Ko na plovbi čez Atlantik razpade krmilo...

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Tadejko
Kontraadmiral
Prispevkov: 317
Pridružen: Ne Jul 27, 2014 11:27
Kraj: Ljubljana - Červar

Ko na plovbi čez Atlantik razpade krmilo...

OdgovorNapisal/-a Tadejko » So Jan 28, 2017 08:37

... iz podnic v kuhinji narediš novo in pluješ dalje ...link
Rok-11
Admiral
Prispevkov: 1195
Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.

OdgovorNapisal/-a Rok-11 » So Jan 28, 2017 10:07

Zanimivo! In dobri domači mojstri, da so uspeli tole uredit.

A kdo iz teh slik uspe ugotoviti kakšna barka je tale Lady Nor?
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » So Jan 28, 2017 10:26

More 55
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Ne Jan 29, 2017 02:14

Meni je pri njihovi poti bilo par stvari sumljivih že od začetka.
ARC je rally - skupinsko prečenje Atlantika za tiste, ki se ne upajo sami čez, in ni regata. Organizatorji so že večkrat razmišljali, da ne bi objavljali rezultatov, ker zadeva ni namenjena dirkanju.
Tile fantje pa so divjali z 12 vozli po oceanskih valovih vsi veseli, kako leti.
So pač malo preterali barko.
More je sicer hitra regatna barka, a vprašanje, če je grajena za takšne sile - no zlomnjeno krmilo je verjetno dokaz, da ni.
Pa 11 jih je bilo gor. 11 ljudi in temu primerna količina hrane, opreme, vode itd tudi prinese kaki dve toni ali več dodatne teže. Ko te pri 12 vozlih val obrne in avtopilot hoče kontrirat temu, so sile ogromne. Zato pa imajo jadra krajšave, da se lahko vozi po pameti.
Potem je tu še zmeda glede skiperja. Na barki je lahko en skiper, ne pa dva. Kdo je šef ? To mi sploh ni všeč in kaže na velik nepotešen ego nekaterih v ekipi.
Potem je tu še zmeda glede zastave barke. Na ARCovi strani so se pojavili pod slovensko zastavo, a barka ni vpisana v slovenski register čolnov.
Kaj je torej res in kaj je pravljica ?
Ko se jim je zlomio krmilo - kaj je naredil skiper ? Odpeljal se je na drugo barko - torej zapustil plovilo in pustil posadko, da rešuje problem. Ja res prava poteza.
Sicer pa kapo dol ekipi, ki je popravila krmilo. To sredi vode res ni mačji kašelj in jim od srca čestitam. Pa tudi odlično so popravili, da je zdržalo do konca.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
CAR
Admiral
Prispevkov: 2269
Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab

OdgovorNapisal/-a CAR » Ne Jan 29, 2017 08:33

Tomaž saj imajo na sliki obe zastavi eno kot registracijsko in eno kot prepoznavnost posadke. Vid pa da jim je bil sponzor Borut Čičin Šajn glavni uvoznik Musta za CRO zato so vsi pobrendirani s tem brendom.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » Ne Jan 29, 2017 09:19

ARC se vse bolj razvija v nekakšno turistično regato po oceanih, saj so organizatorji ugotovili, da med udeleženci prevladujejo nekoliko bolj tekmovalno razpoloženi jadralci, ki imajo tudi več denarja :)

More 55 je velika in hitra čarter barka in zanjo 12 vozlov hitrosti ne bi smelo biti težava. Fantje so pač imeli smolo s krmilom in težavo čisto ustrezno rešili, spotoma pa dobili izkušnjo, ki si jo bodo na dolgi rok verjetno bolj zapomnili kot npr. 3. mesto na ARC-u.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 29, 2017 15:40

Fantje niso imeli smole ampak veliko srečo, da se je za njih dobro končalo.

Barke izdelane že v osemdesetih letih so imele na osi krmila navarjene najmanj po tri ojačitve, ki so segale skoraj do prednjega in zadnjega roba krmila. Os so ojačitve objemale kot simetrični profil krila, poleg tega pa je večina imela še skeg.

Ta barka ima krmilo narejeno popolnoma amatersko. Praktično brez nujno obveznih ojačitev v notranjosti krmila. Za izkušenega navtika tako amatersko izdelana barka ni vredna počenega groša, še najmanj pa je primerna za prečenje oceanov.

SLIKA POVE VSE !
Slika
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a mirante » Ne Jan 29, 2017 17:33

Slabo narejeno krmilo zagotovo ni dobra reklama za barko, a jadralci na barki bi težko vedeli, da bo krmilo razpadlo. Ne nazadnje so do tja prejadrali vsaj že 5000 milj.
Na drugih slikah je videti, da barka ima skeg (pred propelerjem), ki razbremenjuje krmilo, nima pa dvojnega vpetja krmila. Tega sodobne hitre barke pač nimajo več
Kovinske ojačitve je mogoče videti tudi na tvoji sliki in po mojem mnenju bi tudi s tako oskubljenim krmilom za silo lahko jadrali naprej, seveda počasi in z malo jadri.

Na prečenjih oceanov se dogajajo poškodbe na opremi in težko se jim popolnoma izogneš. Tudi izgubljeno krmilo ni totalna katastrofa, le mirno glavo je potrebno ohraniti, ter rezervno rešitev moraš imeti in nekaj materiala na barki, da stvari za silo popraviš, dokler ne prideš na drugo stran.
Fantje so se dobro znašli. V toplih morjih je mogoče kaj popraviti tudi pod vodo, za pomožno krmilo pa sicer lahko uporabiš tudi tangun, na katerega namestiš desko.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Ko na plovbi čez Pacifik odpade krmilo...

OdgovorNapisal/-a Marchi » Sr Jan 09, 2019 14:16

Še ena izkušnja z odpadlim krmilom in reševanjem situacije. Tokrat v Pacifiku.
Ni film. Resnične težave resničnih ljudi, mladega švedskega para z barke Hilma. Vsa čast, da sta snemala ves čas, da se vidi vse razsežnosti težave "plutja" po oceanu brez krmila.
Po izdelavi improviziranega krmila, ki je bil zelo pogojna rešitev, do 4 dnevnega "plutja" in plutanja ter izčrpanostjo in končno priplutja do 90NM oddaljenega atola, kjer pa za nagrado ni bilo vplutja ampak lomleči valovi in spet zlomljeno pomožno krmilo, do reševanja z obalno stražo in težav povezanih z vleko barke brez krmila ... Res dobro gradivo za učenje in debato.

To kar smo se učili iz knjig in tečajev, krmilo narejeno iz tanguna in podnice ali kaj podobnega, se lepo sliši a je zelo pogojno uporabno, predvsem za daljše plovbe.
Je smiselno razmišljat v naprej o rezervnem krmilu? Kakšnem? Na pamet mi pade wind krmilo, ki je vedno tam.

Nightmare! We lost the rudder in open ocean, EXTRA Episode, Hilma Sailing
https://youtu.be/Gz3cLRiEmzo

Na tem mestu bom objavil tudi podatke za donacijo, če se kdo odloči prispevat kakšen €. Takšne video prispevke je potrebno nagraditi:
If you want to help us, you are more than welcome. :)
If you want to support our video production, please become a Patreon: https://www.patreon.com/hilmasailing
Swish (Swedish App): skicka ett mail till info@sy-hilma.com eller ett meddelande till oss på Facebook eller Instagram så skickar vi vårt nummer. :)
Or, make a contribution to our PayPal account: https://paypal.me/pools/c/83kJJrQJRN
You can also visit our website and blog to find out more about us and our boat, Hilma.
There is also information about our planned trip and current location. Just follow the link: http://www.sy-hilma.com/
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Ko na plovbi čez Pacifik odpade krmilo

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Jan 09, 2019 22:10

Mater niso heci
Kariera
Viceadmiral
Prispevkov: 521
Pridružen: Sr Avg 10, 2011 09:04

Re: Ko na plovbi čez Pacifik odpade krmilo

OdgovorNapisal/-a Kariera » Če Jan 10, 2019 09:51

Zelo skuliran par, predvsem tudi punca se mi zdi taka optimistka...pa tudi zelo zanimiv efekt, kaj dela z barko, ko nima krmila in jo vlečejo in ne drži smeri...nora izkušnja, dobra sta.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Ko na plovbi čez Pacifik odpade krmilo

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Jan 10, 2019 19:20

Ne vem,tudi nisem še bil v taki situaciji in tud ne želim biti..toda morda bi si lahko pomagal tud z tenderjem..Spustil bi ga v vodo in vlekel zadi za zavoro in pa takrat, ko sta se približala atolu, bi morda lahko z njim pomagal.Je pa težava,ker je po tem takoj en sam na barki.Nam je crknil pogon na Drveniku in smo si na poti v Valdoltro parkrat pomagali z njim,pa čeprav sem imel le 2,3 konjski motor.
Uporabniški avatar
mirante
Admiral
Prispevkov: 625
Pridružen: Pe Dec 28, 2012 21:07
Kontakt:

Re: Ko na plovbi čez Pacifik odpade krmilo

OdgovorNapisal/-a mirante » Pe Jan 11, 2019 00:48

Saj sta se kar znašla, le pomožno krmilo (tangun) bi morala bolje pritrditi, a se vidi, da nista želela delati prask in dodatnih lukenj za pritrditev na barko.

Naslednja možnost je, da popolnoma fiksiraš pomožno krmilo in potem barko usmerjaš z jadri.

Za zelo dobro možnost jadranja in krmarjenja brez krmila na odprtem morju se je izkazalo viharno sidro, ki ga vlečeš na dveh vrveh nekaj deset metrov za barko. Vrvi pritrdiš na levo in desno stransko bitvo in jih preko škripcev potegneš v kokpit in potem krmariš z zategovanjem leve ali desne vrvi preko vitlov. Z nekaj iznajdljivosti in poskušanja te vrvi lahko pritrdiš tudi na krmilno kolo in za krmarjenje v šibkem do zmernem vetru lahko celo uporabljaš avtopilot. Z viharnim sidrom lahko jadraš dokaj na polno in celo rahlo orcaš, zaradi upora pa je barka le približno vozel počasnejša, kot bi bila z normalnim krmilom.

Za vlečenje barke bi vrv raje pritrdil na obe sprednji bitvi in ne na sidrni vitel. Sta močnejši od vitla in manj je škode, če se kaj odtrga.

Za prehod med koralnimi grebeni v atol in za pristajanje bi jaz uporabil pomožni čoln, ki bi ga privezal ob bok na zadnjem delu barke in bi potem na čolnu s pomočjo njegovega motorja krmaril barko. To sem bil že večkrat prisiljen narediti in se je dobro obneslo, ko nisem mogel uporabljati motorja na barki.

Opcija je tudi, da pomožni motor namestiš zadaj na lestev in z njim na kratke proge krmariš barko, vendar je ta možnost uporabna, ko ni velikih valov, sicer motor dviguje iz vode in ga včasih tudi potaplja.

Torej za dolge proge bi jaz ob izpadu krmila izbral viharno sidro, na kratke proge pa čoln s pomožnim motorjem.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Ko na plovbi čez Atlantik razpade krmilo...

OdgovorNapisal/-a polanc » Pe Jan 11, 2019 16:07

Ja to za kratke proge sem tud jaz mislil..Pa glede na barko in čoln ima tamau motor vsaj 6 če ne 8 konjev kar ni mal..
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Ko na plovbi čez Atlantik razpade krmilo...

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jan 11, 2019 21:29

Mirante, hvala za tale nasvet z viharnim sidrom. Do sedaj še nisem zasledil takega predloga. Sem imel vedno občutek, da bi barko popolnoma zaustavil. Bo treba nekoč poskusit, za vsak slučaj saj najraje plujem na odprtem morju.

Za stabilizacijo barke bi jaz najprej namestil na krmni bitvi dolgi vrvi na kateri bi pritrdil bokobran, nato pa bi reševal in poskušal izdelat pomožno krmilo. Prav zaradi takih prigod čedalje bolj cenim skeg na krmilu.

Ko mi je odpovedal motor sem poskusil s tenderjem privezanem na boku pa ni šlo. Nato sem privezal premec tenderja na krmo jadrnice in z krmnih bitev z vsake strani privezal vrv direktno na nosilec izvenkrmnega motorja na tenderju. Motor sem postavil v sredino in ga fiksiral, dal v prestavo ter navil gas. Krmaril sem s krmilom jadrnice. Ob poskusu zategovanja vrvi na krmnih bitvah pa sem opazil, da bi na ta način lahko tudi krmaril v sili brez motorja in krmila. Dosegel sem +3kn brez večjih težav v mirnem morju. Z valovi pa bi bilo to po moje nemogoče.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti