Elan pasara 490
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Elan pasara 490
Moj krstni post na tem forumu
Prišel sem v leta, ko si želim na vsak način omisliti neko plovilo v nižjem cenovnem rangu. Imam možnost kupiti Elanovo pasaro 490, letnik 1978. Zadnjih 8 ali 9 let je sicer na prikolici in pokrita, sicer pa je v dobrem stanju in poznam skoraj vso njeno zgodovino, razen prvih 6 let, ko me še ni bilo na svetu. Bila je dedkova in po deljenju dediščine pripadla stricu, ki pa jo zdaj prodaja. Z barko je še prikolica in Tomos 10, s katerim vem, da so bile neke težave, ampak to bi rešil z zamenjavo motorja - imam možnost ugodno dobiti 2T Yamaho, je pa res, da tu ne vem, kako je s papirji, ker jih ne najdejo.
Najbolj me zanima, kako je z materialom pri teh barkah. Lahko pričakujem, da bo plastika kje začela pokat ali kaj podobnega ali pa je zadeva trpežna in jo samo pobrusim, pobarvam, dam v vodo in gas?
Nekaj časa sem sicer gledal tudi gumenjaka Maestral 18, ki bi mi bil precej bolj praktičen z vidika zimovanja, pa tudi v vodo bi ga dosti lažje in hitreje spravljal do takrat, ko ne bom imel urejenega komunalnega priveza, ampak je še vedno gumenjak. Barko želim koristiti predvsem za kakšne izlete v divje zalivčke, tu pa tam kakšen ribolov in podobno. Vozila se bova večinoma dva + pes, občasno še kakšen dvojec zraven.
Prišel sem v leta, ko si želim na vsak način omisliti neko plovilo v nižjem cenovnem rangu. Imam možnost kupiti Elanovo pasaro 490, letnik 1978. Zadnjih 8 ali 9 let je sicer na prikolici in pokrita, sicer pa je v dobrem stanju in poznam skoraj vso njeno zgodovino, razen prvih 6 let, ko me še ni bilo na svetu. Bila je dedkova in po deljenju dediščine pripadla stricu, ki pa jo zdaj prodaja. Z barko je še prikolica in Tomos 10, s katerim vem, da so bile neke težave, ampak to bi rešil z zamenjavo motorja - imam možnost ugodno dobiti 2T Yamaho, je pa res, da tu ne vem, kako je s papirji, ker jih ne najdejo.
Najbolj me zanima, kako je z materialom pri teh barkah. Lahko pričakujem, da bo plastika kje začela pokat ali kaj podobnega ali pa je zadeva trpežna in jo samo pobrusim, pobarvam, dam v vodo in gas?
Nekaj časa sem sicer gledal tudi gumenjaka Maestral 18, ki bi mi bil precej bolj praktičen z vidika zimovanja, pa tudi v vodo bi ga dosti lažje in hitreje spravljal do takrat, ko ne bom imel urejenega komunalnega priveza, ampak je še vedno gumenjak. Barko želim koristiti predvsem za kakšne izlete v divje zalivčke, tu pa tam kakšen ribolov in podobno. Vozila se bova večinoma dva + pes, občasno še kakšen dvojec zraven.
Re: Elan pasara 490
Še starejše barke plujejo po jadranu tako da ni straha malo jo porihtaš pobarvaš če je kje kaj slab poliester pobrusiš in na novo zlaminiraš. Kar se tiče motorja pa dobiš kak 4 takten motor z dolgo nogo jaz bi na tak čoln dal 9 konjev
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Re: Elan pasara 490
Super, to me veseli. Koliko je realna cena za tako barko (s prikolico in T10 v vprašljivem stanju)?
Sem pa šele zdaj začel razmišljat o tem, da ima tista 2T Yamaha (10 konjska) verjetno kratko nogo, ker je bila uporabljana na gumenjaku. Je to velik problem? Yamaho namreč dobim zelo, zelo poceni. Najcenejši 4t pa se na raznih bolhačih začnejo nekje okoli tisočaka.
Sem pa šele zdaj začel razmišljat o tem, da ima tista 2T Yamaha (10 konjska) verjetno kratko nogo, ker je bila uporabljana na gumenjaku. Je to velik problem? Yamaho namreč dobim zelo, zelo poceni. Najcenejši 4t pa se na raznih bolhačih začnejo nekje okoli tisočaka.
Re: Elan pasara 490
Kiri napisal/-a:Super, to me veseli. Koliko je realna cena za tako barko (s prikolico in T10 v vprašljivem stanju)?
Sem pa šele zdaj začel razmišljat o tem, da ima tista 2T Yamaha (10 konjska) verjetno kratko nogo, ker je bila uporabljana na gumenjaku. Je to velik problem? Yamaho namreč dobim zelo, zelo poceni. Najcenejši 4t pa se na raznih bolhačih začnejo nekje okoli tisočaka.
Seveda je lahko problem, če se ti propeler namesto v vodi vrti v zraku, ali pa v najboljšem primeru zajema zrak med delovanjem.
Re: Elan pasara 490
Saj to mi je jasno, kaj je težava, če je os prekratka. Zanimalo me je bolj, če kdo ve ali je za to pasaro nujna dolga noga ali pa je tudi kratka dovolj dolga, da elisa normalno leži v vodi.
Re: Elan pasara 490
Kiri napisal/-a:Z barko je še prikolica in Tomos 10, s katerim vem, da so bile neke težave, ampak to bi rešil z zamenjavo motorja - imam možnost ugodno dobiti 2T Yamaho, je pa res, da tu ne vem, kako je s papirji, ker jih ne najdejo.
Če za to 2T Yamaho "ni papirjev", zna biti poleg dolžine pete problem tudi to
Nič ne pomaga če je poceni, če je prekratka peta in motorja ni mogoče vpisati
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Re: Elan pasara 490
jozko napisal/-a:Kiri napisal/-a:Z barko je še prikolica in Tomos 10, s katerim vem, da so bile neke težave, ampak to bi rešil z zamenjavo motorja - imam možnost ugodno dobiti 2T Yamaho, je pa res, da tu ne vem, kako je s papirji, ker jih ne najdejo.
Če za to 2T Yamaho "ni papirjev", zna biti poleg dolžine pete problem tudi to
Nič ne pomaga če je poceni, če je prekratka peta in motorja ni mogoče vpisati
Če ni papirjev, prav tako ni problem, morjeplovec Val rešuje zadeve , meni je vse porihtal....
Re: Elan pasara 490
.
Dajmo odgovarjat konkretno in korektno.
To je model brez kabine, ali s kabino?
Imel sem tako, da ne bo dvoma o čem govorim. In to 15 let. Super zadovoljen z njo za tiste čase in uporabo.
Koliko je vredna?
Toliko kot si pripravljen dat zanjo, sicer bo še nadaljnih šest in več let pokrita! Naj ti jo podari, itak je pri njemu nepremičnina brez vrednosti. To je moje mnenje.
Kar se motorja tiče, mora biti dolga noga in še z njo boš večkrat pri plezanju preko valov zajel zrak. S kratko nogo boš pa samo ob popolnoma mirnem morju, z malo sreče, pa da nihče ne sedi na premcu, peljal koliko toliko solidno.
Motor za to obliko barke je max moči 5 konj. Vse kar je več je ne moreš uporabit, oz. je trošenje goriva v prazno.
Na moji sem prišel s tomosem 4,5 do 6,6 vozla. Pa sem si rekel, če dam močnejši motor bo šla hitreje. Seveda je bilo takrat moje znanje o teh rečeh bolj neznanje. Pa sem dobil na probo 25 konjskega in vesel ko .... grem peljat z njim in .....
Razočaranje na celi črti. Verjemi, da nisem dobil pol vozla s skoraj petkrat močnejšim motorjem. 7 vozlov brzine je max za tak trup barke. Motor je v bistvu metal vodo tudi po površini, toda barke ni mogel spravit v večjo hitrost.
Dajmo odgovarjat konkretno in korektno.
To je model brez kabine, ali s kabino?
Imel sem tako, da ne bo dvoma o čem govorim. In to 15 let. Super zadovoljen z njo za tiste čase in uporabo.
Koliko je vredna?
Toliko kot si pripravljen dat zanjo, sicer bo še nadaljnih šest in več let pokrita! Naj ti jo podari, itak je pri njemu nepremičnina brez vrednosti. To je moje mnenje.
Kar se motorja tiče, mora biti dolga noga in še z njo boš večkrat pri plezanju preko valov zajel zrak. S kratko nogo boš pa samo ob popolnoma mirnem morju, z malo sreče, pa da nihče ne sedi na premcu, peljal koliko toliko solidno.
Motor za to obliko barke je max moči 5 konj. Vse kar je več je ne moreš uporabit, oz. je trošenje goriva v prazno.
Na moji sem prišel s tomosem 4,5 do 6,6 vozla. Pa sem si rekel, če dam močnejši motor bo šla hitreje. Seveda je bilo takrat moje znanje o teh rečeh bolj neznanje. Pa sem dobil na probo 25 konjskega in vesel ko .... grem peljat z njim in .....
Razočaranje na celi črti. Verjemi, da nisem dobil pol vozla s skoraj petkrat močnejšim motorjem. 7 vozlov brzine je max za tak trup barke. Motor je v bistvu metal vodo tudi po površini, toda barke ni mogel spravit v večjo hitrost.
pajer 1
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Re: Elan pasara 490
Hvala za izčrpen odgovor. Gre za tako barko, kot je na spodnji sliki, le da "naša" nima tende.
Da bi mi jo podaril, ni govora. Toliko se poznamo v familiji Mislim, da jo je prodajal za 1.500 EUR lani, a brez uspeha.
Zdaj sem se spomnil, da je tudi nam včasih s T10 zajelo zrak, ko je bilo malo bolj valovito morje, otroci pa smo sedeli na premcu. Tako da kratka res odpade.
Kar se moči tiče, pa se spomnim, da so mi govorili, da so 10-konjskega vzeli, ker je bolj sigurno, če te ujame kakšno slabo vreme, ne toliko zaradi hitrosti.
Bi potem najprej probal z obstoječim motorjem. Če bo delal, bo itak super, če ne pa kaj štiritaktnega s 5 ali 6 konji in dolgo nogo poiščem, ko bo tako daleč. Dejstvo je, da je motor zdaj sigurno že kakšnih 8 let v mirovanju, sicer konzerviran, ampak vseeno. Pa vem, da so pred leti bile neke težave z njim. Sigurno je šla vodna črpalka, ki je bila potem popravljena, ampak nisem siguren, če je to edino, kar je delalo težave.
Da bi mi jo podaril, ni govora. Toliko se poznamo v familiji Mislim, da jo je prodajal za 1.500 EUR lani, a brez uspeha.
Zdaj sem se spomnil, da je tudi nam včasih s T10 zajelo zrak, ko je bilo malo bolj valovito morje, otroci pa smo sedeli na premcu. Tako da kratka res odpade.
Kar se moči tiče, pa se spomnim, da so mi govorili, da so 10-konjskega vzeli, ker je bolj sigurno, če te ujame kakšno slabo vreme, ne toliko zaradi hitrosti.
Bi potem najprej probal z obstoječim motorjem. Če bo delal, bo itak super, če ne pa kaj štiritaktnega s 5 ali 6 konji in dolgo nogo poiščem, ko bo tako daleč. Dejstvo je, da je motor zdaj sigurno že kakšnih 8 let v mirovanju, sicer konzerviran, ampak vseeno. Pa vem, da so pred leti bile neke težave z njim. Sigurno je šla vodna črpalka, ki je bila potem popravljena, ampak nisem siguren, če je to edino, kar je delalo težave.
Re: Elan pasara 490
Če ti jo ne podari ali vsaj za simbolično ceno da, naj jo kar ima. Moje mnenje...Motor moreš menjat, sigurno kaj obnovit, prikolica, gume, itd...to je stalo 9 let na mestu in ni vrag da je vse tako kot mora biti. Če vseskupaj sešteješ, primakneš še nekaj zraven, dobiš kaj boljšega kot pa tole. Lp
Re: Elan pasara 490
prvi pogoj za nabavo so papirji....tudi, če jih ni, je treba preverit na kapetaniji, kjer je bila barka vpisana. Če so vsa preverjanja pozitivna, torej, da se da zadevo uradno poštimat, se meniš o ceni.....1500 za zadevo staro preko 40 let z nedelujočim motorjem in verjetno zjebano in zarjavelo prikolico.....?? če si res dobre volje in je zraven še nekaj čustvene navezanosti bi za zadevo dal max 500€.
Aja...pa tudi za prikolico preveri možnost legalizacije.....če je prikolica originalna z evidenčno tablico in številko šasije, je zadeva izvedljiva, če je kaka samogradnja, pozabi.
Aja...pa tudi za prikolico preveri možnost legalizacije.....če je prikolica originalna z evidenčno tablico in številko šasije, je zadeva izvedljiva, če je kaka samogradnja, pozabi.
Re: Elan pasara 490
Kar se tiče papirjev barke in originalnega motorja, mislim da s papirji ne bi smelo biti težav. Barka je bila normalno registrirana, po smrti dedka pa jo je podedoval stric. Od takrat naprej zadeva stagnira. Pretraživač plovila jo normalno najde, tudi vpisani podatki štimajo, le da je kot lastnik še zmeraj naveden dedek. Sklepam, da ima stric le tisto zapuščinsko listino, nikoli pa dejansko ni naredil prepisa barke na kapetaniji. To bi potem verjetno moral še prej urediti. Menila sva se, da bi motor preizkusila v sodu, če bi se odločil za nakup. Koliko je to merodajno?
Prikolica je bila kupljena, ima št. šasije, ampak nimam pojma če je trenutno še urejena registracija oz. veljaven tehnični pregled. Barko bi itak vozil le 2 km, koliko smo oddaljeni tam od morja, tako da mislim, da s tem ne bi bilo večjega problema oziroma mi je prikolica še najmanjša skrb.
Prikolica je bila kupljena, ima št. šasije, ampak nimam pojma če je trenutno še urejena registracija oz. veljaven tehnični pregled. Barko bi itak vozil le 2 km, koliko smo oddaljeni tam od morja, tako da mislim, da s tem ne bi bilo večjega problema oziroma mi je prikolica še najmanjša skrb.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Elan pasara 490
Prikolica je elan in ce imas stevilko sasije in tablco pri priklopu na etano pol lahk legaliziras ampak tale je komplet nova za naredit. Materjala nekje za 300-400€
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Elan pasara 490
Barka je videti kar uredu, tudi dno je lepo, prikolica bi pa bila za porihtat.Treba si jo je dobro ogledat, če je ta rja le površinska, se da zrihtat, če pa je na profilih že kje luknja skoz(prerjaveto)potem pa druga.Tudi, če nabaviš tistih par profilov in znaš sam varit, jo imaš poceni narejeno.Take sem naredil že dve, samo papirji je dobro da so.
mašinfirer
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov