NOVI FOSIL napisal/-a::shock:
Zdaj ste pa začeli buče prodajat, kdo koga.
Za hitrost plovila je najbolj pomeben trup, teža, in konjske moči na plovilu.
Vse ostalo je otroško prepucavanje
Kar pomeni, da če na enak čoln daš različne motorje, pravilno nastavljene elise, boš dosegal podobne rezultate.
Tu ne smemo zanemariti težo motorja glede na konjsko moč.
Seveda nianse vedno obstajajo.
Za začetek: izjava, da je kaj takega otroško prepucavanje, je po mojem povsem neupravičena žalitev za otroke.
če si imel v mislih prepotentne pubertetnike, potem mogoče; na take občasno naletim (ne glede na leta, in sem vsaj občasno sokriv...
)
Za hitrost plovila je najbolj pomeben trup, teža, in konjske moči na plovilu.
V izjavi si zanemaril kup reči, ki vplivajo. Verjetno se ti zde samoumevne in jih zato nisi naštel, ampak bistveno vplivajo.
Poleg tega, kar si naštel, bistveno vpliva še brezhibnost čolna in motorja, čistost trupa in zlasti elise, uglašenost vsega skupaj (od vrste in koraka elise do trima) do tega, da je motor sploh vžgan in da kdo 'da gas'...
Vse to seveda veš, nisi pa naštel - in kot si napisal vsaj meni daš vtis, da če jih kdo našteje, bo prepucavanje, čeprav verjetno to ni bil tvoj namen
AEgir napisal/-a:Odvisno, jaz sem hondo 90 na podobnem čolnu letos v končni kr lepo scat peljal pa sm mislil, da ne bo tako z lahkoto šlo. Lahko pa seveda da je pač glih taka kombinacija, da ni šlo več k ene 35mph.
Je pa sigurno odvisno od tega kakšno glavo ima 4 taktnik. če je dohc pol ma rad visoke obrate, sohc ne tolk..
AEgir, kakšen čoln in motor si imel ti tedaj?
Drugačna ureditev ventilov, česar različice so DOHC in SOHC (število, razporeditev, krmiljenje... )vpliva na polnjenje in praznjenje valjev in s tem - pri enakih ostalih parametrih - krivuljo navora in s tem moč pri različnih vrtljajih.
Ampak na to vplivajo tudi drugi dejavniki - in mogoče bi o tem svojo temo za tiste, ki jih to zanima?
Kar pomeni, da če na enak čoln daš različne motorje, pravilno nastavljene elise, boš dosegal podobne rezultate.
@NF: Tu predpostavljaš - in verjetno se ti zdi samo po sebi umevno - da bo testiral nekdo, ki bo tudi vsak motor trimal optimalno in tako naprej. Ampak napisal si samo enak čoln, brez tega ostalega pa primerjava tudi šepa.
O tem bi rad slišal, kaj bo rekel MareC, ki je od na forumu prisotnih najbrž testiral največ različnih čolnov in motorjev.
Tu ne smemo zanemariti težo motorja glede na konjsko moč.
Teža motorja na konjsko moč je nekaj, kar vpliva na skupno maso čolna med testom. To bi za test lahko kompenziral s tem, da dobiš pri lažjem motorju težjemu motorju primerljivo skupno maso s tem, da takrat, ko testiraš lažji motor, naložiš dodaten balast (recimo natočiš dvajset litrov več vode v tank za vodo...) - pa bi izmeril vpliv.
Ampak verjetno to vpliva tudi na težišče testne konfiguracije čolna, kar vpliva na velikost omočene površine med glisiranjem...
V glavnem, težišče čolna je nekaj, česar ti tudi nisi omenil kot vplivni dejavnik, pa po mojem je (brez tega se pri malčkih ne bi prestavljali, da zglisira itn. ).
(Malo prepucavam
)
S teorijo ni nič narobe,
samo sama ne zadošča. Če ima kak čoln (v čemerkoli) boljše lastnosti, je zanimivo izvedeti, kaj je razlog (in tisti konec teorije je najprej - bolj ali manj utemeljena - domneva). Potem se da domneva preizkusiti (če to narediš še na drugem čolnu, ali bo to izboljšalo tudi njegove lastnosti) in to - preizkus domneve - je bistveno.
Do takrat ne vemo. In če nas nekatere take reči zanimajo, to še ne pomeni nujno, da gre za 'prepucavanje prepotentnih pubertetnikov'.
kasaudio napisal/-a:Evo vse yamaharje in podobne izzivam na eno dirkico čez kvarner; nekje na Unijah ali podobni liniji na Cresu damo gas do daske in zmaga tist, ki prvi pride na Kamenjak, malo bomo pa konje upoštevali.... pa da vas vidim.
Kasaudio je uporabil teorijo, ampak jo je preizkusil in uresničil v praksi.
In zato viva kasaudio in praktični preizkus.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...