admin napisal/-a:Se strinjam s tabo okrog smernic, pa to ne da bodo, temveč so že sedaj!
Jaz osebno sem mnenja, da je to totalna idiotarija, kar se gredo sedaj in kar zahteva trg. Realno je zahteva trga samo v neizkušnjah na morju in v načinu razmišljanja rekla-kazala.
Plovila z večimi izvenkrmnimi motorji so popolnoma neuporabna, jaz se temu smejem na morju, ko vidim, kaj ljudje kupujejo. OK, moje osebno mnenje, vendar pod ritjo imam kar nekaj milj, tako profesionalnih, kot turističnih in nekako vem kaj človek rabi.
1. Zagotovo si nihče ne želi imeti dve ogromni škatli na krmi namesto kopalne ploščadi. Ali pač? Se kdo tukaj kdaj kopa, postavi roštilj na platformo, se tam stušira...?
2. Kam hudiča daš na taki barki bei-boot??? Ja vem, nimaš ga! Ali pa ga zlagaš skupaj??? Ga voziš na hard topu ali premcu kot jadralci in vsakič snemaš motor??? Yeah, right!
3. Vzdrževanje! Vsi govorijo kako ni nič vzdrževanja, noge je treba pa non stop šraufat. Ja seveda je treba, prej je imel 15 let staro kanto, potem si je kupil novi izvenkrmni motor in normalno je 5 let delal kot švicarska ura. Bi pa rad videl lastnika 350 ali pa 425 KM izvenkrmne Yamahe stare 20 let kako govori da je ful poceni vzdrževanje...
4. Težišče... Ma ni da bi govoril. Barke, ki se danes proizvajajo morajo biti čim cenejše, zato so čim tanjše, čim lažje in potem še na krmi taki visoki motorji. Ma nič drugega kot en navaden gugalnik je to.
5. Servis... Ma kakšen servis no?? Če je treba samo svečke pogledat, ti bo mehanik rekel, da mora barka na suho! A je to še vedno poceni servis, ko je samo dvig in spust 500 EUR???
Moje menje je, da je to vse popolnoma zgrešeno! Izvenkrmni motorji so odlični za manjša plovila, v večini primerov en motor do nekje največ 200 KM. Vse kar je več, je zagotovo boljši vgrajeni motor. Če grema na dva motorja pa sploh ni za izgubljati besed. Seveda so izvenkrmniki krasni za kak hiter gumenjak, policijski čoln in podobno, vendar to so izjeme.
Vse zgoraj napisano se nanaša na današnji krik mode, bivalni čolni, celo zaprte kabine, hard top in potem 2 izvenkrmna motorja ogromnih moči, pogreb! Če bo šlo tako naprej, bomo čez 10 let imeli Ferretti 50 ali pa Azimut 55 fly in zadaj 3 x po 500 KM izvenkrmnik...
Pozdrav,
meni se zdi, da si to napisal res zelo iz zornega kota morjeplovca, ki ga zanimajo samo bivalni colni in bolj kot ne nic drugega.
Ze stiri sezone zivimo z dvema izvenkrmnima motorjema na krmi - gre seveda za gumenjak in v vecini trditev te moram demantirati.
Rostilja na krmi ne zelim in ne rabim, v bistvu sploh nobenega ognja zraven vec kot 400 l goriva ne zelim. Ce imam za 60l goriva na uro, potem si tudi ribo in cevape na rivi lahko privoscim.
Cel coln je kopalna platforma, ta veliki skacemo iz premca, manjsi iz tubusov, najmanjsi iz dveh platform. Sirine je popolnoma dovolj saj je coin sirok 3,5m.
Pomoznega colna na taksnem plovilu sploh ne potrebujes. Za vsak slucaj imamo napihljiv kajak.
Prej sem imel cuddy cabin z notranjim motorjem in lahko povem, da je vzdrzevanje dveh izvenkrmnih res enako drago kot enega vgradnega motorja.
Ce je treba kaj narediti na vodi, ni nobene panike, glede motorjev se generalno da skjoraj vse kar bi lahko rabil. Peto se sname brez problema, ko je coln v vodi.
V zadnjem gavonu je veliko prostora za vso kramo (smuci, boardi, orodje, napihljiv kajak), ki jo potrebujemo, ko smo na morju. Stirje imamo toliko prostora kot na prakticno nobenem primerljivem colnu.
Ko barke podobne dolzine (9m) telovadijo na valovih, jim samo pomahamo in "odpicimo " mimo z vsaj 25 vozli. Se enkrat me ni zalilo ali konkretno poskropilo, pri cuddy-ju se je to seveda dogajalo redno...
Pri gumenjakih, fishermanih, delovnih colnih ipd. je izvenkrmni motor skorajda nuja. So pa Jakopini ze naredili varianto izvenkrmnih motorjev + kopalna ploscad in mislim, da bo ta resitev prvic predstavljena na Greenline 30 NEO.
Vgradne motorje bi imel samo v barkah nad 35 ft. Pac moje mnenje...
Zelo smo si razlicni...