Thundercat - katamaran gumica

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 03, 2019 13:16

thundercat napisal/-a:Na endurance dirki leti tak motor malo čez 120 km/h. Samo s cleaver propom. Samo cleaver ni za morje oz za zelo mirno. Drugače preveč koplje.


Kaj pa semi clever, ali pa clever z hubom? Tak ni nič bolj občutljiv na valove kot propeler z okroglimi ušesi. Klasičen clever je problem, ker po skoku izpušni plini ne dovolijo vodi, da pride nazaj do krakov. Tamali ChopperII bi tudi prijel in se ga da močno potegnit iz vode. https://bblades.com/product-category/pr ... i-mercury/
Kontaktiraj Hillovo družino. Oni se na veliko igrajo z malimi dirkalnimi propelerji in niso dragi. https://www.hillmarine.net/

A torpedo je preoblikovano, ali samo pobrušeno?
Uporabniški avatar
thundercat
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Sep 30, 2019 09:47

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a thundercat » Če Okt 03, 2019 13:35

Cela znanost je s temi propi in iskanju optimuma, ki je za vsak parameter na vodi in vremenu drugačen.
Jaz ne bom šel tak daleč.
So tipi, ki imajo po 20 propov doma in še kar iščejo.

Men je to v veselje in zabavo.
Ta trenutno fajn leti in ima dober oprijem tudi v naših razmerah. Več ne rabim.

Oni imajo na dirkah čisto druge pogoje. Dost razdalje med valovi, kjer lahko dobi grip in brzino. Za naše kratke in goste valove, pa rabiš predvsem grip.
Thundercat Bobkat + Tohatsu
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 03, 2019 14:34

Saj ravno zaradi gripa sem ti napisal kar sem. Tvoj propeler ima 13"premera in ob tako lahkem katamaranu lahko potegneš cel torpedo iz vode, pa bo še vedno pod 10% slipa. Ko to napraviš trim ne prime več in je res le še za mirno morje. Pri tako dvignjenem motorju tudi sup ne pomaga dosti.
Manjši premer ti bo dovolil imet torpedo pod vodo in propeler bo manjkrat zakavitiral, na startu bo prijel ko nor, pa še trim bo lepše prijel kar spet pomeni manj kavitiranja in več moči direkt v potisk naprej. Teh 13" motor precej težko zavrti, pa tudi gliser jih ne rabi.
Včasih je imel forumaš Ciril Mastnak nekaj za kak test primernih alu propelerjev. Morda bi se slišala, da malo vidiš kako bi bilo, če bi šel v to smer. Normalno, da prebrušen alu propeler ni ravno enak tovarniško ustreznemu, ampak vseeno ti nekaj pokaže.

Kako se pa to obnaša v zavoju? A prime kot trden katamaran, ali bočno drsi?
Uporabniški avatar
thundercat
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Sep 30, 2019 09:47

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a thundercat » Če Okt 03, 2019 16:24

Coln v ovinku stoji, kot na tracnicah.
Baje doseze v ovinku 3g.
To se nisem sprobal, kolkr pa sem vem, da ce ne bi sedel noter, bi te ven plunlo.

Bi probal se kak drug prop sam, kdo ti ga pa da?

Drgac pa s tem coln zaglisira v manj kot 1s. Skor 70 doseze v parih s, pol pa se mal, pa dobi koncno.
Manjsi prop bi najbrz prevec vrtelo?
Smucarja potegnes ven, kot za salo. Pa tud ce je poln coln.
Mam se en ql pripulse prop z nastavljivim pitchem od 12-16. Sam je premer komaj 10.4.
To sem mel na 30 yamahi gor, pa je blo super. Za 50 mislim, da bo premali.
Thundercat Bobkat + Tohatsu
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Okt 03, 2019 17:05

A so ti katamsrani iz hypalona ali pvc, tube so posebne oblike, da msnj nabija po valovih. Pa še to me zanima če ga imaš na prikolici al ga sestavljaš.
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3284
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a MareC » Če Okt 03, 2019 17:26

kocka napisal/-a:A so ti katamsrani iz hypalona ali pvc, tube so posebne oblike, da msnj nabija po valovih. Pa še to me zanima če ga imaš na prikolici al ga sestavljaš.


itak hypalon, v IT imajo tudi dirke z gumenjaki Focchi sicer niso cati ampak vseeno zanimivo

Slika

Slika
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 03, 2019 17:29

Thundercat,

tak katamaran ima zelo malo upora in je precej lahek. Posledično z majhnim propelerjem dosežeš ustrezen slip. V bistvu ima za žverca tako mali upor, da že z 60 konji komot dosežeš 100 km/h in ko se bližaš tej hitrosti raste upor gliserja skoraj linearno, saj ga je vedno manj v vodi, zračni upor pa do 120 km/h tudi še ne pride do izraza. Mislim, da ti nad 70 km/h glavni upor povzročata peta in propeler. Pri 100 km/h ti potopljen torpedo zagotovo pobere vso moč za samega sebe, kje je šele propeler. (Moč upora raste z tretjo potenco, za koeficient upora vzemi 0,40, da zajameš tudi propeler in se malo poigraj z čelno površino pesta, skega in noge do pesta in boš videl.) Menim, da je za hiter skok do 70 km/h, nato pa počasno lezenje na 75 km/h kriv ravno prevelik propeler in prenizko postavljena noga. Za 100 km/h bi bila to verjetno dobra kombinacija, saj ima pri tej hitrosti propeler dovolj gripa, da lahko takega 13" z jack plate potegneš skoraj čisto ven in imaš v vodi le skeg in spodnji krak propelerja, pa še tega ne celega. In 13" je dovolj, da gre peta zelo visoko, pa še vedno krempi po vodi. Na tak način bi lahko letelo 120 km/h, ampak kot praviš z cleverjem, ker clever kot tak povsem dvigne rit čolna in v bistvu letiš na treh točkah. Sprednji dve točki sta čisto pri premcu kjer se začne vodna linija, zadnja točka je pa propeler. V bistvu dobiš trotočkovni hidroplan pri katerem so tube v vodi le še kot smerniki in nič drugega. To je tudi razlog zakaj clever deluje le v mirni vodi in zakaj imajo toliko propelerjev, ker jih morajo menjat glede na zračni tlak (nadmorska višina, temperatura zraka in vlaga v zraku) in zahtevnost zavojev na progi. Z propelerji v glavnem uravnavajo silo dviga krme.


p.s.
Premer propelerja se ne gleda po moči motorja, temveč po uporu gliserja in 10" ne bo premalo, če boš imel potopljeno torpedo. F1 katamarani z konkretnimi motorji in hitrostmi hudo nad 200 km/h imajo zelo, zelo majhne propelerje z 9-11" premera in koraka 14-22", vrtijo se pa precej hitro.

Pri tebi je zadeva drugačna:
- ne boš se šel trotočkovnega glisiranja, ker se boš verjetno ubil! (Aegir to je razlaga zakaj imajo take čelade.)
- ne boš dvigal motorja previsoko in natikal gor cleverjev.
- vozil se boš v morju in verjetno te bodo zanimali pospeški, relativno varna vožnja in lepa končna hitrost.

Menim, da najlažje prideš do tega:
- z višino motorja, ki pomeni okrog 2/3 potopljeno torpedo.
- manjši propeler premera pod 11".
- propeler z okroglim ušesom in cupom čez uho.
- propeler na vsak način trokraki in iskat primerno težišče z premikanjem po gliserju in to po centimetrih, ko dobiš občutek, da te uboga in zavije, ne pa zarobi, pa iskat trim. Pazit moraš, da ne daš težišča preveč naprej, ker te bo v zavoju tako zavrtelo, da boste v hipu vsi v vodi in to daleč od katamarana. :D

Hill, ki sem ti ga predlagal ziher ve kaj rabiš. Izdelujejo propelerje Signature, vendar se že nekaj generacij preganjajo z majhnimi dirkalnimi gliserji in delajo ne predrage custom propelerje tudi za zadeve kakršno imaš. Napiši mu in ti bo znal svetovat. Aja, kak propeler pa je zdaj gor? (Poleg premera in koraka)
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5964
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Okt 03, 2019 21:31

Torej niso brezveze tako opremljeni :)

Vratolomne hitrosti na majhnem colnu zna bit kar problem ce gre kaj narobe...
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Okt 03, 2019 21:51

https://www.youtube.com/watch?v=KgKveBXs234
Ko leti je čisti trotočkovni hidroplan. Zadaj leži na propelerju, peta je cela iz vode, premec jadra boki pa češejo po vodi. Ker očitno nimajo trima morajo v zavoju odvzet malo več plina, da sede in prime v zavoj. Če bi trimali bi verjetno dosegali take centrifuge, da bi imeli krvave oči. :D Delno opravlja funkcijo "trima" kopilot, ki se meče po gliserju kot včasih kopilot na dirkah motociklov prikoličarjev.
Uporabniški avatar
thundercat
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Sep 30, 2019 09:47

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a thundercat » Če Okt 03, 2019 23:28

No.
Čestitke fantje.
Vam bo le ratal tud strokovno razvozlat te čolne.

Gas vzeti pred ovinkom?
Ja pri katerem čolnu ga pa rukneš do konca pr 60 mph?
Itak mal spustiš. On spredaj pa se nagne v ovink, kolker se le da, da bolj zagrabi. Če le ne sedita oba čisto zadaj, urizne v ovinek na polno.
Hitrost na ravnini se uravnava tudi s premikanjem težišča pilotov. Vse se pozna.

Nevarno?
Zelo.
Kaj pa skuterji? Vsak leti več. Pa stabilni niso pol toliko. Majo čelade?
Na tekmi nujno čelada, za družinsko zabavo pa po želji.

Materiali:
Tube - German VALMEX fabric using the latest thermo-welding technology
Nosilec zadaj je iz rostfraja al pa dur aluminija - trenutno je alu zadaj.
Nos spredaj je iz fiber glassa al pa karbona - trenutno karbon
Dno čolna je lesena vezana plošča ali karbon - trenutno karbon
Nosilec motorja je privarjen na rostfrei ploščo in privijačen s 4 x M12 vijaki na zadnjo stranico.

elektronika in trim:
Tega ni. Vse ročno. To je bistvo.
Čoln je zadaj čisto odprt in če ga zalije val, gre voda kar čez njega. Akumulator kam dat, je utopija.
Edino dušilec krmila na ročki je nujen. Pa podaljšana ročka. Pa pokrov motorja mora bit pritjen, da ga ne izgubiš.

Vožnja na morje:
jaz ga vozim na strehi avta (napihnjenega). Se ne da razstaviti. Razstavijo se samo Parsunovi. (Parsun je PVC)
Imam eno prikolico, pa ni homologirana. Bom probal kaj nabavit. Ma kdo kako?

Prop:
tole imam gor
https://www.steeldevelopments.net/hi-pe ... eries.html
Malo dodelan.
Tega je vozil svetovni prvak na dirkah. (ta moj je bil na eni dirki).

Trenutno se igram s trimom. Osnova je 0° nato pa podlagaš ploščice in iščeš pravo, da nos ne leze preveč gor.
Druga stopnja je še dvig motorja. To bom naredil naslednjič. V nedeljo ni bilo časa.
Gor mam sicer en pocen merilec vrtljajev, pa ga je med vožnjo nemogoče gledat. (je na motorju, ker ga drugam ne morem dat).

Čoln je izredno stabilen v manjših valovih. Reže in skoraj ne veš, da je kaj.
Ko pa ratajo večji, pa postane zabavno.
Letos je bil na Pagu kar močan jugo in ga je parkrat vrglo vsaj 2 m v zrak, Noro.

Drugače zna biti tudi čisto uporaben družinski čoln. Mi se 4je vozimo v njem. Tamali smuča zadaj...
Pred tem sem imel Honwave T40, ki ga je zvijalo in je pokal... Če so bili valovi večjjo od 5cm, je bila čista groza in trpljenje. Naveličal sem se tega in zato sem nabavil to. Nekaj lahkega in zabavnega.
Prvo sem mel yamaho 30hp gor, pa sem zamenjal za močnejši motor.
Yamaha je blia super in je letelo, tamali je kamot smučal... Sam Tohy je pa adrenalin.

Ne iščem svetlobnega rekorda. Probaš, kolk gre, drugač pa se v večini voziš in zabavaš.

Že mika koga?
Lahko zrihtam.
Mogoče ga konec oktobra spet peljem na morje za kak dan.
Thundercat Bobkat + Tohatsu
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4826
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Okt 04, 2019 07:49

Mene že mika, moti me pa da je zadaj čisto odprt, mi bo ves pir splahilo v morje. :shock: Lušna zadeva in zaradi majhne teže verjetno sploh ne požrešna. Srm gledal enega na mornarju hoče 1800, če je to to, proizvajalcev je več. Kako pa da ga ne daš na Brako prikolo in raje ma streho?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Okt 04, 2019 08:41

Kocka tako plovilo ni delano za to da bi blo praktično ampak hitro. Poraba pri takem motorju je zanemarljiva. Zakaj bi nekdo gledal na porabo nečesa ki ga veseli. To mi nikol ne bo šlo u glavo. Drugo je če gre za nekaj ki pije 100l/h. Ampak to si mi siromaki tak al drugace ne mormo privoscit.
Uporabniški avatar
thundercat
Poročnik fregate
Prispevkov: 71
Pridružen: Po Sep 30, 2019 09:47

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a thundercat » Pe Okt 04, 2019 08:51

Jaz sem si dal na prejsnjem mrezico zadaj in je blo vredu.
Mora bit odprt.
Eno easy ligo sestavljamo.
Pa kake evente zraven.
Thundercat Bobkat + Tohatsu
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Pe Okt 04, 2019 08:54

To bi blo zanimivo če boste kaj sestavli da se kaki datumi in lokacije objavijo da pride lahko kdo gledat. Ampak ne predstavljam si kaj vse je potrebno pri organih pridobit za legalno izprljano dirko.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4382
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Thundercat - katamaran gumica

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Okt 04, 2019 09:02

@Marcel,
Zaradi kolobocij in odgovornosti ob uradno najavljenih dirkah so amiji izumili Poker run.

@Thundercat, ker ni trima se mora kopilot metat naprej in navznoter (kar je ziher zanimivo in rekreativno), pa vseeno ne moreš skozi zavoj tako hitro, kot če z trimom pribiješ premec v vodo. Ravno ta del dirke je pri F1 katamaranih odločilen za rezultat. Preveč= počasi, premalo=zdrs, zvrt ali polet.

Če je bil tale propeler na dirki, je bil motor zelo visoko postavljen, ker z 13" in 50-60 konji ne more biz konkurenčen, če je pod vodo. Ima peta low pick up, ali je povsem klasična? (Odgovor bo zanimiv tistim, ki se bojijo dat kavitacijsko 3 cm nad dno krme.) :D

Pišeš o coupled, a verjetno misliš couped propeler. Morda veš kje so ga dodatno natolkli?
In kaj točno pomeni blueprint? Najprej sem mislil, da se to nanaša na peto, a je verjetno nekaj v zvezi z motorjem, pa se mi ne sanja kaj naj bi to bilo.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov