Prehod Osor
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Prehod Osor
Bi prosil za nasvet.
Ima kdo izkušnjo s prehodom Osor in sicer iz strani UNij. Jutri nameravam čez. Zjutraj je nekaj burina in predvidevam da bom imel nasproten tok.
Kakšno hitrost ima tok v prehodu običajno v takšnih razmerah? Jadrica bavaria 36, ugrez 1.6m. Kakšen 7 vozlov hitrost.
Berem o 5vozlih toka kar je je kar precej
Ima kdo izkušnjo s prehodom Osor in sicer iz strani UNij. Jutri nameravam čez. Zjutraj je nekaj burina in predvidevam da bom imel nasproten tok.
Kakšno hitrost ima tok v prehodu običajno v takšnih razmerah? Jadrica bavaria 36, ugrez 1.6m. Kakšen 7 vozlov hitrost.
Berem o 5vozlih toka kar je je kar precej
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Prehod Osor
ZELO DOBRO VPRAŠANJE!
1. PROTI TOKU ni problema kajti dodal boš toliko gasa, da boš plul naprej. Krmilo ti bo prijelo odlično in barko boš imel popolnoma pod kontrolo tudi če boš plul počasi glede na obalo.
2. S TOKOM pa je zadeva lahko zelo nevarna, če ne stopiš dovolj po gasu !!!
Hitrost toka je lahko 5 vozlov in zato imaš občutek, da si prehiter in prav tu pride do napake. Peljati moraš vsaj 3 vozle (po možnosti več) hitreje od toka, da bo krmilo lepo prijelo, ko boš naletel na vrtince, ki te lahko vržejo ob obalo ali pa celo postavijo povprek. Prav zaradi tega, ker ljudje plujejo prepočasi skozi kanal S TOKOM, prihaja do nesreč.
Primer plovbe s tokom v kanalu s premalo gasa... Lepo je vidno, da skiperju krmilo ne pomaga nič pa čeprav ga suče iz ene v drugo skrajno lego.
1. PROTI TOKU ni problema kajti dodal boš toliko gasa, da boš plul naprej. Krmilo ti bo prijelo odlično in barko boš imel popolnoma pod kontrolo tudi če boš plul počasi glede na obalo.
2. S TOKOM pa je zadeva lahko zelo nevarna, če ne stopiš dovolj po gasu !!!
Hitrost toka je lahko 5 vozlov in zato imaš občutek, da si prehiter in prav tu pride do napake. Peljati moraš vsaj 3 vozle (po možnosti več) hitreje od toka, da bo krmilo lepo prijelo, ko boš naletel na vrtince, ki te lahko vržejo ob obalo ali pa celo postavijo povprek. Prav zaradi tega, ker ljudje plujejo prepočasi skozi kanal S TOKOM, prihaja do nesreč.
Primer plovbe s tokom v kanalu s premalo gasa... Lepo je vidno, da skiperju krmilo ne pomaga nič pa čeprav ga suče iz ene v drugo skrajno lego.
Re: Prehod Osor
Hvala za odgovor. Moje vprašanje je bilo bolj v smeri kakšne razmere lahko pričakujem. Če je vreme takšno kot je sedaj in nekaj vozlov burina zjutraj. A je smer toka v prehodu odvisna samo od moči in smeri vetra oz. koliko morja uspe nariniti iz ene ali druge smeri?
Re: Prehod Osor
...pomoje je tok odvisen od plime in oseke,kolikor se spomnim tudi ob močnem toku ni takih valov kot na spodnjem posnetku...
...posnetek je pa iz Privlake, kjer je v burji zelo nevarno,....ne vem, zakaj ob straneh prehoda ne pritrdijo gumjastih cevi kot so na črpalkah, bi masikoga rešilo,...
...posnetek je pa iz Privlake, kjer je v burji zelo nevarno,....ne vem, zakaj ob straneh prehoda ne pritrdijo gumjastih cevi kot so na črpalkah, bi masikoga rešilo,...
mirno morje
Re: Prehod Osor
V Privlaki je ene par desk ob strani. To je pa tudi vse
Re: Prehod Osor
Kaj hujšega ne bi smelo bit. Malo burina ne bo povzročilo kakšen hud tok. Plimovanje pa bo okoli 9. že pri vrhu in tok zaradi plime ne bo močen.
Malo več razdalje do plovila spredaj je vsekakor dobro pustiti v primeru, če je treba zaradi toka v smeri plovbe pospešit. Sicer velja pravilo (katetega se v praksi nihče ne drži) da je v prekopu lahko istočasno samo eno plovilo.
Malo več razdalje do plovila spredaj je vsekakor dobro pustiti v primeru, če je treba zaradi toka v smeri plovbe pospešit. Sicer velja pravilo (katetega se v praksi nihče ne drži) da je v prekopu lahko istočasno samo eno plovilo.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Re: Prehod Osor
Nikola T. ima prav, bolje z večjo hitrostjo kot tok, na Osorju ne boš imel težav, gre lepo čez..tudi če je kakšen burin. Privlaka pa je druga zgodba, skozi oba kanala se večkrat plujem, saj sem stacioniran v Nerezinah, pa sem kot ponavadi zapeljal v kanal iz zunanje smeri, hitrost okoli 3~4 kn, in mi je čoln obrnilo počez, da sem ga komaj poravnal in zapeljal v kanal, da nisem udaril v steno kanala, pa ni bilo burje, ampak se je morje samo dvigovalo, za mano pa se je peljal podoben čoln gliser med 6 in 7 m, ampak je vstopil v kanal z večjo hitrostjo in je lepo šel čez val pred kanalom in preplu v kanal brez težav.
Re: Prehod Osor
Osor je šel lepo čez proti toku. Se mi je zdel manj problematičen kot Privlaka, če odštejem 2 gliseraša ki sta me prehitela tik pred vhodom in potem vozila počasi naprej. Naslednjič podobnim ne zmanjšam dokler nimajo mojega sidra nad butico
Re: Prehod Osor
NT, mislim, da je model na jadrnici skozi Privlako imel problem z nepoznavanjem jadrnice. Izgubil je kontrolo nad položajem krmila. Ob vsakem trku ob planko, je hitel obračat krmilo do konca, prveč, v drugo smer. Mislim, da sploh ni vedel v katerem položaju je krmilo, posledično ga je metalo iz ene planke v drugo. Kar se tega tiče je rudo zakon.
Jadranje je odklop
Re: Prehod Osor
Ta posnetek v Privlaki je posnel član moje posadke. Po dogodku smo spili eno pijačo s skiperjem te barke - bila je lastniška, vozil jo je lastnik, tako da bi rekel da je barko poznal. Je bil pa en zelo vase prepričan človek, ki je peljal svojo ekipo in se mi je zdelo, da se je zaradi njih delal, kot da tako pač je. Meni se je zdelo, da bi lahko bil vzrok tudi alkohol.
Re: Prehod Osor
Jadrnica ima 2,6 m ugreza. Zanima me , ali je varno prepluti kanal oz ali ne kdo z podobnim ugrezom ze preplul osorski manal
Re: Prehod Osor
Kanal pod mostom ima dovolj globine, težava pa je nadaljevanje čez plitvine proti vzhodu, kjer bi šlo s tvojo barko le ob plimi.
Sam sem ob oseki s kobilico svoje barke (2,15 m ugreza) kar občutno oral po travi in blatu na dnu zalivčka, da sem se prebil skozi.
Sam sem ob oseki s kobilico svoje barke (2,15 m ugreza) kar občutno oral po travi in blatu na dnu zalivčka, da sem se prebil skozi.
https://www.tepes.info/domov/jadranje/
Re: Prehod Osor
Neki so globili vsake toliko časa tko da mislim da je 2,5 m najmanjša globina..NISEM PA SIGUREN.
Re: Prehod Osor
Če ne poznaš, kako se barka obnaša, polni gas, da bo zadosten pretok čez krmilo, pa skozi. Pusti dovolj prostora barki pred seboj (jaz navadno počakam, da je barka pred menoj skoraj skozi, če slučajno kaj zaštrikajo). Ko si enkrat na vhodu ali že v kanalu, ni več šrtikanja, kolebanja, samo odločno naprej..... Na drugi strani pa bolj počasi....., če slučajno kje podrsaš, ne bo škode. Navadno bi naj bila voda bliže oznakam globja,.... ni pa garancije.
Re: Prehod Osor
Globina na južni strani Osorja je deklarirana nad 3m. Je pa pametno iti ob plimi. Če se pa zatakneš, pa na sidru počakaš na boljše čase V Italiji je to stalna praksa, nekaterih
Naj te ne premami bencinska pumpa pred Nerezinam. Ni globine zate!
Tukaj si malo poglej kako poteka zadeva (teoretično )
https://webapp.navionics.com/#boating@12&key=yzwoGejzvA
Naj te ne premami bencinska pumpa pred Nerezinam. Ni globine zate!
Tukaj si malo poglej kako poteka zadeva (teoretično )
https://webapp.navionics.com/#boating@12&key=yzwoGejzvA
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov