Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Od kje ti ideja za korak 10, če ti lepo rečemo od 13 do 15. Podoben 2T 40KM Suzuki, ki ima tudi 2 cilindra ima serijsko od 13 do 17 korak torej tudi ti išči kaj takega. Motor se bo zvrtel do višjih vrtljajev in občutno pridobil na moči. Je pa tudi res da pluješ po 3m plastike in če narobe razporediš težo, zelo težko zglisira, potem pa še motor nima moči zaradi prevelikega propelerja in si tam kjer si. Sposodi si manjši prop in poskusi.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
mts napisal/-a:Kateri propeler bi bil potem vredu 10" do 13", kot ste pisali, samo ko sem sel potem gledat malo objave za 2t 50hp Yamaho so pisali da imajo gor 11", tako da 10" bi bilo idealno ali kaj?
Je mozno, da so svecke mastne od napacnega olja?
Dimen
Kateri motor pa imas potem ti, koliko ima hp?
Sedaj imam yamaho 70 4t in seveda ni primerljivo. Sem imel pa v pretekosti precej 2 taktarjev.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Svečke so mokre, ker ga zaliva in ne more požret vsega bencina pri prenizkih vrtljajih. Poskusi z avtom spelat v tretji ( če ni dizel) bo takoj crknil, izvenkrmnik ne, ker propeler nima takega oprijema v vodi kot guma ad avta na asfalt. Pa saj ga slišiš kako muka in se ne more zvrtet.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Sem atanu zdaj povedal in je rekel naj se pozanimam, ce ima kdo kaksen Mercury (nevem ali se razlikujejo na osi ali ne) propeler za posodit/sprobat, lahko tudi za kupit, da bi videli ce bo kaj bolj slo. Ce kdo ima mi lahko sporoci tu ali na zaseblo, ter njegovo lokacijo (ce se slucajno nahaja kje ob obali bi bilo top).
Ce ne bomo sli pogledat na okoliske navticne trgovine.
Ko sem gledal za Mercury elise na navtika ceneje pise 30-60hp 11-12" pitch. Drugace bi probal tudi ostale, samo da vidimo ali bo pridobil kaj.
-------------
Zanima ga tudi, ce kdo od vas pozna kaksen servis ali kakega majstra, ki bo nam lahko servisiral motor (pregledal, zamenjal zajle, jih nastavil, popravil rocko za dvig motorja), ter njegovo lokacijo, ce ga poznate in telefonsko stevilko.
Za vse informacije bomo hvalezni. lp
Ce ne bomo sli pogledat na okoliske navticne trgovine.
Ko sem gledal za Mercury elise na navtika ceneje pise 30-60hp 11-12" pitch. Drugace bi probal tudi ostale, samo da vidimo ali bo pridobil kaj.
-------------
Zanima ga tudi, ce kdo od vas pozna kaksen servis ali kakega majstra, ki bo nam lahko servisiral motor (pregledal, zamenjal zajle, jih nastavil, popravil rocko za dvig motorja), ter njegovo lokacijo, ce ga poznate in telefonsko stevilko.
Za vse informacije bomo hvalezni. lp
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Povej atanu, da naj ti kupi nov motor in nehaj tu težit, očitno ne boš našel željenega odgovora. Navkljub tistemu posnetku z mamo se mi zdi, da nas zafrkavaš, na kaj hujšega si ne upam pomislit. V Korpu v marini lahko servisiraš motor, lahko pa kar nabaviš drugega.
@Dimen,
Nima veze koliko motorjev si imel, tukaj nimaš prav čisto nič in bereš površno. In ja, primerjava z navitim krosarjem (Ne enduro, tega nisem niti omenil.) ali recimo z Lamborghinijem (ali kakim drugim športnikom) v šesti čez Vršič, oboje odlično paše v to temo! Če bi šel še dlje, bi lahko dejal, da je premer propelerja primerljiv z širino Lamborghinijevih pnevmatik. Drugače pa niti stari dobri Tomos 4 ne bo šel, če daš not 6% mešanico. Kadil bo in se vrtel, ampak žalostno. Močnejši motorji pa bog ne daj, da zgrešiš 1%. Ne le, da mu pobereš moč, tudi uničuješ ga z sajami.
- seveda ne gre 50 mph z 40 konji, ampak propeler jih zahteva, da bi se zavrtel na predvidene vrtljaje in zato ubiješ motor.
- večji korak je glavni pri omejevanju vrtljajev pri največji hitrosti, pri izglisiranju je pa glavni premer, ampak oba sta morilca motorja, če sta prevelika.
Z premerom določaš slip in, ko prideš v pravo območje, se začneš igrat le še z korakom. Z večanjem hitrosti lahko manjšaš premer in ravno zato Jack plate tako prav pride, ampak pri teh hitrostih tega ni in obdržiš premer, ki ti daje 12-15% slipa.
- 1% premalo olja bo motor zaribal, 1% preveč pa ne bo razvil prave moči in zapacal ga boš. Dvakrat ali trikrat preveč olja, pa sploh ne izglisiraš. Ob tako "natančnem" doziranju olja bi res bilo dobro vsak drugi rezervoar goriva preverit kompresijo, ob normalni uporabi olja, pa sploh ni treba skrbet niti okrog kompresije, niti okrog batnih obročkov, če motorja ne uporabljaš profesionalno in je vsak dan v uporabi. Pa še takrat prenese stotine, če ne tisoče ur do prve generalke.
- pa kaj, če imaš gor 70 konjev? Natakni mu propeler z 28 ali 30" koraka, potem pa izglisiraj!
@Kasaudio, daj po grlu še kako travarico več in nalij v rezervoar recipročno količino olja, da prideš na 1% olja v bencinu in nato povej kak bo rezultat. Če naliješ dvakrat do trikrat toliko olja, kot ga dodaja motor sam, boš verjetno kmalu nabavil nov tak sofisticiran motor, šlo pa sploh ne bo.
@Dimen,
Nima veze koliko motorjev si imel, tukaj nimaš prav čisto nič in bereš površno. In ja, primerjava z navitim krosarjem (Ne enduro, tega nisem niti omenil.) ali recimo z Lamborghinijem (ali kakim drugim športnikom) v šesti čez Vršič, oboje odlično paše v to temo! Če bi šel še dlje, bi lahko dejal, da je premer propelerja primerljiv z širino Lamborghinijevih pnevmatik. Drugače pa niti stari dobri Tomos 4 ne bo šel, če daš not 6% mešanico. Kadil bo in se vrtel, ampak žalostno. Močnejši motorji pa bog ne daj, da zgrešiš 1%. Ne le, da mu pobereš moč, tudi uničuješ ga z sajami.
- seveda ne gre 50 mph z 40 konji, ampak propeler jih zahteva, da bi se zavrtel na predvidene vrtljaje in zato ubiješ motor.
- večji korak je glavni pri omejevanju vrtljajev pri največji hitrosti, pri izglisiranju je pa glavni premer, ampak oba sta morilca motorja, če sta prevelika.
Z premerom določaš slip in, ko prideš v pravo območje, se začneš igrat le še z korakom. Z večanjem hitrosti lahko manjšaš premer in ravno zato Jack plate tako prav pride, ampak pri teh hitrostih tega ni in obdržiš premer, ki ti daje 12-15% slipa.
- 1% premalo olja bo motor zaribal, 1% preveč pa ne bo razvil prave moči in zapacal ga boš. Dvakrat ali trikrat preveč olja, pa sploh ne izglisiraš. Ob tako "natančnem" doziranju olja bi res bilo dobro vsak drugi rezervoar goriva preverit kompresijo, ob normalni uporabi olja, pa sploh ni treba skrbet niti okrog kompresije, niti okrog batnih obročkov, če motorja ne uporabljaš profesionalno in je vsak dan v uporabi. Pa še takrat prenese stotine, če ne tisoče ur do prve generalke.
- pa kaj, če imaš gor 70 konjev? Natakni mu propeler z 28 ali 30" koraka, potem pa izglisiraj!
@Kasaudio, daj po grlu še kako travarico več in nalij v rezervoar recipročno količino olja, da prideš na 1% olja v bencinu in nato povej kak bo rezultat. Če naliješ dvakrat do trikrat toliko olja, kot ga dodaja motor sam, boš verjetno kmalu nabavil nov tak sofisticiran motor, šlo pa sploh ne bo.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Hvala za pojasnilo SR 290. Zapisal sem izukšnje, nisem pa res nek stručko za propelerje.
Glede servisa pelji k Rožej-u. Po mojem vedenju in izkušnjah vejo kaj delajo. Kontak pa lahk zgooglaš.
Glede servisa pelji k Rožej-u. Po mojem vedenju in izkušnjah vejo kaj delajo. Kontak pa lahk zgooglaš.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
SR290
Hvala ti za tvoj dobrohoten nasvet. Se priporočam za še kdaj!
Nemara imš res prav, tok zapacanega motorja od znotraj, kot je moj, najbrž še nisi nikol vidu.
In ja, relativno kmalu bom nabavil še en podoben, le še malce bolj sofisticiran motor.
Hvala ti za tvoj dobrohoten nasvet. Se priporočam za še kdaj!
Nemara imš res prav, tok zapacanega motorja od znotraj, kot je moj, najbrž še nisi nikol vidu.
In ja, relativno kmalu bom nabavil še en podoben, le še malce bolj sofisticiran motor.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Kasaudio, oprosti, ni bilo mišljeno kot se bere. Želel sem napisat hudomušno, a je žal izpadlo zajedljivo.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
A ima še kdo filing, da se avtor teme malce heca z vsemi sodelujočimi?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
spremljam in ko bo dovolj bom počistil z metlo
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Kasaudio, oprosti, ni bilo mišljeno kot se bere. Želel sem napisat hudomušno, a je žal izpadlo zajedljivo.
Opravičilo sprejeto.
Tudi sam nisem mislil kaj slabega, le napisal sem svojo izkušnjo. To z oljem ni na mojem zeljniku zraslo; priporočil mi je en serviser z Aljaske ki dnevno obrne ohoho tega klumpa. Tudi nekaj ostalih etec gurujev to prakticira, motor pa je čist, sveče tudi čiste in črno rjave, kot tudi pri d.i. morajo bit.
Avtorju te teme pa sodeč po odzivu 0.5% gor ali dol itak nič ne pomeni. Lp
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
kasaudio napisal/-a:In ja, relativno kmalu bom nabavil še en podoben, le še malce bolj sofisticiran motor.
Opa. Boš repoweral al šel na večjo gumico ali morda celo na samopotopljivi škaf?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
ta motor mora delat tudi z 5% mesanico.
Za primer Ko sem dirkal se je motor vrtel na skoraj 20.000 obratov. Da sem dobil max sem uporabljal 0.6% mesanico. Za ceno hitrejse obrabe.
Sel je tudi z 3% mesanico le malo bolj toplo je lavfal. Ja nekaj moči manj, ampak dejansko sem jo opazil samo na obratomeru, ko je zmanjkalo nekaj obratov po ravninah. To olje, ki ga on uporablja, če ga je preveč se zliva v izpuh in verjetno nekaj v karter, ne vem kako je narejen.
Jaz dvomim, da je krivo olje.
Za primer Ko sem dirkal se je motor vrtel na skoraj 20.000 obratov. Da sem dobil max sem uporabljal 0.6% mesanico. Za ceno hitrejse obrabe.
Sel je tudi z 3% mesanico le malo bolj toplo je lavfal. Ja nekaj moči manj, ampak dejansko sem jo opazil samo na obratomeru, ko je zmanjkalo nekaj obratov po ravninah. To olje, ki ga on uporablja, če ga je preveč se zliva v izpuh in verjetno nekaj v karter, ne vem kako je narejen.
Jaz dvomim, da je krivo olje.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Če so motorji tako neobčutljivi, zakaj potem 2T, 25 hp Yamaha z 4% mešanico ni izglisiral, niti ni porinil do tega, da bi se začel trudit in lest iz vode, z 2% je pa bp potegnil ven vsakega smučarja in je letelo čez 50 km/h? Pa ni bil navit. Mislim, da je imel 450 kubikov.
Očetov prijatelj je skoraj zastonj kupil 22 hp Moskvo, ker kao ne gre in res ni šla dokler so vlivali not 4% mešanico. Ko pa se je eden spomnil in dal not 2% je zaživela. (Da ne bo kdo o natančnih in občutljivih japoncih.)
Očetov prijatelj je skoraj zastonj kupil 22 hp Moskvo, ker kao ne gre in res ni šla dokler so vlivali not 4% mešanico. Ko pa se je eden spomnil in dal not 2% je zaživela. (Da ne bo kdo o natančnih in občutljivih japoncih.)
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Mts kaj ste pogruntali okoli motorja oz. propelerja? Vam je uspelo kateri drugi prop testirat, bi bilo zelo lepo slišat kak odgovor.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov