Dvojno dno.

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Mar 14, 2019 17:59

Zadeva expandira fantje, saj purpena tudi ne položite kar v pločevinkah. Moj tretji elan 402 je bil zaradi krmne stene odprt ojačan s prekati in notri v prekare vlita ta pena. Nekaj je res pridobil na teži vendar je bil to čisto drug čoln. Nobenega zvijanja pokanja lepo se peljal tudi po maestralu. Še danes mi je žal za njim samo smo ga prerasli.
Drugače pa suha smreka ima 470kg/ kubik se pravi, da je ta pena na teži balse, ne pije vode ( in je čvrsta ), ne kot tista v starih elanih, ko imaš občutek da je notri tista za ikebane.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Mar 14, 2019 18:57

Je čvrsta v kombinaciji z zdravim lesom in laminatom. V trhlem “podvozju” čolna pa ne dovolj.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Mar 15, 2019 07:51

Vsekakor bi osebno odprl čoln, če bi ga želel uporabljat še naprej, po dnu bi naredil lesene ojačitve prekate v katere bi vlil to peno in potem sestavil nazaj. Sem se še enkrat pozanimal pri prodajalcu, verjetno sem imel jaz v svojem čolnu peno IZI ki expandira iz 1l mešanice na 15-20l volumna, medtem ko Solida na 10l volumna, tudi teža je druga pri IZI 60kg/m3. Za primerjavo tlačna trdnost IZI je 4-5krat večja od purpena. Da ne bo kdo mislil da komu delam reklamo, bo pa te informacije kdo, ki temeljito obnavlja plovilo vesel.

Polimerna pena IZI https://www.samsonkamnik.si/izi_lahka_p ... a_pena_2kg

Še info o ceni, če vzameš večje količine 10x10kg je cena cca.8eur/ kg!


Wisdom s tvojo trditvijo, da je v čolnu najboljši prazen prostor se ne strinjam,v primeru trka s hlodom na vodni gladini bo šel tak čoln na dno, ker v prazem prostor voda lahko vdira, če pa je ta napolnjen s snovjo, ki ne pije vode bo čoln ostal na gladini.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Mar 15, 2019 09:12

Glede trka je delno res. Ampak vecina colnov ni napolnjenih s peno. Ko se ta pena enkrat namoci se prakticno nikoli vec ne posusi. Teza je veliiiko vecja kot 60kg/1m3 v tem primeru. Ko bos pa nagazil hlod ki bo odprl coln pa mislim da te bo marsikaj druga prej skrbelo kot coln. Ce bos pri zavesti takrat sploh. Edini res plus pri peni je da je coln tisji na valovih. Togost kot sama mora bit pa zagotovljena s konstrukcino plovila. Ker ce ni bo sla tista pena v prah.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Mar 15, 2019 10:08

Tista pena ima 200 kil na m3 ekspandirana. Cena je 3200€ za 200 kil oz 1m3 in ravno tam nekje ga bo šlo v poden. Se pravi za ta denar dobiš lahko drug zdrav čoln.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a Wisdom » Pe Mar 15, 2019 11:10

kocka napisal/-a:Wisdom s tvojo trditvijo, da je v čolnu najboljši prazen prostor se ne strinjam,v primeru trka s hlodom na vodni gladini bo šel tak čoln na dno, ker v prazem prostor voda lahko vdira, če pa je ta napolnjen s snovjo, ki ne pije vode bo čoln ostal na gladini.


Če boš gledal na to, potem boljše, da ne greš na vodo. Jaz imam za takšne primere na čolnu reševalne jopiče in se ne obremenjujem z ne vem kakšno super truper varnostjo. Če pa zadeneš hlod na morju, pa vprašanje kako se bo končalo. V takšnem primeru jaz vedno rečem, da pač ni bilo sreče. In tako je to v življenju. :)
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Mar 15, 2019 14:49

Dajte prebrat vse poste,pri prvem sem se zmotil in nato popravil in ta druga pena ima manjšo specifično težo + expandira še enkrat toliko, ima pa zaprto celico tako da vode ne pije. In cena če vzameš vsaj 20kg je 8 eur/kg. V redu čolna tudi jaz ne razdiram, če se pa že dela naj se pa tako kot se šika. 200eur gor dol.
Uporabniški avatar
jonyyy
Viceadmiral
Prispevkov: 471
Pridružen: Sr Maj 26, 2010 21:02
Kraj: primorska

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a jonyyy » Po Maj 11, 2020 09:30

No čoln je sevedno v "ne plovnem" stanju, sem pa zdaj kupil prikolico in ga zvlekel na dvorisce. Zacel sem se ukvarjat z polyoretani in polyreo tako, da bo covn poskusno zajcek pa bo kar bo. Odprl ga bom nasprical z PU x5 peno, ki je zaprto celična in ne pije vodo, zlaminiral nazaj in vse skupaj posprical z polyreo. Notranjost, podvodni del, vse dele ki bi jih zelel ojacat. Teza pene je zanemarljiva 200kg na kubik, pa se to na najnizji tocki kar je samo plus za stabilnost covna. Polyrejo se pa sprica okrog 2kg/m2 kar tudi ne predstavlja neke grozne dodatne obremenitve oz teze...
Ima polyrea kar siroko uporabo ne le v gradbenistvu in spricamo razlicne stvari od pickupov do neprebojnih jopicev. Sem prebral veliko tudi o covnih, v ameriki je kar razsirjeno med recnimi colni, ker polyrea z proznostjo sciti da poliester ne poci ob udarcu z vejo oz trdim predmetom..
poslikam in dokumentiram koncni rezultat.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Maj 11, 2020 10:44

Na stabilnost plovila ali vozila se naj nebi uplivalo z dodajanjem balasta ampak z razporejanjem obstoječe opreme ali celo odstranjevanjem nepotrebne...
Uporabniški avatar
primorc84
Admiral
Prispevkov: 623
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: kras

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a primorc84 » Po Maj 11, 2020 10:51

Ma dej v enem letu bi ga nardu 3e na novo:
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Maj 11, 2020 10:52

1.) Nobena PU pena ni vodotesna! Tudi če ima zaprte celice se bo napila, le malo kasneje.
2.) PU pena je krhka in ni uporabna za nosilne dele, se skrha in razpade v prah, zato se v sendvičih redko uporablja, če pa že pa vsaj 30% težja-trša od pvc pene. Tale za brizganje je mehkejša od vsakega storipora.
3.) Obstaja ena pu pena, ki je dovolj nežna, da ne napihne gliserja, ampak je pa mehka tudi, ko je dokončno zamrežena.
4.) Vlivanje pene v luknje na dnu ni tako enostavno, kot se sliši. Če želiš peno povsod po praznini, so moraš napravit en dober načrt kje boš napeljal cevke, vse skupaj pripravit, nafilat eno posodo, ki prenese tlak, jo napolnit z zmesjo, nato pa cevke odpirat lepo po vrsti, da se pena širi lepo v fronti in nikjer ne pusti zračnega balona za sabo. Te cevke se potem navadno kar odrežejo in pustijo v peni.


Odreži notranje dno, zlaminiraj novo plato iz okume vezane plošče in fiberglasa in to vdelaj v gliser. To bo najhitreje in edino uporabno. Če ti je to preveč, je bolje, da nabaviš drug gliser.


p.s.
Z vsem spoštovanjem do Samsona imajo dobre stvari za umetnike, hobi izdelovalce mila, restavratorje, zaščito lesa in podobne zanimive stvari, ampak nihove smole in pene niso najbolj primerne za navtiko.
-pu ni primeren za navtiko!
-njihov epoksi ne doseže trdnosti povprečnega epoksija, kar je enostavno preizkusit z 50 g tkanino. Poliester laminat se ne zlomi (ni dovolj trd), Samson epoksi se ne zlomi (ni dovolj trd), pravi epoksi za laminacijo in vinilester se zlomi, dober epoksi za tempranje pa dobesedno poči, ko tak tanek laminat prepogneš in to je tisto pravo, ki daje končno trdnost laminata v pravem merilu.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Maj 11, 2020 14:33

sr290, saj je čoln odprl in(zgornji del odstranil) tako da ga nima kaj napihovat, višek odreže na višini ojačitev. Zgornji del pa sedaj, ko je odstranjen lahko od spodaj s kakšno plastjo poliestra ojača.

Yonyyy, pa ne pozabi na krmno steno, če si ga že odprl.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Maj 11, 2020 16:04

To je enako delo kot so svoj čas(tu pa tam je še kak tak mojster) na trhlih pragovih avta nafilal purpen in kit čez pa barvo gor. Sej avto se potem še vedno pelje, ampak men grejo lasje pokonc ko vidim take reči...
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a kocka » Po Maj 11, 2020 18:14

Če je dec odprl čoln, sklepam da ga bo sčistil, ojacal s poliestrom, nove lesene ojacitve vzdolzne in prečne in v te prekatke bo vlil to peno oz. plastiko. Ta dusi tudi zvok in verjemi tudi trdnostno pomaga. Boljša je gotovo kot tista Elanova za ikebane.
Drugače se je pa včasih v prage vlival beton. :D

Kar se pa mene tice, voda v drugem dnu nima kaj iskat, jaz sem to zaprl. Naj gre ven iz palube, ne pa iz dvojnega dna. To je ena velika neumnost.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Dvojno dno.

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Maj 11, 2020 18:25

kocka napisal/-a:sr290, saj je čoln odprl in(zgornji del odstranil) tako da ga nima kaj napihovat, višek odreže na višini ojačitev. Zgornji del pa sedaj, ko je odstranjen lahko od spodaj s kakšno plastjo poliestra ojača.

Yonyyy, pa ne pozabi na krmno steno, če si ga že odprl.



Nima veze, pu pena je nepotreben in neučinkovit balast in nepotrebna dodatna težava. Pu peno sem precej uporabljal v druge namene in jo poznam. Če že, potem svetujem, da se površina dobro pošprica z vodo in tudi peno je dobro špricat, ko se peni, ker drugače ne bo dosegla željenega volumna. Pa toplo mora biti.

Daj 6-8 mm debelo okume vezano ploščo obrežeš točno po meri, ki naj bo okrog in okrog za okrog 1 cm manjša od končne mere. Pobrusiš ali pooblaš rob pod kotom kakih 30 stopinj, da bo rob oster na nož.
Povsod tam, kjer bodo kaki vijaki ali druge luknje izvrtaš v les luknjo najmanj 5 cm večjo od kasnejše luknje in jo zakitaš z mešanico aerosila, steklenih sekancev, ter poliestra.
Iz spodnje strani namažeš z poliestrom ali vinilestrom in daš gor eno 200-300 g mato in po robu kakih 5 cm širok trak mate. Drugi dan daš čez eno 500-600 g roving tkanino, ter takoj čez še eno tanko mato. Lepo povaljaš in to je to.
Na robu naj gleda čez za kaka 2 cm okrog in okrog.
Drugi dan pobrusiš rob na 2 cm, obrneš in ponoviš vajo še na drugi strani. Tudi tu daš po robu kakih 5 cm širok trak mate.
Ko si gotov imaš lepo zaprto ploščo, kjer voda ne pride v stik z lesom. Obrežeš jo, da bo točno vpasana v lupino, fiksiraš z kakimi cigli... in zlaminiraš z okrog 15 cm širokimi trakovi mate, rovinga, mate, rovinga in mate. Vse v enem šusu.

Preden daš ploščo v trup je treba stično površino rahlo obrusit in zelo močno pobrisat stične površine z acetonom, da prične poliester pikat. Pikat mora tudi na lupini.

Ko si gotov pobrusiš špičke in daš čez nek zaključek, npr. tapison, umetno travo, vseh sort premaze.


p.s.
PU trdnostno pomaga, če jo zapreš z dovolj debelim laminatom, da se ne sesuje. V industriji včasih dajo v laminat plan bloke pene, da napravijo longerone v istem čusu kot lupino, ampak tam je pena le forma, ne nosilec, saj je premehka tudi za preprečevanje uklona lupine. Nosijo navadno ud tkanine.

Dober recept za longerone vdelane v osnovni laminat:
- na osnovni laminat položiš osnovo iz pu pene.
- čez položiš qu1200mm
- 2x ud 900
- 20 mm pvc 80g
- qu 1200
- 2 x ud 900
- biax 900
Pri tem ti pu drži formo, nosilec-longeron je pa qu, ud, biax tkanina okrog trde pvc pene. Pu trdnostno sploh ne sodeluje in boljši, hittejši gliserji imajo longerone posebej izdelane kot sem napisal, včsih z dodtkom karbona ali aramidnih vlaken in potem je to naknadno lepljeno na trup z vinilestrom, epoksijem ali še bolje z mma lepilom, vmes je pa votlo.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov