Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
blacknero
Kapitan
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Mar 27, 2011 12:02
Kontakt:

Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a blacknero » To Maj 28, 2019 20:03

Pozdravljeni morjeplovci po dolgem času (skoraj 10let) se spet javljam na forumu tokrat (končno) z novim plovilom :D .
Prej sem imal Maestral 9 in T4 vedno je bila prisotna želja po večjem in močnejšem ampak nekako zaradi prioritet ni zneslo.

Torej sedal sem kupil gumenjaka Quicksilver heavy duty 380 in motor Mercury 10 2t oboje letnik 2003.

zanima pa me sledeče in sicer kot vem (nisem prepričan) so bili omenjeni modeli izdelani v PVC in Hypalon izvedbi.
torej kako bi najlažje preveril materijal s katerega je gumenjak narejen?

Že v naprej hvala za odgovore.

Lp Aljaž
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a fakinx » To Maj 28, 2019 21:12

Oprosti za malo sarkazma, ampak gumico že imaš. Kakšno vezo ima iz kakšnega materiala je narejen?
Če je izdelan tako kot je treba je povsem vseeno. V vsakem primeru ga bo treba vzdrževati in “skrivati” pred soncem ko ni v uporabi, če se želita dolgo družiti.
Sicer je pa običajno pravi znak uporabljenega materiala teža čolna. Težji kot je, bolj kvalitetni materiali so bili uporabljeni.
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1816
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a jozko » To Maj 28, 2019 21:23

Če je material tanjši je običajno PVC (podoben ceradnemu platnu), če je Hypalon, je material debelejši in deluje bolj "gumjasto" :idea:

Sicer pa, kot je napisal že fakinx, se sedaj nima smisla sikirat kakšen material je :!:

Želim ti veliko užitkov z novim plovilom :D
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a mikele » To Maj 28, 2019 22:06

Verjetno je csm (hypalon).
Csm je na licu (zunanji strani) določene barve (pri tebi verjetno rdeč), na notranji cr (spodnji) pa vedno črn.
Pvc pa je na obeh straneh enake barve.

Kot pravi kolega pred mano, da ju ločiš po debelini sploh ne drži, tako en kot drug sta različnih debelin (običajno govorimo o gramaži/m2).

Drugi pravi, da ni pomembno s katerega materiala imaš čoln, ker si ga tako sli tako že nabavil. Kozlarija!
Prav je, da vprašaš in da veš kaj imaš, če ne za drugo boš morda kdaj potreboval lepilo (za pvc in csm sta različna) in platno za servis.
Torej, Poglej pod tisti “trikotnik”, ki je zgoraj nalepljen na krmno desko in tubo, pa ti bo vse jasno.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 29, 2019 10:41

Kot ste že nekateri omenili, po debelini ne moreš ločiti materiala, oba sta lahko tanka ali pa debelejša.
Hypalon oziroma nek drug material na bazi sendviča gume, platna in neoprena je neprimerno boljši, lažje se popravlja in je bistveno bolj obstojen na soncu.
Na hitro se hypalon občuti ob dotiku, imaš gumijasti občutek, če pa je PVC, pa je občutek, kot da si prijel vrčeko iz trgovine, je bolj "trd", po domače jaz temu pravim cunja... :D
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a mikele » Sr Maj 29, 2019 11:16

admin napisal/-a:Kot ste že nekateri omenili, po debelini ne moreš ločiti materiala, oba sta lahko tanka ali pa debelejša.
Hypalon oziroma nek drug material na bazi sendviča gume, platna in neoprena je neprimerno boljši, lažje se popravlja in je bistveno bolj obstojen na soncu.
Na hitro se hypalon občuti ob dotiku, imaš gumijasti občutek, če pa je PVC, pa je občutek, kot da si prijel vrčeko iz trgovine, je bolj "trd", po domače jaz temu pravim cunja... :D

Ja... Da se csm lažje popravlja kot pvc sploh ne drži (gre za razširjeno govorico naših serviserjev, omejenih z znanjem lepljenja csmja, posledično zaradi svojega neznanja lažje odslovijo stranko, kao se ne “splača” ali jo za klinčevo delo ocurijo kot psa).
Pvc se bistveno lažje in hitreje popravlja kot csm ob uporabi ustreznega topila in lepila, ter poznanvanja postopka lepljenja!

Sicer ju zanesljivo ločiš tako, kot sem opisal objavo višje in pogosto tudi po samem “reliefu” napihnjene tube - pri novejših pvcjih je tkanina bistveno bolj otipljiva, kot pri csmju.

Pvc vrečko pa verjetno tipaš na intexovih in ostalih štantarskih sranjih.
Uporabniški avatar
franc5e
Admiral
Prispevkov: 1054
Pridružen: Če Maj 25, 2017 11:32

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a franc5e » Sr Maj 29, 2019 13:47

Bo kar držalo kar pravi mikele, potrebno je samo pravo lepilo, "gumarji" te takoj odslovijo (lastna izkušnja), češ kaj voziš ta ...... tukaj.
Pri PVC edino lepljeni spoji prej spustijo, kar se pri gumastih čolnih skoraj nikoli ne zgodi, oz. redko, seveda je potem tudi življenska doba teh krajša....
Uporabniški avatar
blacknero
Kapitan
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Mar 27, 2011 12:02
Kontakt:

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a blacknero » Sr Maj 29, 2019 17:56

Najprej hvala vsem za odgovore. Glede teže je težko reči, ker sta oba približno enako težka vsaj po specifikaciji proizvajaca. Težko je reči ali je na otip bol podoben gumi ali plastiki, ker zadeva ni nova. Deluje kompakten in robusten. Me pa vrsta materijala zanima če bi bilo kadaj potrebno popravilo, da se takrat ne ugotavlja. Tisti trikotni kos gume na krmni deski je tudi zgoraj črn zato je s tega dela težko soditi.

Ali obstaja kakšna snov s katero bi lahko preveril vrsto materijala na podlagi reakcije? v mislih imam da recimo neka snov topi gumo pvc pa ne v tem smilsu.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Maj 29, 2019 19:17

A sem napisal, da se PVC ne da popraviti? Seveda se da, vendar ne primerjat polivinil vrečke z gumo! Katerikoli izdelek iz PVC je hudičevo slabši od hypalona, že ko se vsedeš z ritjo na njega je razlika.
Lepil sem tako že PVC, kot hypalon, vse z pravim lepilom, pa ne bi o razlikah...

PVC čoln je čisto OK, če te občutek ne moti, investiraš malo denarja in je to to. Če pa hočeš resen gumenjak, je to hypalon. Moje mnenje, ima pa vsak svojega. Tudi Renault je nekomu boljši od Mercedesa in jaz ne bi nikogar prepričeval v nasprotno. Važno je, da je vsak zadovoljen s tistim, kar ima.
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a mikele » Če Maj 30, 2019 07:41

admin napisal/-a:A sem napisal, da se PVC ne da popraviti? Seveda se da, vendar ne primerjat polivinil vrečke z gumo! Katerikoli izdelek iz PVC je hudičevo slabši od hypalona, že ko se vsedeš z ritjo na njega je razlika.
Lepil sem tako že PVC, kot hypalon, vse z pravim lepilom, pa ne bi o razlikah...

PVC čoln je čisto OK, če te občutek ne moti, investiraš malo denarja in je to to. Če pa hočeš resen gumenjak, je to hypalon. Moje mnenje, ima pa vsak svojega. Tudi Renault je nekomu boljši od Mercedesa in jaz ne bi nikogar prepričeval v nasprotno. Važno je, da je vsak zadovoljen s tistim, kar ima.

Pa saj ne pravim, da je csm slabši. Niti slučajno ni,saj je tudi nekajkrat dražji od pvcja (po gramaži podoben csm (Orca, Novurania, Achilles), je cca.5x dražji od Mehlerjevega pvcja (pvc cca.8€/m2, csm cca.40€/m2).
Želel sem samo reči, da splošno prepričanje, da je pvc težje lepiti od csmja niti slučajno ne drži.
Praviš, da si že lepil eno in drugo. Jaz to počnem vsak dan, dan za dnem in točno vem kaj govorim.
Je pa res, da kitajskega pvc sranja ne gre primerjati z našimi, v Evropi narejenimi izdelki.
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a mikele » Če Maj 30, 2019 07:45

[quote="blacknero"]Najprej hvala vsem za odgovore. Glede teže je težko reči, ker sta oba približno enako težka vsaj po specifikaciji proizvajaca. Težko je reči ali je na otip bol podoben gumi ali plastiki, ker zadeva ni nova. Deluje kompakten in robusten. Me pa vrsta materijala zanima če bi bilo kadaj potrebno popravilo, da se takrat ne ugotavlja. Tisti trikotni kos gume na krmni deski je tudi zgoraj črn zato je s tega dela težko soditi.

Ali obstaja kakšna snov s katero bi lahko preveril vrsto materijala na podlagi reakcije? v mislih imam da recimo neka snov topi gumo pvc pa ne v tem smilsu.[/quote
Lahko probaš z navadnim nitro razredčilom (mogoče kar na bokobranu). Pvc po posal malce pocast, guma pa ne.
Uporabniški avatar
blacknero
Kapitan
Prispevkov: 163
Pridružen: Ne Mar 27, 2011 12:02
Kontakt:

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a blacknero » Če Maj 30, 2019 07:47

Bom izkoristil kar tole temo še za eno vprašanje. Ali moram za HR imeti zavarovanje tega čolna in motorja in kakšno mora biti?
Plovno dovoljenje za HR predvidevam da dobim na najbližji kapetaniji v HR je tako?
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 878
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a sova » Če Maj 30, 2019 08:57

Imeti moraš registriranega (nad 3m) in zavarovanega. Drugače ne bo plovnega za HR. Zavarovanje je za Sredozemsko morje in notranje vode R Slovenije. Plovno dobiš na kapitaniji.

lp.
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a fakinx » Če Maj 30, 2019 09:39

sova napisal/-a:Imeti moraš registriranega (nad 3m) in zavarovanega. Drugače ne bo plovnega za HR. Zavarovanje je za Sredozemsko morje in notranje vode R Slovenije. Plovno dobiš na kapitaniji.

lp.

Razen če pripada drugemu plovilu. V tem primeru ni registracije, zavarovanja in plovnega dovoljenja. Moraš pa imeti motor nad 5KM vpisan na vpisnem listu matičnega plovila.
Morda ni ravno aktualno v tej temi je pa morda dobro, da se pove.
Uporabniški avatar
sova
Admiral
Prispevkov: 878
Pridružen: Sr Okt 15, 2014 21:02
Kraj: Solkan

Re: Gumenjak Quicksilver 380 Heavy Duty - Materijal

OdgovorNapisal/-a sova » Če Maj 30, 2019 09:59

Seveda je aktualno, saj se vprašanje nanaša na čoln, ki ga je kupil Quicksilver heavy duty 380 in motor Mercury 10 2t in verjetno ne bo pomožni. Če čoln pripada drugemu plovilu a ni omejeno plutje z njim.

lp.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov