Gumenjak Vs Plastika

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3949
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Apr 17, 2019 09:19

Bottom line:

- gumenjak je težji od podobno dolge banje
- zaradi tega je počasnejši
- večina 4m plastičnih lupinic se po morju 5 pelje boljše od gumenjaka, kraljuje seveda opatija

Fantje, mislim da sem na napačni postaji izstopu. Bom šel kar peš.

Vem za eno dobro z dobrim motorjem :twisted: se vsaj vezat ne bos rabo med valovi :wink:


To pa gotovo, ker bom v tem primeru itak v posebni ustanovi privezan.
Xilinx Vivado HLx trainee
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 17, 2019 10:30

Če pofarbamo gumice na rdeče, kahlce pa na črno, bo še bolš debata. :D

Ampak Kasaudio, če gledaš realno dolžino čolna je gumon ob plovilu primerljivega namena res težji.
Saj, če pri 4 m dolgi plastiki k dolžini dodaš še 0,7 m račjega kljuna, 1,3 m zaradi motorja, si pa na 6 m in 6 m gumon je ziher težji od take mojstrovine. In ker niti blazina čez gumonov premec, niti račji kljun v glavnem ne vplivata na plovne lastnosti, sem si to upal primerjat. Lahko pa 6 m gumonu odšteješ štoflce zadaj in tisto gumo, ki gleda čez premec, ter tako dolgega primerjaš z primerljivo dolgo plastiko, ki ima palubo z enakim namenom in bo plastika lažja, ter z enakim motorjem hitrejša in ker bo verjetno širša bo zato tudi ustrezno nemirnejša v valovih.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Apr 17, 2019 14:02

Kaj jaz ki imam tube zadaj 2m od krmne stene in račjega kljuna meter pa pol potem sploh ne rabim čolna registrirati, ki ga ne ostane niti 3 m? :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 17, 2019 15:36

Pa že.
Saj ni Ban kriv, da si kupil 3 m čolna za ceno 6,5 m barke. Si šel v Italijo ponj? :lol:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5972
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Apr 17, 2019 16:52

Men so bolj kot napihljivi čolni všeč napihljivi gradovi. Osebna preferenca pač. :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 17, 2019 17:04

Sosedov Jožek pravi, da je ni čez Ančko z lubrikantom. :lol:
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Apr 17, 2019 20:36

SR 290 napisal/-a:Sosedov Jožek pravi, da je ni čez Ančko z lubrikantom. :lol:


Ravnokar me je ves obupan nekaj fehtal in ker ima prošnja ravno toliko zveze z začetnim vprašanjem kot zadnjih nekaj strani te teme, sem mu ustregel.
Vprašat vas moram kaj naj stori, da se ne bo spufal. Ančke iz hepalone nikjer več ne dobi, tista iz pvcja mu pa vsak teden spusti in prosi za nasvet kateri material naj klikne ob naročilu?
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a kocka » Sr Apr 17, 2019 21:03

Sosedovo Ančko naj prosi( tako tapravo)če je ima cajt, ta se ne razlima, niti ne znuca. :lol:
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a 330i » Sr Apr 17, 2019 21:19

kasaudio napisal/-a:@sr290

A lahko navedeš kakšnega od gumenjakov s kabino - podobne funkcionalnosti kot zgoraj omenjeni Solemar, ki izpolnjuje tvoje alineje vrhunske gumice.


Ah seveda se da najti in to zelo hitro - nekaj vrhunskih:
- Technohull
- BSK Skipper
- Scorpion
Nekaj malce manj ekstremnih pa vseeno zelo dobrih:
- Mar.co
- ZAR
- Joker
- Nuova Jolly
- BWA
- Master
- MV in se malo morje jih je boljsih od Solemarja.

Solemar je zelo tezek za svojo dolzino, tube se mu vlecejo po morju, trup ni neke prave oblike - so pac dali prednost temu, da nudi najvec prostora v svojem segmentu...
Nazadnje spremenil 330i, dne Sr Apr 17, 2019 22:05, skupaj popravljeno 1 krat.
330i
Kontraadmiral
Prispevkov: 210
Pridružen: Ne Okt 10, 2010 12:07

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a 330i » Sr Apr 17, 2019 22:04

O tem ali je boljsa 4m bana ali 4 m skaf se mi zdi brezveze razpravljati. Oba sta kvecjemu za izlet do sosednjega zaliva ali bliznjega otocka. Na vremensko napoved in razmere je pa tako vedno treba paziti ne glede na to ali si na 50ft ali pa na 5m.
Se primerjava gumonov in plasticnih bark (po mojem je primerjava uporabna tam nad 6m dolzine):
- gumoni so generalno lazja plovila, ker jih ne okrencljajo z mogocimi in nemogocimi nagradnjami, platformami ipd. - moj 8,5 m gumon (dolzina vodne linije, cez celo je kar 9,2m) je z dvema 225KM motorjema tezak 2300-2400kg pa imamo na njem elektro WC, kabino...
- gumoni imajo drugacne oblike trupov - premci imajo ponavadi bistveno bolj oster V od plastik, ker oblikovalci niso obremenjeni s tem, da morajo trup cim hitreje razsiriti, da bi dobili prostor za kabino, kuhinjo ipd.
- premci gumonov so bistveno lazji od premcev plastik in se kot taksni bistveno manj "zarinejo" v val, kar pomeni, da se potem tudi manj "odbijejo" - amplituda vertikalnega nihanja je pri gumonih bistveno manjsa
- gumoni imajo tubuse, ki zmanjsujejo nihanje precno na smer plovbe (tubusi stabilizirajo), tok vode, ki zadeva ob tubuse iz spodnje strani pa ustvarja dodatni vzgon

Pri enakih dolzinah zato gumoni bistevno lepse plujejo.

V dveh primerih sem se direktno iz plastike presedel na gumona in obratno.
Pluli smo z Four Winns 225 z Volvo Penta 5,0 Gxi DP in prijatelj z ZAR 75 s Hondo 225. Iz FW sem se presedel na ZAR in to je bilo kot dan in noc. ZAR vodljiv, miren, smerno stabilen, cez valove je sel kot za salo, plovba cisti uzitek. Takrat sem se navdusil nad gumenjaki.
Lani sem presedel iz svojega gumona (BWA 850) na Damor 980. Damor polizpodrivna barka, ki je sicer nekaj daljsa od mojega gumona, vendar sta trupa dokaj podobnih dolzin. Damorjeva plovba cez valove (vertikalno nihanje pri sekanju valov) pri 18 vozlih je bila nekje na nivoju gumenjakovih pri 28-30 vozlih, ga je pa bistveno bolj valjalo (precno nihanje).
Damor je vedno izjemno hvaljena barka glede plovnih lastnosti.

Ce bi si zelel in privoscil barko nad 35ft potem bi sel na plastiko.
Sonicus Ud Istre
Kapitan fregate
Prispevkov: 120
Pridružen: Po Sep 05, 2016 14:48
Kraj: Ljubljana / Novigrad

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Sonicus Ud Istre » Če Apr 18, 2019 00:12

- premci gumonov so bistveno lazji od premcev plastik in se kot taksni bistveno manj "zarinejo" v val, kar pomeni, da se potem tudi manj "odbijejo" - amplituda vertikalnega nihanja je pri gumonih bistveno manjsa


Lahko, da je to res, ampak v praksi je vozit se na gumenjaku po valovitem morju precej bolj zajebano za tiste potnike, ki sedijo na premcu oziroma blizu njega. V gliserju pa vsi sedijo bližje krme.
Če so na tipičnem 4- do 5-metrskem gumonu 4 osebe ali še kaka več, med plovbo pač ne morejo vsi sedeti na zadnji polovici čolna, kjer je plovba načeloma udobnejša.
Kot sem že napisal, moje izkušnje (sicer niso bili moji čolni, ampak od prijateljev) so z gumonom malo pod 5 metrov ter z gliserjem malo pod 6 metrov. To je cca meter razlike - ampak ko gledaš cene rabljenih na mornar.net, so pa za cca 5-metrske gumone dokaj podobne kot za 5-6 metrske gliserje, in v praksi se mi zdi (ko gledam kaj pluje in kaj je privezano v mandračih) da mnogi kupujejo v tem velikostnem in cenovnem rangu, vključno z mano in tistimi ki jih poznam.
Meni osebno je bila vožnja na tistem gumonu v bistvu kar muka, na gliserju sem pa užival (na obeh čolnih tako v vlogi potnika kot tudi krmarja). Skoraj kot dan in noč. Dopuščam sicer teoretično možnost, da je imel tisti kolega z gumonom pač zanič primerek, ampak mislim da niti ne, se mi zdi da ni stvar v tem.

Šele po par izletih z gliserjem sem se zagrel za navtiko in dobil motiv da sem šel delat izpit in da sedaj kupujem čoln - dokler sem poznal le gumona, nisem imel nobene navtične želje.

Pa upam da ne izgleda kot da dajem gumenjake v nič (še manj njihove lastnike), ker to niti najmanj ni moj namen, in itak se zavedam da sem popoln zelenec, ki šele kupuje svoje prvo plovilo. So mi pa ravno zato takele debate zanimive, morda izvem kako potencialno uporabno informacijo.
Pa čisto verjamem, da je za marsikoga guma boljša varianta od plastike, in vsekakor je gotovo bolj luštno pluti s kakršnimkoli čolnom kot sploh ne pluti...


Ce bi si zelel in privoscil barko nad 35ft potem bi sel na plastiko.

Ko si bom pa jaz lahko privoščil barko nad 35 ft, bo to jadralni katamaran, no in takrat bom pa imel tudi gumona, za tender :)
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Apr 18, 2019 06:47

Te primerjave so tak tak. Kot je ze bilo povedano. Meri oba cez vse, ker registracijo, privez ali karkoli druga placas cez vse ne po vodni liniji. Pa ce si za primerjavo uzel ZAR ki je eden boljsih gum bi bilo realno v tem rangu tud plastiko vzet. Kakor je vidno iz prejsnjih postov pa eni prisegamo na eno drugi na drugo in zato se tud prodaja oboje in se vec. Eni bojo rekli da je najboljsi kanu ali sup. Tej temi ocitno itak ni konca. In ce hoces lahko vsak argument obrnes v prid ali v skodo. Odvisno na kateri strani si. Kdor neve kaj naj kupi pa itak nima druge izbire kot da proba al pa se gre tombolo.
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2735
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a evovii » Če Apr 18, 2019 07:40

Kaj pa če bi prešaltali med rjuharje ?? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol:
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3287
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a MareC » Če Apr 18, 2019 11:11

AEgir napisal/-a:
Marec In kakšna je kej razlika med rudo in yamaho? Si šel na isto konjev?


Yamaha se predvsem ne kvari, bil sem in sem še zagovornik 2T motorjev z ajnšpricom. A Evinrude nikoli več, same težave (in nisem edini a ne, Janadino) vsako sezono en klinc crkne, pa injektorji, pa trim, pa ajnlaser,pa trokira ko je hladen, ker se neke lopute v peti postavijo počez ,vsi deli dragi, kot da pridejo iz Dubaja in so zlati pa še dobiš jih težko oz jih moraš naročat v glavnem nikoli več Evinruda , pa lahko oglašujejo 10 let garancije, ki pa itak za te dele,ki najbolj crkujejo ne velja
Yamaho sem vzel 130 in dela kot urca, mogoče na začetku, pri štartu iz malo manj eksplozivna oz ji moraš bolj pritisnit gas, potem pa bp, dovolj moči tudi, ko od 3.800-4.000 pritisneš gas do konca konkretno potegne (nov intake sistem), zelo zadovoljen. Z Rudijem se na 115KS imel max pri 38 vozlih, Yamaha pa 40,2 vozla. Poraba je bila v 140h mešanega cikla 0.7l/Nm . Pri dobri toni težkem gumenjaku na 3.900-4.100 vrt/min in 26 vozlih potovalne hitrosti poraba 0.86-0.92l/Nm nad 5.000 pa poskoči na 1.1l/Nm in hitrosti okoli 34-36 vozlov
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5972
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Apr 18, 2019 11:25

Zanimivo. Jaz bom letos tudi prvič na efi jamahi in me prav zanima kako se obnese.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov