kateri aku?

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » To Feb 28, 2017 10:13

Mene tudi nekaj zanima v zvezi z akuji. Ko so mi crknili prejšnji servisni akuji so začeli smrdet po gnilih jajcih in se začeli pošteno pregrevat. K sreči se je to zgodilo, ko sem bil na barki. Sedaj imam priklopljene na celico in se skozi filajo. Zdaj so stari že 6 let in najbrž bodo počasi tudi ti šli v maloro in me skrbi, da se bo to zgodilo, ko me na barki ne bo, celica pa jih bo filala. Ali lahko pride, do kakšne štale - recimo eksplozije, posledično požara ali sl.?
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4389
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Sr Maj 10, 2017 14:30

gregor.n napisal/-a:Se strinjam, bi napisal kolk let mi že delujejo bp sam me je strah da mi letos pol ne crknejo, uglavnem več kot 5 :wink:


No in 3 mesece kasneje smo tam :cry: nkol več se ne bom hvalu...pm

No in zdej morm kupit seveda oba čeprav je sam enga vzel hudič ( beri se greje pri polnjenju in vleče 40A)

Iz zdaj sem pred dilemo ali vzamem iste, vsaj tehnologijo se pravi ciklični s kislino ki se da dolivat ali AGM....v ceni je le 20% razlike a po specifikah ciklov je AGM 3x boljši? Skrbi me le pregrevanje poleti, ker so v motornem prostoru kjer je temperatura lahko tud visoka.....

Torej klasika ali AGM???
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Maj 10, 2017 14:32

Jaz bi vzel klasiko... z AGM imam slabe izkušnje.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Maj 10, 2017 15:59

Sploh če so v motornem prostoru vzemi klasiko. Če polnjenje nima kakšnih ekscesov bo velik pretok zraka, ki ga rabi motor za svoje delovanje v trenutku počistil sledi plinov, ki bi utegnili nastajati pri polnjenju, tako da ni problem. Pa lahko ga boš dolil, ko bo nekaj vode izhlapelo zaradi povišane temperature ali pa napake pri polnjenju. Tisti drugi so "brez vzdrževanja" in to dobesedno. Tudi če bi bilo treba samo malo destilirane vode doliti, tega ne moreš. Pred dobrim mesecem sem montiral dva trakcijska, 270Ah/C100, 6V, vezana zaporedno. Prednost zaporedne vezave dveh 6V vidim v tem, da če ena celica pri enem crkne, ne bo nobenih izenačevalnih tokov med njima, na V-metru pa takoj vidiš, da ima sistem 2V premalo. Kupil sem jih pri Harpoon in dobil povsem sveža z zaporednima serijskima številkama.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Sr Maj 10, 2017 16:56

EDO napisal/-a:Mene tudi nekaj zanima v zvezi z akuji. Ko so mi crknili prejšnji servisni akuji so začeli smrdet po gnilih jajcih in se začeli pošteno pregrevat. K sreči se je to zgodilo, ko sem bil na barki. Sedaj imam priklopljene na celico in se skozi filajo. Zdaj so stari že 6 let in najbrž bodo počasi tudi ti šli v maloro in me skrbi, da se bo to zgodilo, ko me na barki ne bo, celica pa jih bo filala. Ali lahko pride, do kakšne štale - recimo eksplozije, posledično požara ali sl.?

Moje skrbi so bile upravičene. Na srečo sem bil na barki. Eden od dveh akujev za bowthruster in sidrni vinč je šel v kratek stik in mi skoraj skuril barko. Bil je že tako vroč, da sem ga komaj v debelih rokavicah odklopil in odnesel ven :shock:
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Maj 10, 2017 17:19

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Maj 10, 2017 17:34

Uf lepa štala. Tudi mene zanima, ali je bil na polnenju in kakšnem? Sam imam čoln v garaži, agm akumulator in skoz na vzdrževalnem polnilcu unem "ta znanem", se ne spomnim imena. A je tukaj tudi lahko kakšna štala? Čoln je v garaži s polnim kestlom. Da se to upali gre v luft vse.
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Sr Maj 10, 2017 18:11

H2O napisal/-a:A je bil priklopljen na polnilec (220V) al ga je celica tolk zgrela?

Barka je bila priklopljena na obalo na 230V. Te akuje mi polni samo obala ali motor. Mi je pa še vedno uganka kaj bi se zgodilo, ko bi akuje filala samo celica. A je v regulatorju vgrajena kakšna varovalka, ki to preprečuje?
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Maj 10, 2017 18:39

EDO napisal/-a:
H2O napisal/-a:A je bil priklopljen na polnilec (220V) al ga je celica tolk zgrela?

Barka je bila priklopljena na obalo na 230V. Te akuje mi polni samo obala ali motor. Mi je pa še vedno uganka kaj bi se zgodilo, ko bi akuje filala samo celica. A je v regulatorju vgrajena kakšna varovalka, ki to preprečuje?


Celica ti fila z nekaj A, recimo 8A, polnilec 220V ali pa alternator pa s x10A, recimo 60A. Razlika je očitna, se tolažim tudi jaz. Ampak naj kakšen stručko svetuje, da bomo vedeli kako prepoznati slab akumulator, ki je v nevarnsoti stika celic.
Kofi
Kapitan korvete
Prispevkov: 103
Pridružen: To Dec 30, 2014 17:18

OdgovorNapisal/-a Kofi » Sr Maj 10, 2017 18:41

Tudi meni je priklop na 230V polnilec začel kuhati servisno baterijo. Se je kar precej kadilo in smrdelo.

Kupujem novo. Ali ima kdo izkušnje z LiFePO4 baterijami v navtiki? Jaz sem jo pred časom kupil za prikolico, in sem bil z njo več kot zadovoljen.

https://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batter ... qjlrk48id0
Kofi
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Maj 10, 2017 19:04

motorni napisal/-a:Sploh če so v motornem prostoru vzemi klasiko. Če polnjenje nima kakšnih ekscesov bo velik pretok zraka, ki ga rabi motor za svoje delovanje v trenutku počistil sledi plinov, ki bi utegnili nastajati pri polnjenju, tako da ni problem. Pa lahko ga boš dolil, ko bo nekaj vode izhlapelo zaradi povišane temperature ali pa napake pri polnjenju. Tisti drugi so "brez vzdrževanja" in to dobesedno. Tudi če bi bilo treba samo malo destilirane vode doliti, tega ne moreš. Pred dobrim mesecem sem montiral dva trakcijska, 270Ah/C100, 6V, vezana zaporedno. Prednost zaporedne vezave dveh 6V vidim v tem, da če ena celica pri enem crkne, ne bo nobenih izenačevalnih tokov med njima, na V-metru pa takoj vidiš, da ima sistem 2V premalo. Kupil sem jih pri Harpoon in dobil povsem sveža z zaporednima serijskima številkama.

Se strinjam. Tudi jaz sem kupil nove pri Harpoonu. Iztok ti bo pravilno svetoval kaj rabiš in ti bo prodal tisto, kar je zate najboljše in ne tistega, kar bi njemu prineslo najboljšo maržo.
Jaz sem tudi vzel 6V v tubular izvedbi. Zaenkrat izgleda super. Zares bom pa vedel čez 5 let.
:D
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Maj 10, 2017 21:34

Akumulator navadno odpove tako da gre ena celica v stik. Takrat se bo vsa nakopičena energija v tej celici spremenila v toploto. Če se to zgodi pri bolj novem, bo hudič. Če se to zgodi pri takem, ki je že pri koncu, pa niti ne, ker itak nima veliko energije.
Resen problem lahko nastane, če imamo dva akumulatorja vezana vzporedno, takrat bo tisti ta dober polnil in pregreval tistega ta zanič. Enako se zgodi, če imamo močan polnilec. Kolikšno je to segrevanje, pa je spet odvisno od stanja akumulatorja, boljši kot je, več toka bo potegnil.
Mislim da je dobro občasno pomeriti gostoto elektrolita in če se ta razlikuje med celicami, je to lahko znak da je nekaj narobe.
Ali pa vsaj občasno pomeriti tok polnjenja vsake banke, za kar rabiš DC tokovne klešče, tudi kakšne low cost so dobre za ta namen. Pri dveh aku vzporedno morata oba vleči enak tok, vsak polovico skupnega toka.

Na barki sem imel dva akuja po 90Ah, vezana vzporedno, TAB magic, hermetično zaprta, brez vzdrževanja. Sicer sta zagonska ampak uporabljena sta bila kot delovna. Polnjenje je bilo preko diodnega delilnika iz alternatorja, iz regulatorja sončne celice in iz 230V polnilca 30A. Prvo noč smo ob treh zjutraj kurblali motor, ker je zmanjkalo štroma. Sedaj imam dva trakcijska po 6V vezana zaporedno za delovni aku, diodni delilnik sem vrgel stran, povezal alternator direkt na motorni aku in preko releja in varovalke 63A na delovni aku. Rele se vklopi, ko napetost na motornem aku doseže 13V in motor deluje. Sedaj alternator polni celih 40A. Doma sem izmeril kapaciteto starih servisnih aku in sta imela vsak po 9Ah (devet).
__________________

lp

motorni
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

OdgovorNapisal/-a moro12345 » So Maj 13, 2017 14:16

jaz imam exide agm 95ah start&stop...samo eno...gor tudi skrinjico ki dela kocke leda ampak prižgem samo poleti ko se kopamo in solarno celico 50w.

ga imam že 4 leta dela ko urca...nikoli me ni pustil na cedilu.
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Po Maj 15, 2017 10:56

morosito napisal/-a:jaz imam exide agm 95ah start&stop...samo eno...gor tudi skrinjico ki dela kocke leda ampak prižgem samo poleti ko se kopamo in solarno celico 50w.

ga imam že 4 leta dela ko urca...nikoli me ni pustil na cedilu.


Daj malo napiši o tele skrinici za led :D

Hvala!
FISHING & SAILING IS LIFE
moro12345
Admiral
Prispevkov: 925
Pridružen: Ne Jul 08, 2012 17:22
Kraj: Ankaran

OdgovorNapisal/-a moro12345 » To Maj 16, 2017 12:44

EL CAPITANO napisal/-a:
morosito napisal/-a:jaz imam exide agm 95ah start&stop...samo eno...gor tudi skrinjico ki dela kocke leda ampak prižgem samo poleti ko se kopamo in solarno celico 50w.

ga imam že 4 leta dela ko urca...nikoli me ni pustil na cedilu.


Daj malo napiši o tele skrinici za led :D

Hvala!


doma imam ledomat....led pa u vrečko v skrinjo na barki... :)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov