vodna pumpa
Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator
Re: vodna pumpa
Pri MD2030 je potrebno snet pumpo za hladilno tekočino, da prideš do termostata. Je ob tem potrebno menjat tesnila pumpe?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5108
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: vodna pumpa
Tesnila se vedno menja. Po meri ti ga naredijo v Dihta doo n Brnčičevi...
Re: vodna pumpa
Hvala za vse odgovore. Ko ravno raziskujem motoroznanstvo in hladilni sitem še eno vprašanje.
Morska voda se pri črpanju najprej dvigne na točko višjo od motorja. Vidim, da gre za cev z amorsko vodo noter v nekakšen ventil, ki je pritrjen na steni levo od motorja in se potem spusti v črpalko za morsko vodo. Verjetno veste katero zadevo imam v mislih.
Kakšna je funkcija tega ventila (če sploh je ventil) in kako se vzdržuje (je potrebno zadevo kaj čistit, kako veš kdaj ipd).
Če motor nekaj dni ne dela, vidim, da je cev od tega ventila do črpalke za morsko vodo, prazna. Je to ok?
Morska voda se pri črpanju najprej dvigne na točko višjo od motorja. Vidim, da gre za cev z amorsko vodo noter v nekakšen ventil, ki je pritrjen na steni levo od motorja in se potem spusti v črpalko za morsko vodo. Verjetno veste katero zadevo imam v mislih.
Kakšna je funkcija tega ventila (če sploh je ventil) in kako se vzdržuje (je potrebno zadevo kaj čistit, kako veš kdaj ipd).
Če motor nekaj dni ne dela, vidim, da je cev od tega ventila do črpalke za morsko vodo, prazna. Je to ok?
Re: vodna pumpa
Diagram hladilnega sistema. Opisuješ vakuum valve (št. 3). Ob nepravilnem delovanju, začne tam curljati voda. Najprej po kapljicah potem močneje. TOčno ti ne znam opisat kako deluje, znotraj je membrana, ki sputi vodo, če ni dovolj pretoka (popravek: če je prevelik pritisk!), kar bi pomenilo, da je hladilni sistem nekje ali na več mestih zamašen.
To membrano sem menjal, ko sem imel težave s pregrevanjem in ko smo sčistili cel sistem. Če boš rabil kakšno, mislim, da jih še imam.
Kar pa zadeva prazne cevi od impelerja do vakumskega ventila, pa je to seveda prav, saj voda potuje od imelerja navzgor čez ventil in potem nazaj dol v motor in o impeler pumpa ne dela, voda počasi steče nazaj do morske gladine. Če ga zapreš takoj ko ugasneš motor, mislim da bi cev ostala polna.
To membrano sem menjal, ko sem imel težave s pregrevanjem in ko smo sčistili cel sistem. Če boš rabil kakšno, mislim, da jih še imam.
Kar pa zadeva prazne cevi od impelerja do vakumskega ventila, pa je to seveda prav, saj voda potuje od imelerja navzgor čez ventil in potem nazaj dol v motor in o impeler pumpa ne dela, voda počasi steče nazaj do morske gladine. Če ga zapreš takoj ko ugasneš motor, mislim da bi cev ostala polna.
Re: vodna pumpa
Spusti vodo čez membrano, če je prevelik pritisk verjetno. Če bi bil sistem zamešen.
Re: vodna pumpa
BosKo napisal/-a:Spusti vodo čez membrano, če je prevelik pritisk verjetno. Če bi bil sistem zamešen.
Bolj verjetno, ja.
-
- Poročnik fregate
- Prispevkov: 62
- Pridružen: Pe Dec 12, 2014 11:33
- Kraj: Vrtojba-Komen-Rib. Naselje
Re: vodna pumpa
Kakšna je funkcija tega ventila (če sploh je ventil) in kako se vzdržuje (je potrebno zadevo kaj čistit, kako veš kdaj ipd).
Če motor nekaj dni ne dela, vidim, da je cev od tega ventila do črpalke za morsko vodo, prazna. Je to ok?
Funkcija tega ventila je da ti ne zalije motorja z morsko vodo... koleno je ponavadi blizu vodne linje pri nagibnju pa se spusti tudi pod vodno linijo.
Če je cev prazna ko motor ne deluje ventil deluje pravilno.
Če motor nekaj dni ne dela, vidim, da je cev od tega ventila do črpalke za morsko vodo, prazna. Je to ok?
Funkcija tega ventila je da ti ne zalije motorja z morsko vodo... koleno je ponavadi blizu vodne linje pri nagibnju pa se spusti tudi pod vodno linijo.
Če je cev prazna ko motor ne deluje ventil deluje pravilno.
Ribaru ima mokre gače, za večeru nezna štače...
Re: vodna pumpa
Danes sem zamenjal termostat na vodni pumpi. Očitno je bilo res nekaj narobe z njim. Ob zagonu motorja sedaj ni več znakov uparjevanja morske vode, iz tiste cevke na čepu tudi nič ne teče več - hvala NikolaT.
Se mi je pa na testni vožnji pojavila čudno obnašanje sistema, ki si ga znam razložit edino z okvaro vakum ventila. Namreč, po nekaj minutah vožnje na cca 1800 obratih je začelo zelo slabo metat vodo ven. Iz auspuha se je začelo rahlo kadit. Tisto malo vode kar jo je prišlo ven je bilo precej vroče. Vožnjo sem prekinil, še prej pa opazoval kroženje vode. Iz vodne pumpe do vakum ventila je bila cev polna vode, od vakum ventila do vhoda v kolektor pa je zgledalo slabo. Kar nekaj zračnih mehurjev sem opazil in zgledalo je kot da voda pravzaprav kroži ali pa stoji na tem delu.
Ob menjavi termostat sem jasno zamenjal hladilno tekočino, pogledal tisto cev ki z luknjicami ki gre skozi kolektor (vse je popolnoma čisto), preveril impeler ki je bil ok. Koleno je novo, menjal zadnjič.
Razdrl sem še vakum ventil. Voda je šla lepo skozi, potem sem pihnil še čez tisti zgornji del kjer je nekakšna membrana. Tudi nisem opazil kaj posebnega. Zrak je šel skozi. Vse skupaj sem sestavil nazaj in zagnal motor. Tokrat je zadeva delovala normalno, vodo je normalno izhajala iz sistema. Motor se je dobro ogrel, vsaj ene 5 minut je tekel na 2000obratih. Vse je delovalo normalno.
Kaj je bilo narobe oz. je morda še vedno?
Se mi je pa na testni vožnji pojavila čudno obnašanje sistema, ki si ga znam razložit edino z okvaro vakum ventila. Namreč, po nekaj minutah vožnje na cca 1800 obratih je začelo zelo slabo metat vodo ven. Iz auspuha se je začelo rahlo kadit. Tisto malo vode kar jo je prišlo ven je bilo precej vroče. Vožnjo sem prekinil, še prej pa opazoval kroženje vode. Iz vodne pumpe do vakum ventila je bila cev polna vode, od vakum ventila do vhoda v kolektor pa je zgledalo slabo. Kar nekaj zračnih mehurjev sem opazil in zgledalo je kot da voda pravzaprav kroži ali pa stoji na tem delu.
Ob menjavi termostat sem jasno zamenjal hladilno tekočino, pogledal tisto cev ki z luknjicami ki gre skozi kolektor (vse je popolnoma čisto), preveril impeler ki je bil ok. Koleno je novo, menjal zadnjič.
Razdrl sem še vakum ventil. Voda je šla lepo skozi, potem sem pihnil še čez tisti zgornji del kjer je nekakšna membrana. Tudi nisem opazil kaj posebnega. Zrak je šel skozi. Vse skupaj sem sestavil nazaj in zagnal motor. Tokrat je zadeva delovala normalno, vodo je normalno izhajala iz sistema. Motor se je dobro ogrel, vsaj ene 5 minut je tekel na 2000obratih. Vse je delovalo normalno.
Kaj je bilo narobe oz. je morda še vedno?
Re: vodna pumpa
Če ti impeler dela normalno, potem ti voda mora krožit oz. če ti ne teče od vakuum ventila naprej, ti pri njem curlja ven. Kako je s tem? Kar gre not mora nekje pridet ven.
Lahko še probaš tako, da snameš vstopno cev hladilne vode iz ventila in jo vtakneš v polno vedro vode. Če bo vodo pozaugalo in jo skozi auspuh tudi izpljunilo, potem imaš zamašene reže saildrajva in v sistem ne pride dovolj vode. Včasih so školjke, kakšna trava, lahko tudi vrečka idr.
Lahko še probaš tako, da snameš vstopno cev hladilne vode iz ventila in jo vtakneš v polno vedro vode. Če bo vodo pozaugalo in jo skozi auspuh tudi izpljunilo, potem imaš zamašene reže saildrajva in v sistem ne pride dovolj vode. Včasih so školjke, kakšna trava, lahko tudi vrečka idr.
Re: vodna pumpa
Iz ventila skozi tisto cevko ni nič teklo. Ma hecno je da do ventila je cel polna vode, od ventila do kolektorja pa bolj tako tako.
Se pravi bi rekel da vodo vleče noter.
Čez pol ure ko se mi je to zgodilo je potem na privezu delovalo vse normalno. Bom seveda preveril če vsesavanje vode blokirano...
Se pravi bi rekel da vodo vleče noter.
Čez pol ure ko se mi je to zgodilo je potem na privezu delovalo vse normalno. Bom seveda preveril če vsesavanje vode blokirano...
Re: vodna pumpa
Si v tej temi objavil da si imel težave s pregrevanjem motorja in tisto membrano na vakum ventilu. Kako se ti je pa takrat vse skupaj obnašalo?
Re: vodna pumpa
Delno zamašen pretok skozi peto.
Na peti so stranske reže in spodaj je ena luknja za vsis vode.
Kdaj si nazadnje potisnil kakšno palico po luknji gor, da si očistil dovod vode?
Na peti so stranske reže in spodaj je ena luknja za vsis vode.
Kdaj si nazadnje potisnil kakšno palico po luknji gor, da si očistil dovod vode?
Re: vodna pumpa
Po tisti cevčici mi je počasi kapljala voda. V parih urah se je je nabralo dober liter. Ko je bilo že resno, sem med motoriranjem opazil, da se iz izpuha vali bel dim in zelo malo vode.
Preglej še izpuh od kolena naprej do zbiralne posode, če tam kaj pušča. Kolegu, na manjši jadrnici, kjer so cevi krajše se je ta posoda stopila, ker ni bilo dovolj vode, da bi jo hladila.
Preglej še izpuh od kolena naprej do zbiralne posode, če tam kaj pušča. Kolegu, na manjši jadrnici, kjer so cevi krajše se je ta posoda stopila, ker ni bilo dovolj vode, da bi jo hladila.
Re: vodna pumpa
Spomladi ko je bila barka zunaj sem nekaj rinil čez tiste reže. A voda se ne vsesava tam ampak skozi luknjo čisto na dnu?
Re: vodna pumpa
Marchi napisal/-a:Po tisti cevčici mi je počasi kapljala voda. V parih urah se je je nabralo dober liter. Ko je bilo že resno, sem med motoriranjem opazil, da se iz izpuha vali bel dim in zelo malo vode.
Preglej še izpuh od kolena naprej do zbiralne posode, če tam kaj pušča. Kolegu, na manjši jadrnici, kjer so cevi krajše se je ta posoda stopila, ker ni bilo dovolj vode, da bi jo hladila.
Sedaj pa nisem čisto ziher a je skozi cevko kaj kapljalo. Tam je je bilo namreč še malo mokro od prej ko sem spustil vodo iz sistema. Točno enako je bilo pri meni. Bel dim in zelo malo vode
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 14 gostov