propeler 3 ali 4 kraki
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
propeler 3 ali 4 kraki
Najprej pozdravljeni vsi morjeplovci,čestitke za zelo uporaben forum ,veliko informacij sem izvedel namreč tukaj.Imam vprašanje glede propelerja, namreč lastimo si čoln almar 170 že 7 let, gor imam motor honda BF90 propeler 3 kraki 13,25 x 17 kavitacijska 2 cm nad dnom.Letos delamo generalko na čolnu ter zamenjavo vse elektronapeljave na čolnu in nastavitev karburatorjev.(sumim da so malo razštelani,namreč včasih ga zaduši na štartu )
Problem imam namreč samo pri izglisiranju ko je zadaj težek smučar.Namen imam poizkusiti 4 kraki propeler 13 x 15 ali 13 x 17.Ima kdo izkušnje ali bi 4 kraki propeler hitreje dvignil krmo, smo kar dobro obteženi 4 -5 odrasli na čolnu.Končna brzina mi ni tko važna,kot tudi poraba. (sem namreč tak vozi se in uživaj )
Narediti bomo dali tudi wake tower in me zamima pozicija vpetja ali je važna kje mora biti glede na čoln (sredina ,bolj zadaj)
Za vsak nasvet se že vnaprej zahvaljujem
Problem imam namreč samo pri izglisiranju ko je zadaj težek smučar.Namen imam poizkusiti 4 kraki propeler 13 x 15 ali 13 x 17.Ima kdo izkušnje ali bi 4 kraki propeler hitreje dvignil krmo, smo kar dobro obteženi 4 -5 odrasli na čolnu.Končna brzina mi ni tko važna,kot tudi poraba. (sem namreč tak vozi se in uživaj )
Narediti bomo dali tudi wake tower in me zamima pozicija vpetja ali je važna kje mora biti glede na čoln (sredina ,bolj zadaj)
Za vsak nasvet se že vnaprej zahvaljujem
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Če imaš težave z izglisiranjem vzemi trikrakega z colo ali dve manjšim korakom. Vsekakor ostani pri treh krakih, ker dodaten krak v ničemur ne koristi, če res ni potreben. Štirikraki propeler mora imeti približno 2" manjši korak od trikrakega, da dobiš podobne končne vrtljaje, vendar boš še težje zlezel iz vode.
Kakšne vrtljaje dosegaš ob polnem plinu, kakšni so predpisani in koliko sekund potrebuješ za izglisiranje ko si samv gliserju, ko je gliser poln in koliko ko je zadaj težji smučar?
Več krakov pomeni večji dvig krme. Ravno tako propelerji z ravnim zadnjim robom kraka (cleverji) močneje dvigajo krmo, ampak vse to šele po izglisiranju, prej so tako propelerji bolj težavni od navadnega trikrakega.
Za propeler, ki dviguje krmo mora biti dimenzioniran cel gliser, ki mora sam od sebe visoko dvigovat premer in ko propeler dvigne krmo zaglisiraš višje, imaš manj omočene površine in leti hitreje. Ampak navadni gliserji so ob takem pogonu počasnejši, ker propeler porine premec v vodo in je omočenega več dna kot bi bilo dobro.
Kakšne vrtljaje dosegaš ob polnem plinu, kakšni so predpisani in koliko sekund potrebuješ za izglisiranje ko si samv gliserju, ko je gliser poln in koliko ko je zadaj težji smučar?
Več krakov pomeni večji dvig krme. Ravno tako propelerji z ravnim zadnjim robom kraka (cleverji) močneje dvigajo krmo, ampak vse to šele po izglisiranju, prej so tako propelerji bolj težavni od navadnega trikrakega.
Za propeler, ki dviguje krmo mora biti dimenzioniran cel gliser, ki mora sam od sebe visoko dvigovat premer in ko propeler dvigne krmo zaglisiraš višje, imaš manj omočene površine in leti hitreje. Ampak navadni gliserji so ob takem pogonu počasnejši, ker propeler porine premec v vodo in je omočenega več dna kot bi bilo dobro.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Če misliš wake tower tisti steber ki dvigne vpetje nad motor boš še težje zglisiral ker bo moment smučarja še bolj vlekel čoln na krmo. V tem primeru ti je vpetje vrvi na krmi s škripcem najbolj optimalna rešitev. Težava vrjetno ni težak smučar ampak napačna tehnika njegovega “izglisiranja”. Če se z ritjo usede na zadnji del smuči in s komolci drži kolena skupaj dokler ni na površini bo sigurno prišel ven. Vstane naj šele ko smuči zglisirajo!
Re: propeler 3 ali 4 kraki
max rpm za ta motor so 5000-6000 dosežem jih 5800 če so trije gor če nas je pa 6 pa tam nekje 4700
Mislim da je problem v karburatojih da so se mal razštelal ker prej ni bilo problema z izglisiranjem
Kupil sem tudi vakummeter da jih bom lahko tudi spravil v sinhrom.
Torej skratka poizkusil bom trikraki 13,25 x 17 in pa 13,25 x 15 konec aprila gre čoln v vodo in pa en dan testiranja motorja in propelerja.Za dopust mora bit pripravljen namreč ga imam kar 5 mesecev v vodi in se mi ne da ukvarjat s čolnom na dopustu
Namreč večinoma smo bolj obteženi kot pa ne,čez dan se tako hodi tamau pa njegova kao kopat na samotne plaže (brusit kamenje) namreč tko da razno štelanje na dopustu ne pride v poštev
Mislim da je problem v karburatojih da so se mal razštelal ker prej ni bilo problema z izglisiranjem
Kupil sem tudi vakummeter da jih bom lahko tudi spravil v sinhrom.
Torej skratka poizkusil bom trikraki 13,25 x 17 in pa 13,25 x 15 konec aprila gre čoln v vodo in pa en dan testiranja motorja in propelerja.Za dopust mora bit pripravljen namreč ga imam kar 5 mesecev v vodi in se mi ne da ukvarjat s čolnom na dopustu
Namreč večinoma smo bolj obteženi kot pa ne,čez dan se tako hodi tamau pa njegova kao kopat na samotne plaže (brusit kamenje) namreč tko da razno štelanje na dopustu ne pride v poštev
Re: propeler 3 ali 4 kraki
wake tower je muha tamauga ker bi se rad afnau pa še tendo bom lahko gor montiral ker tastaro sem vrgu je bla kakor iz papirja
Re: propeler 3 ali 4 kraki
skawar napisal/-a:max rpm za ta motor so 5000-6000 dosežem jih 5800 če so trije gor če nas je pa 6 pa tam nekje 4700
Mislim da je problem v karburatojih da so se mal razštelal ker prej ni bilo problema z izglisiranjem
Kupil sem tudi vakummeter da jih bom lahko tudi spravil v sinhrom.
Torej skratka poizkusil bom trikraki 13,25 x 17 in pa 13,25 x 15 konec aprila gre čoln v vodo in pa en dan testiranja motorja in propelerja.Za dopust mora bit pripravljen namreč ga imam kar 5 mesecev v vodi in se mi ne da ukvarjat s čolnom na dopustu
Namreč večinoma smo bolj obteženi kot pa ne,čez dan se tako hodi tamau pa njegova kao kopat na samotne plaže (brusit kamenje) namreč tko da razno štelanje na dopustu ne pride v poštev
Na Dravi začnemo maja, torej aprila morje....lp
Re: propeler 3 ali 4 kraki
skawar napisal/-a:namreč ga imam kar 5 mesecev v vodi in se mi ne da ukvarjat s čolnom na dopustu
Kaj pa če so krive alge na dnu in ne nastavitev uplinjačev. (Kako star pa je motor, da jih ima?)
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Alge ne morejo bit ker antifauliong delam vsako leto motor je pa letnik 2002 in na vijakih za nastavitev so vidne obrabe torej jih je pred nami že eden nastavljal.Zamenjal sem tudi vse filtre in zobati jermen letos ter spucal carburatorje ter nova tesnila,zdaj čakam električarja da mi vse elektroinstalacije na novo potegne, potem se pa malo pozabavam z nastavljanjem.Možno je kvečjemu da sem malo pokodoval propeler ker sem nabasou en plovc v morju in je bil rahlo zvit.
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Poškodovan prop je smrt za ležaje na gredi in tudi če je prop malo poškodovan je lahko dobro zvit krak.
Re: propeler 3 ali 4 kraki
skawar napisal/-a:max rpm za ta motor so 5000-6000 dosežem jih 5800 če so trije gor če nas je pa 6 pa tam nekje 4700
To je to, bolš s propelerjem ne boš naredil.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- thundercat
- Poročnik fregate
- Prispevkov: 71
- Pridružen: Po Sep 30, 2019 09:47
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Ce ne ves sigurno, kak korak rabis, jaz peodajam 13” prop z nastavljivim pitchem od 16-20.
Je sicer 4 kraki in bolj cleaver design in nima veliko upora.
Je pa za os s 13 zobniki.
Jav, ce te zanima.
Jaz sem mel takega na prejsnjem motorju in je bil super, ker si lahko hitro prestavil pitch in ga prilagodil obremenitvi na colnu.
Ql propulse propeller. Malo poglej.
Je sicer 4 kraki in bolj cleaver design in nima veliko upora.
Je pa za os s 13 zobniki.
Jav, ce te zanima.
Jaz sem mel takega na prejsnjem motorju in je bil super, ker si lahko hitro prestavil pitch in ga prilagodil obremenitvi na colnu.
Ql propulse propeller. Malo poglej.
Thundercat Bobkat + Tohatsu
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Pozdravljeni,
Bi kar takoj naslovil vprašanje za SR290 glede propelerja,ker verjamem da bom dobil konkretn odgovor.
Imam letos nov čovn fischerman 5m teža 400kg in motor 115 kg yamaha 60 4stroke gear ratio 1.85, vozimo se 4 članska družina in krama tko da je skupna teža tam 750-800 kg.imel sem najprej na motorju 11 3/4×10 propeler ki je takoj izglisiral in tudi takoj prišel do blokade 6100 obratov hitrost z družino 24 knots merjeno z mobitel aplikacijo.kasneje sem montiral nov propeler po pogovorih 10.5x13 blackmax pa pod istimi zgoraj pogoji izglisira malenkost hitreje max obrati 5300 hitrost pa manjša 22 knots.
Rabil bi nasvet kakšen propeler bi rabil da bi si malo dvignil hitrost pa seveda da bi bil dokaj ekonomičen?
Hvala že v naprej
Bi kar takoj naslovil vprašanje za SR290 glede propelerja,ker verjamem da bom dobil konkretn odgovor.
Imam letos nov čovn fischerman 5m teža 400kg in motor 115 kg yamaha 60 4stroke gear ratio 1.85, vozimo se 4 članska družina in krama tko da je skupna teža tam 750-800 kg.imel sem najprej na motorju 11 3/4×10 propeler ki je takoj izglisiral in tudi takoj prišel do blokade 6100 obratov hitrost z družino 24 knots merjeno z mobitel aplikacijo.kasneje sem montiral nov propeler po pogovorih 10.5x13 blackmax pa pod istimi zgoraj pogoji izglisira malenkost hitreje max obrati 5300 hitrost pa manjša 22 knots.
Rabil bi nasvet kakšen propeler bi rabil da bi si malo dvignil hitrost pa seveda da bi bil dokaj ekonomičen?
Hvala že v naprej
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Se opravičujem z blakmaxom zglisiram malenkost kasneje. Ne hitreje kot sem se zgoraj zmotil v zapisu.
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Z menjavo, si povečal korak "pitch"" za 3 cole, kar je veliko, kljub temu, da si zmanjšal obseg za cca 1 colo..
Vsaka cola vzame cca 300 obratov.
Resnica bi bila po mojem 11 ali 12 col koraka.
LPZ
Vsaka cola vzame cca 300 obratov.
Resnica bi bila po mojem 11 ali 12 col koraka.
LPZ
Re: propeler 3 ali 4 kraki
Kakšen bi moral potem biti premer za 12 ?
Hvala
Hvala
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov