Poraba
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Takole mi kaže statistika od 2008 do 2014.
Ranieri Vojager 19 5,5m @ 900kg
Yamaha____F100
letnik______2008
Leto________________2014
Starost____let________6
Ure_______ure_______240
Poraba____litri_______1336
Prevoženo_nau. milje__1041
AVG - Ur na Leto_____Ur / Leto____40
AVG - Hitrost________kn (nm/h)___4,34
AVG - Poraba na h____l / h________5,57
AVG - Poraba na nm___l / nm______1,28
AVG - milj na liter_____nm / l______0,78
Povprečna pri potovalni hitrosti med 22 in 25 knt pa je ~0.8-1.0 l/nm
Pri hitrostih nad 25 knt (28-32) pa je poraba v rangu 1.2 -1.4 l/nm
Mene pride bencin na sezono okoli 350€ ... prevozim pa okoli 180 nm.
Lp,
B
Ranieri Vojager 19 5,5m @ 900kg
Yamaha____F100
letnik______2008
Leto________________2014
Starost____let________6
Ure_______ure_______240
Poraba____litri_______1336
Prevoženo_nau. milje__1041
AVG - Ur na Leto_____Ur / Leto____40
AVG - Hitrost________kn (nm/h)___4,34
AVG - Poraba na h____l / h________5,57
AVG - Poraba na nm___l / nm______1,28
AVG - milj na liter_____nm / l______0,78
Povprečna pri potovalni hitrosti med 22 in 25 knt pa je ~0.8-1.0 l/nm
Pri hitrostih nad 25 knt (28-32) pa je poraba v rangu 1.2 -1.4 l/nm
Mene pride bencin na sezono okoli 350€ ... prevozim pa okoli 180 nm.
Lp,
B
Re: Poraba
Da malo obudim staro temo, pa upam, da se ne bomo skregali...
Letos sem na svojega Solemarja 51 VIP obesil Yamaho 75 CETOL (letnik 2005) in sem se odločil, da bom na dopustu malo preveril porabo. Zapisal sem si podatke o porabljeni količini goriva, danes pa sem si na prenosnik naložil podatke iz Garmina. V oči bode velika razlika med 2 načinoma merjenja porabe (l/h in l/NM). Večina se pogovarja o porabi na uro in v tem primeru bi se lahko pohvalil z res majhno porabo, ki je znašala 10l/h. Ko pa sem preračunal porabo na prevoženo NM, pa mi je pokazalo kar 1,34l/NM, kar se mi zdi ogromno, za takšen motor oz. takšno kombinacijo (motor+čoln).
Delali smo večinoma kratke izlete (5-10 NM na dan), zato je bilo glisiranja s ca. 3500 rpm ca. 50%, drugih 50% pa je bilo počasne vožnje s ca. 800-1500 rpm od boje do pomola, pa potem slalom med bojami stran od obale, pa potem počasno vplutje v zaliv in sidranje, proti večeru pa spet počasi iz zaliva in nazadnje spet slalom med bojami do pomola in nazaj na bojo. Strogo se izogibam glisiranja blizu obale, zato vedno peljem vsaj 300-500 m od obale, preden zglisiram. Ali je moja Yamaha tako požrešna pri tej počasni vožnji ali pri potovalni hitrosti (ca. 35 km/h pri ca. 3500 rpm)? Ker nimam senzorja pretoka goriva, sem si na osnovi teh podatkov izračunal, da bi naj pri potovalni hitrosti bila poraba kar 25l/h.
Vaša mnenja? V drugi temi mi namigujete, da imam prevelik propeler, ker dosežem nizke obrate pri WOT... Bi zaradi tega lahko bila poraba večja? Ali pa je morda poraba pri npr. 1500 rpm, ko čoln "rije" po vodi, tako velika, da mi potem povprečno porabo tako popači?
Letos sem na svojega Solemarja 51 VIP obesil Yamaho 75 CETOL (letnik 2005) in sem se odločil, da bom na dopustu malo preveril porabo. Zapisal sem si podatke o porabljeni količini goriva, danes pa sem si na prenosnik naložil podatke iz Garmina. V oči bode velika razlika med 2 načinoma merjenja porabe (l/h in l/NM). Večina se pogovarja o porabi na uro in v tem primeru bi se lahko pohvalil z res majhno porabo, ki je znašala 10l/h. Ko pa sem preračunal porabo na prevoženo NM, pa mi je pokazalo kar 1,34l/NM, kar se mi zdi ogromno, za takšen motor oz. takšno kombinacijo (motor+čoln).
Delali smo večinoma kratke izlete (5-10 NM na dan), zato je bilo glisiranja s ca. 3500 rpm ca. 50%, drugih 50% pa je bilo počasne vožnje s ca. 800-1500 rpm od boje do pomola, pa potem slalom med bojami stran od obale, pa potem počasno vplutje v zaliv in sidranje, proti večeru pa spet počasi iz zaliva in nazadnje spet slalom med bojami do pomola in nazaj na bojo. Strogo se izogibam glisiranja blizu obale, zato vedno peljem vsaj 300-500 m od obale, preden zglisiram. Ali je moja Yamaha tako požrešna pri tej počasni vožnji ali pri potovalni hitrosti (ca. 35 km/h pri ca. 3500 rpm)? Ker nimam senzorja pretoka goriva, sem si na osnovi teh podatkov izračunal, da bi naj pri potovalni hitrosti bila poraba kar 25l/h.
Vaša mnenja? V drugi temi mi namigujete, da imam prevelik propeler, ker dosežem nizke obrate pri WOT... Bi zaradi tega lahko bila poraba večja? Ali pa je morda poraba pri npr. 1500 rpm, ko čoln "rije" po vodi, tako velika, da mi potem povprečno porabo tako popači?
Re: Poraba
Stopi, eno z drugim. Pri potovalki je večji del porabe. Pri počasni vožnji pa probaj biti bolj strpen in vozi z800-1000 obrati preden zglisiraš. Toliko, da čoln ne rije. Največja poraba je namreč tik pred izglisiranjem.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Re: Poraba
Stopi, aprila letos si po forumu spraševal za mnenja. Daki, ki servisira Yamahe, ti je napovedal, da bo poraba 25l/h za ta dvotaktni motor. In zdaj se ti zdi to čudno?
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=23128
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=23128
Re: Poraba
tomaz_slo napisal/-a:Stopi, aprila letos si po forumu spraševal za mnenja. Daki, ki servisira Yamahe, ti je napovedal, da bo poraba 25l/h za ta dvotaktni motor. In zdaj se ti zdi to čudno?
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=23128
Z Dakijm sva bila potem ves čas na vezi in mi ga je tudi poservisiral. Ko smo se pogovarjali o porabi (z njim in njegovim očetom) je bilo govora o največji porabi, če bi vlekel tubo ali si dal malo duška. Jaz pa sem ves dopust vozil s ca. 3500 rpm in zelo pazil ravno zaradi tega, da bi bila poraba nižja. Zdaj je pa poraba takšna, kot bi ves čas imel gas do konca. In to mi sedaj ne gre v račun...
Re: Poraba
Mi smo požgal400 l goriva v Yohnsonu 50 nataknjen je bil pa na Elana 435 GT v 14 dneh.Ko je sin užival zadi na smučkah in vriskal mi je blo vseen tud če pokurmo jurja litrov...Sej nis mel mirnega dopusta..pazit de nis pjan,pazit de ne zanos,pazit de ne gre prveč nafte.pazit..
Re: Poraba
Stopi napisal/-a:tomaz_slo napisal/-a:Stopi, aprila letos si po forumu spraševal za mnenja. Daki, ki servisira Yamahe, ti je napovedal, da bo poraba 25l/h za ta dvotaktni motor. In zdaj se ti zdi to čudno?
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=23128
Z Dakijm sva bila potem ves čas na vezi in mi ga je tudi poservisiral. Ko smo se pogovarjali o porabi (z njim in njegovim očetom) je bilo govora o največji porabi, če bi vlekel tubo ali si dal malo duška. Jaz pa sem ves dopust vozil s ca. 3500 rpm in zelo pazil ravno zaradi tega, da bi bila poraba nižja. Zdaj je pa poraba takšna, kot bi ves čas imel gas do konca. In to mi sedaj ne gre v račun...
Poraba takega 2T motorja je z lahkoto med 35 in 40 litri na uro. Torej je povprečje 25 čisto normalno. Kupi 4T motor, pa bo kuril pol manj, samo bo pa precej držji za kupit, pa tudi za vzdrževat bo dražji...
Podobna zgodba je tudi pri večjih motorjih, samo da smo takrat v dvojiškem paru bencin proti diesel...
Re: Poraba
Poraba je ista kot pri meni na sole b51 z 2t tohatsu 90.To je to.Cist normalno
Re: Poraba
kr en napisal/-a:Največja poraba je namreč tik pred izglisiranjem.
Stopi, kot ti piše kr en, če riješ, bo poraba zelo velika, torej zmanjšaš plin, in čoln bo šel skoraj enako hitro, vendar z mnogo manjšimi motornimi obrati. Prav tako je pomembno težišče čolna. Če bodo vsi na sprednjem delu, razen "kapitan" za konzolo bo čoln ril kot buldožer. Tudi v tem primeru bo za enako hitrost potrebnega mnogo več plina, posledično bo višja tudi poraba. Starejši, beri klasični dvotaktniki majo vsekakor višjo porabo od štiritaktnikov, so pa najnovejši dvotaktniki primerljivi ali celo boljši v porabi in performansah od štiritaktnikov, vendar je njihova cena tudi visoka, prav tako je dokaj zahtevno tudi njihovo vzdrževanje.
Moje mnenje je, da najboljše, da pozabiš porabo in uživaš v morjeplovskih užitkih.
Mirno morje!!!
Re: Poraba
Ne moreš gledat porabe na miljo če si 50% časa ril in plužil. Če ga pustiš vžganega dokler ne crkne boš mel porabo 100 litrov na 0 milj.
Ta motor če je saj prbližn vse kot mora bit bi ti moral žrt okol litr na miljo +/- 20%.
Spodaj v testu si poglej kaj piše za yamaho, ki je v osnovi enaka kot tvoja.
Ta motor če je saj prbližn vse kot mora bit bi ti moral žrt okol litr na miljo +/- 20%.
Spodaj v testu si poglej kaj piše za yamaho, ki je v osnovi enaka kot tvoja.
The Yamaha 90A comes with Yamaha’s proven loop charging and pulse tuning to deliver excellent fuel economy and smooth, responsive acceleration.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Če Avg 23, 2018 11:44, skupaj popravljeno 2 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Poraba
cibro napisal/-a:Poraba je ista kot pri meni na sole b51 z 2t tohatsu 90.To je to.Cist normalno
Ta motor so v eni reviji metodološko testiral in ga primerjal z novejšimi 4t in 2t dfi motorji in je po testih požrl manj od eteca in enako kot 4 taktni efi motorji.
https://boatmags.com/90hp-outboards-tested/
It was to be expected that the 4-strokes would prove to have the lowest fuel consumption at cruising speeds, followed closely by the directinjected 2-strokes, with the old-technology carburetted 2-strokes the worst. However, that’s not entirely what the test data shows. The 4-strokes, as expected, were superior, but the data for the Tohatsu carburetted 2-stroke had it right up there with the 4-strokes for fuel economy, ahead of both of the direct-injected 2-strokes
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Poraba
Obicn tohatsu m90a na 3 frgazerje.Letnik 1995 kot nov
Ce sva se z mojo sama furala v nekih oprimalnih pogojih tam na 20 vozlov sva skurla 0.7 na miljo.Vecinoma pa sva vzela se kasn par s sabo in je bilo 1.3 na miljo.
Ce sva se z mojo sama furala v nekih oprimalnih pogojih tam na 20 vozlov sva skurla 0.7 na miljo.Vecinoma pa sva vzela se kasn par s sabo in je bilo 1.3 na miljo.
Re: Poraba
Mi smo letos prevozili 415Nm za to porabili 340l goriva in 28ur. 5,75m dolg coln je poganjala honda 90 letnik 98. Glede na to, da na manjsemu colnu in svohnej 2t motor porabi pol litra na Nm več bi samo za bencin brez olja dal letos skoraj 300€ več. To pa sigurno ni razlika v ceni servisa...
Lp Miha
Lp Miha
Re: Poraba
Mah ta fergazerska honda in kerkol fergazerski 4 taktnik žre isto k kerkol cvajtakter sem poznal nekoga, ki jo je imel in pol prešaltal na vtec hondo 90 in mu je pol manj menda pila kot fergazerska.
Te podatki k jih vsak nakleple sam niso merodajni ker je 100 faktorjev.
Kar je merodajno je če nekdo zbere vse mašine skp in testira vse skupaj na istem čolnu v istih pogojih in točno to je ta revija zgoraj naredila.
Dognali so da 3 cilindrski dvotaktni fergazerski tohatsu požre v porabi vso konkurenco z efi dfi in etec nazivi vred, da ne govorimo o fergy hondi letnik 98.
Te podatki k jih vsak nakleple sam niso merodajni ker je 100 faktorjev.
Kar je merodajno je če nekdo zbere vse mašine skp in testira vse skupaj na istem čolnu v istih pogojih in točno to je ta revija zgoraj naredila.
Dognali so da 3 cilindrski dvotaktni fergazerski tohatsu požre v porabi vso konkurenco z efi dfi in etec nazivi vred, da ne govorimo o fergy hondi letnik 98.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov