Marinizacija avtomobilskega motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

matkoro8
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 88
Pridružen: Ne Dec 02, 2007 22:32

OdgovorNapisal/-a matkoro8 » So Dec 06, 2008 22:06

Obstoječe številke zbrusiš, ter vsekaš številke od prejšnjega motorja.
:D Tako se dela tudi pri kakšnih starejših avtomobilih (oldtajmerjih).
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » So Dec 06, 2008 22:27

opus napisal/-a:Kaj se zgodi ce enkrat kapitan pogleda stevilke?

Visoka kazen ali zaplemba plovila. To z brušenjem številk bi še šlo, ampak motor bi moral biti isti tip kot prejšni.
Obstajajo namreč ljudje, še posebno če je to njihova služba, da prepoznajo po zvoku motorja tudi vrsto motorja in še celo tip motorja :idea: . Če naletiš na takega, bo šel gledat številke. Da prišparaš jurja in te je potem strah vsakega čolna od policije ali kapetanije, to za mene tudi ni dopust.
Ampak kot vedno, je odločitev pri vsakomur osebno.
LP
matkoro8
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 88
Pridružen: Ne Dec 02, 2007 22:32

OdgovorNapisal/-a matkoro8 » Ne Dec 07, 2008 10:32

To pa je logično da mora biti motor isti tip kot je bil prejšnji, v nasprotnem pa lahko imaš res težave.
Poznavalci lahko na osnovi tovarniških podatkov iz številke motorja ugotovijo leto izdelave, serijo, tip motorja... Vendar ne verjamem, da bi se kdo spuščal tako daleč (predvsem pri starejših plovilih) razen v primeru, da bi bil kakšen sum kraje ali kaj podobnega.
Je pa potrebno vedeti kaj počneš, da ne napraviš neumnost, ki te lahko veliko stane
iztok321
Praporščak
Prispevkov: 32
Pridružen: Pe Nov 13, 2009 20:52
Kraj: CELJE

OdgovorNapisal/-a iztok321 » So Nov 14, 2009 20:13

Jaz sem mariniziral tri motorje pa dokaj uspešno.Glede papirjev naredi pa bodi tiho pa mal našminki.cifre pa barva pa mal začasne izolacije pa nalepke .....Avtomobilski motor vsak ni primeren za marinizacijo.Izogibaj oziroma brez vsake elektronike pa ostala sranja.Splaca se kupit samo impeler pumpo pa izmenjevalec.Pa tudi izmenjevalci se dobijo.Stari kamioni so imeli hlajenje olja z ZF izmenjevalci to je super pa sam do 80KW.Hlajenje olja pa dobis za dizel motorje na avtoodpadu.WV ma vmesnik med motorjem pa filtrom olja ki hladi olje.To majo turbo mašine pa paše tut na staro klasiko.Sam olja ne smeš podhlajevati tak da speleš anitfriz ki gre iz mašine v ta hladilec pa pol na izmenjevalec.Kolektor se da narediti tudi iz malo debelejše kotlovske pločevine pa te drži tri sezone pa je to to.Pa ko delaš si naredi tri pa skoraj nič ne stane.Priporočam vroče cinkanje zato da material zgubi napetosti po varjenju potem pa daš ravnat.Meni je zdržal pet let pa še bi bil za katero sezono.
ICI
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Nov 29, 2009 22:26

Mariniziran motor pride v poštev samo, če že posedujete barko s takim motorjem in bi ga le zamenjali z starim. Drugače pa se tega ne da več registrirat, kar je popoln nonsens saj preferirajo novejše motorje s skupnim visokotlačnim vodom (common rail), ki je vse prej kot ekološki, ko prejme parkrat "kvalitetno" gorivo. To bodo še veselice glede tega in dober golf bo še zmeraj veliko lepše in zanesliveje deloval ob samo kanček večjem onesnaževanju, če primerjamo isto kubaturo. Katalizatorji pa tako ali tako niso za na plovilo zaradi previsoke temperature in sedaj res ne vem čemu vse te kolobocije glede nekih predpisov.

