Revolucionarni propeler
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: Revolucionarni propeler
Zanimiva zadeva. Tudi kavitacija je mnogo manjša, torej je učinkovitost večja. Vprašanje je samo cena. Ta hec ne bo poceni, vsaj na začetku ne. Naslednja stvar bo pa superkavitacija.
Re: Revolucionarni propeler
Maje blo že nekaj napisanega na forumu od tega propelerja ma ne najdem.
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Re: Revolucionarni propeler
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Revolucionarni propeler
LOL kakšne številke. 136% nižja poraba pri 3000rpm.
To se bomo čez 3 leta ko bodo čist vsi mel te propelerje zastonj vozil. Namest motorja bo pa svizec na pedolino vrtel.
To se bomo čez 3 leta ko bodo čist vsi mel te propelerje zastonj vozil. Namest motorja bo pa svizec na pedolino vrtel.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Po Okt 14, 2019 16:55, skupaj popravljeno 2 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Revolucionarni propeler
V tem primeru ti bo kesl nazaj filal
Čudodelno so se to šele zdaj spomnal prej so bli pa usi luleki...
Čudodelno so se to šele zdaj spomnal prej so bli pa usi luleki...
Re: Revolucionarni propeler
Med prvo svetovno vojno je bil to revolucionaren propeler. Žal se je v naslednih 100 letih izkazalo da ni glih in pri tem je ostalo. Do zdaj ko bi nekdo rad spet mal unovčil.
http://www.sudburysuffolk.co.uk/photoar ... asp?id=375
http://www.sudburysuffolk.co.uk/photoar ... asp?id=363
http://www.sudburysuffolk.co.uk/photoar ... asp?id=375
http://www.sudburysuffolk.co.uk/photoar ... asp?id=363
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Revolucionarni propeler
AEgir napisal/-a:LOL kakšne številke. 136% nižja poraba pri 3000rpm.
Si malo vzel iz konteksta... Razlika v porabi je takšna, ker druga 2 propelerja še nista izglisiral pri teh obratih in sta "rila", saj potem vidiš, da npr. pri 4000 obratih, ko že vsi 3 zglisirajo, je razlika v porabi le še 17-19%, kar pa je še zmeraj kar veliko. Tudi pri 1000 obratih je razlika le 14-17%, ker pač še vsi "rijejo". Je pa hkrati s ca. 15% nižjo porabi tudi ca. 20% višja hitrost pri enakih obratih (kadar vsi "rijejo" ali vsi glisirajo).
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Revolucionarni propeler
Namesto treh rezil mora motor gnati 6rezil čez vodo in to je bolj ekonomično. Japaja de. Un na največjem premeru še tisto uho ki ga pri klasičnem ni. Sej pri navadnem inox ali bron propu ni težko doseči majhen slip ampak vedno to ni boljše. Lahko je ta prop boljši v nekem območju ali aplikaciji, vsekakor pa ne nasploh za vsa plovila. Sicer pa kdor ne vrjame naj pa poizkusi in postreže s podatki.
Re: Revolucionarni propeler
Stvar je znana že 100 let. En kontejnerski tanker na leto onesnaži zrak toliko kot v enakem obdobju 50 miljonov osebnih avtomobilov. Pri tem porabi nepredstavljive količine bunker nafte. Če bi ta deteljica not prinesla ne 1% ampak 0.0000000001%, bi to mele vse ladje že 100 let.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Po Okt 14, 2019 18:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Revolucionarni propeler
Tehnično ni to nobena revolucija, niti nič boljšega od klasičnih, dobrih propelerjev.
Zakaj ima boljši izkoristek?
a.) Ima manj trenja od klasičnega propelerja z enakim potiskom? Nima!
b.) Ima ob enako omočene površine manj slipa od klasičnega propelerja? Nima!
c.) Ima zaradi pentlje manj induciranega upora? Ima, ampak ima pa dvakrat več parazitskega upora.
d.) Zaradi tunela med prednjo in zadnjo lopatico se dogaja ista interferenčna štala kot se je pri dvokrilcih, ki so šli glede učinkovitosti že pred letom 1925 v pozabo!
Kaj je torej za uporabnika tako hudo dobrega na tem propelerju?
Traparija za narod farbat!
Zakaj ima boljši izkoristek?
a.) Ima manj trenja od klasičnega propelerja z enakim potiskom? Nima!
b.) Ima ob enako omočene površine manj slipa od klasičnega propelerja? Nima!
c.) Ima zaradi pentlje manj induciranega upora? Ima, ampak ima pa dvakrat več parazitskega upora.
d.) Zaradi tunela med prednjo in zadnjo lopatico se dogaja ista interferenčna štala kot se je pri dvokrilcih, ki so šli glede učinkovitosti že pred letom 1925 v pozabo!
Kaj je torej za uporabnika tako hudo dobrega na tem propelerju?
Traparija za narod farbat!
Re: Revolucionarni propeler
Nič
Ampak zopet, z njim se da reševati neidealne kombinacije čolnov in motorjev...
Če bo res dober properel,.potem bodo vse pasare po Jadranu glisirale s Tomos 4
Ampak zopet, z njim se da reševati neidealne kombinacije čolnov in motorjev...
Če bo res dober properel,.potem bodo vse pasare po Jadranu glisirale s Tomos 4
Hvala na razumevanju
Re: Revolucionarni propeler
Se mi zdi da se ta prop vsake dve leti pojavi kot super wow pol pa spet ponikne in zmer so sam neki testi na prodaj pa ni. (Še?)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Revolucionarni propeler
@PogachniK,
Vse kar se da rešit z tem propelerjem je možno rešit z konvencionalnimi propelerji!
a.) Ima mogoče večji bow lift od ustreznega konvencionalnega propelerja? Nima!
b.) Ima mogoče večji stern lift od ustreznega konvencionalnega propelerja? Nima!
In kaj je še ostalo temu metuljčku, da je tako in? Morebiti nagibanje gliserja zaradi vrtilnega navore. Če imaš zelo ukrivljeno dno in ti vleče gliserja, potem bi tak metuljček znal biti primeren za izravnavo. Predvsem takrat je učinkovit, ob dovolj veliki hitrosti, da se obtočni turbulentni sloj čez propeler tako odebelji, da se srečata tokova na tlačni in podtlačni strani metuljčka. Takrat namreč dobiš ponev iz vsakega "kraka".
Vse kar se da rešit z tem propelerjem je možno rešit z konvencionalnimi propelerji!
a.) Ima mogoče večji bow lift od ustreznega konvencionalnega propelerja? Nima!
b.) Ima mogoče večji stern lift od ustreznega konvencionalnega propelerja? Nima!
In kaj je še ostalo temu metuljčku, da je tako in? Morebiti nagibanje gliserja zaradi vrtilnega navore. Če imaš zelo ukrivljeno dno in ti vleče gliserja, potem bi tak metuljček znal biti primeren za izravnavo. Predvsem takrat je učinkovit, ob dovolj veliki hitrosti, da se obtočni turbulentni sloj čez propeler tako odebelji, da se srečata tokova na tlačni in podtlačni strani metuljčka. Takrat namreč dobiš ponev iz vsakega "kraka".
Re: Revolucionarni propeler
Če dajo za test, ga z veseljem probam in naredim primerjavo z ostalimi propelerji. A tole lahko malo po zraku mlati? Pri mojih 4 različnih propelerjih bi vse lahko stlačil v 10% okno. Telih 17% je zelo impresivno, a se malo bojim, da so pri testu pomagali. Na takih testih pa je tudi belo lahko hitro črno. Samo trima (ki ni naveden, oz. je težko primerljivo merljiv) daš malo manj in maš 20% takoj. In to je vedno tako.
Je pa tudi res, da so bile hitrosti bolj na spodnji meji glede vpliva trima. Test na različnih plovilih bi definitivno pokazal kako in kaj.
Je pa tudi res, da so bile hitrosti bolj na spodnji meji glede vpliva trima. Test na različnih plovilih bi definitivno pokazal kako in kaj.
Xilinx Vivado HLx trainee
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov