nastavitev valjčkov prikolica
Moderatorji: moderator2, moderator
nastavitev valjčkov prikolica
En zimski pozdrav
prosim za mnenje sicer je sposojena slika z neta ampak Imama točno tako prikolico
https://mojalbum.com/novinec1/prikolica ... o/24838033
težava no vsaj jaz jo vidim je v tem ker ko je čoln na prikolici se dno dotika samo zadnjih 12 valjčkov pač tistih ki so na prečnem profilu obkroženo z rdečo. Prednjih 12 valjčkov obkroženo z modro ne dotika dna čolna. Vzdolžni profili na katerih so valjčki so narejeni "na vago" naprej -nazaj in se recimo prilagodijo obliki čolna. Upam da nisem preveč zakompliciral in si predstavljate...
Taka nastavitev sigurno ni optimalna. Zdaj bi čoln dvignil in koregiral ena opcija je da zadnja dva vzdolžna profila premaknem proti ven s tem se čoln malo spusti in prednji valjčki "prevzamejo del teže".
druga opcija da prednja vzdolžna vodila pomaknem navznoter.
plan imam uprt zadaj spodaj na gredlju potem pa z hidravlično dvigalko dvignit minimalno toliko da lahko telovadim z vzdolžnimi vodili levo -desno potem pa počasi spustim na valjčke in vidim kaj sem naredil...
Bo tako uredu?
prosim za mnenje sicer je sposojena slika z neta ampak Imama točno tako prikolico
https://mojalbum.com/novinec1/prikolica ... o/24838033
težava no vsaj jaz jo vidim je v tem ker ko je čoln na prikolici se dno dotika samo zadnjih 12 valjčkov pač tistih ki so na prečnem profilu obkroženo z rdečo. Prednjih 12 valjčkov obkroženo z modro ne dotika dna čolna. Vzdolžni profili na katerih so valjčki so narejeni "na vago" naprej -nazaj in se recimo prilagodijo obliki čolna. Upam da nisem preveč zakompliciral in si predstavljate...
Taka nastavitev sigurno ni optimalna. Zdaj bi čoln dvignil in koregiral ena opcija je da zadnja dva vzdolžna profila premaknem proti ven s tem se čoln malo spusti in prednji valjčki "prevzamejo del teže".
druga opcija da prednja vzdolžna vodila pomaknem navznoter.
plan imam uprt zadaj spodaj na gredlju potem pa z hidravlično dvigalko dvignit minimalno toliko da lahko telovadim z vzdolžnimi vodili levo -desno potem pa počasi spustim na valjčke in vidim kaj sem naredil...
Bo tako uredu?
Re: nastavitev valjčkov prikolica
https://mojalbum.com/novinec1/prikolica ... Uploaded=1
evo sem našel še par slik v tel za lažjo predstavo
https://mojalbum.com/novinec1/prikolica ... Uploaded=1
kot je razvidno iz 4 slike zadnji vzdolžni vodili bi raje umaknil navzven ker je valjček v samem robu dna čolna (obkroženo rdeče)
sicer je na tisti strani konusne oblike ampak mi ni všeč ker pri vsakem nalaganju moraš bit zelo pazljiv.
Na dvigalu mi južni bratje zmeraj rečejo, da ima ta prikolica itak preveč valjčkov in je teža že lepo porazdeljena tako kot je. Meni pa logika pravi da je lahko boljše... Al preveč kompliciram?
evo sem našel še par slik v tel za lažjo predstavo
https://mojalbum.com/novinec1/prikolica ... Uploaded=1
kot je razvidno iz 4 slike zadnji vzdolžni vodili bi raje umaknil navzven ker je valjček v samem robu dna čolna (obkroženo rdeče)
sicer je na tisti strani konusne oblike ampak mi ni všeč ker pri vsakem nalaganju moraš bit zelo pazljiv.
Na dvigalu mi južni bratje zmeraj rečejo, da ima ta prikolica itak preveč valjčkov in je teža že lepo porazdeljena tako kot je. Meni pa logika pravi da je lahko boljše... Al preveč kompliciram?
Re: nastavitev valjčkov prikolica
Problem je morda v elastičnosti prikolice. Med vožnjo se prikolica upogiba in možno, da srednji valjčki toliko nabijajo v dno, da jih sile umaknejo dol. Posebej je to izrazito, če je točno nad valjčki kaka pregradna stena ali povezava z palubo gliserja.
Ravno zaradi tega pojava in ker je nemogoče izdelat dovolj togo prikolico, dajem ameriškim deskam izrazito prednost pred valjčki. Tam vse skladno "diha" in ni poškodb v obliki zvezdic, niti nabijanja in trajnih deformacij trupa.
Ravno zaradi tega pojava in ker je nemogoče izdelat dovolj togo prikolico, dajem ameriškim deskam izrazito prednost pred valjčki. Tam vse skladno "diha" in ni poškodb v obliki zvezdic, niti nabijanja in trajnih deformacij trupa.
Re: nastavitev valjčkov prikolica
OK jasno mi je da zvijanje prikolice ni zanemarljivo ampak na ravni podlagi v vaservago morajo vsi valjčki recimo enakomerno pritiskat na dno čolna. Vsekakor če ponovno nastavim po tej logiki ne more škodit? Bolj kot je teža-sila razdeljena na večjo površino manjše so možnosti poškodb dna.
Zdej pa če je prikolica tak klump da jo bo po eni vožnji spet razštelalo potem kaj čmo ... čeprav deluje kar dobro dimenzionirana in pošteno narejena vsaj meni kot laiku. Kaj meniš o valjčku ki je zelo blizu roba čolna (četrta slika obkroženo rdeče) tisto mi kar kliče po poškodbi pri nakladanju če se vsa teža nasloni na "živ rob"
Zdej pa če je prikolica tak klump da jo bo po eni vožnji spet razštelalo potem kaj čmo ... čeprav deluje kar dobro dimenzionirana in pošteno narejena vsaj meni kot laiku. Kaj meniš o valjčku ki je zelo blizu roba čolna (četrta slika obkroženo rdeče) tisto mi kar kliče po poškodbi pri nakladanju če se vsa teža nasloni na "živ rob"
Re: nastavitev valjčkov prikolica
Ni nujno, da je prikolica klump, ampak včasih dovolj toga konstrukcija pridela preveliko maso. Gliser je najmočnejši na sredini, po gredlju. Tam ga najbolj natančno podpri, bočne podpore pa naj bodo le za stabilizacijo gibanja levo-desno.
Dobro nosijo tudi zadnje podpore, ki pa morajo biti pod krmo, ne pred njo. Če so tik pred njo in vse skupaj dolgo stoji nekje na vročem, bo morda deformiralo trup in gliser ti bo ril po premcu.
Morda pa sploh ni to, ampak je vse skupaj razštelano.
Dobro nosijo tudi zadnje podpore, ki pa morajo biti pod krmo, ne pred njo. Če so tik pred njo in vse skupaj dolgo stoji nekje na vročem, bo morda deformiralo trup in gliser ti bo ril po premcu.
Morda pa sploh ni to, ampak je vse skupaj razštelano.
Re: nastavitev valjčkov prikolica
saj ravno to ... ta prikolica nima valjčkov po sredini na katere bi se gredelj naslonil to je po moje laično kompenzirano z večjim številom valjčkov levo -desno od gredlja
Re: nastavitev valjčkov prikolica
Bistveno je tisto, kar je napisal SR290, .... če dolgo stoji ....
Ko čoln pripelješ domov, moraš pritisk na ravne površine dna, kjer sedaj nalegajo valjčki, razbremeniti, sicer bodo tam nastale vdolbine, ki povsem pokvarijo plovne lastnosti (preizkušeno ). Ko smo še imeli takšno reč, sem ga doma malo dvignil z dvigalko pod krmno steno in podstavil lesene kocke (klocne) pod gredelj, tako da večino teže nosi gredelj in ne ravne površine dna.
Ko čoln pripelješ domov, moraš pritisk na ravne površine dna, kjer sedaj nalegajo valjčki, razbremeniti, sicer bodo tam nastale vdolbine, ki povsem pokvarijo plovne lastnosti (preizkušeno ). Ko smo še imeli takšno reč, sem ga doma malo dvignil z dvigalko pod krmno steno in podstavil lesene kocke (klocne) pod gredelj, tako da večino teže nosi gredelj in ne ravne površine dna.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Re: nastavitev valjčkov prikolica
ok to ni je jasno teža + majhna površina+ čas = poškodba dna se pravi najboljše čimbolj na dolgo obremenit na gredlju
Čoln je star 13 let na isti prikolici v moji lasti 2 sezone poškodb vsaj jaz ne vidim tako da pomoje neki kritično ne more bit. Bom pa upošteval nasvet pač dvignem in podložim pod gredljem izven sezone. Če razbremeni dno kjer nalegajo valjčki zakaj ne škodit ne more...
Bolj me muči da bi prav naštimal valjčke. Med vožnjo žal ne morem dat klocnov pod gredelj
Centralne valjčke nastavim da vsi nalegajo enako.
Bi jih bilo morda smiselno bolj potisnit proti sredini (sklepam da kjer je gredelj je bolj močno)
pomaknem valjčke še malo nazaj zdaj je enih cca 40cm previsa da bo zadnji bolj pod krmno steno?
Bočne naštimam pa toliko da se naslanjajo in onemogočajo levo-desno?
Čoln je star 13 let na isti prikolici v moji lasti 2 sezone poškodb vsaj jaz ne vidim tako da pomoje neki kritično ne more bit. Bom pa upošteval nasvet pač dvignem in podložim pod gredljem izven sezone. Če razbremeni dno kjer nalegajo valjčki zakaj ne škodit ne more...
Bolj me muči da bi prav naštimal valjčke. Med vožnjo žal ne morem dat klocnov pod gredelj
Centralne valjčke nastavim da vsi nalegajo enako.
Bi jih bilo morda smiselno bolj potisnit proti sredini (sklepam da kjer je gredelj je bolj močno)
pomaknem valjčke še malo nazaj zdaj je enih cca 40cm previsa da bo zadnji bolj pod krmno steno?
Bočne naštimam pa toliko da se naslanjajo in onemogočajo levo-desno?
Re: nastavitev valjčkov prikolica
Kaj pa če bi razmislil o modifikaciji prikolice v smislu dodajanja sredinskih valjčkov pod gredelj??
LP, MKN
LP, MKN
Re: nastavitev valjčkov prikolica
Evo te dni se napravljam malo bolj prav naštelat valjčke na prikolici.
Idejo imam da bi zadnji del minimalnno dvignil ravno toliko da čoln ne sloni na valjčkih. Čoln je na gredlju najmočnejši uprem tam na stiku s krmno steno kos deske cca 30-40 cm po dolžini gredlja in dvignem s hidravlično dvigalko?
Idejo imam da bi zadnji del minimalnno dvignil ravno toliko da čoln ne sloni na valjčkih. Čoln je na gredlju najmočnejši uprem tam na stiku s krmno steno kos deske cca 30-40 cm po dolžini gredlja in dvignem s hidravlično dvigalko?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov