Evinrude E-tec 40HO

Člani foruma sporočamo, čestitamo...

Moderatorji: moderator2, moderator

MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » Pe Sep 06, 2019 22:47

Pozdravljeni,

Imel bi nekaj vprašanj v zvezi z zgoraj omenjenim motorjem. Kupil sem ga lani v Italiji, saj je baje delan za njihov trg in naj bi po italijanskih podatkih original imel 40hp, če pa ga "odpreš" naj bi imel 60hp ali več, oni pišejo 63, 65, 68 ali celo 70 :? . Vem, da jim ni ravno vse za verjet, a dejstvo je, da s tem motorjem na Novomarju 450, z dvema osebama in skupno težo cca 500kg, z propelerjem 13.25 x 17, pri 5800 do 6000 RPM dosežem hitrost 29 Nm :( . Prav tako hitrost pa je dosegla tudi Yamaha 502t :|, le da je bila poraba veliko večja. Vsi govorijo, da naj bi 2t motor imel večji navor in moč od 4t, pa vendar večina kolegov, ki imajo podobne čolne z 4t motorji Mercury, Yamaha in Suzuki dosežejo večje hitrosti od 30 do 36Nm :x . Na italijanskem forumu sem prebral tole:

"Google translate"
- 40HO, predstavljen v Genovi, je le 60 (v izobilju), ki s preprosto mehansko umetnostjo in zato brez elektronskih modifikacij zapusti tovarno z močjo 40hp. potem se bo kupec odločil, kako ga bo izvedel.
Z gotovostjo vam lahko rečem kot uradni trgovec, ki je bil priča tehničnemu predogledu sejma"
- Torej, če so stvari takšne, je 40HO motor že preizkušen z eno samo razliko (je imel drugačno rešetko), se fulvio strinja s tem, kar sem rekel?"
- Strinjam se, razen v rešetki: drugačna je samo nalepka s številkami.

Na drugem forumu pa je napisal nekdo, da je razlika med tema dvema motorjema le v vzvodu za plin.
Pa vendar oba motorja dosegata med 5500 in 6000 Rpm, torej ni razlike v obratih. :roll:. Vem, da je od hitrosti odvisno več dejavnikov (nastavitev višine motorja, velikost propelerja, vrsta čolna itd :roll: .)
Če ima mogoče kdo od vas isti gumenjak z motorjem 60hp me zanima kakšne so vaše izkušnje?
Ali če morda kdo od vas ve kaj o tem motorju, oz. kako se ga "odpre" bi bil zelo hvaležen :).

Najlepša hvala za odgovor in lep pozdrav.
Dimen
Viceadmiral
Prispevkov: 391
Pridružen: Sr Dec 29, 2010 11:57

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a Dimen » So Sep 07, 2019 08:38

MarjanZ napisal/-a:Pozdravljeni,
da naj bi 2t motor imel večji navor in moč od 4t,

Kdo to pravi, 4t ima v praksi skoraj gotovo večji navor pri nižjih obratih kot 2t. In ravno pri nižjih vrtljajih je najbolj pomemben, ko mora čoln iz vode spravit.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Sep 12, 2019 13:35

A imate colne ali kamione?
Navor je nepomemben. Saj ne plujete po klancu gor.
Itaq je navor del formule iz katere se izracuna moc.
Tudi malo je cudno zakaj bi imel 2t 40 konj vec moci kot 4t 40 konj. Saj sta pa oba 40 konj.

Pa brez zamere.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5973
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Sep 12, 2019 13:54

Dimen napisal/-a:
MarjanZ napisal/-a:Pozdravljeni,
da naj bi 2t motor imel večji navor in moč od 4t,

Kdo to pravi, 4t ima v praksi skoraj gotovo večji navor pri nižjih obratih kot 2t. In ravno pri nižjih vrtljajih je najbolj pomemben, ko mora čoln iz vode spravit.


Ne more met večjega navora, če ima samo en delovni takt v istem obdobju, ko ima 2t dva delovna takta.

Če je vse enako je 2t x2 močnejši od 4t. Ampak ker ima 2t praviloma vedno bistveno mankši CR je pol običajno tam tam nekje še vedno pa ima 2x več delovnih taktov od 4t.

OP: išči po angleškem delu, italjanom ni za verjet. Najlažje a morda nekoliko zamudno je, da greš katalog delov primerjat z močnejšimi in boš točno vedel kaj je in kaj ni isto kot pri večjih bratih.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Dimen
Viceadmiral
Prispevkov: 391
Pridružen: Sr Dec 29, 2010 11:57

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a Dimen » Če Sep 12, 2019 18:19

No ne vem AEgir. Tvoj strokovni jezik in razlage so beyond :-)
Napisal sem iz izkušenj, tole pa tudi marsikje piše glede 2t Vs 4t.:

Typically, a 2-stroke engine creates more torque at a higher RPM,
while a 4-stroke engine creates a higher torque at a lower RPM.

Kdaj in za katere motorje zgornja izjava drži oz. ne drži ne vem. Generalno bo pa kar držalo.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Sep 12, 2019 20:09

Moc = navor x obrati / 5252

In to je vsa znanost!

V vsakem primeru ima 4t vec navora enostavno iz razloga ker se v povprecju vrti nizje.

Aegir ne mores tako pavsalno trditi da ima 2T vsega 2x vec samo zato, ker ima 2x vec vzigov. Ce bi bi bilo tako res in bi bil tako superioren ne bi pocasi bil na ogled samo se v muzeju.
Dejtvo je da 4t motor tece pod veliko optimalnejsimi pogoji. Misljeno vedno cista mesanica bencina in zraka.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5973
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Sep 12, 2019 22:15

Dimen napisal/-a:No ne vem AEgir. Tvoj strokovni jezik in razlage so beyond :-)
Napisal sem iz izkušenj, tole pa tudi marsikje piše glede 2t Vs 4t.:

Typically, a 2-stroke engine creates more torque at a higher RPM,
while a 4-stroke engine creates a higher torque at a lower RPM.

Kdaj in za katere motorje zgornja izjava drži oz. ne drži ne vem. Generalno bo pa kar držalo.



Navor je odvisen od velikosti in dolžine recipročnih delov ter kompresije. Ker ima 2 ali 4 takten motor lahko te dele enakih dimenzij in enak CR (kompresijsko razmerje) je v tem primeru vedno 2t motor bistveno močnejši, kar hkrati pomeni večji navor kjerkoli ker ima 2 delovna takta v štirih obratih glavne gredi, 4t pa ima samo enega.

Če poenostavimo to pomeni, da ima recimo 4 taktni v8 motor v enem ciklu 8 pogonskih taktov, dvotaktni v8 pa jih ima 16.

Največje ladje na svetu uporabljajo 2t motorje med drugim iz tega razloga.

Wärtsilä-Sulzer RTA96-C je trenutno glavni dvotaktnik morja in premore 109000 konjev.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » Če Sep 12, 2019 22:57

Najlepša hvala fantje za vaše odgovore, kaj več o tem motorju pa bo upam vedel g. Jurca na servisu.

Lep pozdrav in srečno plovbo
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Sep 13, 2019 00:41

AEgir napisal/-a:
Dimen napisal/-a:No ne vem AEgir. Tvoj strokovni jezik in razlage so beyond :-)
Napisal sem iz izkušenj, tole pa tudi marsikje piše glede 2t Vs 4t.:

Typically, a 2-stroke engine creates more torque at a higher RPM,
while a 4-stroke engine creates a higher torque at a lower RPM.

Kdaj in za katere motorje zgornja izjava drži oz. ne drži ne vem. Generalno bo pa kar držalo.



Navor je odvisen od velikosti in dolžine recipročnih delov ter kompresije. Ker ima 2 ali 4 takten motor lahko te dele enakih dimenzij in enak CR (kompresijsko razmerje) je v tem primeru vedno 2t motor bistveno močnejši, kar hkrati pomeni večji navor kjerkoli ker ima 2 delovna takta v štirih obratih glavne gredi, 4t pa ima samo enega.

Če poenostavimo to pomeni, da ima recimo 4 taktni v8 motor v enem ciklu 8 pogonskih taktov, dvotaktni v8 pa jih ima 16.

Največje ladje na svetu uporabljajo 2t motorje med drugim iz tega razloga.

Wärtsilä-Sulzer RTA96-C je trenutno glavni dvotaktnik morja in premore 109000 konjev.


Zdaj te sele razumem kaj govoris.
Ti primerjas 2T in 4T po kubaturi. Logicno da ima 2x mocnejsi motor vec navora.
Govorimo tu pa o 40hp en ali drug...
Kot bi primerjal turbo motor s atmosferkim in trdil da je atmosferski zanic.

2t motorje imajo ladje pa predvsem zaradi goriva ker 2T pozre vso svinjarijo in to je bil glavni razlog da so jih zaceli bolj uporabljati. Drugi pomemben razlog je da je 2T motor lazje obrniti smer vrtenja. Tretji razlog je da so 2T nizkoturazni in tako so zobniski prenosi bistveno manjsi in cenejsi za vzdrzevanje ali pa jih sploh ni.
Ja seveda so ob isti tezi tudi mocnejsi, ampak to ni glavni razlog, kot si rekel.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5973
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Sep 13, 2019 02:05

Nisem nikjer omenjal kubature.

Lahko pa tudi malo o tem če želiš. 40 konjski al pa kolikor hočeš konjski 2t ali 4t imajo vedno tam tam kubaturo v nekih zelo podobnih okvirih.

Ampak kot smo že rekli, bi moral biti po tem dvotaktni 2x močnejši, anede, pa ni.. Zakaj ne?

Zato ker ima 4t 1:10 ali višje kompresijsko razmerje, 2t pa ima kompresijsko razmerje 1:6 - 1:8. Bistveno manj. Posledično ima manj moči.

To, da čistost goriva diktira takte je neumnost, najbolj pomembno je razmerje teža/moč kjer je dvotaktnik nedvomni zmagovalec. Zaradi tega poganja največjo ladjo na svetu in najmanjšo bencinsko kosilnico.

Drugače pa mislim, da bodo dvotaktniki v prihodnosti spet postali zelo konkurenčni in priljubljeni ker zadnjih nekaj let vse mega korporacije neke dvotaktne patente kupujejo in snujejo.

Evinrude je že spilil reč v nulo tako kot orbital, pa menda še ktm in honda nekaj čarata, to bo še zanimivo. Upajmo.

Če koga zanima privlačni svet dveh taktov; https://drive.google.com/file/d/0ByYWB7 ... p=drivesdk
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Sep 13, 2019 07:15

MarjanZ napisal/-a:Pozdravljeni,

Imel bi nekaj vprašanj v zvezi z zgoraj omenjenim motorjem. Kupil sem ga lani v Italiji, saj je baje delan za njihov trg in naj bi po italijanskih podatkih original imel 40hp, če pa ga "odpreš" naj bi imel 60hp ali več, oni pišejo 63, 65, 68 ali celo 70 :? . Vem, da jim ni ravno vse za verjet, a dejstvo je, da s tem motorjem na Novomarju 450, z dvema osebama in skupno težo cca 500kg, z propelerjem 13.25 x 17, pri 5800 do 6000 RPM dosežem hitrost 29 Nm :( . Prav tako hitrost pa je dosegla tudi Yamaha 502t :|, le da je bila poraba veliko večja. Vsi govorijo, da naj bi 2t motor imel večji navor in moč od 4t, pa vendar večina kolegov, ki imajo podobne čolne z 4t motorji Mercury, Yamaha in Suzuki dosežejo večje hitrosti od 30 do 36Nm :x . Na italijanskem forumu sem prebral tole:

"Google translate"
- 40HO, predstavljen v Genovi, je le 60 (v izobilju), ki s preprosto mehansko umetnostjo in zato brez elektronskih modifikacij zapusti tovarno z močjo 40hp. potem se bo kupec odločil, kako ga bo izvedel.
Z gotovostjo vam lahko rečem kot uradni trgovec, ki je bil priča tehničnemu predogledu sejma"
- Torej, če so stvari takšne, je 40HO motor že preizkušen z eno samo razliko (je imel drugačno rešetko), se fulvio strinja s tem, kar sem rekel?"
- Strinjam se, razen v rešetki: drugačna je samo nalepka s številkami.

Na drugem forumu pa je napisal nekdo, da je razlika med tema dvema motorjema le v vzvodu za plin.
Pa vendar oba motorja dosegata med 5500 in 6000 Rpm, torej ni razlike v obratih. :roll:. Vem, da je od hitrosti odvisno več dejavnikov (nastavitev višine motorja, velikost propelerja, vrsta čolna itd :roll: .)
Če ima mogoče kdo od vas isti gumenjak z motorjem 60hp me zanima kakšne so vaše izkušnje?
Ali če morda kdo od vas ve kaj o tem motorju, oz. kako se ga "odpre" bi bil zelo hvaležen :).

Najlepša hvala za odgovor in lep pozdrav.


Novomar 450 s temi konji ne bo dosegel večje hitrosti, če pa bi imel 60KM pa je to čisto drug čoln...mislim hitrost. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Sep 13, 2019 10:12

AEgir napisal/-a:Nisem nikjer omenjal kubature.

Lahko pa tudi malo o tem če želiš. 40 konjski al pa kolikor hočeš konjski 2t ali 4t imajo vedno tam tam kubaturo v nekih zelo podobnih okvirih.

Ampak kot smo že rekli, bi moral biti po tem dvotaktni 2x močnejši, anede, pa ni.. Zakaj ne?

Zato ker ima 4t 1:10 ali višje kompresijsko razmerje, 2t pa ima kompresijsko razmerje 1:6 - 1:8. Bistveno manj. Posledično ima manj moči.

To, da čistost goriva diktira takte je neumnost, najbolj pomembno je razmerje teža/moč kjer je dvotaktnik nedvomni zmagovalec. Zaradi tega poganja največjo ladjo na svetu in najmanjšo bencinsko kosilnico.

Drugače pa mislim, da bodo dvotaktniki v prihodnosti spet postali zelo konkurenčni in priljubljeni ker zadnjih nekaj let vse mega korporacije neke dvotaktne patente kupujejo in snujejo.

Evinrude je že spilil reč v nulo tako kot orbital, pa menda še ktm in honda nekaj čarata, to bo še zanimivo. Upajmo.

Če koga zanima privlačni svet dveh taktov; https://drive.google.com/file/d/0ByYWB7 ... p=drivesdk


S tabo debatirat je kot z mojim najstnikom.
Z z vsako povedjo demantiras sam sebe. Ti si pisal o enaki kompresiji in 2x moci...
Zdaj pises o enaki kubaturi pa bos se vedno ttdil da ima 2T vecji navor... ceprav sem ti podal celo formulo kaj je navor in kako se racuna...

Se umikam
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5973
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Sep 13, 2019 10:47

Če je vse enako je 2t motor skoraj 2x močnejši od 4t. Ker je moč navor pri določeni hitrosti to pomeni, da ima več navora. Ne zapletaj se v debate o katerih nimaš pojma pa je.

Epska tragedija, da se umikaś. Če bi bilo v moji moči bi ti igrače prinesel na drevo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
MarjanZ
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Po Sep 02, 2019 23:54

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a MarjanZ » Pe Sep 13, 2019 11:48

Hvala za podrobne razlage in različna mnenja med 2t in 4t motorji. Zanima me tudi, če ima kdo na Novomarju 450 katerikoli 60km motor in kakšna je hitrost z tako kombinacijo, pri koliko rpm in z dvema osebama. To me zanima predvsem zato, da ugotovim ali je ta e tec 40HO res 60, definitivno pa ni 40 in da izkoristim max kar ta motor ponuja. AEgir mi je svetoval, da naj pogledam v katalog delov, pa ga žal ne najdem, saj obstaja le za 40, 50, in 60 nikjer pa niso omenjeni HO motorji.

Lp,
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5973
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Evinrude E-tec 40HO

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Sep 13, 2019 12:13

Tebe zanimajo črke okoli oznake, ne HO. HO je komercialna oznaka.

Recimo E60SPLEC ali pa kaj pdobnega.

Po tem tle najdeš ta motor in primerjaš kateri deli so in kateri niso enaki kot pri močnejših različicah.

http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 2054568b2a

Lahko pa tudi tukaj

https://www.boats.net/catalog
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov