Jugo - nevihta
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Jugo - nevihta
Včeraj 11.7.2017 se je veliko morjeplovcev znašlo na "napačni strani".
Napovedan jugo (SSW), napovedane nevihte (NW). Kam se skriti?
Takole je zgledala napoved.
Napovedan zmeren jugo, ki so ga napovedovali vsi modeli (tole je s Crometeo). Na prvi pogled je varno sidrišče tisto, ki je odprto na sever.
Vendar.
Nevihte ne zazna noben model razen radarskih slik. Crometeo je zaznal najvišjo stopnjo oblačnosti, ki se pomika od NW proti SE, kar seveda pomeni samo eno, nevihta.
Ko pogledamo na zahodno nebo in vidimo, da se kopičijo oblaki, se lahko prepričamo o aktivnosti, gibanju in obsežnosti nevihte na http://www.lightningmaps.org/
Temno nebo - Unije. Sidrišče je presenetljivo polno.
Sunki vetra presegajo 50vozlov.
15 minut kasneje. Katamaran na sliki je prestavilo 100m bližje obali. Sreča, da je nevihta trajala samo nekaj minut. Udari vetra so trajali pribl. 10 minut, tako da ni naredilo ogromnih valov, ki so še dodatna težava za zasidrana plovila.
Kolega je bil vezan na bojo v Maračolu, na vzhodni, zavetrni strani Unij in poročal, da je bilo grdo a da so "preživeli". Naslednji dan je takole mahal v kamero
Kaj svetovati v primeru, če se znajdeš na napačni strani, kot so se barke zasidrane pred vasjo Unije?
1. Najbolje se je pripraviti na neurje in izpluti na odprto. To velja predvsem za jadrnice pogojno tudi za motorna plovila, če je le možno krožiti v zavetrju kakšnega otočka. Pogosto smo pred dilemo, ker imamo občutljivo posadko in zato vztrajamo na sidru. Če je dovolj časa, jih lahko prepeljemo do kopnega, kjer se zatečejo na varno, recimo v prvo gostilno mi pa z delom usposobljene posadke izplujemo. Večinoma sta za tak podvig dovolj dva člana posadke (krmar in "mali od palube", ki lahko še kaj postori v neurju)
2. Če ne izplujemo, poskrbimo, da smo dobro zasidrani. Spustimo vso dolžino ketne, vrvi, ki jo lahko po potrebi prerežemo, da ne postanemo ujetniki verige ali vrvi, če nas nosi proti obali. Lahko dodamo tudi drugo sidro v V način sidranja ali zaporedno, prvo sidro za drugim.
3. Barka privezana na pomol (slika zgoraj) je najbolj izpostavljena poškodbam. Visoki valovi niso prijazni do tovrstnega priveza, zato to ni priporočljivo početje ob neurju. Velika verjetnost odtrgane vrvi ali bitve, poškodovanega trupa ipd. Če že vztrajamo ob pomolu dodamo t.i. špringe, če smo na zavetrni strani podaljšamo vrvi, da nas odmakne od pomola in da barka diha v valovih, uporabimo vse razpoložljive bokobrane. Če smo na privetrni strani, pobegnemo kamorkoli drugam. Seveda še pred prvimi navali vetra. Če nam to ne uspe, ker smo se v konobi zaklepetali, pa podaljšamo vrvi, in barko podložimo z vsemi bokobrani, gumami ...
Če sem se kje zmotil ali zatipkal, prosim dopolnite.
Napovedan jugo (SSW), napovedane nevihte (NW). Kam se skriti?
Takole je zgledala napoved.
Napovedan zmeren jugo, ki so ga napovedovali vsi modeli (tole je s Crometeo). Na prvi pogled je varno sidrišče tisto, ki je odprto na sever.
Vendar.
Nevihte ne zazna noben model razen radarskih slik. Crometeo je zaznal najvišjo stopnjo oblačnosti, ki se pomika od NW proti SE, kar seveda pomeni samo eno, nevihta.
Ko pogledamo na zahodno nebo in vidimo, da se kopičijo oblaki, se lahko prepričamo o aktivnosti, gibanju in obsežnosti nevihte na http://www.lightningmaps.org/
Temno nebo - Unije. Sidrišče je presenetljivo polno.
Sunki vetra presegajo 50vozlov.
15 minut kasneje. Katamaran na sliki je prestavilo 100m bližje obali. Sreča, da je nevihta trajala samo nekaj minut. Udari vetra so trajali pribl. 10 minut, tako da ni naredilo ogromnih valov, ki so še dodatna težava za zasidrana plovila.
Kolega je bil vezan na bojo v Maračolu, na vzhodni, zavetrni strani Unij in poročal, da je bilo grdo a da so "preživeli". Naslednji dan je takole mahal v kamero
Kaj svetovati v primeru, če se znajdeš na napačni strani, kot so se barke zasidrane pred vasjo Unije?
1. Najbolje se je pripraviti na neurje in izpluti na odprto. To velja predvsem za jadrnice pogojno tudi za motorna plovila, če je le možno krožiti v zavetrju kakšnega otočka. Pogosto smo pred dilemo, ker imamo občutljivo posadko in zato vztrajamo na sidru. Če je dovolj časa, jih lahko prepeljemo do kopnega, kjer se zatečejo na varno, recimo v prvo gostilno mi pa z delom usposobljene posadke izplujemo. Večinoma sta za tak podvig dovolj dva člana posadke (krmar in "mali od palube", ki lahko še kaj postori v neurju)
2. Če ne izplujemo, poskrbimo, da smo dobro zasidrani. Spustimo vso dolžino ketne, vrvi, ki jo lahko po potrebi prerežemo, da ne postanemo ujetniki verige ali vrvi, če nas nosi proti obali. Lahko dodamo tudi drugo sidro v V način sidranja ali zaporedno, prvo sidro za drugim.
3. Barka privezana na pomol (slika zgoraj) je najbolj izpostavljena poškodbam. Visoki valovi niso prijazni do tovrstnega priveza, zato to ni priporočljivo početje ob neurju. Velika verjetnost odtrgane vrvi ali bitve, poškodovanega trupa ipd. Če že vztrajamo ob pomolu dodamo t.i. špringe, če smo na zavetrni strani podaljšamo vrvi, da nas odmakne od pomola in da barka diha v valovih, uporabimo vse razpoložljive bokobrane. Če smo na privetrni strani, pobegnemo kamorkoli drugam. Seveda še pred prvimi navali vetra. Če nam to ne uspe, ker smo se v konobi zaklepetali, pa podaljšamo vrvi, in barko podložimo z vsemi bokobrani, gumami ...
Če sem se kje zmotil ali zatipkal, prosim dopolnite.
Mi smo tudi zaradi napovedi juga in polnenja zalog šli na privez v Olib, severno stran pomola, ki je proti neverinom delno zaščiten z pomolom od trajekta. Privezali smo se z dvema muringoma.
Na barko smo iz gostilne prišli točno ob začetku nevihte, tako da sem uspel še enkrat zategniti vse vrvi in popraviti višino bokobranov. Barko je vseeno zamaknilo za 30 stopinj, tako da mi je krmo varoval zlata vreden velik okrogli bokobran. Vala je bilo do en meter za pomolom,manjše jadrnice je klompalo kot za stavo. Nekaj jih je drsalo po pomolu, tudi en Italjan bočno privezan brez špringa!?
Ena Delphia se je odločila da bo raje izplula (vezani na premec) in so ob vzratni vožnji navili muring, izgubili motor in pristali na valobranu od pomola.
Ena jadrnica je končala na obali, eden od Nemcev je rekel, da so bili na boji in da jo je utrgalo, samo se ne spomnim, da je bila tam kakšna boja, tako da lahko da je bila tudi sidrana.
Po par urah sta vplula še dva starejša Angleža na velikem Chranciju, izgubila sta 120m verige 10mm in sidro.
Jaz vem da bom dokupil vsaj še dva velika okrogla bokobrana in 50m verige zamenjal za 100m.
Glede izplutja, se strinjam z Marchijem, da je jadrnica lahko bolj varna zunaj, če je posadka za to usposobljena. Jaz bi z ženo in tremi hčerami zelo težko izplul in bi jih prej dal na kopno in sam ščitil barko z bokobrani in vrvmi.
Na barko smo iz gostilne prišli točno ob začetku nevihte, tako da sem uspel še enkrat zategniti vse vrvi in popraviti višino bokobranov. Barko je vseeno zamaknilo za 30 stopinj, tako da mi je krmo varoval zlata vreden velik okrogli bokobran. Vala je bilo do en meter za pomolom,manjše jadrnice je klompalo kot za stavo. Nekaj jih je drsalo po pomolu, tudi en Italjan bočno privezan brez špringa!?
Ena Delphia se je odločila da bo raje izplula (vezani na premec) in so ob vzratni vožnji navili muring, izgubili motor in pristali na valobranu od pomola.
Ena jadrnica je končala na obali, eden od Nemcev je rekel, da so bili na boji in da jo je utrgalo, samo se ne spomnim, da je bila tam kakšna boja, tako da lahko da je bila tudi sidrana.
Po par urah sta vplula še dva starejša Angleža na velikem Chranciju, izgubila sta 120m verige 10mm in sidro.
Jaz vem da bom dokupil vsaj še dva velika okrogla bokobrana in 50m verige zamenjal za 100m.
Glede izplutja, se strinjam z Marchijem, da je jadrnica lahko bolj varna zunaj, če je posadka za to usposobljena. Jaz bi z ženo in tremi hčerami zelo težko izplul in bi jih prej dal na kopno in sam ščitil barko z bokobrani in vrvmi.
Olib, Olib!!
Veliko smo že napisali o Olibu. Popolnoma nevaren ob nevihtah in tramontani. Če imaš en kraglej trajektnega pomola v vidnem polju, še ne pomeni, da si zaščiten pred vetrovi iz tiste smeri.
Če, če, če. Če bi pravočasno zaznal nevihto, bi z ženo in otroki izplul proti Silbi v zavetrje, kjer bi mirno, na sidru počakal, da gre stvar mimo. Dobro si jo odnesel. Ne zanašaj se na bokobrane, ker jih raznese kot za šalo, ravno takrat, ko jih najbolj potrebuješ.
Lure, tvoj opis je izjemno koristen, ker si na lastne oči videl veliko stvari, ki gredo narobe v takih razmerah (zapletena vrv v propeler, odtrgana boja ...). In še foto dokumentirano, neprecenljivo.
Veliko smo že napisali o Olibu. Popolnoma nevaren ob nevihtah in tramontani. Če imaš en kraglej trajektnega pomola v vidnem polju, še ne pomeni, da si zaščiten pred vetrovi iz tiste smeri.
Če, če, če. Če bi pravočasno zaznal nevihto, bi z ženo in otroki izplul proti Silbi v zavetrje, kjer bi mirno, na sidru počakal, da gre stvar mimo. Dobro si jo odnesel. Ne zanašaj se na bokobrane, ker jih raznese kot za šalo, ravno takrat, ko jih najbolj potrebuješ.
Lure, tvoj opis je izjemno koristen, ker si na lastne oči videl veliko stvari, ki gredo narobe v takih razmerah (zapletena vrv v propeler, odtrgana boja ...). In še foto dokumentirano, neprecenljivo.
Ja prav, pa Lebič. Jaz pravim jugo vsemu kar piha z juga. Ker ob prehodu fronte se veter itak obrača iz SE, S, SW, NW, NE, recimo.
Čeprav tole ni bil pravi Lebič, ki piha nekaj dni zaporedoma, kot recimo konec letošnjega junija, ko se je nekaj dni stopnjeval in držal jakost.
Čeprav tole ni bil pravi Lebič, ki piha nekaj dni zaporedoma, kot recimo konec letošnjega junija, ko se je nekaj dni stopnjeval in držal jakost.
Nazadnje spremenil Marchi, dne Sr Jul 12, 2017 15:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Tex napisal/-a:Sem na olib nikol vec, smo lani sredi noci isto porcijo dobili..
Mene že vsaj 5 let niso videli iz istega razloga. Škoda, ker je Olib sicer lep ampak verjetnost, da boš fasal kakšno sranje zelo velika.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Habibi se je dobro odločil za Malo luko......čeprav mu tudi v Klimnu nebi bilo hudega ker je šel neverin očitno po zahodni strani Krka mimo. Me je klical, če me je neverin ujel, jaz pa sem mirno lovil ribe ob rahlem dežju,.....potem sem z ribolovom zaključil, saj se je v nekaj minutah nad Učko stemnilo in nisem hotel izigravati heroja, pa tudi potem ni bilo hudega...je malo pihnilo, pa ne premočno in po 15-20 min se je umirilo...
mirno morje
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Na Olibu zaradi tega nisem bil že 20 let. Pa tudi marsikje drugje zaradi podobnih razmer.
Pa še bližja zgodba, od tramontane / nevihte cca mesec nazaj v Poreču - Zelena laguna. To je bila tista tramontana s sunki vetra čez 100 km/h, okrog 2h zjutraj, v trajanju par ur;
Na dno je šla lepa, velika, jadrnica - Bavaria 42 - ki je bila vezana na zunanji strani pomola pred pizzerio v Zeleni Laguni - pod hotelom Parentium. Na drugi strani istega rta je marina, kjer ni bilo poškodb.
Ker je barko pritisnilo ob pomol, potem pa še valovi z boka... se je grdo končalo.
Najprej je odletel jambor (in javna razsvetljava s pomola), potem jo izmenično tolklo ob pomol in ob tla. Kobilica razbita in zvita (zadaj je cel kos manjka), krmilo razbito (spodnja četrtina do tretjina), in trup na levi strani odprt v dolžini cca metra do metra in pol. Poštena razpoka.
In barka je bila na dnu... v cca 2,5 do 4m globoki vodi.
Nauk pa si najbrž lahko vsak izvleče sam.
Pa še bližja zgodba, od tramontane / nevihte cca mesec nazaj v Poreču - Zelena laguna. To je bila tista tramontana s sunki vetra čez 100 km/h, okrog 2h zjutraj, v trajanju par ur;
Na dno je šla lepa, velika, jadrnica - Bavaria 42 - ki je bila vezana na zunanji strani pomola pred pizzerio v Zeleni Laguni - pod hotelom Parentium. Na drugi strani istega rta je marina, kjer ni bilo poškodb.
Ker je barko pritisnilo ob pomol, potem pa še valovi z boka... se je grdo končalo.
Najprej je odletel jambor (in javna razsvetljava s pomola), potem jo izmenično tolklo ob pomol in ob tla. Kobilica razbita in zvita (zadaj je cel kos manjka), krmilo razbito (spodnja četrtina do tretjina), in trup na levi strani odprt v dolžini cca metra do metra in pol. Poštena razpoka.
In barka je bila na dnu... v cca 2,5 do 4m globoki vodi.
Nauk pa si najbrž lahko vsak izvleče sam.
-
- Admiral
- Prispevkov: 2269
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Če imaš jadrnico te v takšnem primeru reši odprto morje. Problem je le v tem, da ljudje mislijo, da bodo ob obali varnejši kakor daleč od nje. V Jadranu je malo možnosti, da pride takšen veter in takšni valovi, da bi obrnilo jadrnico, če le pravilno krmariš. Jaz sem že nekajkrat preživel tramontano (neverin ali nevero kakor želite) na odprtem brez problemov je pa res da se ji izognem v marini, če se le da. Nikoli ne pride v minuti tako, da imaš čas pospraviti, nadeti obleko in rešilni jopič. Osebno barko obrnem tako, da dobim refule v krmo, imam prižgan motor po potrebi še v vzvratno prestavo in čakam da mine. Skoraj nikoli ne traja dlje od 30 minut. Pomembna pa je oddaljenost od obale v kolikor te nese proti njej.
To so samo moje izkušnje, se pa strinjam, da po bitki znamo biti vsi generali.
To so samo moje izkušnje, se pa strinjam, da po bitki znamo biti vsi generali.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov