Obnova sidrnega vinča
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Obnova sidrnega vinča
Morjeplovci,
nekaj besed in slik o prenovi sidrnega vinča, ki je bil na moji barki (po mojih informacijah) kakšnih 17 let.
Gre za Quickov vinč Eagle E1, ki je do letošnjega marca deloval brezhibno - čeprav v zadnjem času precej cvileče -, potem pa je kar naenkrat crknil.
Veliko težav sem imel, da sem ga sploh dobil z barke - največ z dvema vijakoma, ki prek ohišja vinča držita ohišje elektromotorja. Eden od vijakov se nahaja pod verigo, kar pomeni, da je nanj 17 let kapljala slana voda. Dodaten problem je menda tudi v tem, da so vijaki rosfrei, ohišje pa aluminij. Mimogrede, galvanska korozija je v alu ohišje vinča naredila kar nekaj lukenj, kar smo rešili najprej s peskanjem, nato pa smo zalili z gnetljivo kovino.
Ko smo vinč razdrli, smo videli, da je bila glavna os postrani, zvite so bile vilice za usmerjanje verige, ležaji so bili slabi ... S težavo smo odprli tudi ohišje elektromotorja, kjer je bilo veliko rje.
Pri distributerju za Quick sem naroči komplet rezervnih delov za obnovo (ležaji, tesnila, o-ringi ...), motor pa sem naročil pri izjemno prijaznemu Marku (naš član primorc84), ki mi je dobavil nov Mahlejev motor - skoraj polovico ceneje, kot so mi ga ponudili pri Motomarine.
Zamenjali smo vse ležaje, vsa tesnila, dobil je nove vilice in novo vodilo za verigo (gipsy), pa seveda nov motor.
Toliko v informacijo morjeplovcem, ki imajo stare vinče. Kolikor sem uspel pobrskati po forumih (tudi tujih), se le malokdo ukvarja z vzdrževanjem svojega vinča - pa bi se verjetno moral.
Blaž
Korozija ...
Obnova ..
Razdrt - in uničen - elektromotor ...
Novi ležaji, sveže olje ...
Tule je pa kratek video preskusa obnovljenega vinča: https://www.youtube.com/watch?v=7bbKUZishYM
nekaj besed in slik o prenovi sidrnega vinča, ki je bil na moji barki (po mojih informacijah) kakšnih 17 let.
Gre za Quickov vinč Eagle E1, ki je do letošnjega marca deloval brezhibno - čeprav v zadnjem času precej cvileče -, potem pa je kar naenkrat crknil.
Veliko težav sem imel, da sem ga sploh dobil z barke - največ z dvema vijakoma, ki prek ohišja vinča držita ohišje elektromotorja. Eden od vijakov se nahaja pod verigo, kar pomeni, da je nanj 17 let kapljala slana voda. Dodaten problem je menda tudi v tem, da so vijaki rosfrei, ohišje pa aluminij. Mimogrede, galvanska korozija je v alu ohišje vinča naredila kar nekaj lukenj, kar smo rešili najprej s peskanjem, nato pa smo zalili z gnetljivo kovino.
Ko smo vinč razdrli, smo videli, da je bila glavna os postrani, zvite so bile vilice za usmerjanje verige, ležaji so bili slabi ... S težavo smo odprli tudi ohišje elektromotorja, kjer je bilo veliko rje.
Pri distributerju za Quick sem naroči komplet rezervnih delov za obnovo (ležaji, tesnila, o-ringi ...), motor pa sem naročil pri izjemno prijaznemu Marku (naš član primorc84), ki mi je dobavil nov Mahlejev motor - skoraj polovico ceneje, kot so mi ga ponudili pri Motomarine.
Zamenjali smo vse ležaje, vsa tesnila, dobil je nove vilice in novo vodilo za verigo (gipsy), pa seveda nov motor.
Toliko v informacijo morjeplovcem, ki imajo stare vinče. Kolikor sem uspel pobrskati po forumih (tudi tujih), se le malokdo ukvarja z vzdrževanjem svojega vinča - pa bi se verjetno moral.
Blaž
Korozija ...
Obnova ..
Razdrt - in uničen - elektromotor ...
Novi ležaji, sveže olje ...
Tule je pa kratek video preskusa obnovljenega vinča: https://www.youtube.com/watch?v=7bbKUZishYM
Re: Obnova sidrnega vinča
Čestitam!
Koliko je bil strošek obnove?
Koliko je bil strošek obnove?
Re: Obnova sidrnega vinča
Marchi,
nekaj čez 300 evrov.
Ni poceni, a je to še vedno 500 evrov manj, kot bi dal za novega.
nekaj čez 300 evrov.
Ni poceni, a je to še vedno 500 evrov manj, kot bi dal za novega.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Obnova sidrnega vinča
Že kar nekaj vinčev sem obnovil in povsod isti problemi, kot pri tebi.To kar si pokazal, naj bi bilo tudi v vednost vsem, ki imajo vinče.Vinč je treba sneti vsaj na 5-8let, če hočeš imeti čim manjše stroške.Najprej se začne pri ležaju, ki je pod zobnikom verige, ta je najbolj izpostavljen morski vodi in dežju pa tudi najbolj je obremenjen, saj prenaša največjo vlečno silo vinča.Ta ležaj se najprej poškoduje, nato pod njim semering, ki tesni vhod vode na ohišje vinča.Posledice so pa itak vidne na prejšnjih fotografijah.
mašinfirer
Re: Obnova sidrnega vinča
Uf kakšen elektromotor.
Jaz tudi nekaj prčkam mojega trenutno. Ker motorja nisem dobil zraven in je bil na njem nek 500 ali 700w čudnih dimenzij, sem nabavil na bolhi mislim da točno tak motor kot je tvoj 1000w quick in ga predelal da paše gor. Os smo zmanjšali iz 14 na 11mm.
Jaz tudi nekaj prčkam mojega trenutno. Ker motorja nisem dobil zraven in je bil na njem nek 500 ali 700w čudnih dimenzij, sem nabavil na bolhi mislim da točno tak motor kot je tvoj 1000w quick in ga predelal da paše gor. Os smo zmanjšali iz 14 na 11mm.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Obnova sidrnega vinča
Ja, motor je v tem stanju zaradi tega, kar je napisal Habibi: semering pod zobnikom verige popusti, v motor teče voda in nato ta zarjavi.
Je pa meni primorc84 dobavil 800 W motor, original je pa 500 W. Od 300 W viška pa po mojem ne bo bolela glava, a ne?
Grem danes na barko zmontirat ...
Blaž
Je pa meni primorc84 dobavil 800 W motor, original je pa 500 W. Od 300 W viška pa po mojem ne bo bolela glava, a ne?
Grem danes na barko zmontirat ...
Blaž
Re: Obnova sidrnega vinča
Edino varovalke tudi zamenjajte, da jih ne bo večji zagonski tok kuril..
Re: Obnova sidrnega vinča
Kolk pa mate pr 1000w motorjih varovalke navadno?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Obnova sidrnega vinča
Če ste že takole sam svoj mojster vam obnovo še bolj poceni če rezervnih delov ne naročate pri distributerjih za vinč, ker quick, lofrans in še kdo ne izdeluje "originalnih" ležajev in semeringov ampak jih naročajo pri proizvajalcih in dodajo maržo x5 ali več... ko razdreze poglejte oznake če jih ni pa šubler in izmerite pa v trgovino z ležaji in za par pirov dobite vse, lahko pa izberete med kitajci ali SKF, FAG... Jaz recimo vse kupujem v MM intercom na Letališki. Motorje za vinč, zaganjač, alternator pa v Letriki, ker skoraj vsi "originalni" so od tam, le 3x dražji... Jaz sem pred leti obnovil vinč, zamenjal vse razen polža in ohišja pa me ni koštalo 150 eur
https://medisken.si
Re: Obnova sidrnega vinča
AEgir napisal/-a:Kolk pa mate pr 1000w motorjih varovalke navadno?
Zaenkrat imam B 63 A inštalacijski odklopnik (avtomatsko varovalko) ampak bom dal 80 A, ker tale vrže ven, če poženeš vinč, ko se še malo vrti v drugo smer. Zavrt vinč sicer potegne 320 A toka. Kable imam pa 70mm2 od aku do elektro omarice in 35mm2 od tu do vinča.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Obnova sidrnega vinča
Aha hvala.
Evo v takem stanju je pa moj trenutno.
Evo v takem stanju je pa moj trenutno.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov