Volvo penta TAMD41P-A
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Volvo penta TAMD41P-A
Poznavalce dizlov prosim za mnenje v zvezi s črnim dimom iz motorja.
Ta vikend sem bil v Franciji na preizkušnji barke s TAMD41P-A motorjem. Barka je od zadnjega dviga in servisa motorja spomladi 2017 naredila par (10) ur. Dno je temu primerno obraslo - školjke skoraj porcijske - 2 cm v premeru, 1 cm debele. Na testni plovbi vse v redu pri nizkih obratih. Ko pa je bil dodan plin pa črn izpuh kot iz lokomotive in max 2000 obratov. Lastnik in broker - oba zelo prijazna in fer - me prepričujeta, da je to zaradi obraslosti elise. Sprva jima nisem verjel, a ko prebiram forume, spoznavam, da je to možno. Ima kdo kakšno izkušnjo s tem?
Motor je sicer letnik 1999, z 900 urami. V letu 2017 narejen servis motorja, zamenjava vseh vstopnih ventilov morske vode, popravilo oljnega hladilnika, zamenjava izpušnega kolena in zamenjava dveh blažilcev motorja. Po pregledu motorja sem opazil večjo količino olja pod aftercoolerjem. Opazil sem še korozijo povezovalnih cevi pod turbino, ki so po mojem mnenju lahko posledica prerjavenega izpušnega kolena, ki je bil zamenjan v 2017. Sumim na okvaro oljno hlajene turbine oziroma njenih tesnil, zaradi katere olje pronica v aftercooler in se izceja iz njega. Dogovorjeno je, da se dno barke očisti, motor pregleda in po potrebi popravi, ter ponovno preizkusi na morju.
Pričakujem vaša cenjena mnenja. Sem pa bil res šokiran, ker nisem verjel, da se lahko iz izpuha tako močno črno kadi.
Ta vikend sem bil v Franciji na preizkušnji barke s TAMD41P-A motorjem. Barka je od zadnjega dviga in servisa motorja spomladi 2017 naredila par (10) ur. Dno je temu primerno obraslo - školjke skoraj porcijske - 2 cm v premeru, 1 cm debele. Na testni plovbi vse v redu pri nizkih obratih. Ko pa je bil dodan plin pa črn izpuh kot iz lokomotive in max 2000 obratov. Lastnik in broker - oba zelo prijazna in fer - me prepričujeta, da je to zaradi obraslosti elise. Sprva jima nisem verjel, a ko prebiram forume, spoznavam, da je to možno. Ima kdo kakšno izkušnjo s tem?
Motor je sicer letnik 1999, z 900 urami. V letu 2017 narejen servis motorja, zamenjava vseh vstopnih ventilov morske vode, popravilo oljnega hladilnika, zamenjava izpušnega kolena in zamenjava dveh blažilcev motorja. Po pregledu motorja sem opazil večjo količino olja pod aftercoolerjem. Opazil sem še korozijo povezovalnih cevi pod turbino, ki so po mojem mnenju lahko posledica prerjavenega izpušnega kolena, ki je bil zamenjan v 2017. Sumim na okvaro oljno hlajene turbine oziroma njenih tesnil, zaradi katere olje pronica v aftercooler in se izceja iz njega. Dogovorjeno je, da se dno barke očisti, motor pregleda in po potrebi popravi, ter ponovno preizkusi na morju.
Pričakujem vaša cenjena mnenja. Sem pa bil res šokiran, ker nisem verjel, da se lahko iz izpuha tako močno črno kadi.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Preveč goriva, premalo zraka.
Kaj je to aftercooler?
Kaj je to aftercooler?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
AEgir napisal/-a:Preveč goriva, premalo zraka.
Kaj je to aftercooler?
Ime, ki ga uporablja Volvo Penta za intercooler. Hladilnik (toplotni izmenjevalec voda-zrak) komprimiranega zraka med turbino in vhodom v mašino.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Čuden naziv.
Tole si verjetno že prebral.. http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... p-Low-Revs
Lahko je ic zabasan in težko vleče zrak.
Tole si verjetno že prebral.. http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... p-Low-Revs
Lahko je ic zabasan in težko vleče zrak.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Ja, to mi je že jasno, da je premalo zraka glede na količino nafte. Se pravi nekaj na liniji zračni filter, turbina, intercooler. Ali pa res lahko toliko vpliva obraščen propeler? Huje kot stara lokomotiva. Ampak kljub vsemu je verjetno črn dim lažje oziroma ceneje odpraviti kot pa če bi bil ogromna količina modrega ali belega dima. Glede na olje, ki prihaja skupaj z zrakom v intercooler sem skoraj prepričan, da je iz turbine. Turbina je namreč oljno hlajena.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Do tega lahko pride v kolikor je obraščen propeler in barka. Moja izkušnja viewtopic.php?f=2&t=9606&p=128483&hilit=torpedo#p128483
Končni rezultat je bil polivinil okoli propelerja, ki je preobremenil motor in posledično črno kadil...
Končni rezultat je bil polivinil okoli propelerja, ki je preobremenil motor in posledično črno kadil...
Veter v laseh, travarca v zobeh
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Očitno je intercoler, kot je omenil AEgir poln olja in zraka ni, nevarno pa je, da če motor potegne to olje vase, lahko znori, to je stara bolezen dizlov, da gredo v obrate in potem je pa sranje, ker ga ne boš ustavil.To ni avto.
mašinfirer
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Temu pojavu ko diesel začne laufat na lastno olje se reče "diesel runaway" in na barki te v tem primeru reši edino da zaštopaš dovod zraka motorju.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Da bo bolj nazorno:
tole je na poln gas in 2000 obratov (namesto deklariranih 3800):
tole pa neposredno po polnem odvzemu gasa:
Morje je v obeh primerih enake barve
Mislim, da ima intercooler na dnu čep (na povezavi pod. št.4) in predvidevam, da olje teče skozenj ter ne more priti v mašino.
https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-26-1707.aspx
tole je na poln gas in 2000 obratov (namesto deklariranih 3800):
tole pa neposredno po polnem odvzemu gasa:
Morje je v obeh primerih enake barve
Mislim, da ima intercooler na dnu čep (na povezavi pod. št.4) in predvidevam, da olje teče skozenj ter ne more priti v mašino.
https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7742700-26-1707.aspx
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Ja tole bo treba odpravit, ker če te hrčki dobijo s takim izpustom, bo drago.Interkuler je treba sneti in ga temeljito očistiti.Pa tudi mal preverit, od kod toliko olja v njem? Ve se.
mašinfirer
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Če mene vprašaš...turbino v Lesce, aftercooler dol pa spucat z break cleanerjem. (tako sem jaz lani preventivno naredu )
Še vedno bi pa jaz najprej barko očistil brade, predno greš šraufat
Še vedno bi pa jaz najprej barko očistil brade, predno greš šraufat
https://medisken.si
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Ibertura po domač
A je tolk ugodna barka al zakaj je to tvoj problem še preden je barka tvoja? Naj rešijo da dela kot mora pol pa kupiš. Ne vem zakaj bi ti nosil rizik da je nekaj konkretnega narobe z motorjem. Razn če je cena res res dobra.
A je tolk ugodna barka al zakaj je to tvoj problem še preden je barka tvoja? Naj rešijo da dela kot mora pol pa kupiš. Ne vem zakaj bi ti nosil rizik da je nekaj konkretnega narobe z motorjem. Razn če je cena res res dobra.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Pri meni je kadilo, ko je bila turbina slaba. Tole spodaj je stran iz servisnega navodila, ki opiše način preverjanja turbine.
Aftercooler se da enostavno opreti od zgoraj, z vijakom za izpust vode spodaj pa previdno. Je medeninast.
Ko sem turbino zamenjal, ne kadi. Tudi pri polni obremenitvi ne.
Aftercooler se da enostavno opreti od zgoraj, z vijakom za izpust vode spodaj pa previdno. Je medeninast.
Ko sem turbino zamenjal, ne kadi. Tudi pri polni obremenitvi ne.
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Čiščenje dna, pregled mehanika in morebitno popravilo bo plačal prodajalec - to je dogovorjeno. Me pa pač zanima, če je kaj resnejšega, ker imam možnost odstopiti od pogodbe. Kaj več o postopku nakupa vam sporočim, ko bo vse skupaj mimo. Se mi zdi, da si kot kupec v Franciji zelo zaščiten...
Re: Volvo penta TAMD41P-A
Po Damjanovih izkušnjah: črn dim in olje zadaj pod motorjem -> menjava turbine IN generalka na batih in cilindrih.
Previdnost ne bo odveč. Sicer pa ti želim srečno z nakupom, da boš barko dobil v dobrem stanju. Bodisi da bo že prodajalec vse popravil ali pa navsezadnje res ni nič večjega.
Previdnost ne bo odveč. Sicer pa ti želim srečno z nakupom, da boš barko dobil v dobrem stanju. Bodisi da bo že prodajalec vse popravil ali pa navsezadnje res ni nič večjega.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 26 gostov