Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Nov 07, 2018 19:02

Ta hip se odvija Alesjov projekt popravila motorja in s tem povezane predelave na hlajenje s sladko vodo pri čemer sem mu priskočil na pomoč.

Osnovna ideja je da bo sladka voda oziroma antifriz hladila motor in izpušni kolektor motorja. Antifriz se bo hladil v Scamovem izmenjevalcu (15kW hladilne moči), kjer se bosta v proti toku srečevala morska voda in antifriz. V osnovi je motor Volvo Penta MD7B zelo trpežen. Njegova največja pomankljivostpa je,da je direktno hlajen s slano vodo. Kot vemo se v takem primeru nabere po kanalih zelo hitro precej soli in vodega kamna katera zamašita hladilne kanale. Lastniki so obsojeni na izjemno pogosto servisiranje takih motorjev in kljub skrbnosti so težave s pregrevanjem motorja pri večini neizogibne. Sedaj se predvideva, da bo življenska doba izjemno podaljšana, servisni intervali pa omejeni zgolj na menjavo olja, filtrov in cink protektorja v izmenjevalcu. Življenska doba črpalk je najmanj pet let in več. Impelerje in rezervni jermen pa bo imel na zalogi. Težav s pregrevanjem tako ne bi smelo biti praktično nikoli več.

Ideja za montažo dveh črpalk PM15 Ancor na blok motorja.
Slika

Ta motor namreč nima lastne črpalke za pretok sladke vode, zato sva dodala zunanjo enake kapacitete kot je bila prejšnja. Druga črpalka pa bo črpalka slane vode , ki bo skrbela za pretok vode skozi izmenjevalec in se nato v mešalcu skupaj z izpuhom združila v izpušni cevi.

Načrt za izdelavo adapterja kateri bo priklopljen na originalno mesto kot je bila prej črpalka slane vode.
Slika

Detalji za izdelavo adapterja.
Slika

Ali ima kdo od Morjeplovcev možnost izdelati Adapter ?

V Alesjevi delavnici
Slika

Na spodnji zobnik bo priključen adapter na katerem bo jermenica gnala obe črpalki.
Slika

Iskanje rešitev in risanje načrta.
Slika

Poročilo sledi ko bo končano.
LP Iztok
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Nov 07, 2018 19:34

Našel sem podatek o pretoku črpalke PM15 Ancor

Višinska razlika zajema vode h=0m
- pri 900 obratih 18l/min
- pri 1400 obratih 20l/min
- pri 2000 obratih 26l/min

Višinska razlika zajema vode h=0,6m
- pri 900 obratih 10l/min
- pri 1400 obratih 14l/min
- pri 2000 obratih 20l/min
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a alesjo » Sr Nov 07, 2018 20:51

Sem že od konca dopusta brez barke, zakaj? Izredno vzdržljiv motor volvo penta se je odločil, da ne bo več opravljal svojega namena, vzrok, vsi kanali, ki hladijo motor so bili popolnoma zamašeni in posledica tega, odpoved. Če z motorja ne snameš glave, nikoli ne veš kako je kaj zamašeno, tokrat je bilo 90 procentov je pa heroj še vedno klepal. Ker sem po odstranitvi motorja ugotovil, da je že imel prvo brušenje in je bil že v precej dotrajanem stanju sem nabavil drug motor, kateri je sedaj deležen temeljite obnove. Motor sem kupil od našega člana Leonarda, ki ga je nameraval vgradit v svojo jadrnico ampak se je potem odločitev spremenila, niti on in jaz nisva vedela v kakšnem stanju je motor, ki ga je lani kupil v avstriji. Ko sem ga pripeljal domov in odprl sem ugotovil, da je motor v notranjosti v odličnem stanju, takoj se je videlo da ni deloval nikoli v slani vodi. Odločil sem se za menjavo batnih obročkov in temeljite obnove. Prijatelj NT, ki je res glavca in stručko v veliko področjih mi je svetoval naj ga ne hladim več z morsko vodo. Sprva si nisem nameraval delat preveč stroškov, ker so vsi rezervni deli za volvo dobesedno zlati. Ampak, ko sem videl koliko škode naredi vodni kamen na motorju sem se definitivno odločil za hlajenje motorja preko izmenjevalca z antifrizom.
NT, po obisku pri meni zelo hitro pogrunta projekt hlajenja, ki je že v polnem teku 8) :D Hvala, Iztok.

Čiščenje razstavljenih delov:

Slika
Pnevmatski igličar očisti enako kot peskanje
Slika
Slika
Čisto, zatem, epoksi primer in potem dvokomponentna barva za motorje
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a alesjo » Sr Nov 07, 2018 21:11

Na mestu kjer je bila prej pumpa bo sedaj jermenica, ki bo poganjala dve pumpe, projekt by NT. :D 8)
Slika
SE NADALJUJE :)
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a alesjo » Pe Nov 09, 2018 09:54

Čiščenje bloka motorja
Slika
in pripravljeno za barvanje
Slika
Slika
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a alesjo » Pe Nov 09, 2018 16:27

Tudi blok motorja je pobarvan :D
Slika
Slika
Volvo penta motorji so bili vedno zelene barve in zakaj bo sedaj bel 8) lepo svetlo in čisto v motornem prostoru :D

Idemo dalje :wink: čiščenje batov, menjava obročkov, itd.................
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Bavarko » So Nov 10, 2018 00:28

Sta pomislila kako bo gumjast impeler prenesel vročo hladilno tekočino.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Nov 10, 2018 18:57

Zakaj impeler?
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Nov 10, 2018 20:39

Bavarko napisal/-a:Sta pomislila kako bo gumjast impeler prenesel vročo hladilno tekočino.

Odlično vprašanje !
Me veseli, da si se posvetil zadevi in zastavil pravo vprašanje, kajti prav to je bil tudi moj pomislek. Prišel sem do zaključka, da v primeru da impeler guma slučajno temu ne bi bila kos tako temperaturno kot kemično sem predvidel, da naredimo kovinski rotor, ki bo poganjal hladilno tekočino natanko tako kot vodne pumpe v klasičnih motorjih. Tam namreč ni impelerja temveč samo kovinski rotor. Obenem pa bo pumpa montirana takoj za izmenjevalcem, ko se hladilna tekočina že ohladi na predvidenih manj kot 70°C, zato me temperatura ne skrbi.
Po prvem tednu uporabe se bo videlo, če bo ta impeler, ki je narejen zgolj za vodo, preživel kontakt z antifrizom. Gumi cevi v avtu prenašajo celo višje temperature, zato naj ne bi bilo nobenih težav.

Naravna guma je odporna na antifreeze
Slika

Slika
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Bavarko » So Nov 10, 2018 21:25

Edina prednost impelerja je ustvarjanje podtlaka, ki pride v poštev pri slani vodi. Te prednosti ne potrebuješ.
Vse ostale prednosti so na strani obtočne črpalke s trdim rotorjem.
Panty Dropper
Štabni vodnik
Prispevkov: 29
Pridružen: Po Okt 30, 2017 13:32

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Panty Dropper » So Nov 10, 2018 22:59

Zakaj pa ne uporabita električne črpalke za hlajenje motorja?
V kombinaciji z kontrolerjem ne potrebuješ termostata, motor hitreje doseže delovno temperaturo in jo lažje ohranja. Bolj enostavna je tudi montaža. In ne potrebuje vzdrževanja.
Jaz bi razmislil o tem.
lp
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Nov 11, 2018 00:44

Tudi odlično vprašanje!
Voda mora namreč cirkulirati stalno tudi, ko je termostat zaprt zaradi hlajenja izpušnega kolektorja s sladko vodo. V kolikor ne bi bilo stalnega pretoka bi lahko voda, ki hladi izpušni kolektor zavrela in nastal bi nadtlak. To se mi je namreč dogajalo pri marinizaciji Golfa 1,6D... in sem imel strašne probleme z odzračevanjem dokler nisem pogruntal kje je težava. Skratka tudi sladka voda mora stalno krožiti neovirano. Termostat zgolj regulira količino vode za hlajenje bloka motorja v odvisnosti od temperature.
Panty Dropper
Štabni vodnik
Prispevkov: 29
Pridružen: Po Okt 30, 2017 13:32

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a Panty Dropper » Ne Nov 11, 2018 21:27

Te vodne črpalke uporabljamo v avtomobilih in v 10. letih še ni bilo nikoli nobene težave z njimi
https://daviescraig.com.au/category/ele ... ump-12volt
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a alesjo » Ne Nov 18, 2018 16:12

Obnova pa gre počasi naprej :D
Cilindri pohonani in zelo malo obrabljeni, komaj stotinko, batni obročki pa nekaj več zato sem jih zamenjal z novimi.
Slika
Deli pripravljeni za sestavljanje 8)
Slika
Tudi glava motorja in bosch pumpa sta bila v temeljiti obnovi pri mojstru za dizle Arčon Jordanu iz Renč, Priporočam, vse je zrihtano strokovno, kot mora bit. 8) http://www.antigrip.eu/
Slika
Slika
Slika
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Predelava Volvo Penta MD7B na hlajenje s sladko vodo

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Nov 18, 2018 20:01

Lepo zgleda ,ne beleži pa kolko si porabu dnarja in ur ,ker pol zna bit da tok boli glava da ne pomaga ne pir ne lekadol..Taka je pač ta naša otročarija k se ji navtika reče.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov