Vrvi

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a motorni » So Mar 24, 2018 23:55

Hvala za tele odgovore. Napenjalec sem sicer označil s flomastrom, preden sem ga odvil, ampak kaj ko je bil novi U vijak drugačen. Nikjer nisem dobil U vijaka M10, ki ima 44mm med obema vijakoma, tudi v Kammu ga niso našli po katalogih, pa sem kupil večjega in ga prekrivil. Potem je bil ukrivljeni del kakih 5mm daljši in je bila tista črta malo mimo. Pa sem nastavil napetost po občutku glede na ostale. Bo verjetno kar držalo, da so Y malo unikatne.
Slika
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Mar 25, 2018 00:50

Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a mirante » Ne Mar 25, 2018 08:25

Praktičen nasvet za zategovanje stranskih pripon jambora:

V mirovanju morajo biti pripone napete in jambor navpično (pravokotno na barko).

Počakaš srednje vetroven dan s 16 - 18 vozlov vetra in greš s polnimi jadri jadrati v veter po čim bolj mirnem morju (lahka orca) in opazuješ pripone. Glavna pripona mora pri tem vetru na odvetrni strani ostati napeta, podkrižna pripona je lahko rahlo ohlapna.
Barko potem obrneš na drugo stran (jadraš na drugih uzdah) in vajo ponoviš. Ko vidiš, na kateri strani so pripone bolj ohlapne, jih med jadranjem na odvetrni strani po potrebi zategneš za navoj ali dva, potem barko obrneš in enako storiš še na drugi odvetrni strani. Vajo ponavljaš toliko časa, da je glavna pripona (ki gre na vrh jambora) ravno še napeta, podkrižna pripona pa je ravno že ohlapna.

Tako sem videl, da počnejo na regatnih barkah in takšne nasvete sem dobil tudi od mojstrov, ki delajo jambore.
Tadejko
Kontraadmiral
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne Jul 27, 2014 11:27
Kraj: Ljubljana - Červar

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a Tadejko » Po Mar 26, 2018 22:21

motorni napisal/-a:Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?


Heron je napisal
heron napisal/-a:Da še razložim: 15% napetost je običajna napetost. Torej z mojimi 10 do 20% nisem falil.
15% napetost da raztezek 3mm pri dveh metrih palice. Jaz sem svetoval 2mm, kar pomeni 10% napetost - je tudi še OK.


Raztezek 2mm pri dveh metrih je en promil oz. 0.1% . To je 1/10 oz 10% pretržne sile. Raztezek 1% pri dveh metrih pa je 20 mm, kar je po tvojem izračunu že blizu pretrganja.

Torej: jeklenica se bo strgala pri raztezku 1%, kot si napisal. Raztezek 2 mm pri 2 m palice je 0.1% in raztezek 4 mm pri 2 m palice (kar je že zelo močno napeta pripona) je 0.2%. Za pretrganje pa je potrebno 2 m jeklenice raztegniti za 20 mm.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Mar 26, 2018 23:26

Hvala. Že vidim, preveč na hitro sem izračunal procente in promile :oops:
__________________

lp

motorni
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a Bavarko » To Mar 27, 2018 20:26

mirante napisal/-a:Praktičen nasvet za zategovanje stranskih pripon jambora:

V mirovanju morajo biti pripone napete in jambor navpično (pravokotno na barko).

Počakaš srednje vetroven dan s 16 - 18 vozlov vetra in greš s polnimi jadri jadrati v veter po čim bolj mirnem morju (lahka orca) in opazuješ pripone. Glavna pripona mora pri tem vetru na odvetrni strani ostati napeta, podkrižna pripona je lahko rahlo ohlapna.
Barko potem obrneš na drugo stran (jadraš na drugih uzdah) in vajo ponoviš. Ko vidiš, na kateri strani so pripone bolj ohlapne, jih med jadranjem na odvetrni strani po potrebi zategneš za navoj ali dva, potem barko obrneš in enako storiš še na drugi odvetrni strani. Vajo ponavljaš toliko časa, da je glavna pripona (ki gre na vrh jambora) ravno še napeta, podkrižna pripona pa je ravno že ohlapna.

Tako sem videl, da počnejo na regatnih barkah in takšne nasvete sem dobil tudi od mojstrov, ki delajo jambore.


Na tak način je velika verjetnost, da boš kaj močno zaj...l. Vsakič, preden zateguješ pripono V1, je potrebno popolnoma odvit pripono D2. Če ne se sila zategovanja prenaša v večji meri na D2 in manj na V1 proti vrhu.
Lahko ime mojstra, ki montira jamborje in ti je to rekel? Večino poznam.

Slika


Tako kot je rekel Heron je OK. Ista navodila najdete tudi v Seldnovih priročnikih.
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Mar 28, 2018 00:24

Tadejko napisal/-a:
motorni napisal/-a:Hm, Heron, tale recept malo računam, takole čez prst, pa mi ne gre skupaj. Modul elastičnosti jekla je cca 200 kN/mm2, natezna trdnost jekla v zajli pa 2 kN/mm2, torej bo pri 1% raztezku že blizu tega, da se strga. Je z receptom kaj narobe ali sem kaj spregledal?


Heron je napisal
heron napisal/-a:Da še razložim: 15% napetost je običajna napetost. Torej z mojimi 10 do 20% nisem falil.
15% napetost da raztezek 3mm pri dveh metrih palice. Jaz sem svetoval 2mm, kar pomeni 10% napetost - je tudi še OK.


Raztezek 2mm pri dveh metrih je en promil oz. 0.1% . To je 1/10 oz 10% pretržne sile. Raztezek 1% pri dveh metrih pa je 20 mm, kar je po tvojem izračunu že blizu pretrganja.

Torej: jeklenica se bo strgala pri raztezku 1%, kot si napisal. Raztezek 2 mm pri 2 m palice je 0.1% in raztezek 4 mm pri 2 m palice (kar je že zelo močno napeta pripona) je 0.2%. Za pretrganje pa je potrebno 2 m jeklenice raztegniti za 20 mm.

Hvala, Tadejko.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

Re: Vrvi

OdgovorNapisal/-a mirante » To Apr 10, 2018 18:45

Bavarko,
Ja, enako kot za podkrižne velja tudi za medkrižne pripone.
Glede imen strokovnjakov - najprej so se z mojim jamborom pred 15 in 13 leti ukvarjali zastopniki Seldna v Sloveniji (Dušan), nato pa ob težavah še njihovi kolegi na Martiniku (Philippe) in v Francoski Polineziji (Piere), ko je bil jambor še v garanciji in je kdaj popustila kakšna pripona, ki so jo garancijsko zamenjali.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov