OdgovorNapisal/-a Bonaparte » To Jul 31, 2018 10:43
Zakaj je potrebno površino oprati z vodo in milom? Zakaj ni dobro čistiti z Nitrom ali acetonom?
Če barvamo plovilo v ladjedelnici ali kakem drugem prostoru kjer se nahaja v zraku fin prah od brušenja barve se ta prah uleže na palubo.
Če je prah ki se je ulegel na palubo nastal z brušenjem eno komponentne barve (antifouling, nitro barve za palubo, laki za les...) se ta prah ob stiku z nitro čistilom razstopi in dobimo tekočo barvo, nato s krpo razmažemo tekočo barvo po palubi. Naj malo pretiravam da se razumemo, če bi ves ta prah pometli, ga dali v lonček in zlili čez nitro, aceton ali kako drugo topilo bi se prah razstopil in bi dobili poln lonček tekoče barve, vzeli bi krpo, pomočili v lonček in pobarvali palubo s stotinko milimetra debelim slojem barve (starega antifoulinga. Ko bi na palubo nanesli prajmer, se prajmer nebi zažrl v luknjice, saj bi te že bile napolnjene s staro rastopljeno barvo (antifouling..). Po nekem času bi se antifouling odlepil od palube in vse kar je pobarvano čez antifouling (prajmer, končna barva) bi odpadlo skupaj s antifoulingom. To je tako kot če bi na palubo zalepil lepilni trak, in pobarval prajmer in končno barvo čez lepilni trka, po par letih bi lepilni trak odpadel in skupaj z lepilnim trakom bi odpadel še prajmer na njem in končna barva.
Tudi antisilikonsko čistilo je toliko močno da spremeni prah od pobrušenega antifoulinga v tekočo barvo.
Res je da se pri izdelavi bark uporablja aceton za čiščenje ampak to je drugo. Aceton se uporablja pri čiščenju pred laminiranjem, saj tam ni dovoljena voda. V hali v kateri izdelujejo trupe novogradnje iz poliestra ni nikjer starih plovil na katerih brusijo dol star antifouling, zato ni straha da bi se kakršen koli prah razstopil, saj prah od brušenega poliestra ni topen ne v acetonu ne v nitru.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd