Lani sem s še nekaj penzionisti iz JK Bohinj delal generalko na 16 klubskih jadrnicah v delavnici enega od članov.
Excentrična brusilka je bila Makita in z njo ni bilo drugih težav kot da je bil odlomljen nastavek za odsesavanje - zato so bili v začetku nujni pajaci in zlasti maske za prah in spihanje prahu z nas s kompresorjem, potem ko smo končali(mislim da se še spomnim okusa od prej, preden smo uvedli maske).
Takrat sem imel tako vrsto brusilke prvič v rokah in dobil le navodilo 'evo ti in delaj', pa še čez nekaj časa 'zamenjaj že ta brusni list'. Nekaj časa po tem pa sem - temeljito (še vedno drži) - improviziral nadomestek za odlomljeni nastavek za odsesavanje odbruskov in eden od ostalih je prinesel in posodil sesalnik za pepel. Ko sem to povezal (nekaj deset € je stala cev z nekaj adapterji na obe strani in na to je bilo še malo improvizacije, je bil tudi lastnik delavnice veliko bolj srečen kot v začektu (še posebej ko smo sproti postopno pobrisali in posesali dotedaj nabrani prah).
Z brusilko so bili tudi papirni brusni listi Mirka (nekaj 80 in150 in večina 120. Zlasti na eni jadrnici, ki jo je nekdo pobarval z nekim avtolakom, ki se je na bokih krušil ter odpadal in ga je bilo treba v celoti odstraniti, se je pri tem odstranjevanju lak stalil in v hipu zapacal brusni list. Lava (kemijski odstranjevalec barv) je omejeno pomagala (nekdo je prinesel pred-eko-različico od nekod iz Srbije - tista iz EU menda ne prime več).
Odgovor na problem je bilo znižanje števila vrtljajev. Ko je zmanjkalo brusnih listov 80 in 120 , sem v Lj na Verovškovi - med tovarno Tuba in firmo T-2 je je nasproti Leka še ena hiša in za njo na dvorišču - našel
firmo CRD, ki prodaja tudi brusne materiale Mirka. Brusni listi - mrežice - Mirka Abranet - so bili skoraj 2x dražji od papirnih, a potem si rabil približno en brusni list vsake finoče za eno barko - ali manj. V našem primeru je bil to znaten prihranek. Poleg barv in brusnega materiala imajo tudi električna orodja Mirka - ki jih je omenil mM, ampak tega takrat nisem rabil.
Nekaj reči od ostalega orodja
- baterijski vijačnik in vrtalnik in baterijska kotna brusilka tudi Makita (24V mislim). Bilo je tudi nekaj Einhell-ovih - nekje so bili odpisani, a sem dal za zmerno ceno obnoviti aku pakete. Zaradi premajhne napetosti premajhen navor in se na čem trdem pod močnim pritiskom ustavlja in pregreva, ampak doslej še noben ni 'crknil'. Prišlo prav, ker smo lahko imeli v vsakem strojčku druge nastavke (sveder, bit, ... ) in ni bilo treba vsakči menjati.
- kotna brusilka - ne baterijska - je bila stara iskrina. Opozorili so me, da naj hudo pazim, kaj delam z njo - ker če mi kje zapne, je ne bo ustavilo in če bom naredil dovolj neumnosti bo lahko kaj letelo po zraku...
- večnamensko orodje - vibracijski brusilnik, žagice itn. ID tools, €30 ali kaj takega, na kabel. Prišlo hudo prav in doslej prežovečo vse, razen ene rezalke (nova €2 ali kaj takega)
- polirka z nastavitvijo hitrosti - solidna, a se trenutno ne spomnim znamke. Nastavek za polirno ploskev na ježke - tega smo nekaj porabili. Lastnik je pokazal kako, a se je pokazalo, da ni bilo prav. S kasnejšimi navodili z drugega vira je šlo veliko bolje in z veliko manj gobicami in 'muckami'.
Za poliranje (naših - ne vem, ali je splošno uporaben) sem dobil naslednja navodila
Pasta grobosti 1000 in 2000 (dobil sem v posodi, pokriti s folijo, znamka itn. neznana):
hraniš pokrito s folijo, da ni dostopa zraka
- na tanko namažeš z gobico (plast paste ne sme biti vidna)
- počakaš, da neha biti mazava (nekaj - recimo 5 - minut
- preden začneš polirati, popršiš s pršilko z vodo
Problem je bil, da sem najprej dobil 4 jadrnice, ki niso bile prebarvane, ampak je bil nanje nameščen obarvan gel coat. Žal se bil tisti, ki je to delal, nekoč odličen profesionalce, ampak se je tedaj že zapil (kolikor vem, zdaj tudi v tem ne dela več), tako da so bile površine pomarančaste (pričakovano) in hkrati na večini pretanke, da bi odbrusil pomarančo ter spoliral, ne da prideš skozi.
Na tisti, na kateri je bil sloj dovolj debel, je bila najprej 'pomaranča' poravnana (brusni listi Mirka abranet 80, 120, 400, čeje bil še kakšen se ne spomnim) in potem pasta 1000 in 2000.
Ostale jadrnice smo obrusili z brusnim listom 120, posesali, obrisali z acetonom in pobarvali z 2k PU barvo tolikokrat, da ni nikjer presevalo (2-3x z valjčkom); pod vodo (za sladko vodo) pa brusni list 120 in ena 'roka' epoxi temelja namesto AF (takrat vse od Monicolor iz Kranja).
Eden od ostalih me je 'gnjavil', da sem pri tem preveč natančen (kdaj pa bomo končali z vsemi 16, če boš porabil toliko časa za vsako), in na koncu na treh pri pripravi podlage ni bilo dovolj natančno, ker so se pod epoxi temeljem dvignili mehurčki; na te tri bo pač treba to zadnjo plast letos ponoviti.
Nekaj jadrnic je bilo treba tudi bolj ali manj pokrpati na različnih mestih in do različne stopnje. Za površinske reči je prišel prav dvokomponentni 'gel coat kit' iz KAMa (nanešen in čez dovolj časa spoliran, verjetno bi se dalo tudi tonirati z barvo). Eno od jadrnic pa je bilo zaradi udarca pod vodo na premcu treba odpreti (dvigniti krov) in po odstranitvi vsega 'trhlega' z dovolj plastmi zlaminirati od znotraj. Smolo in vlakna sem dobil od profesionalcev, tako da za to ne vem znamk in kje so bile kupljene.
Glede na to, da nas je zanimala funkcionalnost in ne toliko videz in ker krov na teh jadrnicah ni pohoden ter ni problem da bi drselo, smo po poliranju preostale pore zaprli (sealant
) s parafinskim oljem (iz kmetijske zadruge. Po tej obdelavi je bilo nad vodo nabrano umazanijo lahko obrisati z mokro gobo ali čim podobnim (velja tudi za 'kupčke' rac in podobnega, namesto galebov).
mM, kje smo ga vse kaj polomili, da bo naslednjič lahko bolje?
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...