5 m gumenjak + motor

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Heinz
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Jul 27, 2017 13:53

5 m gumenjak + motor

OdgovorNapisal/-a Heinz » Pe Jul 28, 2017 09:46

Spoštovani morjeplovci,

za naslednjo sezono nameravam kupiti 5 m gumenjaka in motor. Prioriteta je nov komplet. Če bi našel takšen komplet malo rabljen od prvega lastnika, z dokazljivim vzdrževanjem pa vsekakor ne bi imel nič proti, saj bi bil izkoristek investicije bistveno boljši.
Na čolnu bi bilo pretežno 4-5 oseb, med katerimi sta dva otroka. Čoln bi koristili tudi za smučanje, tube,...
Zelo mi je zanimiv Marinar S480. Ta dopušča maksimalno moč motorja 70 KS.
Gledal sem tudi Maestral 490. Ne vem ali je še Galio uvoznik?
Ima mogoče kdo izmed vas osebne izkušnje z enim in/ali drugim? Sicer sem eno temo na tem forumu o Marinarju že prebral.

Najbolj me zanimajo vaše osebne izkušnje glede naslednje teme, ta je o motorjih.
Navdušil sem se za Evinrude E-TEC motor, in sicer 50 ali 60 PS. Glede tega sem že nekaj prebral na etecownersgroup forumu. Zanimala sta me predvsem temo o razliki v moči 40, 50, in 60 PS ter o vodno hlajenem izpuhu pri E-TEC 60. Tudi na tem foromu sem izbrskal verjetno že vse kar obstaja glede teh motorjev.
E-TEC me privlači izključno zaradi večjega navora 2T motorja glede na 4T motor pri enaki nazivni moči. Prednost glede vzdrževanja mi ni bistvenega pomena. Tudi serviser mi je svetoval, da se po vsaki sezoni opravi pregled, vsaj priklopi na računalnik, da se odkrijejo morebitne napake.
Odločam se med 50 in 60 PS motorjem. Bi mi lahko nekdo izmed vas svetoval izbrati med enim in drugim na podlagi lastnih izkušenj?
Vem, da ima 60ka vodno hlajen izpuh. Ta sicer deluje samo v primeru nad 80% WOT med 2500 in 4500 vrt/min, kar doprinese med 3500 in 4500 vrt/min do 10% PS več, kot če tega hlajenja ne bi bilo. Tudi to je nekaj.
Razmišljam tudi, če se morda pojavlja pri I2 motorjih podobno kot pri I3 motorjih. Torej 90ka je šibka 90ka, 75ka pa močna 75ka. Kaj pa če je tudi pri I2 60ka šibka 60ka in je 50ka skoraj toliko močna kot 60ka, le da nima vodno hlajenega izpuha? Na testih s strani Evinrude praktično ni zaznati spremembe med 50 in 60. Razlika v ceni pa je 800 EUR za kar pa že verjetno zmontiram motor.
Glede vzdržljivosti se nekako najbolj bojim kvalitete goriva. Kakšne so vaše osebne izkušnje glede tega? Serviser E-TEC mi je celo svetoval, da je pri uporabi tega motorja najbolje prinesti gorivo, natočeno na avtomobilskih bencinskih črpalkah. Baje, da je kvaliteta goriva na črpalkah za čolne porazna. Izhodiščna točka s čolnom bi bile Mandre na Pagu. Ima morda kdo izkušnje s kvaliteto goriva na okoliških črpalkah?
Splošno je znano, da se klasične 40ke ne da ''naviti'' v 60ko. Presenetila me je izjava serviserja, o obstoju 40 H.O. (delana za EU) in da se preprosto z zamenjavo nekega elementa dobi 60ka. Za ameriški trg obstaja 60 H.O., ki je I3 in je verjetno priprta 75ka. Morda kdo ve, če je mehansko 40 H.O. mehansko priprta klasična 60ka? Če je, potem se verjetno res da iz nje narediti 60ko. Podobno kot pri Yamahi 40/60.
Kot sem že napisal me navor 2T motorjev najbolj privlači. Se pa sprašujem ali bi bil pripravljen za navor žrtvovati zanesljivost, vzdržljivost in zmožnost dobrega servisiranja v primeru okvare, če bi kupil Yamaho 40/70, ki stane toliko kot E-TEC 60? Oprostite, ne govorim iz lastnih izkušenj, ampak veliko se da prebrati o izredni zanesljivosti in na kakovost goriva ne toliko občutljivi Yamahi. Seveda bi potem takšno Yamaho ''odprli'' na 70PS, ki sicer nikoli ne bi imela v ključnem območju vrtljajev toliko navora kot E-TEC. Tudi mirnost in tiho delovanje 4 valjev in 4T motorja je nekaj, ampak to mi ni bistvenega pomena.
Pričakujem, da boste eni zagovarjali eno drugi drugo.
Vsekakor mi je na prvem mestu zanesljivost delovanja in na drugem mestu navor. Navsezadnje s 70 PS Yamaho pri prej napisani obremenitvi nisem na meji glisiranja.
Za komentarje se že v naprej zahvaljujem.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Pe Jul 28, 2017 09:59

.

Pa sj ti vse veš, kaj nas hecaš.

Napisal cel roman z vprašanji, ki to sicer v osnovi so, ampak v bistvu niso, ker so posplošene floskule gostilniških kapitanov.

.

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Jul 28, 2017 10:50

sem ravno hotel napisat, da takih buck ze dolgo ne. Sploh me nasmeje, da ima 2t vecji navor kot 4T...od tam torej nizja poraba 4Takterja :)


pa da ne bo vse samo v minus. Marinarjevi colni niso tako velki kot so deklarirani, ker ima potegnjene tubuse zadaj ven, coiln sam po seb je pa majhen.

Sicer se bo kdo javil pa tulil da je E-Tec iber aber, ampak ce hoces zihr motor z normalnimi stroski vzdrzevanja, potem kupi yamaho. E-teca tudi prodas tezje, sploh rabljenega, ker noben ne ve ali mu se vse dela ali bo samo se princesa servisov.

Tele nakladancije o doprinosu moci, pa mocne in slabe variante, so pa tako kot je pajer napisal, samo za v gostilno.
Heinz
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Jul 27, 2017 13:53

OdgovorNapisal/-a Heinz » Pe Jul 28, 2017 12:03

:D

Fanta prepričan sem, da popivata v kakšnem cenenem istrskem lokalu, da vama sama pijača gre po glavi. Drugače niti ne bi odgovarjal. Nimaš kaj. Pa saj je poletje.

Naj vama pivo tekne. Želim vama samo, da vama po streznitvi ne bo nerodno, ko bosta videla kaj sta napisala in to na mestu (morjeplovec), ki ga jaz jemljem skrajno resno in glede na nekaj prebranih tem tu, verjamem, da je nekaj strokovnjakov, ki mi bodo znali svetovati.

Fanta, po pameti!
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 2042
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Pe Jul 28, 2017 12:08

Z gornjima fantoma se kar nekajkrat nisem strinjal, pa vendar sta tokrat zadela žebljico na glavico.

Mal ga pokaš.
https://vodovod-rh.si/
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Jul 28, 2017 14:41

Heinz napisal/-a:Naj vama pivo tekne. Želim vama samo, da vama po streznitvi ne bo nerodno, ko bosta videla kaj sta napisala in to na mestu (morjeplovec), ki ga jaz jemljem skrajno resno in glede na nekaj prebranih tem tu, verjamem, da je nekaj strokovnjakov, ki mi bodo znali svetovati.

Fanta, po pameti!


Heinz, bo potreben drugačen pristop, ker tako ne boš daleč prišel.

Kar se pa motorja tiče, ti za gumenjaka do 5m svetujem Yamaho F70.
bozo
Kapitan
Prispevkov: 175
Pridružen: So Jan 28, 2012 14:41
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a bozo » Pe Jul 28, 2017 20:45

Glej, sam imam maestral h80 f 4,80 m in 50 yamaha 2t.. za družinska potepanja ok. V kolikor pa bi želel smučati, vlečti tube... pa hitro zmanjka moči. Glede motorja, bi z velikim vesljem upošteval nasvet, ki ti ga je dal Daki. Sicer pa še vprašanje bo to tvoj prvi takšen gumenjak? Imaš že iskušnje z dvo, štiritaktnimi motorji? Ko boš kupoval bodi pozoren tudi na servis, cene rezervnih delov... pa ne takoj it na prvo žogico. Aja čolne si oglej, preveri dejanski prostor na čolnu, izbira je kar velika sploh za tvojo vrednost. Morda najprej kaj cenejšega in potem naprej?
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Jul 28, 2017 23:16

Bozo, se strinjam s tabo. Če bo vzel rabljen komplet, bo to to. Če bo pa Heinz vzel novo, se pa vedno najprej vzame čoln in na podlagi karaktaristik vzame še motor in primerno eliso, tako, da je vse to brezpredmetno. Sam sem pristaš, da se vedno vzame max konjenico, ki je predpisana (ne obremenjuješ motorja, manjši obrati, nižja poraba pri isti hitrosti, hitrejša elisa...). Pa že na začetku najbolj primerno glede na uporabnost, da potem ne menjaš na dve leti.
Heinz
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Jul 27, 2017 13:53

OdgovorNapisal/-a Heinz » So Jul 29, 2017 06:39

Bozo, hvala za napisane lastne izkušnje.

To bo moj prvi čoln in manjšega od cca 5 m ne bi imel. Bi pa seveda imel tudi daljšega od 5 m, če bi to dopuščale finance. Za sam čoln, brez motorja sem nekako omejen na cca 10k. Za ta denar in dolžino sem za enkrat gledal Marinarja S480, Maestrala 490, BrigFalcon Rider 500L in RIS 480 Sportline. Vsekakor si je treba vsakega do dobra ogledati v živo in izbrati tistega kateri ti najbolj ustreza.

Tudi sam sem za to, da se da na čoln najmočnejši dopustni motor. Za sam motor več kot cca 7k ne morem dati. Če se omejim na 70 KS in ceno dobim E-TEC 50, 60, Yamaho F 40 HETL (40/60) in Yamaho F 40 GETL (40/70). Zelo se nagibam k nakupu zadnje, kateri ostane garancija tudi po odstranitvi blokade. Zelo mi je zanimiv tudi Suzuki DF70A, predvsem zaradi kubikaže, a je predrag.

Drugače sem pa ugotovil, da je E-TEC 40 H.O. dejansko klasični E-TEC 60, saj ima tudi vodno hlajen izpuh. V italiji se E-TEC 40 H.O. prodaja kot Evinrude 40/60 in se ga z zamenjavo enega mehanskega elementa (rezervni del od klasične 60ke), ki vpliva na gas pretvori v 60PS. Pri nas stane 5850 EUR, v Italiji pa 4850. Vem pa ne, če je v tej italijanski ceni vključen tudi davek. Glede garancije pa nisem čisto prepričan.

Drugače se pa na spodnji povezavi lepo vidi razlika v moči med 2T in 4T motorjem, ki je seveda posledica večjega navora 2T v območju nižjih vrtljajev glede na 4T.

[/url]
http://photobucket.com/gallery/user/jor ... Ng==/?ref=

LP
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3287
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

OdgovorNapisal/-a MareC » So Jul 29, 2017 07:18

SREČNO ti želim, če se boš odločil za Evinrude :evil:
volvo5er
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 49
Pridružen: Pe Feb 26, 2016 11:07

OdgovorNapisal/-a volvo5er » So Jul 29, 2017 08:20

Heinz napisal/-a:Zelo mi je zanimiv tudi Suzuki DF70A, predvsem zaradi kubikaže, a je predrag.


In ta motor je tudi daleč najboljša izbira izmed naštetih. Velika prostornina, 4 cilindri, zelo zanesljiv in varčen motor. Je pa res da zna biti na kaksnem 5m gumenjaku s slabsimi plovnimi lastnostmi ze kar nevaren (ga brez tezav pozene do cca 40 vozlov).
Uporabniški avatar
jakajuka
Višji praporščak
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Sep 14, 2015 14:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a jakajuka » Ne Jul 30, 2017 18:27

MareC napisal/-a:SREČNO ti želim, če se boš odločil za Evinrude :evil:


Zakaj tako praviš?

Sam se tudi nagibam k Etec-u 90, predvsem zaradi razmerja moč/teža.
Trenutno imam na Novomarju 5m štiritaktno Yamaho 50, ki je pa prešvoh.
2012-2015: Intex Excursion 3; 2016: Honwave 350 + Honda BF20; 2017-: Novomar NM500 + Yamaha F40Getl
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Po Jul 31, 2017 07:53

Ker se nam zdi, da je preveč občutljiv na gorivo in na nekatere malenkosti, zato je možnost okvare malo večja. In to govorimo iz lastnih izkušenj.
Guma je guma, zaenkrat.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Po Jul 31, 2017 13:45

pa ker ima 3x prevec ene krame, zato da lahko sploh emisijam ustreza. Rabljenega se pa ne bos vec losal. tistih 20kg razlike v tezi ne bos ne ti ne coln cutil.

Sicer je pa avtor teme izredno dobro podkovan, kot je razvidno iz prispevkov.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Po Jul 31, 2017 14:22

Heinz napisal/-a::D

Fanta prepričan sem, da popivata v kakšnem cenenem istrskem lokalu, da vama sama pijača gre po glavi. Drugače niti ne bi odgovarjal. Nimaš kaj. Pa saj je poletje.

Naj vama pivo tekne. Želim vama samo, da vama po streznitvi ne bo nerodno, ko bosta videla kaj sta napisala in to na mestu (morjeplovec), ki ga jaz jemljem skrajno resno in glede na nekaj prebranih tem tu, verjamem, da je nekaj strokovnjakov, ki mi bodo znali svetovati.

Fanta, po pameti!


Upam, da si uvidel namen pisanja in da ne boš nesramen.

Popivanje, kaj je že to? Pijan? Tega pri meni ni!

Forum je odprta stvar za mnenja, izkušnje, nasvete, ... Kdor tega ne razume, potem to ni medij zanj! Seveda mnenja drugih spoštujemo, koliko jih pa upoštevamo je pa od nas samih odvisno. Pa žalimo se ne!

.
pajer 1



Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!

Kdo je na strani

Po forumu brska: jedujedu in 6 gostov