1stofficer napisal/-a:Se pravi. App o katerem govorimo, zna prikazat pozicije plovil, ki imajo vkljucen AIS. Ce to prihaja prek Wifi na karto, potem neka povezava z netom mora bit?
Tvoj AIS transciever na barki oddaja in prejema signale na VHF (kot je že Marchi napisal). Te podatke lahko potem predstaviš drugim instrumentom (tarče za radar-sploh v slabem vremenu, pozicijo za ECDIS/ENC,...) na taistem plovilu prek NMEA mreže oz. bolj napredni naredijo svojo dostopno točko (lokalni Wi-Fi) (o teh govorimo mi) in potem tarče uporabljaš na Navionicsih. Ta dostopna točka nima veze z medmrežjem. Le podatki o AIS tarčah potekajo brezžično do bližnjih instrumentov na plovilu.
Če se ti povežeš z Android/iOS napravo na ta Wi-Fi pa istočasno ne moreš biti povezan še na prenos podatkov (razen v izjemnih primerih). Testiraj, vendar iz mojih izkušenj ne dela OK. Torej loviti ta signal prek AIS Wi-Fi, ob enem pa oddajati svojo pozicijo v internet neki določeni publiki z isto mobilno napravo pomoje ne bo šlo.
Torej je AIS transciever neodvisen od internetov. Zato se tebi na AIS-u pojavijo vsa plovila z AIS-om, ki ji vidiš in še malo več (kolikor realno VHF lovi/nese malce za horizont in odvisno od pozicije/višine antene). Ta sistem je dosti bolj stabilen (neodvisnost od interneta) in povsem zadosten za naša plovila.
Če pa govorimo o MarineTrafficih in podobno: po svetu imajo 'privatne pogodbenike', ki imajo postavljene AIS receiverje/statione. Te terestične postaje imajo povezavo z medmrežjem in prenašajo signale AIS transcieverjev plovil v skupno bazo, ki jih potem mi vidimo. Ko pa greš ti izven njihovega dometa (že zgoraj opisano) te ob kopnemu (recimo zunanji pas (kategorija višje od teirtorialnega morja) lovi najbrž že drugi AIS station (vsaj v EU imamo dobro pokritost, že Arabija je problem), na odprtem morju pač teh postaj logično ni. Postaje lovijo navadno dlje, ker so tudi postavljene na hribih. Formula za največji teoretični domet (s povprečno ukrivljenostjo Zemlje): D [NM] = 1,927 x (√Htx [m] + √Hrx [m]).
Tukaj pridemo do satelitskega AIS-a, ki poroča le pozicijo našega plovila preko satelita v database, vendar so ti podatki o lokaciji plovil na MT ipd. plačljivi, pozicije manj točne (zadostne za čezocenasko plovbo, za tarče na radarju pa se ne bi zanašal-če bi sploh imel to možnost). Satelitski AIS je samo transponder praktično, ker AIS prek VHF ti dela tudi na oceanu (neodvisnost od interneta ) in več kot 20 NM range-a skoraj ne rabiš.
EDIT: European Space Agency predstavi osnove AIS
1stofficer napisal/-a:S tehnicnega vidika to namrec ne bi smel bit problem. Enako bi slo (teoreticno) v obratni smeri. Kot recimo to deluje v letalskem prometu. Transponder letala javi podatke, nek receiver jih sprejme in v net posreduje podatke za aplikacije. Razmisljam pac. Ali pa sem nekje zgresil bistvo?
Letalski "AIS" teče preko satelitov. Nekoč je prek HF, vendar načeloma ne več zaradi nezanesljivosti. Tukaj bo pa nekdo drugi moral obrazložiti situacijo.
Podatke na zemlji se pridobiva z ADS-B postajami, ki lovijo signale satelitov. Ne vem pa, če se te postaje uporabljajo tudi na letalu in ali so ti podatki dovolj, da si lahko tudi na letalskem radarju targetira ostala letala glede na te podatke.