Imam mariniziranega golfa1,6D v jadrnici 12m s katerim sem zelo zadovoljen. Niti pod razno ga ne zamenjam za kakšnega Yanmarja, ki so bili, ko sem še iskal primeren motor, v bistvu predelana "traktorska" Kubota, Volvo penta pa je bil takrat še sinonim za okvare, hrupno delovanje, požrešnost...ne hvala in to za ceno spodobnega osebnega vozila. Odločitev ni bila težka. Mariniziral sem golfa.

Sedaj po 1300 urah in več kot petih letih lahko samo potrdim, da sem se pravilno odločil.

BISTVENE PREDNOSTI GOLFA 1,6D:

- MAJHNA PORABA: 2,41 l/h Povprečje na več kot 1000ur pri 6,3 vozla potovalne hitrosti.

- MIREN TEK: motor deluje tiho v celem režimu obratov. Dodal sem dodatno težo na vztrajnik zaradi mirnega teka v ekstremno nizkih obratih. Le pri novih Yanmarih sem opazil tako miren tek. Volvo Penta ima preveč vibracij v nižjih obratih vsaj na plovilih na katerih sem bil jaz.

- JE IZREDNO TIH: Tukaj je Yanmar najbližje, vendar je moj golf še vedno tišji. Volvo penta, Lombardini in še nekaj drugih so veliko glasnejši.

- VZDRŽEVANJE je zelo enostavno in poceni. Tega verjetno ne rabim posebej komentirat saj mi servisira motor avto mehanik, manjša opravila kot je menjava olja in podobno pa opravljam sam.

V praksi sem videl, da noben doma mariniziran motor ni bil zanemarjen za razliko od tovarniških, tako da imam zares zelo velike pomisleke o umesnosti tako strogih predpisov, ki predpisujejo nekaj, kar je neizvedljivo. Emisije motorjev na plovilih bodo vedno višje, že zaradi tega, ker ne moremo direktno prenesti visokotemperaturne tehnologije katalizatorjev na plovila. V tem je "catch", če tega ni, potem je dober, vzdrževan DOMA mariniziran golf ravno toliko dober ali slab, če hočete, kot zanemarjen tovarniški motor z CE (sumljivo) oznako.

Predpisi naj bi predpisovali način, da bo nekaj prav narejeno ne pa, da ubijajo ustvarjalnost in razvoj. Osebno to jemljem tudi kot kratenje mojih pravic. Kljub temu upam, da se bo našlo še kaj entuziastov, ki bodo marinizirali motor.

Lep Pozdrav
Nikola Tesla

Lep pozdrav
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Nov 30, 2009 17:02

Se strinjam s tabo, da je golfov motor bolj dodelan, kot pravi navtični motorji, ki jih navajaš. Vsekakor jih količinsko bistveno več izdelajo. Kot navaja jakopin v tem intervjuju:
http://www.playboy.si/branje/intervju/japec-jakopin/6/
so za razvoj golfa porabili kakšnih 6 milijard eurov, in ni vrag, da je nekaj tega odpadlo na razvoj motorja. :D

Pa še to, med vojno v Bosni je bilo tam kar nekaj energetskih transformatorjev preluknjanih in izpraznjenih, stari golf diesel gre tudi na trafo olje...
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Nov 30, 2009 22:31

Zadeva izgleda nekako tako kot je prikazano na slikah.
Ta hip sem naredil še nekaj izboljšav in kar je najpomembneje jermenice sem že zdavnaj zamenjal za tovarniško ulite industrijske, ker se aluminijaste NIKAKOR NE OBNESEJO V NAVTIKI !!!
LP
Nikola Tesla :D

Slika

Slika

Slika
Nazadnje spremenil Nikola T., dne To Okt 19, 2010 16:14, skupaj popravljeno 1 krat.
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » To Dec 01, 2009 10:03

Bravo N. Tesla. Zelo lepo , čisto delo. Za 1,6 D pa je itak znano, da je eden med najprimernejšimi motorji za marinizacijo. Edino kar je škoda, da imajo štarter na zvonu, in je tu malo več zajebancije, ker zvon pride proč.
"Star avto , brez katalizatorja , še vedno lahko registriraš in se voziš z takšnim in če se lahko voziš po cesti, se po morju tudi lahko."
To so besede, katere mi je pred 3 leti rekel eden od "pregledovalcev" plovil za novo registracijo iz enega od Klasifikacijskih zavodov ( KP ). Takrat sem se še sam igral z mislijo marinizacije, nakupil sem si gradiva, se učil ko nor, kaj moram predelat, kje montiram to in ono itd. Da sem si premislil, je krivo samo pomanjkanje prostora in orodja, torej delavnica, ker imaš prav, kar se tiče zvoka motorja. Golf ima svojevrsten zvok, podoben predenju mucov, zelo lepo za poslušat.
LP
Ps; Ah ja , dobrodošel na Morjeplovcu , seveda !
iztok321
Praporščak
Prispevkov: 32
Pridružen: Pe Nov 13, 2009 20:52
Kraj: CELJE

OdgovorNapisal/-a iztok321 » To Dec 01, 2009 22:27

Bravo Nikola Tesla.Sam sem si že mariniziral toyoto 2.4 dizel motor iz pik up-a pa en kamionski motor turbo dizel ne najbolje ker ni primeren pa zdaj za zadnjo barko WV motor oziroma avdijevo staroklasiko 2.4 dizel s šestimi cilindri avtomobilski motor iz starih volvotov D6 ali LM kombijev pa to je zakon.Kar se pa tiče onasnaževanja pa to o tistih ribičih ki olje spustijo pri menjavi v kaljužo potem pa na odprto pa vse spustijo v morje.Pa res pišejo zakone ljudje ko so mal neki doštudiral pol pa padejo na izpitu zdrave kmečke logike.
ICI
pale
Admiral
Prispevkov: 1902
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Sr Dec 02, 2009 09:07

iztok321 prosil bi te za kaksno informacijo glede marinizacije volvo motorja ravno taksnega imam namen vgraditi v mojo barko.kolektorji so narejeni in izmenjevaloec.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Dec 02, 2009 21:35

iztok321 napisal/-a:...Pa res pišejo zakone ljudje ko so mal neki doštudiral pol pa padejo na izpitu zdrave kmečke logike.

HA, HA hahaaha :D :D
TOČNO TAKO. Prepametnih, ki nam grenijo življenje na podoben način je definitivno preveč. Isto velja recimo za najbolj "svežo" idejo ukinitve vinjet. Kje hudiča je logika, da sem moral pred parimi leti samo za cestnine v Sloveniji letno odšteti preko 1000€ in kot izgleda bom moral od 2014 dalje zopet. Halo!?

Marinizacija je popolnoma enaka za vse motorje, le vedeti je potrebno za vse cake in imaš ogromno prednost.

1. Izogibati se je potrebno motorjem z elektronsko krmiljenim vbrizgom
2. Po možnosti brez turbine. Bolje vzeti večjo kubaturo.
3. Bosch pumpo je potrebno predelati z vse-režimskim regulatorjem (Bosch servis Arčon, Renče)
4. Hladilnika olja za menjalnik ne rabiš, če je menjalnik pravilno dimenzioniran (eno št. večji).
5. Izmenjevalec toplote se vgradi v vodni krog, kjer je voda najbolj vroča. Smer sladke vode: Izhod iz motorja - hladilnik olja - hladilnik izpušne cevi-izmenjevalec - nazaj v motor.
6. Izmenjevalec mora biti priključen v nasprotnem toku z vročo vodo. Tam kjer morska vstopa tam sladka izstopa in obratno
7. Priklop motorja na menjalnik je potrebno narediti z dodatnim vztrajnikom, ki nadomešča potisno ploščo, ki je ne rabiš več. Tako bo motor tekel izredno mirno tudi v nizkih obratih.
8. Uporabi kar se da najvišje prestavno razmerje menjalnika. Oziroma izhajaj od propelerja. Vgradi največji možni propeler glede na premer, ki ga še lahko vgradiš, ker s tem povečaš izkoristek. Glede na motor in propeler izberi menjalnik - razmerje. Za Golfa 1,6D je odličen 1:3 od JLM ali podobno.
9. Nosilca motorja pod menjalnikom naj bosta trša kot sprednja. Zaradi prenosa vibracij.
10. Tako imenovani aquadrive izdelaj sam za vsega par evrov po svoji meri in glede na barko, ker to ni nobena umetnost. Doma izdelan je tudi edina rešitev za večino jadrnic, ker preprosto ni dovolj dolžine na voljo.
11. NAJPOMENBNEJE jermenice kupi ulite za jermene najmanj 13mm.
12. Alternator poganjaj preko dvojne jermenice, kar zdrži veliko več pa še redundanca prav pride v primeru, da se jermen strga, ker je enojni jermen v jadrnici veliko bolj obremenjen kot v avtu, ker polnimo veliko večje servisne akumulatorje dolgo časa.
13. Hlajenje izpuha je sila enostavno ampak ga je potrebno pravilno narediti, da se voda enakomerno razprši po obodu cevi.
14. V termostatu vode v hladilnem sistemu je potrebno narediti 2,5mm -3mm luknjico, da voda prične prej krožiti, kar je pomembno ob vklopu motorja, ko hladilnik izpuha prej segreje vodo kot sam motor. Če ne bo voda prej začela krožiti, se bo naredil zračni mehur v hladilniku izpuha...
....
Zadev je še cel kup in nikomur ne privoščim začetniških napak, zato lahko vsak računa na moje izkušnje. Ko sem mariniziral motor sem zelo težko prišel do informacij, kdor pa je kaj vedel pa je ljubosumno držal vse zase, kot da mu bom kaj ukradel.

Lep pozdrav
Nikola Tesla :D

Prvi test 2003
Kasneje so v Iskri izdelali odličen 150A alternator katerega sem med prvimi vgradil na barko.

POMEMBNO: MIKRO JERMEN NI ZA PLOVILA !!! Prvo leto sem jih menjaval na 15h - 50h !! Katastrofa, da me na to ni nihče opozoril.

*** VIDEO ***

Slika

Slika

Slika

Končna rešitev z enim alternatorjem 200A (reduciran na 130A)
Slika
Nazadnje spremenil Nikola T., dne To Okt 19, 2010 16:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
franz123
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 76
Pridružen: Ne Nov 25, 2007 19:28

OdgovorNapisal/-a franz123 » Če Dec 03, 2009 05:25

Kapo dol res lepo prede.
l.p. Franci
pale
Admiral
Prispevkov: 1902
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Če Dec 03, 2009 08:27

nikola tesla hvala za izcrpno porocilo katero mi bo v veliko pomoc.ali prides na trojane na srcanje
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5110
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Dec 03, 2009 08:53

pale napisal/-a:nikola tesla hvala za izcrpno porocilo katero mi bo v veliko pomoc.ali prides na trojane na srcanje


Srečanje ?? Ne vem nič o tem. Malo pojasni.
Hvala
LP
Nikola Tesla
marjan5
Viceadmiral
Prispevkov: 363
Pridružen: Ne Apr 29, 2007 20:29
Kraj: Sevnica, Osor

OdgovorNapisal/-a marjan5 » Če Dec 03, 2009 09:13

Uf res lepo narejen del, zgleda kot kakšen beta marine :D profesionalno
LP Marjan

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 14 gostov