Moj je 780kg čoln, 170kil 100 konjska jamaha, neki robe gor, dva odrasla in en otrok, 35kn po gps (pitot števec kaže še za vozel ali dva več). 21 yamaha propeler.
30kn potovalka (ko se mudi), brez problemov.
Mogoče moraš te flape stran dat pa dvignt še mal motor.
Zanasanje colna pri glisiranju
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
AEgir napisal/-a:Zanimiv predlog morda jih pa res malo višje zmontiram.
V tem primeru vzemi čim daljše, ne širokih.
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
@dj75
Propeler ni pravi. Investiraj v Venegance 13,125x17 (Boljša končna in potovalna hitrost.) ali 13,125x16 (Lažje izglisiranje, boljše splošno obnašnje.) in če res brez posadke tehta 1,2 tone, bi moralo letet okrog 35 vozlov.
Vse to ob predpostavki, da imaš v nogi prestavo 2,07. Če je 2,38 naj bo korak 19".
Med glisiranjem naj se en zanesljiv član posadke nagne nazaj, ter pogleda kako globoko po vodi pluži kavitacijska plošča in potem dvigni motor ravno za toliko kot bo dejal in še dodatnega pol centimetra.
Fiksne flape vstran in do mora biti čisto. Ne očiščeno z gobico, ter malenkost sluzasto, čisto!. Samo za spoznanje sluzasto dno ti mimogrede pobere 5 vozlov.
Ko trimaš motor se premec lepo dvigne?
Propeler ni pravi. Investiraj v Venegance 13,125x17 (Boljša končna in potovalna hitrost.) ali 13,125x16 (Lažje izglisiranje, boljše splošno obnašnje.) in če res brez posadke tehta 1,2 tone, bi moralo letet okrog 35 vozlov.
Vse to ob predpostavki, da imaš v nogi prestavo 2,07. Če je 2,38 naj bo korak 19".
Med glisiranjem naj se en zanesljiv član posadke nagne nazaj, ter pogleda kako globoko po vodi pluži kavitacijska plošča in potem dvigni motor ravno za toliko kot bo dejal in še dodatnega pol centimetra.
Fiksne flape vstran in do mora biti čisto. Ne očiščeno z gobico, ter malenkost sluzasto, čisto!. Samo za spoznanje sluzasto dno ti mimogrede pobere 5 vozlov.
Ko trimaš motor se premec lepo dvigne?
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Sem tudi sam sumil na propeler, motor ima WOT med 5000 in 6000 obrati, jst sem na 5100 tko, da sem na min in je dovolj lufta, razmerje v nogi je 2,07, kavitacijska je okoli 1 cm nad dnom, sem nameraval prestaviti za 1 luknjo, ter odmontirati flape, namazan je nek črn antifoling, ko trimam se premec malo dvigne, drgače se čoln lepo obnaša...
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Pri mojem ima mogoče kaj pri hitrosti tudi silikonski af. Nisem probal z navadnim tako da ne vem samo hvalijo se proizvajalci da par vozlov več leti.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
dj75, z tvojim propelerjem bi moral biti na blokadi. Nekaj drugega je narobe.
Poglej osnove:
- ko daš poln plin ga res potegne do konca?
- kako globoko pluži kavitacijska po vodi?
- je ef zelo hrapav? Čeprav ti af ne more pobrat toliko.
- imaš morda težišče preveč naprej? Sodeč po zapisu, da z dodatnimi potniki težje izgčlisira je težišče verjetno vredu.
- motor ne razvije polne moči?
- težji ste kot si mislite?
- se z trimom veliko ubadaš in vedno najdeš optimalnega za trenutne razmere?
Silikonski af ne doda niti promila hitrosti, je pa manj pobere kot kak pomarančasto nanešen racing af. Do kakšne hitrosti gre ta silikon?
Poglej osnove:
- ko daš poln plin ga res potegne do konca?
- kako globoko pluži kavitacijska po vodi?
- je ef zelo hrapav? Čeprav ti af ne more pobrat toliko.
- imaš morda težišče preveč naprej? Sodeč po zapisu, da z dodatnimi potniki težje izgčlisira je težišče verjetno vredu.
- motor ne razvije polne moči?
- težji ste kot si mislite?
- se z trimom veliko ubadaš in vedno najdeš optimalnega za trenutne razmere?
Silikonski af ne doda niti promila hitrosti, je pa manj pobere kot kak pomarančasto nanešen racing af. Do kakšne hitrosti gre ta silikon?
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Nevem ampak to je kao neka the next big thing. Menda je bolj spolzek od gelcoata. Je pa spet to PR kolk je res in kolk ni je uprašanje.
Barkača mora presegati 8kn navzgor pa mislim da ni omejitev.
Je pa na otip čist isto kot navadn posušen silikon. Tak gumast in napol lepljiv.
Barkača mora presegati 8kn navzgor pa mislim da ni omejitev.
Je pa na otip čist isto kot navadn posušen silikon. Tak gumast in napol lepljiv.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Če Avg 15, 2019 18:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Čon imam prvo sezono in sem del dopusta sem že odpikal, v septembru grem spet v Nerezine in bom spremenil par malenkosti. Prejšnja lastnika nista imela pojma o čolnu, sam da je šlo..se nista ubadala z hitrostmi, porabo, plula in vozila na servise. Kavitacijska plošča je kar globoko in bom motor dvignil za eno luknjo, odmontiral bom tiste brezvezne fiksne flape. Antifulig ni tako zelo hrapav, malo pomarančast. Za težo glih nisem prepričan, smo po moje kr težji, sej je na čolnu veliko opreme, ga bom v priliki stehtal, težišče je pomaknjeno bolj nazaj (tank za gorivo je na sredini, tank za vodo, akumulatorji pa v zadnji tretini, pa še pomožni Yamaha 2,5 je obešena zadaj, pa krama za podvodni ribolov, palice.....). Bom še preveril kolk se odpre plin, motor laufa vredu, bomo preverili še kompresijo, s trimom se sploh ne ubadam preveč, čoln zglisira normalno in hitro najdem ustrezen trim glede na razmere. Z njim sem naredil letos okoli 250 milj, porabil sem okoli 200 litrov goriva, sem pa res dosti panuliral z malo Yamaho, tko, da bi porabo lahko zračunal tko mal čez palec. Bom preveril osnove kot mi predlagaš...SR290, bom pa potem iskal optimalni propeler....
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Preden dvigaš motor bi bilo dobro pogledat kako globoko je kavitacijska med glisiranjem, da ne boš dvakrat šraufal.
Verjamem, da si takoj našel ustrezen trim, ampak ti doda ali odvzame ogromno. Ne vem koliko to pomeni pri 30 vozlih, ampak kakih 5-8 vozlov zagotovo. Pri nas je na koncu 30% hitrosti odvisne od trima in pospešuje enako hitro kot se dviga noga, ko trimaš. Vedno me zjebe adrenalin in ne vem točno, a se mi zdi, da se na koncu trimanje bolj pozna na pospešku kot moč motorja.
Antifouling ti ne more toliko pobrat, je preveč razlike do predvidene hitrosti. Možno pa je, da je vsakega po malem in se sešteje. To razišči, da ne boš brez veze tumbal kaj je motorju.
Poglej, če bi tvoj gliser z 115 konji letel 35 vozlov, bi za 27 vozlov rabil le 68 konjev.
V kolikor resnična masa gliserja niha, potem linearno z njo niha tudi potrebna moč motorja za neko doseženo hitrost.
Verjamem, da si takoj našel ustrezen trim, ampak ti doda ali odvzame ogromno. Ne vem koliko to pomeni pri 30 vozlih, ampak kakih 5-8 vozlov zagotovo. Pri nas je na koncu 30% hitrosti odvisne od trima in pospešuje enako hitro kot se dviga noga, ko trimaš. Vedno me zjebe adrenalin in ne vem točno, a se mi zdi, da se na koncu trimanje bolj pozna na pospešku kot moč motorja.
Antifouling ti ne more toliko pobrat, je preveč razlike do predvidene hitrosti. Možno pa je, da je vsakega po malem in se sešteje. To razišči, da ne boš brez veze tumbal kaj je motorju.
Poglej, če bi tvoj gliser z 115 konji letel 35 vozlov, bi za 27 vozlov rabil le 68 konjev.
V kolikor resnična masa gliserja niha, potem linearno z njo niha tudi potrebna moč motorja za neko doseženo hitrost.
Re: Zanasanje colna pri glisiranju
Sicer malo pozno, imam občutek, da je pri tvoji kvarnerplastiki deformirano dno vsaj po opisu težav. Premec triman dol močno vleče, triman gor precej ( manj stika)manj vleče, torej poškodba ali deformacija na sredini levega dela dna. Mogoče od koleščkov prikolice ali pa slabo sanirane poškodbe.
Kdo je na strani
Po forumu brska: SR 290 in 1 gost