bow thruster
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
bow thruster
Odločam se za vgradnjo premčnega potisnika (bow thruster) na jadrnico dolžine 33 čevljev in ker imam težave (pomanjkanje višine) s prostorom za vgradnjo tunela razmišljam o vgradnji zunanjega PP model Side power EX 70C (nekoč Marinno Exturn). Iščem nasvete, mnenja, oziroma ali ga ima že kdo nameščenega in lahko posreduje izkušnje. Zadeva v primerjavi s tunelskimi rešitvami je dražja zato poizvedujem ali je investicija vredna svojega denarja, ter tudi kako se obnaša v resničnem svetu, ne zgolj v mirnem morju (takrat ga ne potrebujem), torej pri pristajanju na pomol (krma ali premec) in bočnem vetru 20 - 30 knt. ?
Boštjan
Boštjan
Re: bow thruster
V jadrnici,kjer je sin skiper ,imajo tak motor spredaj in zadaj, le hidravličen in se skrije v trup po uporabi.Potiska je veliko, saj morata premikat 30 tonsko in 20 m dolgo barko.Pa motorji gnani s hidravlično pumpo lahko v kosu delajo mislim 3 minute, medtem ko moraš električnega nehati vrteti po 30 sekundah.Pa alarm jim piska, kadar sta motorja zunaj in največ 4 vozle smejo peljat z izvlečenima motorjema.Firma motorjev je Maxpower,niso pa poceni.
Re: bow thruster
Podatek, da ima mogoče ena na 1000 bark pod 36 feet bowtruster nekaj pove. Podatek sem si izmislil in je plod mojih 35 letnih izkušenj. Verjeto pa nisem daleč od resnice, samo če pogledaš po stojalih v vsaki marini, ti bo vse jasno. Samo to ti rečem, nauči se pristajati. Ne zezam te, resno mislilm, ker bow truster na 33 feet je no go. Več problemov kot koristi. Prodajalec ti bo seveda povedal kaj vzpodbudnega Pri pristajanju ti bo bowtruste mogoče pomagal pri zadnjih 10% manevra pristajanja, samo toliko, da popraviš premec potem, ko si že na poziciji za privez in te počasi odnaša veter. Moraš pa sam manever izpeljat brez bowtrusterja, s krmo proti vetru in z dovolj hitrosti, govorim za močen veter. In ko si na poziciji, posadka kar najhitreje priveže privetrne vrvi. No ja, dovolj pametovanja, samo mojih 5 minut.
Re: bow thruster
Bo,se strinjam z Marčijem.Ne vem kolk maš opremljeno barko ampak jaz bi raje kaj drugega nabavu za njo.Se navadiš pristajat ,pogruntaš kako ti izboj propa pomaga in tako pristajaš.
Re: bow thruster
Bow truster je zakon.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: bow thruster
Ampak je res,da ga skor noben nima tam do ene 35 feet,pa več motornjakov ga ima kot jadrnic
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: bow thruster
Bo_4 napisal/-a:Odločam se za vgradnjo premčnega potisnika (bow thruster) na jadrnico dolžine 33 čevljev in ker imam težave (pomanjkanje višine) s prostorom za vgradnjo tunela razmišljam o vgradnji zunanjega PP model Side power EX 70C (nekoč Marinno Exturn). Iščem nasvete, mnenja, oziroma ali ga ima že kdo nameščenega in lahko posreduje izkušnje. Zadeva v primerjavi s tunelskimi rešitvami je dražja zato poizvedujem ali je investicija vredna svojega denarja, ter tudi kako se obnaša v resničnem svetu, ne zgolj v mirnem morju (takrat ga ne potrebujem), torej pri pristajanju na pomol (krma ali premec) in bočnem vetru 20 - 30 knt. ?
Boštjan
Tega katerega sliko si pripel ti močno odsvetujem.
Imam vgrajen BT. Rečte kar hočete samo jaz ga ne dam stran za noben denar. S pomočjo BT lahko sam pristanem v vseh pogojih in kjerkoli brez pomoči z 40" barko, predvsem pa brez stresa ali se bo izšlo ali ne.
Če bi danes izbiral bi nabavil jet thruster!
Celotna finta je pravzaprav samo elektro ventil s katerim izbiraš med levo in desno šobo za potisk, tlak pa ustvarja 12V DC črpalka za vodo.
Klikni na sliko za video !
Re: bow thruster
Zanimiv tale jetthruster. Edino dva pomisleka. Tale waterintake zna pozaugat marsikaj. Spuca celo marino, preden pristaneš. Pa ventil za vsis bi lahko bil električni, da ni treba pred vsakim pristajanjem razkopavat premčno spalnico, da odpreš ventil. Je pa veliko bolj apetitlih inštalacija, kot pri klasičnem bowthrusterju, ko tunele kopljejo in tudi motor zavzame kar nekaj prostora.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: bow thruster
Super zadeva zgleda ampak ko dotraja je pa lahko še en razlog da gre vse skupaj na dno. Niso vsi pedantni in da bi redno kontrolirali in menjavali dotrajane dele...
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: bow thruster
Marchi napisal/-a:....dva pomisleka:
- waterintake zna pozaugat marsikaj.
- pa ventil za vsis bi lahko bil električni...
1. vode gre toliko kot pri tunel thrusterju le da je tu večji pretok pri manjšem premeru. Jet thruster ne more potegniti mooringa za razliko od klasičnega thrusterja!!
2. To je vsekakor opcija
Re: bow thruster
Marchi, Polanc problem pri meni je, da posadko sestavljava le žena in jaz, na komunalni privez ali marino pa greva le ko je vreme neprijazno in posledično je pristajanje stresno (2017 v marini na Korčuli močan veter SV z nalivom čakam marinerota 10-12min). Glede opreme barke pa se strinjam saj zato pa vas povprašujem (naslednji nakup je pravi avtopilot, saj imam sedaj le tistega na volanu in deluje le do tja 16-18 Knt., pa … )
Prosim pa Nikolo za malce več besed kaj je problematično na modelu EX70C razen da je 24V. Se pa strinjam s predlogom Jet thruster ampak je več kot enkrat dražja varianta (JT50 7tisoč) ali pa poznaš kakšnega drugega proizvajalca poleg Nizozemcev. Sem našel tudi varianto v ZDA (WillDo) ampak spletna stran willdous.com ne deluje in zapisi so le na forumih.
Če kdo pozna še kakšno Jet rešitev prosim za info. sicer pa Hvala za mnenja in komentarje.
Prosim pa Nikolo za malce več besed kaj je problematično na modelu EX70C razen da je 24V. Se pa strinjam s predlogom Jet thruster ampak je več kot enkrat dražja varianta (JT50 7tisoč) ali pa poznaš kakšnega drugega proizvajalca poleg Nizozemcev. Sem našel tudi varianto v ZDA (WillDo) ampak spletna stran willdous.com ne deluje in zapisi so le na forumih.
Če kdo pozna še kakšno Jet rešitev prosim za info. sicer pa Hvala za mnenja in komentarje.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: bow thruster
Bo_4 napisal/-a:...Prosim pa Nikolo za malce več besed kaj je problematično na modelu EX70C razen da je 24V...
Ima preveč upora! Nižja hitrost plovbe za vsega nekaj sekund uporabe takšnega thrusterja ob pristajanju po nobeni logiki ni sprejemljiva, čeprav sem zagovornik bow thrusterjev, ki so zelo pomemben varnostni faktor v času pristajalnih manevrov.
Pozabil sem pripomniti, da v vseh pogojih z uporabo bow thrusterja lahko z ženo brez težav pristaneva z 40" jadrnico tudi, če je vreme vse prej kot ugodno. Ker pa dostikrat plujem tudi sam, si ne predstavljam kako bi sam privezal barko na mooring ob bočnem vetru brez bow thrusterja in mojega daljinca, saj na zavetrni strani nimam na privezu nobenega plovila.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Ne Dec 15, 2019 22:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: bow thruster
Bo_4 napisal/-a:problem pri meni je, da posadko sestavljava le žena in jaz
Aja, potem si pa eden redkih, ki nima 6 članske posadke.
Hej prijatelj, 90% nas ima isto situacijo in v 99% ne pristajaš v 30 vz. Saj te ne prepričujem, da je bowthruster brez veze ampak občutek imam, da polagaš nanj preveč upanja. Ko pihne te lahko reši samo pravilen manever, ki ga boš zvadil v mirnen. Do takrat pa nabaši bokobrane na zavetrno stran in imaš še enega debelega člana posadke.
Aja, pa bowthruster ti ne bo bokobranov prevezaval in mooringe vezal. Če maš plac ga zmontiraj, ampak ga nimaš
Re: bow thruster
Marchi, res je, ni prostora tam spredaj (prekratko, prenizko razen če ga na posteljo postavim ). Hvala za mnenja, bom še raziskoval in prestavil nakup !
Re: bow thruster
Na moji 34 brez bow thrusterja, še nikoli problem pristat.
Nikoli pa ne manevriram v pristanišču, že zunaj grem not rikverc in nikoli ni bil problem pristat. Če pa se kaj zalomi, pa še vedno izpluješ naprej ven.
Kar se vetra in zanosa pri privezovanju tiče, največja napaka, vsi najprej lovijo muring. Najprej vrzi priveterno krmno vrv, nekdo te bo že fiksiral na obali, potem pa z motorjem in krmilom zbalansiraj barko in se v miru priveži.
Pa bow thruster ne bo potreben
Nikoli pa ne manevriram v pristanišču, že zunaj grem not rikverc in nikoli ni bil problem pristat. Če pa se kaj zalomi, pa še vedno izpluješ naprej ven.
Kar se vetra in zanosa pri privezovanju tiče, največja napaka, vsi najprej lovijo muring. Najprej vrzi priveterno krmno vrv, nekdo te bo že fiksiral na obali, potem pa z motorjem in krmilom zbalansiraj barko in se v miru priveži.
Pa bow thruster ne bo potreben
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gosti