Obnova barke Gib'Sea 114
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Ok...mene tole vrže na rit. Da se nekdo sam loti vsega tega....pa da napiše še da je pohištvo pri prejšnji obnovi sam izdelal, pofurniral, pa še elektriko, pa to, pa ono....brez zamere, ampak kako? Ker poznam kar ene par mizarjev k jim še mizarstvo ne gre glih, pa ene dva električista tudi...da o mehanikih ne govorimo.
Kar me dodatno preseneča, je to, da imaš kot multipraktik in strokovnjak na svojem (poklicnem) področju dejansko sploh čas za dvoje:
1) obnavljat barko
2) dejansko z njo jadrat
Če ni skrivnost napiši kako tole znese, kje je skrivnost, ker menim da nas je kar nekaj tule, ki si še za tistih par tednov komaj najdemo čas za veter in valove, pa za redna vzdrževalna dela....ne pa da bi se generalne obnove lotil....sori, meni je tole nepredstavljivo. Al pa ima tvoj dan dvojne ure...
Rešpekt!
Kar me dodatno preseneča, je to, da imaš kot multipraktik in strokovnjak na svojem (poklicnem) področju dejansko sploh čas za dvoje:
1) obnavljat barko
2) dejansko z njo jadrat
Če ni skrivnost napiši kako tole znese, kje je skrivnost, ker menim da nas je kar nekaj tule, ki si še za tistih par tednov komaj najdemo čas za veter in valove, pa za redna vzdrževalna dela....ne pa da bi se generalne obnove lotil....sori, meni je tole nepredstavljivo. Al pa ima tvoj dan dvojne ure...
Rešpekt!
...ti krmi ga v valovih, ti brani ga v vetrovih...
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Jernej dobro vprašanje.
Vsaka stvar ima svojo zgodbo. Kar se mizarjev za navtiko tiče sem popolnoma obupal, ker me je prvi mizar iz Elana dobesedno oropal. Z veliko muko sva z bratrancem v sorodnikovi delavnici izdelala nekaj omaric in jih polakirala. Pride "mojster" iz Elana in začne montirat najprej dve omarici. V eni naj bi bila naluknjana polica za pijačo. Vpraša, če imam mero za luknje za flaše. V barki najdem eno neodprto steklenico, katere nismo pospravili in mu jo dam za mero. Vmes skočim v firmo nekaj postoriti, kajti takrat sem imel barko v Trzinu le par sto metrov od firme. Ko se vrnem vidim, da so omarice nenavadno zmontirane saj do stropa fali celih 10cm!?! Katastrofa...#@%!!?#. "Saj boš strop spustil", je izdavil mojster iz Elana, steklenica za muštr pa je bila odprta in v njej le še četrtina vsebine - škotskega viskija. Omarice so bile uničene. Popizdil sem totalka in ga nagnal. Škoda le, da sem mu plačal predujem za delo, ki absolutno ni bil zanemarljiv. Še danes sem slabe volje, ko se spomnim tega "brdavsa". Nisem imel sreče z mizarji, ki se spoznajo na barke, zato sem lokalnemu mizarju dal furnirat plošče in izdelat masivo za vratca, razne obrobe, predale po mojih načrtih, nato pa sem vse skupaj sestavil in zmontiral. Precej sem se naučil in bil zelo vesel, ko so se počasi pričeli kazati sadovi trdega dela.
Kar se časa tiče lahko rečem, da ga kot vsem tudi meni katastrofalno primanjkuje ampak kljub vsemu nekako gre zahvaljujoč delu, ki ga opravljam. Trenutno je poudarek na razvoju v elektroniki. Zelo zgodaj vstajam in ker sem zjutraj najbolj svež uspem veliko večino dela (projektiranje) opraviti do 8h30. Študiranje raznih problemov mi najbolj sede tik pred spanjem in nemalokrat se rešitve porodijo verjel ali ne v sanjah. Pri meni to špila.
Investicije in projekte podjetja pričnejo v zadnji četrtini leta. Projekte ponavadi zaključim že do konca februarja takrat pa se je pričela navtična sezona in zato sem pred leti zagrabil priložnost in začel resno delati še na področju navtične elektronike. Ti dve dejavnosti sta se časovno lepo dopolnjevali. Navtično dejavnost pa sedaj krčim samo na delo internetne prodaje ter plačljivo svetovanje in projektiranje. Vse ostalo, ker je bilo preveč balasta pa pospešeno ukinjam. Prav tako servis navtične elektronike krčim le še na servis vgradnih avtopilotov.
V poletnem času se dobave in storitve upočasnijo v toliki meri, da skoraj nima smisla niti ni možno intenzivno delati na razvoju. Navtična sezona pa se 25.6 zaključi. Kdor po tem datumu opremlja plovilo itak ni resen. Kadar sem kljub vsemu naredil izjemo mi je bilo vedno žal, kajti s takimi so bili vedno samo problemi. Poletje je bilo tako vedno rezervirano za najmanj mesec dni dopusta v kosu.
Danes sem za barko uspel popoldan obiskati MDM zaradi inox 316 žične vrvi za ograjo, BTS company za nakup navojnih svedrov za kobilico, ter še nekaj materiala.
Vsak dan je nujno potrebno kaj narediti drugače se obnova preveč zavleče. Za barvanje pa sem najel izvajalca kajti drugače bi taka prenova vzela blizu dve leti.
LP Iztok
Vsaka stvar ima svojo zgodbo. Kar se mizarjev za navtiko tiče sem popolnoma obupal, ker me je prvi mizar iz Elana dobesedno oropal. Z veliko muko sva z bratrancem v sorodnikovi delavnici izdelala nekaj omaric in jih polakirala. Pride "mojster" iz Elana in začne montirat najprej dve omarici. V eni naj bi bila naluknjana polica za pijačo. Vpraša, če imam mero za luknje za flaše. V barki najdem eno neodprto steklenico, katere nismo pospravili in mu jo dam za mero. Vmes skočim v firmo nekaj postoriti, kajti takrat sem imel barko v Trzinu le par sto metrov od firme. Ko se vrnem vidim, da so omarice nenavadno zmontirane saj do stropa fali celih 10cm!?! Katastrofa...#@%!!?#. "Saj boš strop spustil", je izdavil mojster iz Elana, steklenica za muštr pa je bila odprta in v njej le še četrtina vsebine - škotskega viskija. Omarice so bile uničene. Popizdil sem totalka in ga nagnal. Škoda le, da sem mu plačal predujem za delo, ki absolutno ni bil zanemarljiv. Še danes sem slabe volje, ko se spomnim tega "brdavsa". Nisem imel sreče z mizarji, ki se spoznajo na barke, zato sem lokalnemu mizarju dal furnirat plošče in izdelat masivo za vratca, razne obrobe, predale po mojih načrtih, nato pa sem vse skupaj sestavil in zmontiral. Precej sem se naučil in bil zelo vesel, ko so se počasi pričeli kazati sadovi trdega dela.
Kar se časa tiče lahko rečem, da ga kot vsem tudi meni katastrofalno primanjkuje ampak kljub vsemu nekako gre zahvaljujoč delu, ki ga opravljam. Trenutno je poudarek na razvoju v elektroniki. Zelo zgodaj vstajam in ker sem zjutraj najbolj svež uspem veliko večino dela (projektiranje) opraviti do 8h30. Študiranje raznih problemov mi najbolj sede tik pred spanjem in nemalokrat se rešitve porodijo verjel ali ne v sanjah. Pri meni to špila.
Investicije in projekte podjetja pričnejo v zadnji četrtini leta. Projekte ponavadi zaključim že do konca februarja takrat pa se je pričela navtična sezona in zato sem pred leti zagrabil priložnost in začel resno delati še na področju navtične elektronike. Ti dve dejavnosti sta se časovno lepo dopolnjevali. Navtično dejavnost pa sedaj krčim samo na delo internetne prodaje ter plačljivo svetovanje in projektiranje. Vse ostalo, ker je bilo preveč balasta pa pospešeno ukinjam. Prav tako servis navtične elektronike krčim le še na servis vgradnih avtopilotov.
V poletnem času se dobave in storitve upočasnijo v toliki meri, da skoraj nima smisla niti ni možno intenzivno delati na razvoju. Navtična sezona pa se 25.6 zaključi. Kdor po tem datumu opremlja plovilo itak ni resen. Kadar sem kljub vsemu naredil izjemo mi je bilo vedno žal, kajti s takimi so bili vedno samo problemi. Poletje je bilo tako vedno rezervirano za najmanj mesec dni dopusta v kosu.
Danes sem za barko uspel popoldan obiskati MDM zaradi inox 316 žične vrvi za ograjo, BTS company za nakup navojnih svedrov za kobilico, ter še nekaj materiala.
Vsak dan je nujno potrebno kaj narediti drugače se obnova preveč zavleče. Za barvanje pa sem najel izvajalca kajti drugače bi taka prenova vzela blizu dve leti.
LP Iztok
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Vsak dan je nujno potrebno kaj narediti drugače se obnova preveč zavleče. Za barvanje pa sem najel izvajalca kajti drugače bi taka prenova vzela blizu dve leti.
Tole mi je pa znano, meni se je vleklo 3 leta.,,
Mato
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Živjo,
Zana ima tudi namen priti do konca novembra v ladjedelnico Izola, kjer jo bom po treh letih spet malo osvežil... No ja, 3 leta ni veliko, naredila je pa okoli 35.000 milj v tem času, tako da bo gotovo kar nekaj dela:) Pa izmenjava par izkušenj in predlogov, prav tako pa kakšna dodatna roka včasih prav pride:)
Želim ti obnovo s čim manj vloženimi živci.
Borut
Zana ima tudi namen priti do konca novembra v ladjedelnico Izola, kjer jo bom po treh letih spet malo osvežil... No ja, 3 leta ni veliko, naredila je pa okoli 35.000 milj v tem času, tako da bo gotovo kar nekaj dela:) Pa izmenjava par izkušenj in predlogov, prav tako pa kakšna dodatna roka včasih prav pride:)
Želim ti obnovo s čim manj vloženimi živci.
Borut
-
- Poročnik bojne ladje
- Prispevkov: 82
- Pridružen: To Jan 24, 2017 21:36
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
NT kaj pa pretesnitev kobilice? ali je bila opravljena morda ze ob prvem refitu in sedaj ni potrebna?
lp matevz
lp matevz
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Pri taki obnovi je najbolj, da imaš lekarno kar doma.. Za Aspirine si pa kar generalni uvoznik.. Jaz že vem..
Fiat Justitia ... Some day....
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Uvoznik Aspirina, ali pa lastna neprijavljena alfa
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
pacific2332 napisal/-a:NT kaj pa pretesnitev kobilice? ali je bila opravljena morda ze ob prvem refitu in sedaj ni potrebna?
lp matevz
Pri prvi obnovi sem dal pretesniti kobilico znanemu izvajalcu iz Izole. Danes močno dvomim, da so naredili kaj drugega kot prefarbali okoli vijakov in morda enega zamenjali (morda!?). Ne verjamem, da so jo pretesnili. Prav takrat sem moral nujno na pot in niso naredili niti ene same slike !?!? Kaj naj si mislim!#?$*
Zaenkrat mi ni puščalo, tako da ni nujno tega narediti. Imam pa plan čez dve leti narediti še to. Sedaj bo že itak preveč dela obenem, pa je to potrebno delati zunaj na dvigalu.
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
A nima Gibsea kobilico in trup iz enega kosa? Kaj je potrebno tu tesniti?
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Na kobilici sem jaz pritegnil vijake sam. Tovarno sem vprašal za momente vijakov, ki so mi jih sporočili in so bili v območju priporočenih orodjarskih momentov za moj material. Prav tako sem dobil odgovor, da je pomembno, da se "pritegnitev" vijakov dela na suhem, ko je jadrnica na "klocnih" torej prislonjena na kobilico. Mogoče je to za druge proizvajalce drugače...
p.s. bolj je bil hec dobiti dovolj velik moment ključ, ker se moji vijaki zategujejo na 580 NM in ročica moment ključa je bila dolga 1,5m, posodili so mi jo pa fantje, ki so vzdrževali vzpenjačo na Ljubljanski Grad:)
p.s. bolj je bil hec dobiti dovolj velik moment ključ, ker se moji vijaki zategujejo na 580 NM in ročica moment ključa je bila dolga 1,5m, posodili so mi jo pa fantje, ki so vzdrževali vzpenjačo na Ljubljanski Grad:)
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Na porsche servisih al pa kakšen lastnik avtomobila s centerlock maticami na kolesih imajo tudi primeren moment ključ. Centerlock matice se zategujejo na 600Nm.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
motorni napisal/-a:A nima Gibsea kobilico in trup iz enega kosa? Kaj je potrebno tu tesniti?
Kobilica pri Gib Sea barkah je litoželezna in je privijačena s trinajstimi navojnimi palicami. Pod matico pride podložna plošča in matica M20. Teža moje kobilice je nekaj čez 4t.
Zoro, ko prideš v Izolo se javi. Mojo tel.št. verjetno še imaš?
Kobilica je klasična
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Živjo,
Številko še imam, tako da pokličem. Upam da mi rata pridit do konca novembra, trenutno v Baliju, čakam na kompas za autopilota, ki je crknil, ker brez autopilota ni prečenja Indijskega oceana, ker so sužnjelastniški časi mimo:)
Številko še imam, tako da pokličem. Upam da mi rata pridit do konca novembra, trenutno v Baliju, čakam na kompas za autopilota, ki je crknil, ker brez autopilota ni prečenja Indijskega oceana, ker so sužnjelastniški časi mimo:)
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
Obnova barke je z moje strani zaradi službenih obveznosti v decembru in januarju popolnoma zastala, zato pa sem sedaj stopil po gasu in obnova se nadaljuje. Sicer so ličarji svoje delo opravljali še vse do 15. decembra, tako, da niti nisem mogel na barki kaj postoriti.
Priprava na barvanje
Material za barvanje. Primer, barva,trdilci in redčila Jotun MEGAGLOSS. Po večletnem raziskovanju trga sem se odločil za eno najboljših barv za plovila. Do nedavnega je bila ta brarva dobavljiva samo v 25kg kantah uporabljali pa so jo izključno v gradnji mega jaht. Po trditvah vseh, ki so s to barvo delali je končni lest in površinska odpornost kot pri Allgripp barvi le da je z Megagloss veliko lažje delati, možno jo je celo popravljati in zapolirati obenem pa je nekje do 3x cenejša od Allgrippa.
Podvodni del zaščiten z večkratnimi premazi aquastop in dvignjena linija z epoxi zaščito preko vodne linije. Za vsak primer daljšega jadranja, ko je trup vedno nagnjen.
Pobarvano. Zaradi nekaj manjših napak smo trup še enkrat na rahlo pobrusili in nanesli še en sloj tako, da je sedaj efekt popoln.
Paluba še pred nanosom anti skid površine, katero smo izdelali s posipom.
Zaščita za nanos antiskid protidrsne površine.
Prva kabina predno sem jo razstavil.
Odstranjevanje izolacije. Na zgornjem robu sem prej imel armaflex vendar sem ga moral zaradi pretapiciranja v celoti odstraniti. Na boku pa je bila neka zelo slaba izolacija in sedaj bo to veliko boljše za ugodnejše bivanje, kajti jaz sem preko poletja na plovilu le en mesec, pozimi pa na njej ponavadi preživimo vse praznike in zaradi miru, bom večkrat na barki tudi delal (projektiral el. naprave v Pcad, Altium D., KiCad...).
Očiščeno in pripravljeno za novo izolacijo.
Motor pred demontažo
Motorni prostor brez motorja
Na grobo očiščeno
Pobrusiti je bilo potrebno topcoat, ker je zaradi predebelega nanosa na nekem delu počil in voda iz bilga bi lahko priščla v laminat.
Zaščiteno z epoksi premazom
Sanacija okoli pritrditve kobilice.
No tole čaka vsakega, ki ima starejšo barko še posebej tiste pri katerih so ob izdelavi barke pritrdili kobilico nato pa z več sloji prekrili podložne plošče in vijake, da so naredili barko v primeru izgube kobilice "nepotopljivo".
Odstranil sem skoraj 1cm laminata ki je prekrivalk vse vijake.
Kasneje, ko sem vse vijake odvil sem po celotni površini ta nepotrebni sloj odstranil.
Z več sloji tkanine in epoxija smo nato ojačali vsa področja okoli vijakov kobilice in ojačitev spojili na rebra in trup.
In na koncu zaščiteno z epoksijem, tako, da je sedaj barka tudi iz notranjosti odporna na vodo.
Ojačan prednji del kobilice
Barka bo dobila tudi precej lepšo podobo v notranjosti. Stare podnice...
Mojster pri vpasovanju podnic...
Podnice so upasane. Sedaj pa na furniranje in lakiranje
Motor je bil že novembra razdrt. Ugotovljeno je bilo, da so ležaji glavne gredi in ojnic po 4.300 urah delovanja še vedno kot novi in da je motor v odličnem stanju. Zaradi vlage, ki prihaja iz strani izpušnega sistema kjer je mešalnik v katerem vedno ostane nekaj vode je material aluminijaste glave površinsko korodiral in sedežev ventilov se ni dalo spolirati. Nabavil sem novo glavo, vse ventile, batne obročke, nove standard bate, srajčke cilindra, vsa tesnila... in za vse to skupaj plačal "celih" 480€. Za primerjavo samo en bat za Volvo Penta stane 490€ !?!?
Včeraj sem s temeljno barvo pobarval motor. Če bo le možno bom danes pobarval še končni sloj barve.
Poročam v kratkem...
LP Iztok
Priprava na barvanje
Material za barvanje. Primer, barva,trdilci in redčila Jotun MEGAGLOSS. Po večletnem raziskovanju trga sem se odločil za eno najboljših barv za plovila. Do nedavnega je bila ta brarva dobavljiva samo v 25kg kantah uporabljali pa so jo izključno v gradnji mega jaht. Po trditvah vseh, ki so s to barvo delali je končni lest in površinska odpornost kot pri Allgripp barvi le da je z Megagloss veliko lažje delati, možno jo je celo popravljati in zapolirati obenem pa je nekje do 3x cenejša od Allgrippa.
Podvodni del zaščiten z večkratnimi premazi aquastop in dvignjena linija z epoxi zaščito preko vodne linije. Za vsak primer daljšega jadranja, ko je trup vedno nagnjen.
Pobarvano. Zaradi nekaj manjših napak smo trup še enkrat na rahlo pobrusili in nanesli še en sloj tako, da je sedaj efekt popoln.
Paluba še pred nanosom anti skid površine, katero smo izdelali s posipom.
Zaščita za nanos antiskid protidrsne površine.
Prva kabina predno sem jo razstavil.
Odstranjevanje izolacije. Na zgornjem robu sem prej imel armaflex vendar sem ga moral zaradi pretapiciranja v celoti odstraniti. Na boku pa je bila neka zelo slaba izolacija in sedaj bo to veliko boljše za ugodnejše bivanje, kajti jaz sem preko poletja na plovilu le en mesec, pozimi pa na njej ponavadi preživimo vse praznike in zaradi miru, bom večkrat na barki tudi delal (projektiral el. naprave v Pcad, Altium D., KiCad...).
Očiščeno in pripravljeno za novo izolacijo.
Motor pred demontažo
Motorni prostor brez motorja
Na grobo očiščeno
Pobrusiti je bilo potrebno topcoat, ker je zaradi predebelega nanosa na nekem delu počil in voda iz bilga bi lahko priščla v laminat.
Zaščiteno z epoksi premazom
Sanacija okoli pritrditve kobilice.
No tole čaka vsakega, ki ima starejšo barko še posebej tiste pri katerih so ob izdelavi barke pritrdili kobilico nato pa z več sloji prekrili podložne plošče in vijake, da so naredili barko v primeru izgube kobilice "nepotopljivo".
Odstranil sem skoraj 1cm laminata ki je prekrivalk vse vijake.
Kasneje, ko sem vse vijake odvil sem po celotni površini ta nepotrebni sloj odstranil.
Z več sloji tkanine in epoxija smo nato ojačali vsa področja okoli vijakov kobilice in ojačitev spojili na rebra in trup.
In na koncu zaščiteno z epoksijem, tako, da je sedaj barka tudi iz notranjosti odporna na vodo.
Ojačan prednji del kobilice
Barka bo dobila tudi precej lepšo podobo v notranjosti. Stare podnice...
Mojster pri vpasovanju podnic...
Podnice so upasane. Sedaj pa na furniranje in lakiranje
Motor je bil že novembra razdrt. Ugotovljeno je bilo, da so ležaji glavne gredi in ojnic po 4.300 urah delovanja še vedno kot novi in da je motor v odličnem stanju. Zaradi vlage, ki prihaja iz strani izpušnega sistema kjer je mešalnik v katerem vedno ostane nekaj vode je material aluminijaste glave površinsko korodiral in sedežev ventilov se ni dalo spolirati. Nabavil sem novo glavo, vse ventile, batne obročke, nove standard bate, srajčke cilindra, vsa tesnila... in za vse to skupaj plačal "celih" 480€. Za primerjavo samo en bat za Volvo Penta stane 490€ !?!?
Včeraj sem s temeljno barvo pobarval motor. Če bo le možno bom danes pobarval še končni sloj barve.
Poročam v kratkem...
LP Iztok
-
- Poročnik bojne ladje
- Prispevkov: 82
- Pridružen: To Jan 24, 2017 21:36
Re: Obnova barke Gib'Sea 114
NT ali bos menjal tudi navojne palice kobilice za daljse, sedaj ko si dodal laminat?
lp pacific
lp pacific
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti