TOMOS
Moderatorji: moderator2, moderator
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: TOMOS
Js mislim da tomos 4 in ostale izpeljanke le tega so povprečno dobri. Tomos 10 in 18 pa sta globoko pod gladino povprečja. Že sama peta s tistimi vijaki dela tak upor da se ti meša. Potem tisti njihov “škorenj” , sramota! Da ne omenim principa ročnega zagona. Če ne delaš z njim v rokavicah (kar jih večina ni delalo) potem maš izvrstno napravo za proizvodnjo sivih las, slabe volje in središče pozornosti na plaži
Re: TOMOS
Tomos 10 in 18 res nista bila posrečena modela. Pa impeler se je skoz obračal v puši in je bilo potrebno dostikrat peto dol vleč. Tomos 4 je bil pa ok, sploh prvi modeli.
Re: TOMOS
Meni je T-18 dolgo in dobro služil. Vžigal s prve... Je pa res da sem zelo lepo skrbel zanj.
Xilinx Vivado HLx trainee
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: TOMOS
Je pa bil T 10-18 izpeljanka (osnova)Volvo Pente in dokler so bili bloki motorja od Mahlle in tudi bati in gred, je bil agregat uredu.Res z impelerjem so pa razvojno bili v kameni dobi, nikol nisi vedel ali bo zdržal 1 uro la pa eno sezono in tudi ohišje vodne črpalke se je v par letih napihnilo kot kuhano jajce, zaradi nekvalitetnega ulitka (LTH)in obdelave materiala.
mašinfirer
Re: TOMOS
Habibi Vll mislim,da si mi celo enkrat omenjal,da so Nemci ulivali nekaj stvari za Tomos ,če se ne motim??
Das Ist Valter
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: TOMOS
Ja to je bila, kot sem omenil firma Mahlle, ki je delala bloke motorja in bate.Tudi na bloku je znak ulitka omenjene firme, bati Mahlle so pa itak poznani.Ostale ulitke raznih pokrovov pa je delo LTH.
mašinfirer
Re: TOMOS
habibi Vll napisal/-a:...firma Mahlle...
En l bo kar dovolj - in tudi pravilno!
Re: TOMOS
habibi Vll napisal/-a:Je pa bil T 10-18 izpeljanka (osnova)Volvo Pente in dokler so bili bloki motorja od Mahlle in tudi bati in gred, je bil agregat uredu.Res z impelerjem so pa razvojno bili v kameni dobi, nikol nisi vedel ali bo zdržal 1 uro la pa eno sezono in tudi ohišje vodne črpalke se je v par letih napihnilo kot kuhano jajce, zaradi nekvalitetnega ulitka (LTH)in obdelave materiala.
Pri T 10 in 18 ni bilo nobene licence, z Volvo Pento so zgolj neke podobnosti (uporabljen material), gre pa zgolj za to kaj je bilo takrat na razpolago (bloki Mahle, uplinjači Bing...). Volvo Penta 140 (14 KM) je po izgledu čisto drugačen motor, tudi kubatura je manjša. Drugače pa je bil Mahle do leta 1986, po tem pa Tomosovi bloki, ki so zdržali mnogo manj kot original. Materiala niso pravilno postarali in so bloki po nekaj sto urah postali jajčasti, kar je povzročilo neenakomerno obrabo batnih obročkov, padec kompresije in luščenje nikasila. Original Mahle blok pa je bil prevlečen s kromom.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: TOMOS
Končno se je obelodanilo kaj in kako je s temi kao popolnimi tomosi. Dobra tema, polna koristnih informacij!
Re: TOMOS
Ja res je, TOMOS-i sploh niso bili tako slabi
Marsikdo od nas je svoje začetke v navtiki opravil ravno s temi motorji
Marsikdo od nas je svoje začetke v navtiki opravil ravno s temi motorji
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Re: TOMOS
tolk so bili dobri, da so še danes najbolje prodajani navtični motorji.
Re: TOMOS
kasaudio napisal/-a:Meni je T-18 dolgo in dobro služil. Vžigal s prve... Je pa res da sem zelo lepo skrbel zanj.
Meni tudi Tomos 18 in 20 delata brezhibno. Celo slednji s "falš blokom" vžiga na prvo. Je pa res, da je praktično nov in še ni kritičnih ur.
Re: TOMOS
jozko napisal/-a:Ja res je, TOMOS-i sploh niso bili tako slabi
Marsikdo od nas je svoje začetke v navtiki opravil ravno s temi motorji
Res je Jožko in zelo drži,kot si napisal.
Das Ist Valter
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost