Gumenjak Vs Plastika

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Avg 12, 2019 20:55

To so tiste vzdolžne črte po dnu med gredljem in bokom. Dobro je da sta vsaj dva na vsaki strani
Uporabniški avatar
pinosat
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: To Avg 16, 2011 13:39
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a pinosat » To Avg 13, 2019 00:54

Daniel napisal/-a:Sedaj me malce iz vaše prakse zanima kakšne so realne možnosti dnevnega izleta iz Drvenika do npr. Vele Luke oz. Korčule nasplošno? Kolikor sem gledal je to nekje 70 km v eno smer, če bi se kolikor toliko držal omejitev območja plovbe. Kakšno motorizacijo bi rabil zadaj na npr. 5 metrni plastični barki, da bi bilo kaj takega realno ali so želje morda prevelike in se je bolje za tak izlet stacionirati kje bližje? Ker kolikor sem gledal imajo te open variante čolnov, ki so trenutno na mornarju tam nekje od 25 pa do 50 KM maksimalno, vsaj za ta denar. Nekako se mi to zdi malo za kakšen daljši izlet za 5 oseb.



...iz prve roke oz. iz lanske ture do Hvara in letošnje do Korčule...konkretno 5 m čoln z 90 konji zadaj...samo ob bonaci oz. morju 1...tu v teh dveh kanalih, najprej med Bračem in Hvarom ter med Hvarom in Korčulo se naredi tak maestralov val, da normalna vrnitev s 5 m čolnom je vse drugo, samo prijetno glisiranje ne...saj gre, samo počasi, če glisiraš, dobiš občutek, da se bo čoln razletel...jaz imam Quicksilver 510 Cruiser, ki bi "naj" bil kar dober, solidno trden čoln :roll: :roll: ...če pa udari slučajno burja ali kot v letošnji turi zahodnik, pa na vrnitev samo pozabi...razen , če boš plul s 6 vozli, samo potem traja...pa poraba bencina zleti v nebo, saj moraš non stop popravljat in gas in smer...moje mnenje pač...razlika je v zadarskem območju, kjer so med otoki razdalje po par milj, tu pa imaš povsod 10+ milj, pa z odprtega morja prileti maestral...s 5 metri si pač zelo omejen, sploh pa pri manjši konjenici...sam sem želel priti na Korčulo s tem čolnom, letos mi je uspelo, lani zaradi burje in časovne omejenosti ne...ampak naslednja leta do Šolte, dalje pa verjetno ne več...prenaporno za tak mali čoln

Slika

na sliki je maestral od Zlarina do Murter-ja, vožnja je trajala več kot dve uri, v tem jaz več ne glisiram...sicer slika malo pomanjša valove, pa tudi, ko sem slikal, je bilo že malo manj vala...glisiranje v takem je potem ena sama muka, oz. razbijanje čolna in kar ni pritrjeno, samo leti po čolnu...če pa si na poti v prej omenjenih dveh kanalih imaš pa pred sabo 10 milj takega ali še hujšega...
Vsak dan v vsakem pogledu vse bolj in bolj napredujem...
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » To Avg 13, 2019 06:53

Kolk dosezes najvisjo hitrost s tem?
brane1
Kapitan korvete
Prispevkov: 97
Pridružen: Po Okt 05, 2015 22:21
Kraj: okolica Kopra

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a brane1 » To Avg 13, 2019 08:26

Z mojim gumenjakom si fulful pomagam čez valove s trimom in pravo hitrostjo: odvisno od višine in dolžine vala nos barke dvignem ali spustim, tako da ne nabija sploh. Po dokaj velikih valovih pa grem ca 14 do 16 kn, toliko da glisira , pa nič ne tolče. Zelo redko se zgodi, d moram iti prav počasi... Gumenjak 5 m, globoki v, motor 90 ks.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Avg 13, 2019 09:19

..jaz imam Quicksilver 510 Cruiser, ki bi "naj" bil kar dober, solidno trden čoln :roll: :roll:
Ja saj sčasoma, kot že mnogokrat omenjeno, bo treba podaljšat metražo.Vedno manjka kak meter, kar se pa pozna tudi na sami vožnji.Sam sem bil na istem in na koncu je padla odločitev, ali kampiranje s čolnom in kruzati, ali nabaviti barko in na njej preživljati dopust.Če preračunaš tudi finančno plat takega dopustovanja, ki pa mora seveda ustrezati obema, je dopust kar ugodnejši.Je pa res, da se moraš odločiti za glisersko varijanto ali polispodrivno, se pravi potovalka tja do 8 knot in eden dize motor.taka odločitev ni lahka, se pa obrestuje.Jaz sem letos plul Tunarica-Korčula-Tunarica.
mašinfirer
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5961
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Avg 13, 2019 10:24

Ta morje zgoraj zgleda še prav solidno. Mi smo šli na Premudo iz Raba v nedeljo v precej bolj valovitem.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
pinosat
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: To Avg 16, 2011 13:39
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a pinosat » To Avg 13, 2019 10:32

AEgir napisal/-a:Ta morje zgoraj zgleda še prav solidno.

zato sem dal gor sliko...cca slab meter je bilo to, na sliki morda ne...ampak križano vsepovprek...z mojim čolnom v takem nima smisla glisirat ...dal sem mu pa zato gor, ker sprašuje za plovbo čez ona dva kanala...jaz sem v zadnjih 3 letih šel 6x preko, pa več ne grem, nisem bil časovno vezan, če pa moraš s Korčule nazaj preko na Hvar ali Brač, je pa s 5 m lahko hitro jeba...
Pa ljudje smo različni...eni bojo glisirali, pa četudi vse leti po čolnu, da o nabijanju hrbtenice in oni občutek, da se bo čoln razletel, ne govorim, jaz pač ne ;)
Vsak dan v vsakem pogledu vse bolj in bolj napredujem...
Daniel
Kapitan fregate
Prispevkov: 109
Pridružen: Pe Jul 18, 2008 21:37
Kraj: Prlekija

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Daniel » To Avg 13, 2019 11:00

Hvala za zelo zanimiv vpogled. Vsekakor se kot začetnik ne bom loteval takšnih loterijskih zadev :) Saj gre, ampak očitno rabiš res ogromno časa in razgibano telo ko te nabija po valovih.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Avg 14, 2019 06:30

brane1 napisal/-a:Z mojim gumenjakom si fulful pomagam čez valove s trimom in pravo hitrostjo: odvisno od višine in dolžine vala nos barke dvignem ali spustim, tako da ne nabija sploh. Po dokaj velikih valovih pa grem ca 14 do 16 kn, toliko da glisira , pa nič ne tolče. Zelo redko se zgodi, d moram iti prav počasi... Gumenjak 5 m, globoki v, motor 90 ks.


odvisno od človeka kako jemlje "višino" vala. Take izjave ima moj sosed, pa podoben čoln po dimenzijah, no sem imel večje gumenjake z močnejšim motorjem, pa so pravljice da po velikih valovih ne nabija tak mali gumenjak za lase privlečene. Če boš vozil po 2-3 metrskih valovih ki ostanejo po neurju ti verjamem, ker so dolgi, na križnih valovih je pa 5m guma pa meter vala - ena sama jebada. brez zamere.
MKN
Viceadmiral
Prispevkov: 576
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a MKN » Sr Avg 14, 2019 07:01

pinosat napisal/-a:
Daniel napisal/-a:Sedaj me malce iz vaše prakse zanima kakšne so realne možnosti dnevnega izleta iz Drvenika do npr. Vele Luke oz. Korčule nasplošno? Kolikor sem gledal je to nekje 70 km v eno smer, če bi se kolikor toliko držal omejitev območja plovbe. Kakšno motorizacijo bi rabil zadaj na npr. 5 metrni plastični barki, da bi bilo kaj takega realno ali so želje morda prevelike in se je bolje za tak izlet stacionirati kje bližje? Ker kolikor sem gledal imajo te open variante čolnov, ki so trenutno na mornarju tam nekje od 25 pa do 50 KM maksimalno, vsaj za ta denar. Nekako se mi to zdi malo za kakšen daljši izlet za 5 oseb.



...iz prve roke oz. iz lanske ture do Hvara in letošnje do Korčule...konkretno 5 m čoln z 90 konji zadaj...samo ob bonaci oz. morju 1...tu v teh dveh kanalih, najprej med Bračem in Hvarom ter med Hvarom in Korčulo se naredi tak maestralov val, da normalna vrnitev s 5 m čolnom je vse drugo, samo prijetno glisiranje ne...saj gre, samo počasi, če glisiraš, dobiš občutek, da se bo čoln razletel...jaz imam Quicksilver 510 Cruiser, ki bi "naj" bil kar dober, solidno trden čoln :roll: :roll: ...če pa udari slučajno burja ali kot v letošnji turi zahodnik, pa na vrnitev samo pozabi...razen , če boš plul s 6 vozli, samo potem traja...pa poraba bencina zleti v nebo, saj moraš non stop popravljat in gas in smer...moje mnenje pač...razlika je v zadarskem območju, kjer so med otoki razdalje po par milj, tu pa imaš povsod 10+ milj, pa z odprtega morja prileti maestral...s 5 metri si pač zelo omejen, sploh pa pri manjši konjenici...sam sem želel priti na Korčulo s tem čolnom, letos mi je uspelo, lani zaradi burje in časovne omejenosti ne...ampak naslednja leta do Šolte, dalje pa verjetno ne več...prenaporno za tak mali čoln

Slika

na sliki je maestral od Zlarina do Murter-ja, vožnja je trajala več kot dve uri, v tem jaz več ne glisiram...sicer slika malo pomanjša valove, pa tudi, ko sem slikal, je bilo že malo manj vala...glisiranje v takem je potem ena sama muka, oz. razbijanje čolna in kar ni pritrjeno, samo leti po čolnu...če pa si na poti v prej omenjenih dveh kanalih imaš pa pred sabo 10 milj takega ali še hujšega...


Tudi jaz že pet let plujem v kanalu med Hvarom in Bračem s petmeterskim čolnom. Če se odpravljam čez kanal, vedno pogledam, da je napovedan minimalni maestral, ker tam res kar dobro dvigne valove. Če se da, planiram plovbo tako, da se vračam v smeri Z-V, da grem vsaj z valom. Glisiranje nima smisla, ker razbiješ čoln in posadko. Sem pa nekajkrat prečil v kar velikem valu, tudi letos in prav zaradi podobnih debat sem poskušal oceniti višino vala. Na sredini kanala se je meni zdelo, da je val prišel tudi do metra in pol. Pluli smo počasi, adtivno dodajali in odvzemali plin, poskušali slediti valovom. Končni rezultat je bil, da smo bili vsi mokri, trajalo je nekaj dlje, nismo pa se počutili nikakor ogroženi. Ženo sem posebej vprašal, če je je bilo kaj strah in je samo odkimala. Celotno pot je preležala na zadnji klopi in počakala da pač mine. Otroci pa so uživali v akciji. Mokri smo pa bili predvsem od vode, ki jo čoln dvige, ko občasno udari ob val, veter pa vodo nese preko čolna v kapitana. Edina skrb, ki se mi je podila po glavi je bila, kaj bom naredil, če odpove motor. Ugotovil sem, da bi na premec obesil sidro in nanj navezal še kakšen jopič, da bi nas obrnilo s premcem v val in poklical pomoč.
Skratka, Hvarski kanal v maestralu pomeni kar visoko morje. Pa tudi dolgo traja, večinoma morje pade na sprejemljivo raven tam okrog devete ure zvečer, prej ne.
O plovbi v burji pa ne bom pisal, ker takrat čoln ostane privezan za pomolom in nimam izkušenj. Vem pa, da če je napovedana burja, da v Hvarski kanal s tem čolnom po svoji izbiri ne bom šel.

LP, MKN
brane1
Kapitan korvete
Prispevkov: 97
Pridružen: Po Okt 05, 2015 22:21
Kraj: okolica Kopra

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a brane1 » Sr Avg 14, 2019 07:18

kr3mn1 napisal/-a:
brane1 napisal/-a:Z mojim gumenjakom si fulful pomagam čez valove s trimom in pravo hitrostjo: odvisno od višine in dolžine vala nos barke dvignem ali spustim, tako da ne nabija sploh. Po dokaj velikih valovih pa grem ca 14 do 16 kn, toliko da glisira , pa nič ne tolče. Zelo redko se zgodi, d moram iti prav počasi... Gumenjak 5 m, globoki v, motor 90 ks.


odvisno od človeka kako jemlje "višino" vala. Take izjave ima moj sosed, pa podoben čoln po dimenzijah, no sem imel večje gumenjake z močnejšim motorjem, pa so pravljice da po velikih valovih ne nabija tak mali gumenjak za lase privlečene. Če boš vozil po 2-3 metrskih valovih ki ostanejo po neurju ti verjamem, ker so dolgi, na križnih valovih je pa 5m guma pa meter vala - ena sama jebada. brez zamere.

Popolnoma se zavedam moje majhnosti in vem tudi to, da nimam čolna za reševanje v severnih morjih, ampak za gušt. Če je val metrski, pač ne grem. Če je nujno, grem počasi. Sem hotel v bistvu samo povedat kako se rešujem pred nabijanjem. In kolikor vidim, gumenjak približno enake dolžine kot navavaden čoln- ob enakih valovih manj nabija. Po moje zato, ker je širina plastike pri gomonu pač ožja kot pri čolnu, kar pa prinese manj uporabne širine...
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Avg 14, 2019 07:22

Mogoče bi moral probat še na kako plastiko sest v udoben sedež in sprayhood nad glavo in potem se pogled popolnoma spremeni.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Avg 14, 2019 08:25

brane1 napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:
brane1 napisal/-a:Z mojim gumenjakom si fulful pomagam čez valove s trimom in pravo hitrostjo: odvisno od višine in dolžine vala nos barke dvignem ali spustim, tako da ne nabija sploh. Po dokaj velikih valovih pa grem ca 14 do 16 kn, toliko da glisira , pa nič ne tolče. Zelo redko se zgodi, d moram iti prav počasi... Gumenjak 5 m, globoki v, motor 90 ks.


odvisno od človeka kako jemlje "višino" vala. Take izjave ima moj sosed, pa podoben čoln po dimenzijah, no sem imel večje gumenjake z močnejšim motorjem, pa so pravljice da po velikih valovih ne nabija tak mali gumenjak za lase privlečene. Če boš vozil po 2-3 metrskih valovih ki ostanejo po neurju ti verjamem, ker so dolgi, na križnih valovih je pa 5m guma pa meter vala - ena sama jebada. brez zamere.

Popolnoma se zavedam moje majhnosti in vem tudi to, da nimam čolna za reševanje v severnih morjih, ampak za gušt. Če je val metrski, pač ne grem. Če je nujno, grem počasi. Sem hotel v bistvu samo povedat kako se rešujem pred nabijanjem. In kolikor vidim, gumenjak približno enake dolžine kot navavaden čoln- ob enakih valovih manj nabija. Po moje zato, ker je širina plastike pri gomonu pač ožja kot pri čolnu, kar pa prinese manj uporabne širine...


ni letelo na majhnost čolna, ampak na križnih valovih ti pomaga šele 10 tonska barka...pa je lahko gumica dolga 8 metrov pa bo isto pes...
Uporabniški avatar
pinosat
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: To Avg 16, 2011 13:39
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Gumenjak Vs Plastika

OdgovorNapisal/-a pinosat » Sr Avg 14, 2019 09:08

Sem hotel v bistvu samo povedat kako se rešujem pred nabijanjem. In kolikor vidim, gumenjak približno enake dolžine kot navavaden čoln- ob enakih valovih manj nabija. Po moje zato, ker je širina plastike pri gomonu pač ožja kot pri čolnu, kar pa prinese manj uporabne širine...[/quote]

veliko razliko razliko naredi tudi dolžina, tisti meter čolna...prav opazoval sem , ker sem par dni plul s kolegom, ki ima meter daljši čoln...če pluješ kontra maestralu, valovna dolžina vala maestrala je večinoma taka, da jaz z mojim 5 m čolnom padem v dolino in me naslednji val butne v premec, medtem, ko je on logično s krmo še na enem bregu, spredaj s premcem se pa že nasloni na naslednji vrh, zato je lažje plut kontra valu , ne le zaradi teže...je pa 510 cruiser širši kot njegov 6 m čoln, zato imam še toliko bolj občutek, da se bo čoln razletel, če glisiram...pa še to je nerodno... če bi lahko glisiral s 13 vozli kot v mirnem, bi še šlo., pa v takem pod 16, 17 ne gre, to pa je preveč razbijanja...
Sem pa takrat v tistem zahodniku, predno sem se odločil za vrnitev v Vela Luko, opazoval zunaj v smeri Visa dve barki, kako miljo od obale, drugam ne vem, kam bi lahko šle kot na Vis...velike tako po oceni cca 10 m...pluli kontra tistemu, verjetno zunaj višina 2-3m vala...njima ni pomagalo niti tistih 6-7 ton...ko sta šle po valu navzgor in padle dol, dvigovalu ju je čez vsak val vsaj do zadnje tretjine barke, nato pa treščilo v dolino...po moje tudi njim ni bilo užitek plut v tistem,je že morala biti sila it ven...ker zaliv Vela Luke je bil totalno zabasan, vsi so se skrili, še v tisti ne preveč velik zaliv pred Proizdom so marineroti pospremili jadrnice, da so se lahko vezale...

zdaj zgleda kot da se pogovarjamo o moji plovbi...namen moj je bil odgovoriti Danielu, da s tako kombinacijo kot jo on ima v mislih, nima smisla razmišljati o kopanju iz Drvenika preko do Korčule ali Hvara z družino z dvema otrokoma ...razen, ko je napoved totalne šajbe čez cel dan...in glede na to, da so napovedi zadnje čase eno, realnost na morju pa je lahko nekaj povsem drugega... :shock: :shock: napoved za tisti dan, ko sem se v enem kosu vrnil iz Vela Luke v Jezera, Murter, je bila namreč šajba...tudi morje od Hvara do Šolte zjutraj že ni bila več šajba, maestral na koncu pa zgornja slika :evil: :evil:
Vsak dan v vsakem pogledu vse bolj in bolj napredujem...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov