Nočno glisiranje in oprema
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: Nočno glisiranje in oprema
@NikolaT,
Nisem Dušan.
Po novem letu pride mašina, potem pa upam na splavitev do konca aprila.
Za male gliserje kakršne imamo morjeplovci tudi nočni daljnogled ali radar ne gre skoz. Dovolj, da z peto usekaš ciplja, želvo, ali na pol plavajočo kanto in si v Italiji preden te sploh kdo pogreša. Čez dan ni večjega problema poiskat šlep, ampak komu boš pa ponoči mahal, če slučajno nimaš signala na telefonu?
Nisem Dušan.
Po novem letu pride mašina, potem pa upam na splavitev do konca aprila.
Za male gliserje kakršne imamo morjeplovci tudi nočni daljnogled ali radar ne gre skoz. Dovolj, da z peto usekaš ciplja, želvo, ali na pol plavajočo kanto in si v Italiji preden te sploh kdo pogreša. Čez dan ni večjega problema poiskat šlep, ampak komu boš pa ponoči mahal, če slučajno nimaš signala na telefonu?
Re: Nočno glisiranje in oprema
Nikola T. napisal/-a:Prava zadeva za na barko je samo radar.
Se strinjam s tem, ampak vseeno me zanima, če je kdo preskusil ocean scout takole v živo, eno je, da prebereš v reklami, kako je fajn in oh in sploh, drugo pa je realnost, bolj bi ga imel kot backup, če ti kdo ponoči pade v vodo, da ga lažje najdeš.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Nočno glisiranje in oprema
NT, ne vem če si opazil, da gre za 5m gumon....si ne predstavljam radarja na njem....kot laik se mi zdi, da je to za večja in dražja plovila ? ..sprašujem, ker ne vem
..se mi pa zdi zanimiva ideja od motornega (nočni daljnogled ali kamera)... bi lilo dobro slišat kakšne komentarje tistih, ki to uporabljajo... govorim o malih plovilih
Sam se nočnemu glisiranju izogibam, čeprav se ob polni luni in bonaci dovolj dobro vidi....sem pa 1x bežal pred napovedanim jugom iz Raba na Krk v popolni temi (mlaj)...mi je bilo zelo tesno pri srcu, kljub temu, da ta del morja precej dobro poznam in da smo bili z dvemi gliserji
..se mi pa zdi zanimiva ideja od motornega (nočni daljnogled ali kamera)... bi lilo dobro slišat kakšne komentarje tistih, ki to uporabljajo... govorim o malih plovilih
Sam se nočnemu glisiranju izogibam, čeprav se ob polni luni in bonaci dovolj dobro vidi....sem pa 1x bežal pred napovedanim jugom iz Raba na Krk v popolni temi (mlaj)...mi je bilo zelo tesno pri srcu, kljub temu, da ta del morja precej dobro poznam in da smo bili z dvemi gliserji
mirno morje
Re: Nočno glisiranje in oprema
Sam s podobnim gumenjakom delam prav tako daljše ture, pa vendar nekako tako da sem pred mrakom varno na vezu. Če sem že kje dlje raje malo jaham po maestralu kot da bi ponoči kam hitel. Sicer pa 25 NM ti nekaj groznega, glede na to da predpostavljam, da razviješ več kot 20 vozlov potovalne hitrosti in če dvigneš sidro preden sonce pade v morje imaš čas da ob še kolikor toliko normalni svetlobi prideš do svojega pristana. Glisiranje v temi.. ne to ni zame!
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Nočno glisiranje in oprema
Dolžina ali cena plovila ne pogojuje montaže radarja. Če ga kdo rabi ga bo pač montiral. Na Lastovu prenoči precej Italijanov. Njihovi gumenjaki imajo zelo pogosto montiran radar, zato nimam prav nobenih pomislekov glede tega.
FLIR kamere sem v praksi že preizkusil na morju saj jih navsezadnje tudi prodajam in so krasen pripomoček za reševanje. Ne zdi pa se mi uporabna za namen nočne navigacije ali kot nadomestek radarja. Pred leti sem pomorski policiji demonstriral zadevo. So zelo občutljive na najmanjšo temperaturno spremembo. Na travi se še skoraj 5 minut vidi stopinje. Vidijo se sledi kjer so rovke hodile iz rova. Vidi se psa v visoki travi... zaradi fiksnega objektiva je vidno polje omejeno.
FLIR kamere sem v praksi že preizkusil na morju saj jih navsezadnje tudi prodajam in so krasen pripomoček za reševanje. Ne zdi pa se mi uporabna za namen nočne navigacije ali kot nadomestek radarja. Pred leti sem pomorski policiji demonstriral zadevo. So zelo občutljive na najmanjšo temperaturno spremembo. Na travi se še skoraj 5 minut vidi stopinje. Vidijo se sledi kjer so rovke hodile iz rova. Vidi se psa v visoki travi... zaradi fiksnega objektiva je vidno polje omejeno.
Re: Nočno glisiranje in oprema
Z nočno plovbo v priobalnem pasu imam kar precej izkušenj, na odprtem pa so doma morjeplovci na jadrnicah. Torej predpostavljam, da s 5m gumenjakom ponoči zagotovo ne boš plul iz Italije na Hrvaško...
Definitivno se strinjam, da je nočna plovba zelo naporna, pol ure te vedno zelo izmuči!
Nadalje glede možnih udarov v hlode, deske, želve, boje, mreže... To je bolj tako tako, vse to boš udaril tudi sredi dneva pri minimalno nakodrani površini zaradi vetra! Torej vse te zadeve lahko kar takoj izključimo in niso ponoči nič večja nevarnost kot po dnevu! Vsi mi z gliserji STALNO riskiramo, da bomo udarili v nekaj zgoraj omenjenega, najprej se malo zavedaš, potem pač pozabiš... Morje je široko in precej mala je šansa, da nekaj zapneš, obstaja pa! Predvsem polivinil vrečke, tiste velike od umetnega gnoja, ufff. Rešitev je samo pozorno poslušanje zvoka in če se kaj sumljivo spremeni, takoj ustavit in preverit!
Glede ostale navigacije po temi je tako, kot so pisali že pred mano. Nikakor se ne zanašajte, da so vsa plovila označena, predvsem bližje obali, recimo 0.5 milje! Stari domačini so v temi, veliko jih lovi na črno, spet tretji polagajo samice, četrti kradejo in dvigajo tuje vrše in mreže v temi... V glavnem tega je veliko, torej vedno moraš biti prepričan, da plovilo (oviro) vidiš s prostim očesom, če seveda nimaš radarja.
Radar starejšega datuma je "useless", ker na njem ne vidiš drugega kot obalo in večjo barko... Se še spomnite radar deflektorjev? Razne batane, pasare, mali gumenjaki, kaj šele boje, tega radar ne vidi! Povsem druga zgodba pa je, če si danes omisliš enega od modernih radarjev, kjer se ob znanju branja ekrana vidi vse! Več o tem je povedal že NT, pa verjamem, da bo pri nakupu odlično pomagal in svetoval! Cena radarjev ni več astronomska in danes jih videvamo na vse manjših plovilih, čeprav za 5m gumenjak bo to vseeno malo prehuda zadeva.
Kot so že vsi omenili, tema ne nastane v trenutku ob sončnem zahodu, temveč postopoma! Tukaj pa nastopi predvsem geografska smer plovbe (tvoj kurz)! Zelo velik vpliv ima seveda tudi vreme, pri oblačnem, bo hitro pretemno, pri jasnem, pa imaš še veliko časa!
Glede smeri plovbe... Če načrtuješ pot iz zahoda proti vzhodu, potem imaš zelo malo časa! Vidljivost bo namreč s sončnim zahodom zelo hitro postala preslaba za varno plovbo! V takem primeru je potrebno preveriti kakšna luna je trenutno in če si v področju od prvega do zadnjega krajca (nekje polovica dni v mesecu), si na konju! Ob jasnem nebu, ti bo luna dala odlično svetlobo za pot na vzhod!
Pri plovbi v obratni smeri iz vzhoda proti zahodu, poleti ob dolgem dnevu tudi še od juga proti severu, pa je stvar toliko dobra, da ne moreš verjeti. Poleti boš ob jasnem nebu varno glisiral še nekje do 22 ali celo 22:30 ure! Svetlobe je noro veliko in če voziš proti njej (proti severozahodu, smer NW), si na konju!
Pri približevanju obali je zagotovo najboljše uloviti nek vir svetlobe z obale, javna razsvetljava in podobno! Kot je nekdo že omenil, plovba po azimutu direktno na vir svetlobe je vedno povsem varna, saj se vidi v nulo! Tudi svetilnik, čeprav zelen ali rdeč, bo zelo pomagal. Na sploh neka vas, včasih tudi avto na kakšni cesti za trenutek odpre polni pogled nad morjem. Velikokrat z malo razmišljanja lahko pluješ hitro in varno... Ko to počnem, se počutim kot jadralci. Ne grem vedno direktno iz točke A v B, temveč si najdeš neke izvore svetlobe in malce "orcaš", kot bi rekli jadralci... Najprej proti luni, potem proti nekemu svetilniku, nato proti kaki plivarici, ki v daljavi osvetljuje in vabi k sebi plavo ribo, nato na kandelaber...
Pri vsej tej nočni plovbi ima velik vpliv tudi steklo na tvoji barki. Tukaj so vse barke s hardtopom kjer ne moreš pomoliti glave ven zelo hendikepirane! Vsako vmesno steklo namreč grdo odbija svetlobo, poleg tega v steklu vidiš še odsev svojih instrumentov ter ploterja in zelo hitro ne vidiš nič! Na gumenjaku ne bo problem, stojiš in vidiš vse, razen malo ti solzice tečejo iz oči, haha Sreča je to, da na morju ni mušic in komarjev, ker drugače na ta način brez vizirja ne bi plul, haha.
Za konec, nočna plovba tudi brez radarja gre, tudi glisiranje, seveda pa vse v danih pogojih. Če je oblačno, če imaš ravno "srečo" in je mlaj, poleg tega še pot proti vzhodu... Pozabi!!! Tudi pri plovbi s 5 KN hitrosti riskiraš trčenje!
Glede tvojih luči pa, absolutno ugasni tisti reflektor! Čisto nič ti ne koristi, samo moti tvoje oči! Še posebej, če je reflektor nekje na vrhu čolna na rollbaru, ker potem delno osvetli tvoj premec, ki ti vrne v oči toliko svetlobe, da še naslednjih 20 sekund ne vidiš nič!
Definitivno se strinjam, da je nočna plovba zelo naporna, pol ure te vedno zelo izmuči!
Nadalje glede možnih udarov v hlode, deske, želve, boje, mreže... To je bolj tako tako, vse to boš udaril tudi sredi dneva pri minimalno nakodrani površini zaradi vetra! Torej vse te zadeve lahko kar takoj izključimo in niso ponoči nič večja nevarnost kot po dnevu! Vsi mi z gliserji STALNO riskiramo, da bomo udarili v nekaj zgoraj omenjenega, najprej se malo zavedaš, potem pač pozabiš... Morje je široko in precej mala je šansa, da nekaj zapneš, obstaja pa! Predvsem polivinil vrečke, tiste velike od umetnega gnoja, ufff. Rešitev je samo pozorno poslušanje zvoka in če se kaj sumljivo spremeni, takoj ustavit in preverit!
Glede ostale navigacije po temi je tako, kot so pisali že pred mano. Nikakor se ne zanašajte, da so vsa plovila označena, predvsem bližje obali, recimo 0.5 milje! Stari domačini so v temi, veliko jih lovi na črno, spet tretji polagajo samice, četrti kradejo in dvigajo tuje vrše in mreže v temi... V glavnem tega je veliko, torej vedno moraš biti prepričan, da plovilo (oviro) vidiš s prostim očesom, če seveda nimaš radarja.
Radar starejšega datuma je "useless", ker na njem ne vidiš drugega kot obalo in večjo barko... Se še spomnite radar deflektorjev? Razne batane, pasare, mali gumenjaki, kaj šele boje, tega radar ne vidi! Povsem druga zgodba pa je, če si danes omisliš enega od modernih radarjev, kjer se ob znanju branja ekrana vidi vse! Več o tem je povedal že NT, pa verjamem, da bo pri nakupu odlično pomagal in svetoval! Cena radarjev ni več astronomska in danes jih videvamo na vse manjših plovilih, čeprav za 5m gumenjak bo to vseeno malo prehuda zadeva.
Kot so že vsi omenili, tema ne nastane v trenutku ob sončnem zahodu, temveč postopoma! Tukaj pa nastopi predvsem geografska smer plovbe (tvoj kurz)! Zelo velik vpliv ima seveda tudi vreme, pri oblačnem, bo hitro pretemno, pri jasnem, pa imaš še veliko časa!
Glede smeri plovbe... Če načrtuješ pot iz zahoda proti vzhodu, potem imaš zelo malo časa! Vidljivost bo namreč s sončnim zahodom zelo hitro postala preslaba za varno plovbo! V takem primeru je potrebno preveriti kakšna luna je trenutno in če si v področju od prvega do zadnjega krajca (nekje polovica dni v mesecu), si na konju! Ob jasnem nebu, ti bo luna dala odlično svetlobo za pot na vzhod!
Pri plovbi v obratni smeri iz vzhoda proti zahodu, poleti ob dolgem dnevu tudi še od juga proti severu, pa je stvar toliko dobra, da ne moreš verjeti. Poleti boš ob jasnem nebu varno glisiral še nekje do 22 ali celo 22:30 ure! Svetlobe je noro veliko in če voziš proti njej (proti severozahodu, smer NW), si na konju!
Pri približevanju obali je zagotovo najboljše uloviti nek vir svetlobe z obale, javna razsvetljava in podobno! Kot je nekdo že omenil, plovba po azimutu direktno na vir svetlobe je vedno povsem varna, saj se vidi v nulo! Tudi svetilnik, čeprav zelen ali rdeč, bo zelo pomagal. Na sploh neka vas, včasih tudi avto na kakšni cesti za trenutek odpre polni pogled nad morjem. Velikokrat z malo razmišljanja lahko pluješ hitro in varno... Ko to počnem, se počutim kot jadralci. Ne grem vedno direktno iz točke A v B, temveč si najdeš neke izvore svetlobe in malce "orcaš", kot bi rekli jadralci... Najprej proti luni, potem proti nekemu svetilniku, nato proti kaki plivarici, ki v daljavi osvetljuje in vabi k sebi plavo ribo, nato na kandelaber...
Pri vsej tej nočni plovbi ima velik vpliv tudi steklo na tvoji barki. Tukaj so vse barke s hardtopom kjer ne moreš pomoliti glave ven zelo hendikepirane! Vsako vmesno steklo namreč grdo odbija svetlobo, poleg tega v steklu vidiš še odsev svojih instrumentov ter ploterja in zelo hitro ne vidiš nič! Na gumenjaku ne bo problem, stojiš in vidiš vse, razen malo ti solzice tečejo iz oči, haha Sreča je to, da na morju ni mušic in komarjev, ker drugače na ta način brez vizirja ne bi plul, haha.
Za konec, nočna plovba tudi brez radarja gre, tudi glisiranje, seveda pa vse v danih pogojih. Če je oblačno, če imaš ravno "srečo" in je mlaj, poleg tega še pot proti vzhodu... Pozabi!!! Tudi pri plovbi s 5 KN hitrosti riskiraš trčenje!
Glede tvojih luči pa, absolutno ugasni tisti reflektor! Čisto nič ti ne koristi, samo moti tvoje oči! Še posebej, če je reflektor nekje na vrhu čolna na rollbaru, ker potem delno osvetli tvoj premec, ki ti vrne v oči toliko svetlobe, da še naslednjih 20 sekund ne vidiš nič!
Re: Nočno glisiranje in oprema
Sam sem imel letos jeseni ob vračanju v Vrsar v trdi temi srednje-bližnje srečanje. Šel sem sicer mimo, kakih 10m, se je pa lokalni ribič spomnil očitno prižgati luč šele ko je zaslišal moj motor. Ksreči je to T4, tako da ni bilo nevarnosti če bi pa glisiral...
Re: Nočno glisiranje in oprema
Letos po 15 avg, ko se začnejo dnevi že krajšati se z mojo po celodnevnem izletu po Istri do Kamenjaka in nazaj nekoliko dlje zadržala v gostilni v Limskem kanalu... odločila sva se, da prespiva v zalivu v bližini, ki verjetno od same lokalne marine ni oddaljen več kot pol NM.
Lahko povem le, da je bila vožnja, čeprav počasna, zelo neprijetna. Prav tako sidranje med samimi jadrnicami in čekiranje ali je dovolj prostora med plovili in obale v primeru vetra in spremembe smeri le tega...
Glede glisiranja oz vožnje ponoči pa... razlika med vožnjo po trdi temi oz. vožnjo, ko morje osvetljuje luna je precejšnja. Če so pogoji kot jih je opisal admin na tvoji strani plutje ni problematično, je pa vsekakor dosti večja verjetnost, da pojahaš kakšno mrežo, bog ne daj kakšnega plavalca, ki razmišlja kot večina sprehajalcev sredi noči ob cesti...
Sicer pa, da ostanemo na realnih tleh; če situacija nanese in te noč prehiti nimaš kaj, se boš že nekako prebil do obale. Nihče se noče vozit po viharju pa je tudi to že marsikoga doletelo.
Namenska vožnja oz. glisiranje ponoči pa deluje nekoliko riskantna.
Lahko povem le, da je bila vožnja, čeprav počasna, zelo neprijetna. Prav tako sidranje med samimi jadrnicami in čekiranje ali je dovolj prostora med plovili in obale v primeru vetra in spremembe smeri le tega...
Glede glisiranja oz vožnje ponoči pa... razlika med vožnjo po trdi temi oz. vožnjo, ko morje osvetljuje luna je precejšnja. Če so pogoji kot jih je opisal admin na tvoji strani plutje ni problematično, je pa vsekakor dosti večja verjetnost, da pojahaš kakšno mrežo, bog ne daj kakšnega plavalca, ki razmišlja kot večina sprehajalcev sredi noči ob cesti...
Sicer pa, da ostanemo na realnih tleh; če situacija nanese in te noč prehiti nimaš kaj, se boš že nekako prebil do obale. Nihče se noče vozit po viharju pa je tudi to že marsikoga doletelo.
Namenska vožnja oz. glisiranje ponoči pa deluje nekoliko riskantna.
Re: Nočno glisiranje in oprema
Zvečer kar gledam, da se z družino vrnem pred mrakom. Zjutraj pa grem pogosto v trdi temi na ribolov zaradi lignjev. Poleg luči na čolnu, še obvezno čelna lučka, pa nikoli ne glisiram, dokler nisem na odprtem. Sicer traja, se pa tako izognem raznim nočnim plavalcem in lokalcem, ki lovijo brez luči.
Re: Nočno glisiranje in oprema
Ker imam 4m dogl gumenjak, brez volana, imam 360* luč, vakumsko pritrjeno na pokrov motorja, če naju z ženo ujame noč...opazil pa sem, da me moti, ker vidim še manj...kjer se vozim, poznam obalo, vem kam grem, nikoli pa ne morem vedet, kje so boje od mrež ali parangalov... samo ob polni luni in bonaci se vse vidi brez luči...
Zaenkrat brez nesreče, čeprav sem že oplazil kanistr-bojo... česar me je strah je, da se mi štrik navije okoli propelerja, da se kaj zaradi tega polomi in to sredi noči na vodi...
Je pa ob bonaci in polni luni prijetno glisirat... temperatura zraka ravno prava, da se malo ohladiš, še kako nočno kopanje...popoln dopust
Zaenkrat brez nesreče, čeprav sem že oplazil kanistr-bojo... česar me je strah je, da se mi štrik navije okoli propelerja, da se kaj zaradi tega polomi in to sredi noči na vodi...
Je pa ob bonaci in polni luni prijetno glisirat... temperatura zraka ravno prava, da se malo ohladiš, še kako nočno kopanje...popoln dopust
Re: Nočno glisiranje in oprema
jaz sem parkrat peljal ponoči barko hitrost cca 20 vozlov.vedno je bila bonaca in so se videli obrisi kopnega orientiratiral sem se po lučeh na kopnem,luči na barki so bile izklopljene razen pozicijskih,če je polna luna in bonaca je super,sicer ne priporočam kajti luči ki jih vidiš na kopnem ponavadi niso tiste za katere ti misliš da so,sicer če greš nazaj po isti poti kot si prišel lahko uporabiš gps.
Re: Nočno glisiranje in oprema
Vedno je dobro, da podnevi pluješ dovolj daleč od obale, več kot 50m, s prižganim GPS. Ko se ponoči vračaš po svoji GPS sledi, kar omogoča tudi npr stari Garmin e-trex ki je brez zemljevidov, si v varnih globinah, kljub manjši napaki, ki jo lahko ima GPS.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Nočno glisiranje in oprema
Pozdravljeni,
Glede na dejstvo, da sem odprl to temo lahko zdaj tudi sam posredujem svojo izkušnjo.
Vzrok za "nočno glisiranje" je bil koncert (Hauser, Šulič) v Kopru, ki si ga je posadka želela ogledati mi pa smo zakupili privez v Izoli.
Izhod iz marine v Kopru nič posebnega saj je še vse dobro razsvetljeno. Morje mirno-bonaca.
Ko pridemo v resnično temo hitro ugotovim, da je slika garmina presvetla in zaradi svetlobe nič ne vidiš naprej.
Izberem orientacijsko točko v daljavi ter Garmin pokrijem s pokrovom, prižgane ostanejo navigacijske luči in dodatni led reflektor montiran pod premec.
Ozko- snopni led reflektor osvetljuje cca 20m pred čolnom. Njegov curek svetlobe ni moteč za oči, še vedno pa nimaš občutka koliko daleč v resnici sploh vidiš.
Občutek je tak, kot da pluješ v popolno temo, pri čemer se zavedaš, da bi moral eventuelni čoln ali oviro zagledati na razdalji 20 m, kjer imaš ravno še dovolj časa, da čoln ustaviš oziroma spremeniš smer.
Prav tako se mi zdi da se v noči zelo popači občutek za razdalje. Bližnjo obalo zaznaš šele tik pred zdajci.
Na kratki razdalji od Kopra do Izole smo vmes glisiranje prikinili, zato, da sem po Garminu izbral novo orientacijsko točko na obali pred Izolo, ki nas je nato vodila v marino.
Kot je bilo v začetku zastavljeno, mi ni bilo potrebno glisirati ponoči na večjih razdalji. Sem pa z zanimanjem spremljal uro začetka večerne bonace (na odprtem morju, otokih), kjer se pridružujem mnenju, da se morje resnično začne umirjati šele tik pred sončnim zahodom.
Hvala vsem za mnenje, pripombe, opozorila
LP
Snezak
Glede na dejstvo, da sem odprl to temo lahko zdaj tudi sam posredujem svojo izkušnjo.
Vzrok za "nočno glisiranje" je bil koncert (Hauser, Šulič) v Kopru, ki si ga je posadka želela ogledati mi pa smo zakupili privez v Izoli.
Izhod iz marine v Kopru nič posebnega saj je še vse dobro razsvetljeno. Morje mirno-bonaca.
Ko pridemo v resnično temo hitro ugotovim, da je slika garmina presvetla in zaradi svetlobe nič ne vidiš naprej.
Izberem orientacijsko točko v daljavi ter Garmin pokrijem s pokrovom, prižgane ostanejo navigacijske luči in dodatni led reflektor montiran pod premec.
Ozko- snopni led reflektor osvetljuje cca 20m pred čolnom. Njegov curek svetlobe ni moteč za oči, še vedno pa nimaš občutka koliko daleč v resnici sploh vidiš.
Občutek je tak, kot da pluješ v popolno temo, pri čemer se zavedaš, da bi moral eventuelni čoln ali oviro zagledati na razdalji 20 m, kjer imaš ravno še dovolj časa, da čoln ustaviš oziroma spremeniš smer.
Prav tako se mi zdi da se v noči zelo popači občutek za razdalje. Bližnjo obalo zaznaš šele tik pred zdajci.
Na kratki razdalji od Kopra do Izole smo vmes glisiranje prikinili, zato, da sem po Garminu izbral novo orientacijsko točko na obali pred Izolo, ki nas je nato vodila v marino.
Kot je bilo v začetku zastavljeno, mi ni bilo potrebno glisirati ponoči na večjih razdalji. Sem pa z zanimanjem spremljal uro začetka večerne bonace (na odprtem morju, otokih), kjer se pridružujem mnenju, da se morje resnično začne umirjati šele tik pred sončnim zahodom.
Hvala vsem za mnenje, pripombe, opozorila
LP
Snezak
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Nočno glisiranje in oprema
Me veseli, da si iz prve roke povedal, da je za nočno navigacijo nujno, da se osvetlitev zaslona zniža skoraj do nule. To namreč omogočajo le kvalitetnejše naprave. Meni je pri Raymarinu zelo všeč saj ima zelo fino regulacijo zatemnitve zaslona.
Re: Nočno glisiranje in oprema
Pa Raymarine ima rdečo osvetlitev instrumentov ,kar je zelo v pomoč saj rdeča svetloba pusti naše oči pri miru in nam ne zožuje zenic in nam tako omogoča boljši nočni vid.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov