dva akumulatorja vezana vzporedno, takrat bo tisti ta dober polnil in pregreval tistega ta zanič. Enako se zgodi, če imamo močan polnilec. Kolikšno je to segrevanje, pa je spet odvisno od stanja akumulatorja, boljši kot je, več toka bo potegnil.
Mislim da je dobro občasno pomeriti gostoto elektrolita in če se ta razlikuje med celicami, je to lahko znak da je nekaj narobe.
Ali pa vsaj občasno pomeriti tok polnjenja vsake banke, za kar rabiš DC tokovne klešče, tudi kakšne low cost so dobre za ta namen. Pri dveh aku vzporedno morata oba vleči enak tok, vsak polovico skupnega toka.
Na barki sem imel dva akuja po 90Ah, vezana vzporedno, TAB magic, hermetično zaprta, brez vzdrževanja. Sicer sta zagonska ampak uporabljena sta bila kot delovna. Polnjenje je bilo preko diodnega delilnika iz alternatorja, iz regulatorja sončne celice in iz 230V polnilca 30A. Prvo noč smo ob treh zjutraj kurblali motor, ker je zmanjkalo štroma. Sedaj imam dva trakcijska po 6V vezana zaporedno za delovni aku, diodni delilnik sem vrgel stran, povezal alternator direkt na motorni aku in preko releja in varovalke 63A na delovni aku. Rele se vklopi, ko napetost na motornem aku doseže 13V in motor deluje. Sedaj alternator polni celih 40A. Doma sem izmeril kapaciteto starih servisnih aku in sta imela vsak po 9Ah (devet).
Resen problem lahko nastane, če imamo dva akumulatorja vezana vzporedno, takrat bo tisti ta dober polnil in pregreval tistega ta zanič. Enako se zgodi, če imamo močan polnilec. Kolikšno je to segrevanje, pa je spet odvisno od stanja akumulatorja, boljši kot je, več toka bo potegnil.
Mislim da je dobro občasno pomeriti gostoto elektrolita in če se ta razlikuje med celicami, je to lahko znak da je nekaj narobe.
Ali pa vsaj občasno pomeriti tok polnjenja vsake banke, za kar rabiš DC tokovne klešče, tudi kakšne low cost so dobre za ta namen. Pri dveh aku vzporedno morata oba vleči enak tok, vsak polovico skupnega toka.
Na barki sem imel dva akuja po 90Ah, vezana vzporedno, TAB magic, hermetično zaprta, brez vzdrževanja. Sicer sta zagonska ampak uporabljena sta bila kot delovna. Polnjenje je bilo preko diodnega delilnika iz alternatorja, iz regulatorja sončne celice in iz 230V polnilca 30A. Prvo noč smo ob treh zjutraj kurblali motor, ker je zmanjkalo štroma. Sedaj imam dva trakcijska po 6V vezana zaporedno za delovni aku, diodni delilnik sem vrgel stran, povezal alternator direkt na motorni aku in preko releja in varovalke 63A na delovni aku. Rele se vklopi, ko napetost na motornem aku doseže 13V in motor deluje. Sedaj alternator polni celih 40A. Doma sem izmeril kapaciteto starih servisnih aku in sta imela vsak po 9Ah (devet).
__________________
lp
motorni
lp
motorni
-
- Admiral
- Prispevkov: 860
- Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
- Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula
morosito napisal/-a:jaz imam exide agm 95ah start&stop...samo eno...gor tudi skrinjico ki dela kocke leda ampak prižgem samo poleti ko se kopamo in solarno celico 50w.
ga imam že 4 leta dela ko urca...nikoli me ni pustil na cedilu.
Daj malo napiši o tele skrinici za led
Hvala!
FISHING & SAILING IS LIFE
EL CAPITANO napisal/-a:morosito napisal/-a:jaz imam exide agm 95ah start&stop...samo eno...gor tudi skrinjico ki dela kocke leda ampak prižgem samo poleti ko se kopamo in solarno celico 50w.
ga imam že 4 leta dela ko urca...nikoli me ni pustil na cedilu.
Daj malo napiši o tele skrinici za led
Hvala!
doma imam ledomat....led pa u vrečko v skrinjo na barki...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov