Hvala za tele odgovore. Napenjalec sem sicer označil s flomastrom, preden sem ga odvil, ampak kaj ko je bil novi U vijak drugačen. Nikjer nisem dobil U vijaka M10, ki ima 44mm med obema vijakoma, tudi v Kammu ga niso našli po katalogih, pa sem kupil večjega in ga prekrivil. Potem je bil ukrivljeni del kakih 5mm daljši in je bila tista črta malo mimo. Pa sem nastavil napetost po občutku glede na ostale. Bo verjetno kar držalo, da so Y malo unikatne.
Vrvi
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: Vrvi
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Vrvi
Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Vrvi
Praktičen nasvet za zategovanje stranskih pripon jambora:
V mirovanju morajo biti pripone napete in jambor navpično (pravokotno na barko).
Počakaš srednje vetroven dan s 16 - 18 vozlov vetra in greš s polnimi jadri jadrati v veter po čim bolj mirnem morju (lahka orca) in opazuješ pripone. Glavna pripona mora pri tem vetru na odvetrni strani ostati napeta, podkrižna pripona je lahko rahlo ohlapna.
Barko potem obrneš na drugo stran (jadraš na drugih uzdah) in vajo ponoviš. Ko vidiš, na kateri strani so pripone bolj ohlapne, jih med jadranjem na odvetrni strani po potrebi zategneš za navoj ali dva, potem barko obrneš in enako storiš še na drugi odvetrni strani. Vajo ponavljaš toliko časa, da je glavna pripona (ki gre na vrh jambora) ravno še napeta, podkrižna pripona pa je ravno že ohlapna.
Tako sem videl, da počnejo na regatnih barkah in takšne nasvete sem dobil tudi od mojstrov, ki delajo jambore.
V mirovanju morajo biti pripone napete in jambor navpično (pravokotno na barko).
Počakaš srednje vetroven dan s 16 - 18 vozlov vetra in greš s polnimi jadri jadrati v veter po čim bolj mirnem morju (lahka orca) in opazuješ pripone. Glavna pripona mora pri tem vetru na odvetrni strani ostati napeta, podkrižna pripona je lahko rahlo ohlapna.
Barko potem obrneš na drugo stran (jadraš na drugih uzdah) in vajo ponoviš. Ko vidiš, na kateri strani so pripone bolj ohlapne, jih med jadranjem na odvetrni strani po potrebi zategneš za navoj ali dva, potem barko obrneš in enako storiš še na drugi odvetrni strani. Vajo ponavljaš toliko časa, da je glavna pripona (ki gre na vrh jambora) ravno še napeta, podkrižna pripona pa je ravno že ohlapna.
Tako sem videl, da počnejo na regatnih barkah in takšne nasvete sem dobil tudi od mojstrov, ki delajo jambore.
Re: Vrvi
motorni napisal/-a:Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?
Heron je napisal
heron napisal/-a:Da še razložim: 15% napetost je običajna napetost. Torej z mojimi 10 do 20% nisem falil.
15% napetost da raztezek 3mm pri dveh metrih palice. Jaz sem svetoval 2mm, kar pomeni 10% napetost - je tudi še OK.
Raztezek 2mm pri dveh metrih je en promil oz. 0.1% . To je 1/10 oz 10% pretržne sile. Raztezek 1% pri dveh metrih pa je 20 mm, kar je po tvojem izračunu že blizu pretrganja.
Torej: jeklenica se bo strgala pri raztezku 1%, kot si napisal. Raztezek 2 mm pri 2 m palice je 0.1% in raztezek 4 mm pri 2 m palice (kar je že zelo močno napeta pripona) je 0.2%. Za pretrganje pa je potrebno 2 m jeklenice raztegniti za 20 mm.
Re: Vrvi
Hvala. Že vidim, preveč na hitro sem izračunal procente in promile
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Vrvi
mirante napisal/-a:Praktičen nasvet za zategovanje stranskih pripon jambora:
V mirovanju morajo biti pripone napete in jambor navpično (pravokotno na barko).
Počakaš srednje vetroven dan s 16 - 18 vozlov vetra in greš s polnimi jadri jadrati v veter po čim bolj mirnem morju (lahka orca) in opazuješ pripone. Glavna pripona mora pri tem vetru na odvetrni strani ostati napeta, podkrižna pripona je lahko rahlo ohlapna.
Barko potem obrneš na drugo stran (jadraš na drugih uzdah) in vajo ponoviš. Ko vidiš, na kateri strani so pripone bolj ohlapne, jih med jadranjem na odvetrni strani po potrebi zategneš za navoj ali dva, potem barko obrneš in enako storiš še na drugi odvetrni strani. Vajo ponavljaš toliko časa, da je glavna pripona (ki gre na vrh jambora) ravno še napeta, podkrižna pripona pa je ravno že ohlapna.
Tako sem videl, da počnejo na regatnih barkah in takšne nasvete sem dobil tudi od mojstrov, ki delajo jambore.
Na tak način je velika verjetnost, da boš kaj močno zaj...l. Vsakič, preden zateguješ pripono V1, je potrebno popolnoma odvit pripono D2. Če ne se sila zategovanja prenaša v večji meri na D2 in manj na V1 proti vrhu.
Lahko ime mojstra, ki montira jamborje in ti je to rekel? Večino poznam.
Tako kot je rekel Heron je OK. Ista navodila najdete tudi v Seldnovih priročnikih.
Re: Vrvi
Tadejko napisal/-a:motorni napisal/-a:Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?
Heron je napisalheron napisal/-a:Da še razložim: 15% napetost je običajna napetost. Torej z mojimi 10 do 20% nisem falil.
15% napetost da raztezek 3mm pri dveh metrih palice. Jaz sem svetoval 2mm, kar pomeni 10% napetost - je tudi še OK.
Raztezek 2mm pri dveh metrih je en promil oz. 0.1% . To je 1/10 oz 10% pretržne sile. Raztezek 1% pri dveh metrih pa je 20 mm, kar je po tvojem izračunu že blizu pretrganja.
Torej: jeklenica se bo strgala pri raztezku 1%, kot si napisal. Raztezek 2 mm pri 2 m palice je 0.1% in raztezek 4 mm pri 2 m palice (kar je že zelo močno napeta pripona) je 0.2%. Za pretrganje pa je potrebno 2 m jeklenice raztegniti za 20 mm.
Hvala, Tadejko.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Re: Vrvi
Bavarko,
Ja, enako kot za podkrižne velja tudi za medkrižne pripone.
Glede imen strokovnjakov - najprej so se z mojim jamborom pred 15 in 13 leti ukvarjali zastopniki Seldna v Sloveniji (Dušan), nato pa ob težavah še njihovi kolegi na Martiniku (Philippe) in v Francoski Polineziji (Piere), ko je bil jambor še v garanciji in je kdaj popustila kakšna pripona, ki so jo garancijsko zamenjali.
Ja, enako kot za podkrižne velja tudi za medkrižne pripone.
Glede imen strokovnjakov - najprej so se z mojim jamborom pred 15 in 13 leti ukvarjali zastopniki Seldna v Sloveniji (Dušan), nato pa ob težavah še njihovi kolegi na Martiniku (Philippe) in v Francoski Polineziji (Piere), ko je bil jambor še v garanciji in je kdaj popustila kakšna pripona, ki so jo garancijsko zamenjali.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov