6,5 - 7 metrov barka

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Jun 27, 2019 20:18

sm se odločil za Baya 285. če koga zanima, zna biti v jeseni na prodaj (če mi ne bo spet čas ponagajal), do takrat bo pa parkiran na Pagu.

hvala vsem za pomoč, tako tu kot tudi preko ZSjev!
aleks09
Admiral
Prispevkov: 1132
Pridružen: Po Jul 12, 2010 20:15
Kraj: kras

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a aleks09 » Pe Jun 28, 2019 08:59

Lepo da si našel rešitev in uživaj.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Jun 28, 2019 09:13

aleks09 napisal/-a:Lepo da si našel rešitev in uživaj.


ma veš kaj je, glih eno 12kg sidro mi leži v garaži, pa sem moral najti primerno barko zanj :)
Uporabniški avatar
Stopi
Admiral
Prispevkov: 723
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a Stopi » Pe Jun 28, 2019 14:17

kr3mn1 napisal/-a:ma veš kaj je, glih eno 12kg sidro mi leži v garaži, pa sem moral najti primerno barko zanj :)


A zdaj, ko imaš nov čoln in si doma, boš imel čas naredit še kakšno sidro za morjeplovce? :D
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Ne Jun 30, 2019 12:03

doma sem samo še danes :(

če se rabi kaj, se pa naredi, delavnica dela z ali brez mene
Uporabniški avatar
Galex
Viceadmiral
Prispevkov: 371
Pridružen: To Jan 16, 2018 20:50
Kraj: Portorož

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a Galex » Pe Avg 02, 2019 00:33

Pripenjam eno klasično vprašanje vezano na to temo :
z Navtiko se ukvarjam že več kot 10 let. Imel sem že 6 čolnov in vse z izvenkrmnim motorjem (zadnji je imel 6m in 115KM). Čoln sem koristil za čas dopusta in mi je bil zunanji motor logična izbira.

Sedaj pa kupujem nekaj večjega. Gledam čolne okrog 7m (cabin) mano 22,52, italmar 23, saver 650,690... največja
sprememba pa bo, ker imam namen imeti čoln v vodi vsaj od aprila do septembra (sezonski privez v marini), če ne celo celoletnega.
In ko malo gledam naokrog po marinah, je večina čolnov z notranjimi motorji . ...Eni pravite da nikakor notranjega motorja (stroški, poraba.servis..) drugi pravite da nikakor zunanjega motorja na vezu (spiranje,vezanje na premec...itd)
In zdaj - kaj se na vezu DEJANSKO nabolj obnese (plusi, minusi)

Če svoj iskalni parameter razširim tudi na čolne z notranjim motorjem imam precej večjo izbiro nakupa, ne bi pa rad postal suženj motorja. Ko malo prebiram vaše komentarje "ne vem če ga bom pošraufal do dopusta " "imam motor na kosih" "iščem kose"...itd - me malo mine ta ideja da bi tudi jaz imel na mojem čolnu notranji motor, ker nisem nikoli imel problemov z zunanjimi motorji.

A ima kdo izkušnjo z obema tipoma motorjev v Marini da mi zna povedati minuse in pluse...potem bom jaz že presodil kaj mi več pomeni...

hvala za DOBRONAMERNE nasvete... :D
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 10:02

Sej si si že sam odgovoril. V štartu boš prišparal ker so čolni z notranjimi motorji 30-50% cenejši, na dolgi rok pa YMMV.

Če je opcija zunanji, če ni pač ni in bo priletni chebby.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Pe Avg 02, 2019 12:38

david_bergoc napisal/-a:Pripenjam eno klasično vprašanje vezano na to temo :
z Navtiko se ukvarjam že več kot 10 let. Imel sem že 6 čolnov in vse z izvenkrmnim motorjem (zadnji je imel 6m in 115KM). Čoln sem koristil za čas dopusta in mi je bil zunanji motor logična izbira.

Sedaj pa kupujem nekaj večjega. Gledam čolne okrog 7m (cabin) mano 22,52, italmar 23, saver 650,690... največja
sprememba pa bo, ker imam namen imeti čoln v vodi vsaj od aprila do septembra (sezonski privez v marini), če ne celo celoletnega.
In ko malo gledam naokrog po marinah, je večina čolnov z notranjimi motorji . ...Eni pravite da nikakor notranjega motorja (stroški, poraba.servis..) drugi pravite da nikakor zunanjega motorja na vezu (spiranje,vezanje na premec...itd)
In zdaj - kaj se na vezu DEJANSKO nabolj obnese (plusi, minusi)

Če svoj iskalni parameter razširim tudi na čolne z notranjim motorjem imam precej večjo izbiro nakupa, ne bi pa rad postal suženj motorja. Ko malo prebiram vaše komentarje "ne vem če ga bom pošraufal do dopusta " "imam motor na kosih" "iščem kose"...itd - me malo mine ta ideja da bi tudi jaz imel na mojem čolnu notranji motor, ker nisem nikoli imel problemov z zunanjimi motorji.

A ima kdo izkušnjo z obema tipoma motorjev v Marini da mi zna povedati minuse in pluse...potem bom jaz že presodil kaj mi več pomeni...

hvala za DOBRONAMERNE nasvete... :D


Jaz nikakor ne bi jemal barke pri tej dolžini z notranjim motorjem, ker ... sem absolutni zagovornik izvenkrmnih motorjev.

-ti vzame preveč prepotrebnega prostora
-je v daljšem obdobju predrago vzdrževanje z pogona, manšete, izpuhi, ...
-motor je pod pokrovom in okoli njega veliko topleje-vroče
-so izvenkrmni motorji veliko naprednejši kot manjši vgradni-sploh rabljeni
-izvenkrmnega lepo dvigneš iz vode in ti nima kaj ..... spustit, stečt v motor ...
-in še bi se kaj našlo

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Avg 02, 2019 12:51

Stvari niso tako črno bele kot jih nekateri vidijo.

Predvidevam da si bolj tipične sorte in boš kot vsak Slovenc vozil čoln domov. Se pravi 2.4 Max na širini kar ti tudi pove dolžino, ki potemtakem ne bo več kot nekje 7 metrov. Med 6 in 7.5 metri imaš večji razpon notranjih kot tudi zunaj krmnih izvedb.

Dolžine: izvenkrmni navajajo dolžine skupaj z motorji, kar je zame čisti nateg. Dobrega pol metra dolžine je krajši čoln, ker zame uni dve stopnici niso kopalna ploščad ampak samo možnost vstopa na čoln. Za primer vzemimo antares 7ob oz. MF695. Čoln je v resnici dolg samo 6.45 do zrcala, ostalo sta stopnici in motor. Se pravi ekvivalent je pol metra daljši čoln z izvenkrmnim motorjem proti notranjemu.

Teža: čolni z zunanjim motorjem so načeloma lažji. Fino za prikolico, slabo za plovne lastnosti. Ker nimamo možnosti izbirat med bonaco in valovitim morjem, pač pluješ ko imaš dopust. Konjske sile jasno povedo koliko je čoln težak, in koliko lahko nosi. Se pravi en čolniček s 115KS in 6 metrov ob boku čolnu s 6,5 metri in 300KS notranjim motorjem je razlika kot noč in dan pri plutju, ker ima eden mogoče komaj tono in pol, drugi pa dve pa še rezerve za eno. Ni vse samo v obliki trupa, teža ob plutju se pozna. Če prebereš to temo, boš videl kako se obnašajo izvenkrmni čolni. Jaz osebno sem imel pripravljene finance da kupim direktno čoln iz salona, ko pa sem šel na test in sem ob prvem valu mislil da bo čoln šel v kose, ter kako je skakal...sem začel gledat tudi drugo varianto. Da bom kozmodiske plačeval celi familiji...že ko gledam butce na morju kako z bowriderji uničujejo svoje otroke na valovih mi ni prijeten pogled, da bom pa sebe vibriral...ne hvala.

Motorji: kot že rečeno, toliko teže kot moraš spravit iz vode, toliko bo pilo. Te dolžine kot jih gledaš za potovalne gliserjev, imajo notranje 3,6, 4,2 oz. 4,3 ter 5.7 in 5,7mag motorje. Premale motorje ne glej, ker isto kurijo samo navijati jih moraš, če je pa več ljudi na krovu ti pa še zglisiral ne bo. Potovalke na cca. 25 vozlih kurijo med 25 in 35l/h. Kar je v primerjavi z izvenkrmnim...zanemarljivo, pa še dere se ti ne okol pese ves čas. Jaz s svojo skoraj 9 metrsko banjo in 7.4 motorjem se vozim za okoli 50-55 litrov na uro pri 27 vozlih. Naložena teža 4,5 tone, ko razni MFji okoli mene skačejo po valovih bi si šel skoraj lahko skuhat kavo. Poraba je postranskega pomena glede na to kaj človek dobi zato.

Prostor: kot že napisano, imajo čolni z notranjim motorjem več prostora na finto oglaševanja izvenkrmnih čolnov. Dejansko dobiš več za "iste metre". Seveda govorimo o čolnih namenjenih za dopust in ne ribarjenje. Tako da hladilnik, dva ali trije akumulatorji ter WC s tušem že spada zraven. Tega običajno na barkah istih dolžin z izvenkrmnim motorjem ni. Ima vse pa spet nima. Kot bi gledal Cliota pa novega mercedesa AMG. Oba imata kolesa, klimo, radio, sedeže, oba te pripeljeta ampak ni isto. Sam sem bil nad izdelavo A7OB (gledal sem tudi osmico od kolega) ter MF porazno razočaran. O tem je pisal tudi mareC pa še kdo. Imaš za spat za 4 ljudi, imaš WC, samo to je...nametano v prazno lupino od čolna. 3 zavese in miza zadaj. Za 44 jurjev. Čolni z notranjim motorjem so bolj dodelani. To je dejstvo. Eni so lovit ribe, drugi za dopust. Stojna višina, če je le možnost, velik hladilnik in integrirane komponente. Ne da moraš kot pri MFju sedež pilota umikat da si lahko roke umiješ. Podret edino mizo da lahko 3je spijo...kam z vso kramo? Vse to šteje na potovalcu.

Vzdrževanje: za izvenkrmne motorje ne bom kaj preveč govoril, sam veš kaj je to. Razen ene razlike. Tukaj na forumu seže pri izvenkrmnih motorjih domet ljudi do 100KS. Verjemni da ena Yamaha, Suzuki ali pa Envirude z 200+KS tudi blizu ni več ne nabavni ceni ne poceni vzdrževanju ki ga vsi tako radi opevajo tu v.prid izvenkrmnim motorjem. Če ne varčuješ ampak redno vzdržuješ, boš pustil med 300 in 400 na leto za serviserja, pa tja in nazaj vozit čoln. Če šparaš, jih bo mogoče 150 in klic na seahelp. Ljudje ki kupujejo močnejše motorje, kupijo nove in terajo to par let. Ni tukaj Tomos ljubezni pa božanje celo zimo v garaži s strojnim oljem. Motor ima čez 200 kil in je visok 175cm...šraufajo ga serviserji in to je to. Deli so dragi in ko kaj crkne, greš po novega. Cene od 15.000 na gor. Ponudba rabljenih - slaba in ne veš kaj boš dobil. Notranji motorji so povečini na GM blokih. Kar pomeni, vsak mercruser ali Volvo penta zastopnik ima kable, pumpe, impelerje in ostalo šaro vedno na lagerju. Cene niso pretirane, razen v petek popoldne sredi sezone. To vsi vemo kako gre. Motor sam je v vzdrževanju isti kot če je v avtu. Na toliko ur svečke, kabli (btw, izvenkrmni motor je tu popolnoma isti), impeler in to je to. Dodatno pride zraven olje v pogonu, manšeta vsakih par let, olje v peti in slavni kolektorji ter riserji za izpuhe. Cena serviserja za 7,4 motor z vožnjo v Kvarner - 300 evrov za servis in pregled vsega z materialom. Riserji in kolektorji držijo 5-7 let, odvisno tudi će ga serviser pravilno konzervira. Cena če vse menjaš ne sme preseči 2 Jurja z novimi deli. Nov motor (mislim da jih bojan11 tukaj lahko zrihta) je nekje 7 tisoč evrov. Letni strošek če sam nič ne delaš cca. 600 evrov. 5 let malo, pa pol par jurjev. Tako pač je. Razlika napram zunanjim motorjem je, samo recimo Max 200 evrov razlike. Drugo je če je ćlovek po domače povedano pi.zda pa špara in ti podtakne jajce, ti pa prvo sezono skuriš vse živce in denar da nadoknadiš kar je un "prišparal". Tega se boj in vzemi s seboj kakega strokovnjaka, jih je ene par v Sloveniji.

Cena: odvisno od letnika, vendar veliko nižje od leta 2000 ne glej. Obvezno 4t izvenkrmni, notranji obvezno že MPI z vso zgodovino če se le da, MAG je še boljša opcija. Na dizlu ne boš veliko prišparal če hočeš gliserja, razen da smrdi za njim, poraba bo ista. Ne glej pod 15.000EUR in ne sanjaj da boš sam šraufal in se šel podobne hece.

Nauk: pojdi in probaj obe variante. Jaz sem še en teden na morju pa lahko prideš pogledat kako je to na baylinerju, moj sosed ima pičuljana 720 ta drug pa adrio 850. Potem pojdi še na izvenkrmne pogledat. Pa ti bo razlika jasna. Ne rečem da zadnji modeli high end performanca ne ponujajo isto kot starejši baylinerji, fourstari, searayi etc...samo predvidevam da ne boš dal zdele 100.000 za čoln.

Jaz ne grem več na izvenkrmnega, razen če je bayboat.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 13:29

Preveč generaliziraš in vsaj pol kar si napisal ni res. :D
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Avg 02, 2019 13:44

AEgir napisal/-a:Preveč generaliziraš in vsaj pol kar si napisal ni res. :D


Ti nisi bas neka referenca kolega. Pa Že 2x spremenil odgovor.

http://www.naucat.com/katalog/hr/motorn ... s-7-ob-17/

Povej kaj pametnega ali pa ne komentiraj s tvojo agresijo.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 13:48

Pa ja ker očitnih neumnosti niti ne bom komentiral.

Ti si zdej glavna referenca k maš 14 dni barko z notranjim motorjem? Odlično. Sam glej da boš manšeto ali manšeti zamenal ker stare barke z notranjimi avtomobilskimi motorji rade tam spustijo in ode dodelanost silna na dno.

Dejstvo je, da so danes bolj kot kadarkoli prej outboardi in. Zato so na trgu tudi 400+ konjski in kolk maš dolzga se meri po novem kolk je takih popedov na krmi. Starih zmahanih inboard čolnov bi se pa vsi radi znebili zato jih je povsod ko listja za male pare.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Pe Avg 02, 2019 13:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Avg 02, 2019 13:52

AEgir napisal/-a:Pa ja ker očitnih neumnosti niti ne bom komentiral.

Prispevek K3mni je eden boljših. Sem na jadrnicah, ampak morda nekoč preklopim na motornjake. Pls kaj ne drži.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Avg 02, 2019 13:54

david_bergoc napisal/-a:Pripenjam eno klasično vprašanje vezano na to temo :
z Navtiko se ukvarjam že več kot 10 let. Imel sem že 6 čolnov in vse z izvenkrmnim motorjem (zadnji je imel 6m in 115KM). Čoln sem koristil za čas dopusta in mi je bil zunanji motor logična izbira.

Sedaj pa kupujem nekaj večjega. Gledam čolne okrog 7m (cabin) mano 22,52, italmar 23, saver 650,690... največja
sprememba pa bo, ker imam namen imeti čoln v vodi vsaj od aprila do septembra (sezonski privez v marini), če ne celo celoletnega.
In ko malo gledam naokrog po marinah, je večina čolnov z notranjimi motorji . ...Eni pravite da nikakor notranjega motorja (stroški, poraba.servis..) drugi pravite da nikakor zunanjega motorja na vezu (spiranje,vezanje na premec...itd)
In zdaj - kaj se na vezu DEJANSKO nabolj obnese (plusi, minusi)

Če svoj iskalni parameter razširim tudi na čolne z notranjim motorjem imam precej večjo izbiro nakupa, ne bi pa rad postal suženj motorja. Ko malo prebiram vaše komentarje "ne vem če ga bom pošraufal do dopusta " "imam motor na kosih" "iščem kose"...itd - me malo mine ta ideja da bi tudi jaz imel na mojem čolnu notranji motor, ker nisem nikoli imel problemov z zunanjimi motorji.

A ima kdo izkušnjo z obema tipoma motorjev v Marini da mi zna povedati minuse in pluse...potem bom jaz že presodil kaj mi več pomeni...

hvala za DOBRONAMERNE nasvete... :D
. Če te kaj zanima mi pošlji ZS

Lp, d.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 14:02

Evo sem označil kaj vse je po moje neumnost. :)

Če je boljši prispevek to,da čimveč piše pol se pa strinjam, največ je napisanega.


kr3mn1 napisal/-a:Stvari niso tako črno bele kot jih nekateri vidijo.

Predvidevam da si bolj tipične sorte in boš kot vsak Slovenc vozil čoln domov. Se pravi 2.4 Max na širini kar ti tudi pove dolžino, ki potemtakem ne bo več kot nekje 7 metrov. Med 6 in 7.5 metri imaš večji razpon notranjih kot tudi zunaj krmnih izvedb.

Dolžine: izvenkrmni navajajo dolžine skupaj z motorji, kar je zame čisti nateg. Dobrega pol metra dolžine je krajši čoln, ker zame uni dve stopnici niso kopalna ploščad ampak samo možnost vstopa na čoln. Za primer vzemimo antares 7ob oz. MF695. Čoln je v resnici dolg samo 6.45 do zrcala, ostalo sta stopnici in motor. Se pravi ekvivalent je pol metra daljši čoln z izvenkrmnim motorjem proti notranjemu.

Teža: čolni z zunanjim motorjem so načeloma lažji. Fino za prikolico, slabo za plovne lastnosti. Ker nimamo možnosti izbirat med bonaco in valovitim morjem, pač pluješ ko imaš dopust. Konjske sile jasno povedo koliko je čoln težak, in koliko lahko nosi. Se pravi en čolniček s 115KS in 6 metrov ob boku čolnu s 6,5 metri in 300KS notranjim motorjem je razlika kot noč in dan pri plutju, ker ima eden mogoče komaj tono in pol, drugi pa dve pa še rezerve za eno. Ni vse samo v obliki trupa, teža ob plutju se pozna. Če prebereš to temo, boš videl kako se obnašajo izvenkrmni čolni. Jaz osebno sem imel pripravljene finance da kupim direktno čoln iz salona, ko pa sem šel na test in sem ob prvem valu mislil da bo čoln šel v kose, ter kako je skakal...sem začel gledat tudi drugo varianto. Da bom kozmodiske plačeval celi familiji...že ko gledam butce na morju kako z bowriderji uničujejo svoje otroke na valovih mi ni prijeten pogled, da bom pa sebe vibriral...ne hvala.

Motorji: kot že rečeno, toliko teže kot moraš spravit iz vode, toliko bo pilo. Te dolžine kot jih gledaš za potovalne gliserjev, imajo notranje 3,6, 4,2 oz. 4,3 ter 5.7 in 5,7mag motorje. Premale motorje ne glej, ker isto kurijo samo navijati jih moraš, če je pa več ljudi na krovu ti pa še zglisiral ne bo. Potovalke na cca. 25 vozlih kurijo med 25 in 35l/h. Kar je v primerjavi z izvenkrmnim...zanemarljivo, pa še dere se ti ne okol pese ves čas. Jaz s svojo skoraj 9 metrsko banjo in 7.4 motorjem se vozim za okoli 50-55 litrov na uro pri 27 vozlih. Naložena teža 4,5 tone, ko razni MFji okoli mene skačejo po valovih bi si šel skoraj lahko skuhat kavo. Poraba je postranskega pomena glede na to kaj človek dobi zato.

Prostor: kot že napisano, imajo čolni z notranjim motorjem več prostora na finto oglaševanja izvenkrmnih čolnov. Dejansko dobiš več za "iste metre". Seveda govorimo o čolnih namenjenih za dopust in ne ribarjenje. Tako da hladilnik, dva ali trije akumulatorji ter WC s tušem že spada zraven. Tega običajno na barkah istih dolžin z izvenkrmnim motorjem ni. Ima vse pa spet nima. Kot bi gledal Cliota pa novega mercedesa AMG. Oba imata kolesa, klimo, radio, sedeže, oba te pripeljeta ampak ni isto. Sam sem bil nad izdelavo A7OB (gledal sem tudi osmico od kolega) ter MF porazno razočaran. O tem je pisal tudi mareC pa še kdo. Imaš za spat za 4 ljudi, imaš WC, samo to je...nametano v prazno lupino od čolna. 3 zavese in miza zadaj. Za 44 jurjev. Čolni z notranjim motorjem so bolj dodelani. To je dejstvo. Eni so lovit ribe, drugi za dopust. Stojna višina, če je le možnost, velik hladilnik in integrirane komponente. Ne da moraš kot pri MFju sedež pilota umikat da si lahko roke umiješ. Podret edino mizo da lahko 3je spijo...kam z vso kramo? Vse to šteje na potovalcu.

Vzdrževanje: za izvenkrmne motorje ne bom kaj preveč govoril, sam veš kaj je to. Razen ene razlike. Tukaj na forumu seže pri izvenkrmnih motorjih domet ljudi do 100KS. Verjemni da ena Yamaha, Suzuki ali pa Envirude z 200+KS tudi blizu ni več ne nabavni ceni ne poceni vzdrževanju ki ga vsi tako radi opevajo tu v.prid izvenkrmnim motorjem. Če ne varčuješ ampak redno vzdržuješ, boš pustil med 300 in 400 na leto za serviserja, pa tja in nazaj vozit čoln. Če šparaš, jih bo mogoče 150 in klic na seahelp. Ljudje ki kupujejo močnejše motorje, kupijo nove in terajo to par let. Ni tukaj Tomos ljubezni pa božanje celo zimo v garaži s strojnim oljem. Motor ima čez 200 kil in je visok 175cm...šraufajo ga serviserji in to je to. Deli so dragi in ko kaj crkne, greš po novega. Cene od 15.000 na gor. Ponudba rabljenih - slaba in ne veš kaj boš dobil. Notranji motorji so povečini na GM blokih. Kar pomeni, vsak mercruser ali Volvo penta zastopnik ima kable, pumpe, impelerje in ostalo šaro vedno na lagerju. Cene niso pretirane, razen v petek popoldne sredi sezone. To vsi vemo kako gre. Motor sam je v vzdrževanju isti kot če je v avtu. Na toliko ur svečke, kabli (btw, izvenkrmni motor je tu popolnoma isti), impeler in to je to. Dodatno pride zraven olje v pogonu, manšeta vsakih par let, olje v peti in slavni kolektorji ter riserji za izpuhe. Cena serviserja za 7,4 motor z vožnjo v Kvarner - 300 evrov za servis in pregled vsega z materialom. Riserji in kolektorji držijo 5-7 let, odvisno tudi će ga serviser pravilno konzervira. Cena če vse menjaš ne sme preseči 2 Jurja z novimi deli. Nov motor (mislim da jih bojan11 tukaj lahko zrihta) je nekje 7 tisoč evrov. Letni strošek če sam nič ne delaš cca. 600 evrov. 5 let malo, pa pol par jurjev. Tako pač je. Razlika napram zunanjim motorjem je, samo recimo Max 200 evrov razlike. Drugo je če je ćlovek po domače povedano pi.zda pa špara in ti podtakne jajce, ti pa prvo sezono skuriš vse živce in denar da nadoknadiš kar je un "prišparal". Tega se boj in vzemi s seboj kakega strokovnjaka, jih je ene par v Sloveniji.

Cena: odvisno od letnika, vendar veliko nižje od leta 2000 ne glej. Obvezno 4t izvenkrmni, notranji obvezno že MPI z vso zgodovino če se le da, MAG je še boljša opcija. Na dizlu ne boš veliko prišparal če hočeš gliserja, razen da smrdi za njim, poraba bo ista. Ne glej pod 15.000EUR in ne sanjaj da boš sam šraufal in se šel podobne hece.

Nauk: pojdi in probaj obe variante. Jaz sem še en teden na morju pa lahko prideš pogledat kako je to na baylinerju, moj sosed ima pičuljana 720 ta drug pa adrio 850. Potem pojdi še na izvenkrmne pogledat. Pa ti bo razlika jasna. Ne rečem da zadnji modeli high end performanca ne ponujajo isto kot starejši baylinerji, fourstari, searayi etc...samo predvidevam da ne boš dal zdele 100.000 za čoln.

Jaz ne grem več na izvenkrmnega, razen če je bayboat.



Pa začnimo na začetku, moj ima komercialno oznako 550, dolg je 583 brez motorja, z motorjem pa 6+

Torej BullShit. Oznake deva vsak kokr hoče ti pa metr vzameš pa zmeriš če ti paše al pa ne njihova interpretacija.


Slika


Drugo;
Symphony of the seas s 222081 tonami ima aktivna krila pod morjem za stabilizacijo ladje v valovih tko da mogoče je pa prelahka po tej tezi.

Tretje;
To da isto kurijo ni res. Ampak to je itak ezoterična verska stvar tako tle lahko vsak si pač naredi svojo razlago.

Četrto:
glej razlago št1

Peto:
Dizel že po definiciji žre manj goriva to je lastnost motorja in goriva prvi ima večji izkoristek drugi pa več energije. Ima đizel svoj set slabosti, ampak poraba ni ena od njih.

O opremljenosti je spet tako da kar kupiš to maš. Če je banja s postlo in mizo je to ampak v ameriki kjer tlačijo 7 marine gor definitivno niso čolni banje z mizo in postlo ampak so dodelani v nulo. Lep primer je Scout ki je prišel tudi v evropo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov