Vse o propelerjih

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Jun 08, 2019 23:39

Incoloy 800 je inconel. Ampak ni tega v slovenski literaturi a? Novi učinkoviti letalski motorji kot je GE genx imajo repetnice iz TiAl. Inconel je bil noro inovativen za letalske motorje leta 1950.

Rad prebiram tvoje zgodbice o propelerjih tako da kali rosfraj kje drugje kle pa dej v skladu z naslovom raje prosim ker tole ne vodi nikamor.

Pojma nimaš o čem govoriš kremni pa rad prcne sm pa tja in to je vse kar je.

Dej k smo se že pr propelerjih tle zbrali, povej kako je šla tista k mi je prišla na uho, da si nekomu ker se ni zvrtel motor predlagal večji korak pol pa ker je blo še slabše ste pa menda postružl prop na manjši fi. A to se tko dela pa da je pol res pro al kako? Kolk % pol prdobiš? A kalil ste ga pol na nov?
Nazadnje spremenil AEgir, dne Ne Jun 09, 2019 00:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Jun 09, 2019 00:02

.
Xilinx Vivado HLx trainee
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Jun 09, 2019 00:09

Aegir,
Resnično in natančno kot vse tvoje trditve v tej temi. Dodaten komentar ni potreben si že sam povedal vse o sebi. Površnost tvojih trditev pobranih iz googla pove tudi tale trditev okrog TIAl. Ga uporabljajo, ampak do 600 oC za kompresorje in nizkotlačni del turbine, ko so plini že dovolj hladni. Če že bereš beri natančno, če ne znaš si očitno funkcionalno nepismen, kar sem ti danes enkrat že povedal.
https://sl.wikipedia.org/wiki/Jeklo
Nazadnje spremenil SR 290, dne Ne Jun 09, 2019 00:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Jun 09, 2019 00:18

Majster se sprašuje o mojem ugledu že nekih 3x, zdej če pa na njegov ugled nanese beseda sem pa jaz nizke samopodobe? Mogoče pridemo še do tega da imam čuden odnos z mamo tudi, ane KasFreud :)

Delam k prtegnen skos. Ode kičma kot pravijo :D

SR: preusmerl me je tale link na ricinusovo olje in piše da bolje maže od sintetike. Kaj takega..

SR 290 napisal/-a: Površnost tvojih trditev pobranih iz googla pove tudi tale trditev okrog TIAl. Ga uporabljajo, ampak do 600 oC za kompresorje in nizkotlačni del turbine, ko so plini že dovolj hladni


A ne ga srat.

TiAl has excellent mechanical properties and oxidation and corrosion resistance at elevated temperatures (over 600 degrees Celsius),

Seprav odlične lastnosti ma nad 600°C ampak v letalu ga pa pod 600°C uporabljajo.

Pa to je to. Genau. Kdo pol površno bere hehe.

Lej lahko pristanem na to da sva oba idiota in čao gremo naprej lahko pa se gremo tole naprej sam je brezplodno čist. Raje imam kaj za lahko noč iz zbirke površinskih rabot. :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jun 09, 2019 07:55

Izjemno cenim SR290.
Večkrat je pokazal in dokazal, ne samo na forumu, da je doktor fizike tekočin, plinov... ko bi videl vsaj nekaj njegovih izdelkov in inovacij, ki bazirajo na popolni fizikalni logiki pa jih kljub temu posnemovalcem ne uspe v celoti skopirati. Za izdelke v svoji klasi nima prave konkurence v svetovnem merilu!
Aegir brez zamere samo tisto o idiotih raje zadrži zase in se mu raje opraviči in gremo dalje.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Jun 09, 2019 13:21

SR290, ne obremenjuj se s tem.

eni pac morajo imeti prav, pa ce je treba ubiti enega, saj je lepo napisal, da vsakemu to dopoveduje, ce ima le sanso.

aegir: ko se tako lepo vame spotikas da prcnem, malce v poduk, razvijam peci za taljenje aluminija in peci za nadaljno legiranje, postavljamo fabrike po celem svetu in samo to poletje bom ucil v Romuniji, Iranu in Qatarju, lahko me prides pogledat tudi na GiFo (https://www.gifa.com/en/Home/GIFA_2019? ... 1560079018) . Pred tem sem bil pa aktiven v segmentu nerjavnih jekel. Celo zivljenje v strojegradnji, zacel pa ravno v svetu turbin.

Si srcno vabljen na kako predavanje ali zagon ali prakticen prikaz uporabe ligur. Dokler bos pa samo google kopiral...se na zalost ne bos veliko naucil, ker samo ponavljas kar je nekdo probal in poznas samo tisti ozko pot potem.

pa da se nekaj dodam: nerjavnih jekel ni, so samo pogojno rjaveca jekla. Ko je pogoj izpolnjen, stvar oksidira ali tvori kak derivat s pogojem.
Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 951
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: ACI Ičići

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a glens » Ne Jun 09, 2019 20:58

AEgir napisal/-a:Dobro jaz priznam da sem budala, ni probema. Zdaj ko smo to razčistili dejmo naštet kje vse se vsak od nas v vsakdanjem življenju srečuje s kaljenim rosfrajom?

Verjetno je veliko tega povsod pa samo jaz k sm neuk tega ne vidim.



Evo mene, pri nas vsakodnevno uporabljamo nerjavno jeklo za kajlenje (npr. 1.2083), ki se kali popolnama analogno kot vsa ostala jekla za kaljenje. Uporabljamo ga pa za gravure orodij za brizganje plastičnih izdelkov iz korozijsko agresive plastike kot je POM. Toliko za širitev obzorij :)
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Jun 10, 2019 17:10

Ok se opravičujem vsem prizadetim, očitno je, da sem se motil in se da kalit določene tipe rosfraja.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Jun 10, 2019 17:30

Nimaš prav, nerjavnih jekel za kaljenje ali poboljšanje je ogromno! Oni Slovenci na Ravnah, ki po tvoje zadnjih 30 let nič ne vejo dobro furajo "fabriko" z legiranimi jekli za termično obdelavo in noži iz legiranih jekel, pa tudi dobre kalilce imajo. Tvoj hudič je v tem, da se pogovarjajo strokovno in objavljajo članke v malce zapletenejši obliki od priloge iz wikija in jih verjetno imaš za zaostale, ko kar neke kvadratke z krivimi črtami in kockice z čudno pobarvanimi vogali skicirajo, namesto da bi gostilniško opisovali kva dogaja, da bi ti to lahko razumel.
Če bi stari Lečnik (pisec receptov za prenekatero super kvalitetno legirano jeklo.) prebral to kar ti tule piše, bi peš prioral do tebe in verjetno ne bi rabil več kot pol ure. :D
https://sl.wikipedia.org/wiki/Jeklo

In ja! Nobeno sintetično olje zaenkrat še ne maže tako dobro kot stari dobri ricinus. Težava je le v hitri okdsidaciji ricinusa. In tega nisem našel pri stricu googlu, temveč tam kjer mešajo te žavbe. :wink:
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Jun 10, 2019 17:48

:shock: :oops: :D
Xilinx Vivado HLx trainee
boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a boris1 » Pe Jun 14, 2019 11:29

SR 290 napisal/-a:Nimaš prav, nerjavnih jekel za kaljenje ali poboljšanje je ogromno! Oni Slovenci na Ravnah, ki po tvoje zadnjih 30 let nič ne vejo dobro furajo "fabriko" z legiranimi jekli za termično obdelavo in noži iz legiranih jekel, pa tudi dobre kalilce imajo. Tvoj hudič je v tem, da se pogovarjajo strokovno in objavljajo članke v malce zapletenejši obliki od priloge iz wikija in jih verjetno imaš za zaostale, ko kar neke kvadratke z krivimi črtami in kockice z čudno pobarvanimi vogali skicirajo, namesto da bi gostilniško opisovali kva dogaja, da bi ti to lahko razumel.
Če bi stari Lečnik (pisec receptov za prenekatero super kvalitetno legirano jeklo.) prebral to kar ti tule piše, bi peš prioral do tebe in verjetno ne bi rabil več kot pol ure. :D
https://sl.wikipedia.org/wiki/Jeklo

In ja! Nobeno sintetično olje zaenkrat še ne maže tako dobro kot stari dobri ricinus. Težava je le v hitri okdsidaciji ricinusa. In tega nisem našel pri stricu googlu, temveč tam kjer mešajo te žavbe. :wink:


SR290 imaš prav glede ricinusa, seveda ko gre za modelarske igračke. V današnjem cajtu, ko rabiš zanesljivo in dolgo delovanje pa je sintetika nepogrešljiva.
Na žalost to je tako.
LP
Boris
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4395
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Jun 14, 2019 16:27

Ricinusovo olje je uporabno za nekatere ekstremne in kratkotrajne obremenitve, med katere sodijo tudi modelarski motorji. Poznam omejitve te žavbe, vem, da se lepi na notranjost motorjev... in tu not sem jo navedel kot zanimiv dokaz, da marsikdaj niti pri tako samoumevni stvari kot je olje človeški um ne zmore posnemati narave, kaj šele da bi izboljšal njene izdelke.
Debata je zaradi agresivne plebejske arogance zašla v kviz z vprašanjem kdo je neumnejši.
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 742
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Pe Jun 14, 2019 16:48

Osebno se zelo rad pogovarjam o "železu". Nasvet: V kolikor ne veš, kolikšno znanje poseduje nasprotnik, ga samo vprašaš, kaj pridobiš s kaljenjem... Trdnost :D
Hvala na razumevanju
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Jun 14, 2019 20:54

Dodal bi še to; če o neki stvari pišeš in izražaš svoje videnje, si na varni strani, če pišeš iz svojih izkušenj. Teh ti nihče ne more vzeti in so najbolj ziher. Internet nudi veliko informacij, žal takrat ko greš v strokovne detajle jih tudi hitro zmanjka.

Za nekaj napisat in potem tudi stat za zapisanim (brez diskreditornih vključkov) je potrebnega malo več znanja.

Uglavnem propelerji... sem malo pogledal kaj ste novega napisali in motor je spet na 4 (zadnji) luknji po višini. Bomo se še malo igrali...
Xilinx Vivado HLx trainee
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Vse o propelerjih

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Jun 16, 2019 21:04

debata ni bila ne prijetna in samo pogojno poučna, bila je pa kot vedno, polna agresije brez zaledja.

Zaradi takih sem nehal obiskovat ta forum, in pokukam samo še na vsake svete čase sem. Na koncu ko se dva kregata (zakaj je potrebno vsiljevati in dokazovati z nekimi kvazi-ameriškimi forumi tisto, kar se je v evropi rodilo in razvilo? - iz feritnih in nefertinih predelovalnic iz amerike lahko samo povem, da so 100 let za nami, skupaj z ACME standardom), za tretjega oba isto pritegnjena zgledata, čeprav en nima pojma, drugi je pa znanstvenih na svojem področju. na daleč sta oba čudna.

Lahko pa admin odcepi naš klepetalni del, da ostane tema o propelerjih čista. Mene osebno čisto nič ne moti, če se zadnji 3 strani za vedno zbriše, ni nič drugega kot spomenik neumnosti vseh sodelujočih.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti