Zdravo.
Kolega kupil Jeanneau Prestige NC 9 z volvo Penta D4 motorjem.
Pred 1 mesecem sva ga sla skupaj iskat v Vodice in peljala v Slovenijo... vse ok temperatura motorja max 85C...
Sedaj pa pa temperatura naenkrat skoci iz 85C na 91,92,93... potem raje popustim gas in pada nazaj na 85C vmesne temperature ni (86,87,88,89,90) vem da Volvo penta ima zaduseno prikazovanje temperature. Med 85 in 90 kaze 85. Ko gre cez 90 pa pol zacne kazat naprej. Z lasarskim merilcem temperature izmeril na termostatu in prikazuje enako kot na displeju.
Impeler sem menjal, hladilne tekocine je dovolj, ocistil filter in reze za vsis morske vode jutri bom se poizkusil s kislino ocistit hladilni sistem morske vode.
Ima kdo kaksen predlog kaj naj se naredim oz preverim?
Hvala in lp.
Volvo Penta D4
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: Volvo Penta D4
Kaj pa termostat?
Re: Volvo Penta D4
Volvo Penta je pri vseh svojih motorjih poznan po zelo prefinjenem hladilnem sistemu, ki zelo hitro začne pregrevati motor pri višjih vrtljajih... Ne razumem tega najbolj, vendar žal tako je. To ni samo pri D seriji motorjev, tudi pri starejših KAD in TAMD je vedno isto, čim mu nekaj ne paše, se takoj pregreva preko 100 C.
Termostat ni skoraj nikoli razlog, kar sem videl teh primerov ni bil niti enkrat, zato to možnost pusti za zadnjo, čeprav je najbolj simple zamenjat termostat...
Pranje intercoolerja in izmenjevalca s kislino je zagotovo prvi korak, tudi zadnje izlivno koleno je lahko vzrok, če je malo zabasano (po 10 letih je vedno za v kanto), preveri impeler, Volvo impelerji so iz zelo slabe gume, tako da menjava obvezno vsako leto! Velikokrat delček impelerja zaide proti intercoolerju in zapre delni pretok vode, odkriješ samo z mehanskim razdiranjem in čiščenjem... Filter vsisa morske vode, preveri očisti. Potem pa tudi šobe, visokotlačna črpalka, turbina (prenizek tlak), itd... Razlogov je toliko, da nekateri rabijo 1 leto, da odkrijejo razlog.
Termostat ni skoraj nikoli razlog, kar sem videl teh primerov ni bil niti enkrat, zato to možnost pusti za zadnjo, čeprav je najbolj simple zamenjat termostat...
Pranje intercoolerja in izmenjevalca s kislino je zagotovo prvi korak, tudi zadnje izlivno koleno je lahko vzrok, če je malo zabasano (po 10 letih je vedno za v kanto), preveri impeler, Volvo impelerji so iz zelo slabe gume, tako da menjava obvezno vsako leto! Velikokrat delček impelerja zaide proti intercoolerju in zapre delni pretok vode, odkriješ samo z mehanskim razdiranjem in čiščenjem... Filter vsisa morske vode, preveri očisti. Potem pa tudi šobe, visokotlačna črpalka, turbina (prenizek tlak), itd... Razlogov je toliko, da nekateri rabijo 1 leto, da odkrijejo razlog.
Re: Volvo Penta D4
Zdravo!
Kupil 4l burnacel buster zmesal z vodo in pustil da krozi po motorju 7h. Danes preizkusili s polnim rezervarjem goriva 3 krepki moski na krovu po 40min full gas 3450rpm temperatura motorja konstantno 85C!
Hvala in lp
Kupil 4l burnacel buster zmesal z vodo in pustil da krozi po motorju 7h. Danes preizkusili s polnim rezervarjem goriva 3 krepki moski na krovu po 40min full gas 3450rpm temperatura motorja konstantno 85C!
Hvala in lp
Re: Volvo Penta D4
Bravo!
Torej se je samo potrdila moja trditev, kako na nulo je dimenzioniran hladilni sistem pri Volvo diesel motorjih. Samo malo se zabaše, malo oblog in je že premalo hlajenja!
Sedaj pa mirno plovbo!
Torej se je samo potrdila moja trditev, kako na nulo je dimenzioniran hladilni sistem pri Volvo diesel motorjih. Samo malo se zabaše, malo oblog in je že premalo hlajenja!
Sedaj pa mirno plovbo!
Re: Volvo Penta D4
Hvala.
Je pa res da je bilo kar fejst zapacano.... katerokoli gumjasto cev sem stisnil je bil obcutek kot da drobim led ker je bilo notri toliko vodnega kamna.
Ce bo kdorkoli to delal naj ne pozabi poleg odstranit impeller in cinke... impeler da je pretok nemoten cinke pa da jih ne poje kislina.
Priporocam vsakemu saj s tem se motor bolje hladi. Jaz sem na svojih motorjih ze lani naredil in bom zopet cez 2 leti zopet.
Je pa res da je bilo kar fejst zapacano.... katerokoli gumjasto cev sem stisnil je bil obcutek kot da drobim led ker je bilo notri toliko vodnega kamna.
Ce bo kdorkoli to delal naj ne pozabi poleg odstranit impeller in cinke... impeler da je pretok nemoten cinke pa da jih ne poje kislina.
Priporocam vsakemu saj s tem se motor bolje hladi. Jaz sem na svojih motorjih ze lani naredil in bom zopet cez 2 leti zopet.
Re: Volvo Penta D4
Ja, to je verižna reakcija! Ko se prične zadeva samo malo mašiti, temperatura hladilne vode (morja) narašča in naraste preko točke, kjer se začne izločati sol in vodni kamen. Sistem je načelno dimenzioniran, da je pod to temperaturno točko, nekje največ 75 C. Ko se pretok malo zmanjša, temperatura vode poraste na 80, pa na 85, potem pa je vse zabito zelo hitro, v nekaj urah je motor do konca zapacan!
Izločanje kristalov soli in tudi vodnega kamna je tudi razlog, da imajo motorji z odprtim sistemom hlajenja zelo nizko delovno temperaturo, čeprav je motor v osnovi narejen za delovno temperaturo 90 do 95 C. Termostat v odprtem sistemu je ponavadi okrog 165 F (američani) kar je okrog 74 C... Če ima ta isti motor zaprti dvokrožni sistem, je termostat zamenjan na 185 ali 190 F (okrog 85 C).
Izločanje kristalov soli in tudi vodnega kamna je tudi razlog, da imajo motorji z odprtim sistemom hlajenja zelo nizko delovno temperaturo, čeprav je motor v osnovi narejen za delovno temperaturo 90 do 95 C. Termostat v odprtem sistemu je ponavadi okrog 165 F (američani) kar je okrog 74 C... Če ima ta isti motor zaprti dvokrožni sistem, je termostat zamenjan na 185 ali 190 F (okrog 85 C).
Re: Volvo Penta D4
Kje se pa da kupiti barnacle buster pri nas? Ali pa mogoce tudi rydlyme?
Re: Volvo Penta D4
Jaz sem ga kupil v trgovini Skipper pred vhodom v marino Portoroz.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti