- Pri jadranju veš, da je bistvena razlika (pri isti hitrosti vetra in vzvalovanosti), ali imaš le glavno jadro, le genovo ali obe, in zato bi me zelo zanmalo, za kakšno konfiguracijo jader (le viharno glavno jadro - stay sail?) je šlo pri polarnem diagramo za 50 Kn.
In saj vemo: neuravnovešena jadra pomenijo pri plovbi naravnost popravek s krmilom. Če je to neravnovesje znatno (kar pri samo enem jadru često je), je lahko potreno močno vstran zasukano krmilo, to pa je 'zategnjena ročna zavora', kar tudi pri manjših hitrostih vetra poleg zmanjšanje hitrosti naprej pomeni znatno povečan zanos vstran.
Regatne jadrnice manj primerne za zelo močne vetrove?
- Mislim, da sem zgoraj prebral tako mnenje. Ena od reči, ki znatno vpliva, je tudi oblika kobilice.
Regatne kobilice (krilo + bulb) so - bolj učinkovite proti bočnemu zanosu pri malo večjih hitrostih (podobno, kot hidrofoili), pri manjših pa ne. Dokler hitrost naprej ni dovolj velika, proti bočnemu zanosu skoraj nič ne primejo. Če imaš zraven še slabo uravnovešeno postavitev jader...
Več kasneje, zdaj me čakajo na vodi
Sicer se pa se zdaj, ko kaže da si nazaj v SLO, lahko vidimo in dober del tega praktično poeksperimentiramo.