Konzerviranje 4T motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Nov 04, 2014 22:55

habibi,ajnšpricerja ima..
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Sr Nov 05, 2014 12:45

Ja kapiš,je napisal 4t,pa sem mislu 4 tomos :shock: :cry: :wink:
mašinfirer
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a BE84 » Po Okt 07, 2019 15:01

Da ne odpiram nove teme in da ponovno oživim temo, ki je stara že nekaj let me zanima če bi bila konzervacija mojega motorja pravilna.
Motor je Mercury 4t 50 EFI
1. Skozi slušalke spustim sladko vodo, da se motor dobro spere.
2. Menjava olja v motorju, nato menjava oljnega filtra (Mercury priporoča 4t olje 25w40)
3. Menjava olja v peti (Quicksilver Gear lube)
4. Z mazivom, ki je namenjeno za ležaje podmažem ležaje z pumpico s katero vbrizgam mazivo.
5. Glede na informacije na forumu in tudi na youtube kjer je bilo govora o konzervaciji 4t EFI motorjev, je priporočljivo narediti bogato mešanico 20-25% 2t olja in bencina ter prižgati motor. Tukaj me najbolj zanima vprašanje kako dolgo je potrebno, da motor deluje s to mešanico?
Je potrebno odklopiti dovod govirva, da se motor sam izključi ali izključim motor jaz ter pustim tole gorivo v sistemu do naslednje sezone?

Predvidevam, da pred novo sezono odvijem samo svečke jih očistim in nato prižgem motor na katerega priključim samo bencin.

Izkušenim morjeplovcem se za odgovore lepo zahvaljujem
Uporabniški avatar
pinosat
Admiral
Prispevkov: 776
Pridružen: To Avg 16, 2011 13:39
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a pinosat » Po Okt 07, 2019 20:35

jaz sem pri 5 točki šprical v zračni filter motorja oni spray, dokler ni začel kašljati , pa potem še malo v cilindre, nobene mešanice nisem delal, pa preveril oz. ščistil sem še termostat... svečk spomladi nisem odvijal, menjal ali ščistil separator, vžgal in na začetku je malo pokadilo...nikoli nisem imel nekih velikih problemov z motorjem, edino kar še naredim vedno pred sezono, spraznim tank popolnoma in nalijem svež bencin...
Vsak dan v vsakem pogledu vse bolj in bolj napredujem...
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a BE84 » Po Okt 07, 2019 21:51

Koliko vem je tole špricanje v zračni filter mišljeno za motorje z fergazerjem in ne EFI, ki ima elektronski vbrizg goriva.
EFI motirje bi se naj konzerviralo z bogato mešanico (20-25%) 2t olja in bencina.
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a Wisdom » To Okt 08, 2019 09:37

Hoj!
Ne ga lomit z mešanico. EFI ni narejen za mešanico. Tukaj je v angleščini navodilo kako se konzervira Mercury EFI motor. Jaz to delam vedno tako. Drugih zadev ne delam. Nobene raketne znanosti. Pa vedno iz VST enote (Vapour Separator Tank) izpusti vse gorivo ali pa ga v času izpiranja "pokuri" Najslabše je, če ostane gorivo preko zime v EFI sistemu, saj zaradi vsebnosti etanola v bencinu le-ta nase veže vlago in povzroča korozijo, lahko celo okvaro injektorjev.

VST enota pa izgleda tako:
Slika

Na spodnjem delu, levo poševno navzgor, je viden vijak za drenažo goriva.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Okt 08, 2019 10:07

En tak preprost nasvet, ne špricaj v motor ničesar, niti ne obogatuj goriva z oljem za mešanico, en tako zelo skrbijo, špricajo in mažejo, da na koncu res nastanejo problemi.Lepo je, da se motor spere od znotraj in zunaj, namažeš kak gibljiv del s pravo mastjo, to pa je tudi vse.Olje v motorju, če ga že hočeš in če ima za sabo vsaj 2 sezoni, bi ga čisto preventivno menjal, saj koliko pa se voziš in koliko ur sploh narediš s tako malim motorjem?Ko boš olje zlil ven, bo lepo in čisto.Danes ni več mineralnih olj, so skoraj vsa sintetična in se ne raskrajajo kot mineralna.Tudi v peto nebi dajal striktno olje za peto, tu je pomembna le gradacija olja.Je res, da je to olje precej dražje, predvsem zaradi tega, ker vsebuje aditiv, ki preprečuje da se meša z vodo.Če pride do izliva, olje splava na površino in se ga lahko pobere, po drugi strani ti pa v peti zariba in uniči vse.Avtomobilsko olje za menjalnike ima iste mazalne sposobnosti(sam sem uporabljal leta in leta)le, da se v stiku z vodo spremeni v emulzijo, ti pa še vedno maže in zobniki in ležaji ne zaribajo.Voda v peto pa 99% pride vedno zaradi nemenjave semeringa pod impelerjem.
Imel sem kar precej izvenkrmnih motorjev, nikoli pa nisem v batni prostor šprical ali dajal notri karkoli in tudi nikoli se ni zgodilo nič pa naj bo to 2 ali 4 taktni motor, spomladi pa tudi ni bilo nobenih problemov s ponovnim zagonom.Je pa dobro, da ko ti motor stoji, da ga vsake toliko časa malo obrneš, da se bat-ti malo sprehodijo in, če je 4takt, da se vzmeti na ventilh malo sprostijo.Wisdom ti je dal dober nasvet.
mašinfirer
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Okt 08, 2019 11:05

BE84 napisal/-a:Koliko vem je tole špricanje v zračni filter mišljeno za motorje z fergazerjem in ne EFI, ki ima elektronski vbrizg goriva.
EFI motirje bi se naj konzerviralo z bogato mešanico (20-25%) 2t olja in bencina.


4t se isto konzervira s špricanjem v zračno komoro in predvsem se zamenja olje v karterju, ker rabljeno motorno olje je kislo in na račun kovinskih delcev v olju korozivno, novo pa ni.

V peto gre olje za diferenciale.

Nobeno olje se ne meša z vodo in vsa olja plavajo na vodi. Razlika branded olj za v pete je to da imajo not modro barvo in nč druzga.

To da se motorja sploh ne konzervira je slab nasvet. Motor moraš konzervirat če ga ne, rjavi.

Habibi a če podreš motor, pustiš glavno gred, ojnice, obročke, ventile in te stvari pri miru leto ali dve, ti nič ne zarjavi?

Če je tko pol še men povej kako ti to rata. Mogoče maš 30% vlago v delavnci, super. Sam povprečna vlaga v recimo Ljubljani skozi leto je 75% in pr 75% vse prej naštete reči zarjavijo v enem tednu, ne v enem letu.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a BE84 » To Okt 08, 2019 11:44

Motorja ne bom nič obračal čez zimo, ker bo na morju oddaljen 400 km vstran in bo ga potrebno konzervirati.
Prav tako menim, da je to slab nasvet, da ni potrebno konzervirati motorja, če motor stoji čez jesen in zimo cca 9 mesecev.

https://youtu.be/ugO-Bwt696M
Na tem videu je opisan postopek konzervacije 4t EFI motorja.
Zanima me samo če je postopek ok in če prosim podajo mnenje tisti, ki se spoznajo na zadevo in ločijo kaj je EFI motor.
Olje v motorju in oljni filter imam namen zamenjati. Prav tako tudi olje v peti. Prav tako bom podmazal vse ležaje in zglobe z ustreznim mazivom.
Uporabniški avatar
Wisdom
Viceadmiral
Prispevkov: 542
Pridružen: Sr Jul 22, 2015 14:58

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a Wisdom » To Okt 08, 2019 12:31

BE84 napisal/-a:Zanima me samo če je postopek ok in če prosim podajo mnenje tisti, ki se spoznajo na zadevo in ločijo kaj je EFI motor.


EFI motor je tisti, ki ima elektronske vplinjače. :D

V navodilih za pripravo motorja Mercury F-50 EFI piše (v angleščini):

Storage Preparation
The major consideration in preparing your outboard for storage is to protect it from rust, corrosion, and damage caused by freezing of trapped water.
The following storage procedures should be followed to prepare your outboard for out-of- season storage or prolonged storage (two months or longer).

Fuel System
IMPORTANT: Gasoline containing alcohol (ethanol or methanol) can cause a formation of acid during storage and can
damage the fuel system. If the gasoline being used contains alcohol, it is advisable to drain as much of the remaining gasoline as possible from the fuel tank, remote fuel line, and engine fuel system.


Fill the fuel tank and engine fuel system with treated (stabilized) fuel to help prevent formation of varnish and gum. Proceed with following instructions.
1.Portable Fuel Tank – Pour the required amount of Quicksilver Gasoline Stabilizer (follow instructions on container) into fuel tank. Tip fuel tank back and forth to mix stabilizer with the fuel.
2.Permanently Installed Fuel Tank – Pour the required amount of Quicksilver Gasoline Stabilizer (follow instructions on container) into a separate container and mix with approximately one quart (one liter) of gasoline. Pour this mixture into fuel tank.
3.Remove the fuel filter sight bowl (see “Fuel Filter” above) and empty contents in a suitable container. Add 3 cc (1/2 teaspoon) of gasoline stabilizer into the fuel filter sight bowl and reinstall.
4.Place the outboard in water or connect flushing attachment for circulating cooling water. Run the engine for 15 minutes to allow treated fuel to fill the engine fuel system.

Protecting External Outboard Components
1.Lubricate all outboard components listed in the Inspection and Maintenance Schedule.
2.Touch up any paint nicks.
3.Spray Quicksilver or Mercury Precision Lubricants Corrosion Guard on external metal surfaces (except corrosion control anodes).

Protecting Internal Engine Components
1.Remove the spark plugs and inject a small amount of engine oil inside of each cylinder.
2.Rotate the flywheel manually several times to distribute the oil in the cylinders. Reinstall spark plugs.
3.Change the engine oil.

Itd.

Nikjer ni omenjeno, da je potrebno motor za zimovanje konzervirati z mešanico.

Naredi, tako kot meniš, da je prav. Jaz ga pripravim tako je napisano v navodilih, s tem, da pustim gorivni sistem prazen, iz rezervoarja porabim gorivo za druge namene. Motor na zažetku sezone kresne v prvo, tako, da ni problema. Ima pa okoli 700 delovnih ur v različnih režimih plovbe.

Če potrebuješ navodila za vzdrževanje v e-obliki ti jih lahko pošljem, samo na ZS pusti svoj email.

Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Okt 08, 2019 12:59

AEgir, brez veze imet komentar, ti delej po svoje, jaz po svoje, tebi laufa vse, meni tudi.Ipak si ti CAR.
mašinfirer
Uporabniški avatar
BE84
Poročnik fregate
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne Sep 22, 2019 21:12
Kraj: Maribor

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a BE84 » To Okt 08, 2019 13:37

Wisdom vem kaj pomeni EFI da gre za Electronic Fuel Injection oziroma elektronski vbrizg goriva.

Sem si snel ta navodila iz Mercury spletne strani.
Hvala za link, kot kaže je najbolj smiselno upoštevati navodila proizvajalca.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Okt 08, 2019 13:44

Ne bit užaljen, vsi se kdaj motimo jaz se kr naprej, tudi ti se. Sploh s tem konzerviranjem se zelo močno.

Če motor podreš in ga daš na ponk za en let bo vse zarjavel. Res bi rad slišal zakaj pa sestavljenem stanju nebi.
Nazadnje spremenil AEgir, dne To Okt 08, 2019 13:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Okt 08, 2019 13:48

Saj se ne, zadnji čas je ,da se enkrat srečamo in vse skupaj malo zalijemo. :wink:
mašinfirer
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5974
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Konzerviranje 4T motorja

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Okt 08, 2019 13:54

Vsekakor :D
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 23 gostov