⚓ Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verige
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
⚓ Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verige
Ta tema je na forumu precej razdrobljena, zato prosim Marjana Tomkija, da v tej temi in bazi znanja povzame povezane prispevke in naredi preglednico z linki. Marjan vnaprej hvala.
Letos sem zamenjal 8mm pocinkano verigo z 10mm inox. Inox sidrna veriga zelo gladko teče in se izjemno lepo zlaga. Pri tem so se potrdila nekatera znana dejstva katera na forumu še nisem zasledil sem jih pa že večkrat slišal od starih pomorščakov.
- 8mm pocinkana in 10mm inox veriga ENAKE dolžine se v praksi zložita na ENAK volumen !
- Inox 10mm je težja od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži večjo silo od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži manj od 10mm pocinkane verige.
- Inox veriga v vodi manj ropota ko na sidru barko obrača.
- V kolikor barko v vetru glede na ostale na privezu pretirano nosi levo desno je to prvi znak, da je sidrna veriga za to plovilo prelahka !
- Inox veriga rada preskakuje verižnik !
Zaradi slednjega se mi je zgodilo, da je sidrna veriga celo padla z verižnika vitla obenem pa ob preskakovanju števec verige ne more točno kazati dolžine sidrne verige. Zaradi tega sem moral na svojem vitlu pogruntati zadevo, ki bo preprečevala preskakovanje verige in bo obenem omogočala enostavno uporabo, da se bo veriga sama zlagala in odvijala.
Montirano na vitel. Deluje fantastično in do sedaj veriga še nikoli ni preskočila niti za en člen obenem pa sedaj števec sidrne verige deluje popolnoma natančno.
Brezžični števec in upravljalec sidrne verige s kontrolo bow (in stern) thrusterja...
Na sidru v prelepem zalivu na Lastovu od koder pišem ta članek.
Lep pozdrav Iztok Š.
Lastovo, 13.8.2017
Letos sem zamenjal 8mm pocinkano verigo z 10mm inox. Inox sidrna veriga zelo gladko teče in se izjemno lepo zlaga. Pri tem so se potrdila nekatera znana dejstva katera na forumu še nisem zasledil sem jih pa že večkrat slišal od starih pomorščakov.
- 8mm pocinkana in 10mm inox veriga ENAKE dolžine se v praksi zložita na ENAK volumen !
- Inox 10mm je težja od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži večjo silo od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži manj od 10mm pocinkane verige.
- Inox veriga v vodi manj ropota ko na sidru barko obrača.
- V kolikor barko v vetru glede na ostale na privezu pretirano nosi levo desno je to prvi znak, da je sidrna veriga za to plovilo prelahka !
- Inox veriga rada preskakuje verižnik !
Zaradi slednjega se mi je zgodilo, da je sidrna veriga celo padla z verižnika vitla obenem pa ob preskakovanju števec verige ne more točno kazati dolžine sidrne verige. Zaradi tega sem moral na svojem vitlu pogruntati zadevo, ki bo preprečevala preskakovanje verige in bo obenem omogočala enostavno uporabo, da se bo veriga sama zlagala in odvijala.
Montirano na vitel. Deluje fantastično in do sedaj veriga še nikoli ni preskočila niti za en člen obenem pa sedaj števec sidrne verige deluje popolnoma natančno.
Brezžični števec in upravljalec sidrne verige s kontrolo bow (in stern) thrusterja...
Na sidru v prelepem zalivu na Lastovu od koder pišem ta članek.
Lep pozdrav Iztok Š.
Lastovo, 13.8.2017
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Pe Sep 08, 2017 03:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verig
Nikola T. napisal/-a:- 8mm pocinkana in 10mm inox veriga ENAKE dolžine se v praksi zložita na ENAK volumen !
- Inox 10mm je težja od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži večjo silo od 8mm pocinkane verige.
- Inox 10mm zdrži manj od 10mm pocinkane verige.
- Inox veriga v vodi manj ropota ko na sidru barko obrača.
- V kolikor barko v vetru glede na ostale na privezu pretirano nosi levo desno je to prvi znak, da je sidrna veriga za to plovilo prelahka !
- Inox veriga rada preskakuje verižnik !
Iztok, ker bom sam menjal verigo so mi tele trditve dale kar malo misliti.
Volumen: a je res manjši volumen ali si samo mislil, da se lepše podira kup (to bi še zastopil)? Sam imam sicer velikanski sidrnik, tako da me volumen ne skrbi.
Ropotanje: a to izhaja iz drgnjenja členov? Ni mi čisto jasno, zakaj bi bila tišja?
Nošenje levo/desno: to se dogaja moji barki, ampak kot glavni razlog sem zaenkrat našel predvsem pozicijo jambora, ki je več kot pol metra pred prednjim robom kobilice, kar povzroči da veter na jambor odriva sprednji del okoli kobilice, enkrat levo, enkrat desno. Kot edino rešitev vidim sidrno jadro. Zato me ta tvoja teorija zanima in bom mogoče celo probal z kakšno utežjo na verigi, da vidim, če kaj spremeni.
Sam še vedno razmišljam o cinkani 10mm (zdaj 8mm), ker je močnejša kot inox, pa precej ceneje.
Na sidru te odnaša predvsem zaradi tega, ker je površina trupa pred kobilico večja kot površina trupa za kobilico pa krmilo še imaš zadaj, ki preprečuje večji zanos krme. To je glavni razlog zanosa in ne jambor. Jambor ima majhno površino pa še aerodinamične oblike je - popačena elipsa.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
@EDO
Ampak saj je tudi trup barke obrnjen v veter in aerodinamičen, tako da se bi moral veter lepo razporediti okoli njega.
Kar sem mislil je tole:
Iz tega članka: http://www.sailingtoday.co.uk/practical ... le-anchor/
Ampak saj je tudi trup barke obrnjen v veter in aerodinamičen, tako da se bi moral veter lepo razporediti okoli njega.
Kar sem mislil je tole:
Iz tega članka: http://www.sailingtoday.co.uk/practical ... le-anchor/
Tudi jaz sem bil pred mnogimi leti v zmotnem prepričanju, da je trup aerodinamičen in se bo lepo poravnal z vetrom a temu ni tako. Trup je sicer aerodinamičen vendar, ko premec zagrabi veter s strani ga enostavno obrne okoli kobilice zaradi momenta sile. Ko veriga potegne trup nazaj zagrabi veter z druge strani in tako naprej. Motornjaki se obnašajo zelo podobno pa nimajo jamborja. Rotacija je sicer nekoliko manjša, ker nimajo kobilice in s tem izrazite točke vrtenja. Verjemi, če bi snel jambor in se zasidral, bi se barka ravno tako obračala - nič manj. Sidrno jadro do neke mere pomaga (kolikor sem sam videl parkrat) vendar popolnoma ne odpravi gibanja - samo zmanjša amplitudo.
Jaz imam barko z izrazito visokim premcem in se posledično bolj kot ostali vrtimo na sidru. Pred časom sem premišljeval o sidrnem jadru pa sem se premislil - samo še ena dodatna krama na barki. Ma kdo se bo še s tem ukvarjal. Brez veze, se pač vrtimo.
Jaz imam barko z izrazito visokim premcem in se posledično bolj kot ostali vrtimo na sidru. Pred časom sem premišljeval o sidrnem jadru pa sem se premislil - samo še ena dodatna krama na barki. Ma kdo se bo še s tem ukvarjal. Brez veze, se pač vrtimo.
Polanc, sem enakega mnenja. Prejšnji teden sem imel celo sranje, ko je med nevihto enemu pijanem avstrijcu popustilo sidro in je bil v trenutku od prejšnjih 40 m na 2 metrih od mojega premca. Na srečo mu je sidro tik pred trčenjem prijelo. Jaz sem imel naštiman sidrni amortizer in sem kot na rodeu skakal na premcu, da sem ga demontiral in se sredi nevihte odsidral. Nisem vedel ali mu bo sidro spet popustilo ali ne. Gledal smo se na 2m razdalje samo enkrat horizontalno naslednji trenutek pa je bil 3m pod mano. Kasneje sem na števcu verige ugotovil, da mi je ketna med dvigovanjem za 14m preskakovala, kar mi se ni še nikoli zgodilo niti za 0,5 metra. Dobro, da ni kaj utrgalo. Moje mnenje - čim manj komplicirat z nepotrebnimi dodatki. Sidrni amortizer je sicer fajn samo v tej situaciji bi bilo veliko bolje, če ga ne bi bilo.
Re: Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verige
Super...hvala ti!
Re: Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verige
Med zadnjo burjo sem se zasidral na Istu, ob pokopališču, kjer je dovoljeno. Burja je dosegala v sunkih 35 vozlov. Jadrnico je bila kot vrtiljak. Nisem utegnil montirat sidrnega amortizerja, nakar je počilo. Na jadrnici imam račji kljun, katerega je, ob močnem stranskem naletu burje, skoraj odtrgalo. Na eni strani je izruvalo enega od vijakov, ter zvilo inox nosilec za 45 stopinj. Previdno smo dvignili sidro, ter se preselili na bojo, kjer smo poškodovan nosilec odmontirali. Popravil sem ga pri mojstru v naselju.
Mislim, da bo od sedaj naprej, v podobni situaciji, moja skrb takojšnja pritrditev sidrnega amortizerja.
Mislim, da bo od sedaj naprej, v podobni situaciji, moja skrb takojšnja pritrditev sidrnega amortizerja.
Jadranje je odklop
Re: Sidranje, električno sidrno vitlo in števec sidrne verige
Tako ga ojačaj,da pr 35 vozlih tud pomislu ne boš da bi se kaj zvilo.To fabrke nardijo 1,5 mm pleh pa 3 knipinge pa je kao ok.Tle mora bit 5 mm ali več,durh šraufi z platami spodaj...pol je pa to to.
Kdo je na strani
Po forumu brska: samodaje in 8 gostov