Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravila,

Vse kar mislite, da ne spada v nobeno od zgornjih tem, je pa povezano z navtiko, dodajte sem

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Sep 06, 2018 17:35

Petzl naglavna polnilna svetilka stvar ki je izredno priporočljiva na vsakem plovilu

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a evovii » Pe Sep 07, 2018 08:35

In pa eno tako, ko sredi noči preiskuješ okolico https://www.ledlenser.com/en/products/f ... ies/x21r2/
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Pe Sep 07, 2018 13:54

wooow to pa mora bit močna ročna svetilka 3.000 lumnov. To bi rad preizkusil.



Ta od petzla naglavna svetilka je močnejša kakor dolga xenonska luč na BMW-ju serije 5.

Meni je najbolj všeč na njej to da kako neverjeto razsvetli ko jo imaš na glavi. Ko jo daš na glavo pozabiš da je zunaj tema, ti vse povsod vidiš dan, ker kamor koli želiš pogledat tam je posijano s svetlobo. Dokler ne probaš ne verjameš.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Pe Sep 07, 2018 14:14

Vodoodporni laserski svinčnik na rešilnem jopiču namesto piščalke.

Leta grejo naprej in tako tudi tehnika gre naprej.

Pred desetimi leti je bilo samo umevno da rešilni jopič ima piščalko, da te ponoči slišijo na razdalji 400m. Ampak običajno padeš v morje ko je nevihta in takrat veter tak močno žvižga da se te ne sliši niti na 100m.

Nekateri rešilni jopiči imajo svetilko ampak tudi to je na pol uporabno, izredno težko je najti nekoga na morju, saj se njegova lučka integrira v lučke na obali. Ne ločiš na 100m v nevihti katera lučka je na morju katera na obali, saj so obe fiksne.

Najbolj uporabna stvar je da ima oseba v morju pri sebi vodoodporni laserski svinčnik. S svinčnikom vam lahko posveti v obraz na pet kilometrov daleč.

S vinčnikom lahko posveti kapetana vsake čezoceanke ki pluje mimo in vsak kapitan ko bo videl da neka oseba sredi odprtega morja sredi ničesar oddaja lasrkos svetlobo in jo vsmerja vanj bo vedel da ga prosi za pomoč.

Kapitan česocenake da vidi v temi neko belo lučko v morju bo mislil da je to nek čoln in da je to sidrna luč od nekega ribiča.

Ko pa v temi vidi zelen laser ki mu švigne po stropu kabine bo vedel da je v morju oseba ki išče njegovo pozornost.

Vodoodporni laserski svinčniki so "novost", zato se tega do zdaj ni nobeden uporabljal.

Laser lahko uporabljaš tudi iz plovila kot S.O.S lučko namesto bakle ob brodolomu ali okvari motorja.

Danes bakle ali rakete še malo kdo resno jemlje, saj ob vsakem nogometnem finalu gorijo vse povsod bakle, rekord je 250 bakel od enkrat hkrati. To je izgledalo takole:

https://www.facebook.com/ribari.izola/v ... 807342202/

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 2017
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Pe Sep 07, 2018 20:40

...pa vendar je the damjan rešil brodolomce ravno zaradi rakete....izstreljene podnevi...
mirno morje
Dede
Praporščak
Prispevkov: 32
Pridružen: Sr Mar 23, 2016 12:53
Kraj: Solkan

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Dede » Pe Sep 07, 2018 22:51

[quote="Bonaparte"]wooow to pa mora bit močna ročna svetilka 3.000 lumnov. To bi rad preizkusil.



Na žalost je nimam da bi jo lahko v "živo" preizkusil ampak dodajam link (sicer z foto foruma) kjer so Lenserje preizkusili in ker slika pove več kot vsaka beseda...Sam se bil dobesedno "slečen" kar se svetlobe tiče...ko sem jo preizkusil.

http://www.e-fotografija.si/led-lenser- ... i,853.html

Upam da link deluje...test je pa datiran na leto 2009
Pa še to...cena te svetilke (okvirno) od 200 € navzgor :roll:
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Sep 10, 2018 08:43

Pri tej ideji imam nekaj pripomb:
  • piščalka je sredstvo, ki z majhno porabo energije še vedno omogoči, da si slišan tudi še potem, ko ti odpove glas. V ta namen je še vedno uporabna
  • dovolj osredotočena svetloba je v času, v katerem najdeš od kod sije in kaj pomeni, lahko nevarna za oči.
  • dobro je imeti v mislih, da je omejena uporabnost pri vseh vizualnih oznakah za plavajočega je v valovih. Pomoči potrebni in tisti, ki jo lahko da drug drugega za nekaj trenutkov vidita le tista dva, ki sta hkrati na vrhu vala
  • Enostaven a podobno učinkovit 'dnevni' sistem za vzbuditev pozornosti je lahko že majhno zrcalo (seveda kadar sije sonce).
O tem je sicer več govora pri usposabljanjih za preživetje in/ali iskanje/nudenje pomoči, ki pri nas niso del usposabljanja in preizkusa usposobljenosti za vodenje plovil - ampak o tem kje drugje, ne v tej temi. Naj poudarim le, da vse to pomaga pri vzbuditvi pozornosti ali pri tem, da nekoga najdeš, nobena od teh reči pa tega ne zagotavlja.

Svetila z ozkim snopom
Problem je posebej izrazit pri svetilih z ozkim snopom, kot je laser. Tisti, ki ste se kdaj igrali 'zajčka' - tako, da vam je kdo od daleč z zrcalom svetil na obraz, se boste spomnili, da na večjo razdaljo, kjer nagajivca ni bilo mogoče takoj odkriti, ni bilo lahko zadeti obraza; hkrati pa tistemu, ki mu nekaj poblisne za trenutek, potem ko približno tja obrne pogled, ni lahko ugotoviti, od kje je blisk prišel, če te tisti ponovno ne zadene z zajčkom. Oba aspekta sta še toliko bolj izrazita pri poskusih uporabe laserja za namen pritegnitve pozornosti in identifikacije položaja tistega, ki to počne.

Zelo zmogljiva svetila
Problem tako zmogljivih svetil - ne glede na vrsto - je nevarnost za vid tistega, ki ga zadene dovolj intenziven snop svetlobe in bodisi v to pogleda, bodisi ne utegne dovolj hitro umakniti pogleda ali si zakriti oči.

Težave z vidom zaradi premočne svetlobe so znane že dolgo, vendar velikokrat znane le poznavalcem določenega področja in tudi poimenovane tako, da ni takoj jasno, da imamo opravka z istovrstnimi pojavi. Nekateri taki so na primer:
  • Snežna slepota (v lažji obliki posledice minejo, lahko pa je škoda tudi trajna)
  • Enakovreden pojav pri varjenju brez ali s preslabo zaščito oči
  • Problem zaslepitve voznikov ponoči (cestna vozila, tudi piloti); nevarnost (bolj ali manj) trajne škode za vid ni dosti raziskana, ker se predpostavlja, da bo zaslepljeni takoj zamižal
    ...
Od veliko bivanja v gorah vse leto v mladosti sem nevarnost snežne slepote poznal in se pred njo varoval, a vseeno staknil njen ekvivalent (na srečo le za tri dni), ko sem pomagal pri varjenju brez očal ali maske in - prepotentni radovednež - gledal, kaj mojster počne, namesto da bi varoval oči s pogledom vstran.

Imam tudi tri (a manjše od tiste, ki jo omeni dede) svetilke LedLenser (če sem natančen, eno ima še matejofski - se ne ujameva, da mi o vrne) in na vseh so opozorila, podobna tistim na laserskih kazalcih, in na vseh je bila nalepka navodilih svarilo pred usmerjanjem svetlobnega snopa v oči.

Pri LASER-jih imamo še en problem: svetloba je koherentna (se ne razpršuje; svetlobni tok na enoto površine preseka pri dobri vidljivosti skoraj ne slabi z razdaljo), tako da lahko tudi snop zelo oddaljenega vira naredi škodo. Prav zato je 'laikom' prepovedano posegati v naprave, ki vsebujejo dovoj močne laserje (vzdrževanje, popravila, modifikacije), ker bodisi ne poznajo, bodisi ne verjamejo v to, da je reč nevarna.

  • Kaj najde google o nevarnosti laser-skih kazalcev: Klik (največ se vidi iz poročil očesnih zdravnikov).
  • Dober pregled tudi o tem, kako so ocenili, kaj je v ZDA pravno 'še nenevarno', je tale iz Scientific American: ocena za 'nenevarnost' 3-5mW laserja med drugim temelji na tem, da bo oko pomežiknilo v ne več ko dveh desetinkah sekunde in v tem, da bo zenica priprta na velikost za dnevno svetlobo; pri tem so ocenili prejeto energijo na 1/10 tiste, ki povzroči škodo. Toda, če je zenica široko odprta (kot je ponoči), bo količina svetlobe do pomežika in zeničnega refleksa (zmanjšanja odprtine za vstop svetlobe v oko) lahko dosegla ali presegla to raven, še večja količina svetlobe pa vstopi, če kdo tedaj ne umakne pogleda.

V rokah ali za oči nekoga, ki nevarnosti ne pozna ali jo podcenjuje, je taka reč nevarna; taki so često
  • nepoučeni otroci (ki jih ima okolje često tudi za premajhne, da bi razumeli),
  • pubertetniki, ki ne verjamejo brez lastne izkušnje,
  • deklice in žene iz kultur 'tehnika ni za ženske',
  • mnogi specialisti s podrobnim znanjem 'iz netehničnih področij' (od ekonomije naprej), ki so prepričani, da nič izven njihovega področja znanja ne sme presegati njihovega poznavanja tistega drugega - njim tujega - področja
  • isto često velja za specialiste tehničnih področij, kar zadeva družbene pojave in njih zapletenost
Zlasti za otroke in pubertetnike naj spomnim, da pojav ni omejen le na določena leta starosti.


Če malo karikiram: Če začno vsi otroci, vsi pod vplivom alkohola itn. itn. nositi s sabo žepne laserje, bo treba izumiti očala s senzorjem jakosti osvetlitve in ekstremno hitrim zatemnjevanjem in morda tudi z zakonom predpisati, da jih morajo vsi nositi od rojstva do nekaj ur po smrti.

Po mojem je mnogo boljša alternativa skrbeti za to, da se ljudje nevarnosti zavedajo in pred njimi varujejo sebe in tiste v okolici, in to tudi počnem.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Po Sep 10, 2018 23:42

V luki Koper so namestili moder laser ki ga je videt vsaj do Strunjana. Namenjen je temu, da vse križarke plujejo v laser (v točko iz katere laser sije) in tako najdejo pravo pot da pristanejo na potnišjem terminalu.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a evovii » To Sep 11, 2018 22:15

Laser je pogojno uporaben ce si pri zavesti. Ce pa te sredi noci bum poci po glavi in pades v vodo pa ti pomaga samo jopic z avtomatsko lucko ki se aktivira ob padcu v vodo. Vse ostalo je brez veze kar se tice luck in laserjev...
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Sep 13, 2018 09:23

Res je. Če si nezavesten ti laser v žepu ne bo koristil.
In je dosti primerov ko ljudje padejo v morje zato ker so izgubili zavest na krovu (udarec v glavo, srčni zastoj..).

Avtomatska lučka je uredu stvar.
Je pa tudi res da sveti le v tisto smer v katero si obrnjen. Tako da je 50% 50% da bodo na plovilu videli lučko v temi.


Za malo globlje žepe obstaja PLB locator ki samodejno obvesti SAR kje se nahajaš.

https://www.globaltelesat.co.uk/emergen ... or-beacons
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 12:19

PRIKOLICA ČOLN IN SPUST V MORJE

To je precej obširno poglavje, kjer je veliko za napisat, zato bom napisal le bistvo.

Če se odpravljate čez mejo (V Italijo) po nakup čolna, bodite previdni da je avto, prikolica in čoln napisana na vas ali da imate pogodbo o najemu, sicer boste imeli težave zaradi dela na črno. Italiani nimajo smisla za humor niti sočutnosti. Če boste vozili čoln ki ni napisan na vas, vas bodo obtožili, da opravljate prevoze na črno. Zasežejo vlečno vozilo, prikolico, plovilo. Vse skupaj dajo v mrežo in čakate sojenje. Stroški odvoza in hrambe so anormni.

V italiji velja, da vsako tovorno vozilo, ki ima pripeto vlečno kljuko (kombi tudi) in ima v prometni napisano da maksimalna dovoljena skupna masa vlečnega vozila (avto +max dovoljeni tovor) + maksimlna skupna masa prikolice (prikolica + makksimalno največja dovoljena teža barke) presega 3,5t mora imati vgrajen tahograf.
Po slovensko povedano, če imate tovornega berlingota ki je težak 1,2tone in mu v prometni piše da lahko v prtljažniku ima naloženo 0,8t in če imate prikolico ki je težka 0,5t ki ji v prometni piše, da lahko vozi barko težko največ 1,1 tone že potrebujete vgrajen tahograf v berlingota. Razen tega potrebujete tudi vozniški izpit za BE kategorijo. Barke širše od 2,45m pa morajo imeti izredni prevoz, kateri je v italiji izredno drag.

Naj omenim še, da v Italiji je le eno podjetje ki sme opravljati vleko pokvarjenih vozil po avtocesti in samo eno podjetje ki sme opravljati vleko pokvarjenih plovil po morju. Prijatelja ali sopomorščaka v stiski lahko v Italiji šlepate po morju ampak le v najbližjo marino nikakor pa ne iz ene marine v ladjedelnico ali kaj podobnega.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 12:25

Čoln na prikolico je potrebno dobro zavezati z gurtnami (trakovi) in po kakem kilometru vožnje ponovno napeti gurtne. Primerov ko je barka zletela dol iz prikolice je nešteto. Najhije se vam lahko zgodi, da vam kak avto izsili prednost ali pa morate iz kakega razloga naglo zabremzati (divjad), takrat bo barka poletela iz prikolice.

Peto je potrebno dvigniti v zrak jo fiksirati in še dodatno zavarovati, da se ne more spustiti. Veliko primerov je bilo, ko je zaradi slabih semeringov na trimu motorja peta spustila in drsala po asfaltu dokler ni bila toliko obrušena da ni več tikala asfalta.

Pred začetkom vožnje je potrebno 2x narediti obhod barke in temeljito preveriti barko.
Potrebno je odstraniti vse kar se da odstraniti iz barke. Ne le blazine, brisače, cerade, tende, kopalke, bokobrane ampak tudi take stvari, ki se lahko med vožnjo odšraufajo ali odlomijo zaradi vetra in vibracij. Barke so narejene za vožnjo s hitrostjo običajno 40km/h. Ob vlelki prikolice ljudje vozijo po avto cesti s hitrostjo 100km/h. Potrebno je upoštevati da kdaj piha veter v kontra smer, kakor mi vozimo in je lahko zračni upor toliko večji. Ali pa zapeljemo čelno mimo šleperja kateri naredi udarec vetra v nas. Osebno sem že izgubil 3X2m veliko streho na čolnu, ki se je med vožnjo odvila iz inox nosilcev, kljub temu, da sem vozil na tempomatu 80km/h na avtocesti. Prejšnji lastnik barke je uporabil navadne matice namesto varovalnih matic kar je bilo ključno za nesrečo. Na srečo je škoda bila le manjša praska na strehi, lahko bi bile tudi smrtne žrtve, če bi streho težko cca 70kg odneselo na levo na nasprotni vozni pas, saj je letela kar nekja metrov po zraku, ko je zajela veter, preden je padla desno na travo.

Bodite pozorni tudi na to, kako pritrdite trikotnik na plovilo. Od vetra se tikotnik rad zlomi ali odveže iz plovila in poškoduje druga vozila. Trikotnik je obvezen, če plovilo (peta izvenkrmnega motorja) sega čez zadnje luči.


Slika

Slika

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 12:51

Tudi če kupite prikolico skupaj s čolnom obvezno preverite če je barka pravilno locirana na čoln preden priklopite prikolico na vozilo.
Čoln mora biti tako nameščen na prikolico, da je na kljuki teža 60-70kg.
Če je na kljuki večja teža vam bo uničevalo amortizerje na avtomobilu, ob vožnji čez luknje se bo sila povečala in lahko pride tudi do loma vpetja vlečne kljuke in prikolice.

Če je teža na kljuki premajhna vas bo vrglo ven iz ceste. Oglejte si zgornji video posnetek:
https://www.youtube.com/watch?v=6mW_gzdh6to


Osebno se mi je že zgodilo, da sem ostal skoraj brez vseh zobov. Zvečer sem parkiral prikolico in avto ob cca enih zjutraj in šel utrujen spet. Zjutraj sem se zbudil in želel odpeti prikolico, ta pa je odletela v zrak, ko sem odpel ročico in mi skoraj zbila zobe. Sprva mi ni bilo jasno kaj se je zgodilo. Potem sem ugotovil, da je deževalo med tem ko sem spal in se je nabrala voda v krmi plovila zato se je težišče barke premaknilo.
Bodite pozorni, ko parkirate prikolico da jo dež ne napolni. Vedno odvijte zamašek na dni barke in vedno prikolico nagnite da voda odteka ven. Če je možno prikolico pokrijte s cerado ampak cerada naj bo nekoliko dvignjena da zrak pod njo kroži in se ne dela plesenj. Listje ki pade v prikolico lahko zamaši luknjico za odtok. Ko se barka napolni z vodo bo toliko težka da se bo zlomila na prikolici ali pa bodo koleščka prebila dno barke.

Kolšečka morate pred vožnjo vedno prilagoditi plovilu. Ne mečite si peska v oči, saj jo bom peljal le petsko metrov po cesti ne rabi premikat kolesc. Zadosti je da je na poti ena sama luknja v asfaltu in bo luknja v barki .
Kolesca se morajo vrteti brezhibno. Ne dajajte barko na prikolico če se kolesca ne vrtijo lepo. Prvič boste imeli ogromne težave ko boste želeli barko dati iz prikolice. Drugč, kolesva vam bodo spraskala antifouling in se vam bodo tam nabrale školjke. Običajno je potrebno le razstaviti kolešček in ga očistit kar vam vzame 15 min .

Če sumite da je ročica na prikolice kjer se zapne vlečna kljuka dotrajana ali ima luft jo nemudoma zamenjajte. Poznam veliko primerov, ko se je prikolica odpela med vožnjo.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:09

Na obali je več mest kjer lahko spustite čoln v morje -drča.
Meni osebno daleč najljubša je ladjedelnica Izola. Spust barke s prikolico po strmini stane 5eur ne glede na dolžino plovila. Varnostnik je 24h/7 v ladjedelnici in lahko kadar koli opravite spust. Običajno ne komplicira tudi če prideš sredi noči. Spust je bistveno širši in bolj položen kot kjer koli drugje na slovenski obali. Spust je narejen iz narebričene pločevine, na katero avtomobislke gume lepo zagrabijo. Spust je redno čiščen od alg. Zato niti bosi nogi ne drsi. Parkirišče okoli sputa je ogromno, tako da lahko lepo manevrirate. Položen spust pa je prizanesljiv do avtomobilske sklopke. Zraven vam lahko plovilo tudi operejo z vodo pod visokim pritiskom.
Majhna skrivnost velikih mojstrov - trdozive bele školjke-črvičke na propelerju lahko pošpricate s solno kislino in pustite par minut. Razpadle bodo kot mokra kreda.



V Koprski marini je spust 25eur, parkirišče je majhno in polno avtov in jadnric-optimistov, težko prideš z avtom mimo kje pa da boš obračal prikolico vzvratno.

V Sveti Katarini je spust bistveno bolj strm kakor v ladjedelnici. spust je tudi kratek, veliko primerov je bilo, da je nekdo z gumami prikolive zapeljal čez rob spusta in so bile cele komplikacije za spravit prikolico nazaj na cesto.
Spust v Sveti Katarini ni lasti pomorskega društva kakor se radi hvalijo. Osebno sem se dobil hkrati direktorjem pristanišč in pomorkim društvom. V pričo obeh sem postavil vprašanje komu jaz moram plačati da dam čoln v vodo.
Upravitelj privezov mi je odgovoril da ne rabim plačati nobenemu. Vprašal sem če je spust v najemu od pomorsko ribiškega društva in so mi rekli da ni, da oni imajo v najemu le zemljo pod kontejnerjem spust v vodo pa upravlja komunala Koper - Marjetica. Predsednik ribiškega društva ki rad samovoljno zaračunava spust po klančini v morje je dal samo glavo dol in se obrnil stran.


plovilo se da v morje če je le možno kadar je plima, zato da z bumami od avta ne zapeljete na alge, saj vam bo avto začel kopati in boste končali v morju. Izogibajte se spuščanju plovil v morje z avti na zdanji pogon.

Slika
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1773
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

Re: Pomorski nasveti. Stvari ki jih ugotoviš z izkušnjami na morju. Kvalitetni antifouling,navodila za barvanje, popravi

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Okt 11, 2018 13:12

Za vožnjo v rikverc je zelo priročno podreti zadnje avtomobilske sedeže in odpreti vrata prtljažnika avta. Skozi odprt prtljažnik boste imeli dva krat večji vpogled v prikolico še posebej ko prikolica zapelje na drčo navzdol in jo običajno ne vidite več v ogledalih.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.

Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov