poliranje inox propelerja
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
poliranje inox propelerja
pozdravljeni, v poliranje sem dal inox elisi in me je mojster (ki ne ne spozna na navtiko) presenetil z, v bistvu, logičnim vprašanjem - kakšne naj naredi robove, katere oblike: Π, V, U. Gotovo kdo pozna odgovor, kaj je najboljše, najprimerneje, kako se dela običajno... hvala
Re: poliranje inox propelerja
Malo dlakocepski in siten odgovor, ampak vzemi ga vsaj približno kot vodilo:
Pustit mora točno take, kakršni so bili na tovarniškem propelerju!
NIKAKOR ne sme spreminjat geometrije propelerja in tu not sodi tudi oblika robov, ter cup na koncu ušes. Če spremeniš geometrijo moraš vedet kaj si spremenil, drugače zna nastat hud problem.
Če bo posnel več kot 0,25 mm površine, mora novo ukrivljenost lopatice prilagodit novemu profilu.
Glede na vprašanje me zanima kaj je tu dejansko mišljeno kot poliranje? Navadno poliranje spremeni le stopnjo sijaja, nič drugega.
Za občutek opis enega našega 15,6/8" x 30" propelerja:
- površina je mat zbrušena z razami v točno določenimi smermi.
- prednji rob v širini kakih 2 cm je na redko speskan, da ima površina luknjice v katere se ujame zrak za boljšo drsnost kovine skozi vodo.
- notranji 2/3 prednjega roba, gledano od pesta navzven je ostrih kot britvica in se zdi, kot bi bilo dimenzionirano z nekim posebnim kalibrirnim posnemovalcem.
- zunanja 1/3 prednjega roba je pravokotne oblike in zgoraj pri ušesu ima že kake 2 mm ravne površine. Ta pravokoten del je precej speskan, da deluje kot nek mikro elemntaler.
- tlačni del zadnjega roba je čez cup relativno oster, a ne čisto. Ob prehodu na raven zadnji del proti pestu se radius veča in ob pestu se zdi, da je radius že kak 1,5 mm, več zagotovo ne.
- podtlačni del zadnjega roba je precej zaobljen in tu kot kaže niso preveč gledali na obliko.V korenu je tu kar kakih 2,5 mm radiusa.
- zadnji rob pesta je zelo ostro odrezan. Ni ravno kot britvica, ampak pazit pa moraš kako ga prijemlješ.
Ta propeler je rahel ekstrem, ampak lepo pove, da je treba pazit kaj počneš.
Pustit mora točno take, kakršni so bili na tovarniškem propelerju!
NIKAKOR ne sme spreminjat geometrije propelerja in tu not sodi tudi oblika robov, ter cup na koncu ušes. Če spremeniš geometrijo moraš vedet kaj si spremenil, drugače zna nastat hud problem.
Če bo posnel več kot 0,25 mm površine, mora novo ukrivljenost lopatice prilagodit novemu profilu.
Glede na vprašanje me zanima kaj je tu dejansko mišljeno kot poliranje? Navadno poliranje spremeni le stopnjo sijaja, nič drugega.
Za občutek opis enega našega 15,6/8" x 30" propelerja:
- površina je mat zbrušena z razami v točno določenimi smermi.
- prednji rob v širini kakih 2 cm je na redko speskan, da ima površina luknjice v katere se ujame zrak za boljšo drsnost kovine skozi vodo.
- notranji 2/3 prednjega roba, gledano od pesta navzven je ostrih kot britvica in se zdi, kot bi bilo dimenzionirano z nekim posebnim kalibrirnim posnemovalcem.
- zunanja 1/3 prednjega roba je pravokotne oblike in zgoraj pri ušesu ima že kake 2 mm ravne površine. Ta pravokoten del je precej speskan, da deluje kot nek mikro elemntaler.
- tlačni del zadnjega roba je čez cup relativno oster, a ne čisto. Ob prehodu na raven zadnji del proti pestu se radius veča in ob pestu se zdi, da je radius že kak 1,5 mm, več zagotovo ne.
- podtlačni del zadnjega roba je precej zaobljen in tu kot kaže niso preveč gledali na obliko.V korenu je tu kar kakih 2,5 mm radiusa.
- zadnji rob pesta je zelo ostro odrezan. Ni ravno kot britvica, ampak pazit pa moraš kako ga prijemlješ.
Ta propeler je rahel ekstrem, ampak lepo pove, da je treba pazit kaj počneš.
Re: poliranje inox propelerja
.....neče taj meštar više polirati propele,ako čita ovaj forum....
Re: poliranje inox propelerja
Saj sem napisal, da je odgovor malce zatežen.
Eno je poliranje, drugo pa brušenje z poliranjem. Tu ga hitro kiksneš, ker so robovi resnično pomembnejši, kot izgleda ko pogledaš ta mlinček.
Dober inox propeler pri hitrostih nad 35 mph doda precej hitrosti glede alu prop, predvsem pa plovilo deluje lahkotnejše in trim bolj uboga. In glavna razlika je v trdnosti inoxa, zaradi česar je sicer na videz identična lopatica tanjša, oblika robov pa je lahko namenjena hidrodinamiki in ne le trdnosti.
Še en hujši ekstrem; Dirkalne cleverje jemljejo v roke le z bombažnimi rokavicami, da zadeve iz površine kože ne uničijo ravno prave ostrine prednjega roba propelerja, ki jo itak vsako drugo ali tretjo dirko obnavljajo ne glede na mehanske poškodbe. Čeprav itak vsi kopirajo vse in osnova vseh proizvajalcev je verjetno odkovek iz ene in iste kovnice, ki je identično CNC obdelan, navadno zmagujejo plovila z propelerji enega, največ dveh proizvajalcev.
Eno je poliranje, drugo pa brušenje z poliranjem. Tu ga hitro kiksneš, ker so robovi resnično pomembnejši, kot izgleda ko pogledaš ta mlinček.
Dober inox propeler pri hitrostih nad 35 mph doda precej hitrosti glede alu prop, predvsem pa plovilo deluje lahkotnejše in trim bolj uboga. In glavna razlika je v trdnosti inoxa, zaradi česar je sicer na videz identična lopatica tanjša, oblika robov pa je lahko namenjena hidrodinamiki in ne le trdnosti.
Še en hujši ekstrem; Dirkalne cleverje jemljejo v roke le z bombažnimi rokavicami, da zadeve iz površine kože ne uničijo ravno prave ostrine prednjega roba propelerja, ki jo itak vsako drugo ali tretjo dirko obnavljajo ne glede na mehanske poškodbe. Čeprav itak vsi kopirajo vse in osnova vseh proizvajalcev je verjetno odkovek iz ene in iste kovnice, ki je identično CNC obdelan, navadno zmagujejo plovila z propelerji enega, največ dveh proizvajalcev.
Re: poliranje inox propelerja
Elisa mora obdržati prvotno obliko, tako da nima mojster kaj spreminjati robov
Re: poliranje inox propelerja
hvala, sem mu razložil, da naj ne spreminja karkoli in bo samo spoliral površino do sijaja z dvema različno abrazivnima pastama in filc nastavkom.
Re: poliranje inox propelerja
Bom izrabil kar tole temo, ker ne vem če ni pri meni problem v temu, da je kdo poliral in kaj spreminjal. S kakšnimi poškodbami nisem seznanjen, vidne niso, lastnik čilna pa sem že 3 leta
Imam dve luknji v propelerjih, ena je na koncu na zadnjem propelerju na robu, druga pa v delu kjer se list drži na osnovo. Najprej smo vsi nekako razmišljali o problemih z galvaniko, manjkala je ena žica na peti, zamenjal sem vse žice, vse vijake a se luknje pojavijo na istem mestu kjer so bile lično zaflikane.
Nekaj zadnjih dni razmišljam, da bi lahko bila kavitacija? Kaj pravite na podlagi teh slik:
Imam dve luknji v propelerjih, ena je na koncu na zadnjem propelerju na robu, druga pa v delu kjer se list drži na osnovo. Najprej smo vsi nekako razmišljali o problemih z galvaniko, manjkala je ena žica na peti, zamenjal sem vse žice, vse vijake a se luknje pojavijo na istem mestu kjer so bile lično zaflikane.
Nekaj zadnjih dni razmišljam, da bi lahko bila kavitacija? Kaj pravite na podlagi teh slik:
Wellcraft 2600 Martinique
Re: poliranje inox propelerja
lep pozdrav,
tistole meni ne zgleda kavitacija, ampak zanič varilec. materijal je skuhal, to bo večno rjavelo (so šli legirni elementi pa-pa). Odrezat ven cel konc pa na novo uvarit z boljšim materijalom in sposobnim varilcem.
tistole meni ne zgleda kavitacija, ampak zanič varilec. materijal je skuhal, to bo večno rjavelo (so šli legirni elementi pa-pa). Odrezat ven cel konc pa na novo uvarit z boljšim materijalom in sposobnim varilcem.
Re: poliranje inox propelerja
Na drugi sliki je zanič popravljen propeler iz poroznega odlitka. Zelo grobo in površno brušeno z fleksom in spolirano brez vmesnih korakov. Verjetno je tudi varjeno podobno šlampasto-z kobajagi žico, na kobajagi način.
Na prvi pogled je videt, kot bi nekdo za namene prodaje z navadno žico zavaril poroznost v korenu in nato malo prebrusil in na hitro spoliral.
Na prvi pogled je videt, kot bi nekdo za namene prodaje z navadno žico zavaril poroznost v korenu in nato malo prebrusil in na hitro spoliral.
- bluesky
- Viceadmiral
- Prispevkov: 538
- Pridružen: To Sep 02, 2008 21:00
- Kraj: Ljubljana Šentvid
- Kontakt:
Re: poliranje inox propelerja
djjager napisal/-a:hvala, sem mu razložil, da naj ne spreminja karkoli in bo samo spoliral površino do sijaja z dvema različno abrazivnima pastama in filc nastavkom.
Kdo ti polira ?
BlueSky
Re: poliranje inox propelerja
Hja to je stanje ob prvih luknjah, ko še nihče ni nič varil, takole z tem rjavim se je naredilo v vodi, barka je pa stala pol leta in vse zaraščeno. Takole je blo ko smo oprali. Luknja se pojavi na istem mestu brez tega "ožiga" tudi v drugem letu, varil in poštimal pa je inox Kokalj v Škofji loki. Sem kar prepričan da vedo kako in kaj.
Mogoče pa imate prav, ker dejansko ne vem kakšna je bila realno zgodovina preden sem kupil barko in lahko da je kdo zanič varil in se sedaj to takole kaže.
Poglej še na drugi sliki kako je "porozno" v sredini propelerja kar luknjice ko bi nekaj požiralo material in ko sem videl v neki pomorski knjigi posledice kavitacije na velikih ladijskih propih se mi je to nekako zdelo podobno/enako.
Mogoče pa imate prav, ker dejansko ne vem kakšna je bila realno zgodovina preden sem kupil barko in lahko da je kdo zanič varil in se sedaj to takole kaže.
Poglej še na drugi sliki kako je "porozno" v sredini propelerja kar luknjice ko bi nekaj požiralo material in ko sem videl v neki pomorski knjigi posledice kavitacije na velikih ladijskih propih se mi je to nekako zdelo podobno/enako.
Wellcraft 2600 Martinique
Re: poliranje inox propelerja
na velikih propelerjih zaradi obodne hitrosti pride do kavitacije, ker lopata dobesedno zvakumira vodo na zadnji strani.
drugače se na sliki dve vidi, da je propeler pod vsakim nivojem, kako porozen je na notranji strani. Vrži v kanto pa kupi drugega. tega se ne boš rešil, zgleda da je en nataknil en poceni kitajski ponaredek na os.
drugače se na sliki dve vidi, da je propeler pod vsakim nivojem, kako porozen je na notranji strani. Vrži v kanto pa kupi drugega. tega se ne boš rešil, zgleda da je en nataknil en poceni kitajski ponaredek na os.
Re: poliranje inox propelerja
Katastrofalen propeler.. Kaj piše gor katera firma je?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: poliranje inox propelerja
AEgir napisal/-a:Katastrofalen propeler.. Kaj piše gor katera firma je?
Firma Kot je videt si je te propelerje verjetno kdo delal sam, ali pa mu je mogoče še kdo pomagal
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Re: poliranje inox propelerja
kr3mn1 napisal/-a:na velikih propelerjih zaradi obodne hitrosti pride do kavitacije, ker lopata dobesedno zvakumira vodo na zadnji strani.
Ni čisto tako in tisto izgleda popolnoma drugače.
Pri slabo izdelanih propelerjih pride na podtlačni strani do vrtinčenja vode in zaradi energije vrtinca se na določenem mestu voda upari. Ko se trenutek kasneje para zopet sesede iz plinastega v tekoče stanje-implodira, se to zgodi z visoko nadzvočno hitrostjo in udarni val odbije delček materiala. (Morska bogomolka ubija z kavitacijo.) To se navadno dogaja po celi fronti tik za območjem, ki ustvarja turbulenco in poškodbe od kavitacije izgledajo kot lunina površina. Nikakor se ne more zgodit, da bi na enem mestu kavitacija prebila steno, okrog bi bila pa povsem nepoškodovana površina. Cela zadnja stran propelerja bi imela na tisti fronti izžige. Tudi rje nikjer ne bi bilo, ker bi kavitacija lepo očistila ostanke svojega dela.
Ne dam rojke v ogenj, ampak dvomim, da se je katerikoli morjeplovec že srečal z kavitacijo na propelerju svojega plovila. Tisto, ko vam posname barvo iz propelerja nima kaj skupnega z kavitacijo.
Tole o čemer je tu govora je šlamparija proizvajalca, ali serviserja. Da je bil propeler varjen in zanič pobrušen je pa itak vidno iz slik, saj si noben proizvajalec ne bi upal dat na trg propelerja z tako površno končno obdelavo.
Pesto je porozno od dne, ko so propeler odlili in povsem mogoče, da je bila poroznost prisotna tudi v korenu lopatice, a je sanacija žal potekala na napačen način. Možno, da je bilo v palici premalo legirnih elementov (Vedno jih mora biti več kot v zvarjencu in biti morajo pravi!), možno pa tudi, da je varilec držal pištolo predaleč od zvara in je sežgal legirne elemente, kar je nekdo že omenjal.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta