Marinizacija avtomobilskega motorja

Vse o popravilu plovil, motorjev in opreme na plovilih, tehnični nasveti

Moderatorji: moderator2, cibro, Marchi, moderator

janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Dec 03, 2009 09:45

Nikola Tesla napisal/-a:
pale napisal/-a:nikola tesla hvala za izcrpno porocilo katero mi bo v veliko pomoc.ali prides na trojane na srcanje


Srečanje ?? Ne vem nič o tem. Malo pojasni.
Hvala
LP
Nikola Tesla


Vsaki drugi četrtek v mesecu je srečanje, lokacijo pa določimo (določijo :D ) sproti. naslednji četrtek na Trojanah.
Več o tem pa v rubriki forum morjeplovec, tema srečanja članov ali pa na portalu Morjeplovec.
Guma je guma, zaenkrat.
rabuni
Viceadmiral
Prispevkov: 491
Pridružen: Pe Sep 07, 2007 11:04
Kraj: Rogaška Slatina

OdgovorNapisal/-a rabuni » Če Dec 03, 2009 10:16

Nikola Tesla!
Čestitam ti za izvrsten opis marinizacije motorja in za perfektno izvedbo. Užival sem ob branju in gledanju motorja. Sam sem pred leti dal marinizirati motor od Golfa in moram ti reči, da mi je marinizacijo naredil "mojster v Dalmaciji". Saj je stvar "laufala", vendar ti naj rečem, da tisto delo še senca ni tega, kar si ti naredil in kakšne so tvoje rešitve. Glede izkušenj imaš popolnoma prav, da jih ljiudje, ki to delajo niso pripravljeni deliti z drugimi in je vsako nabiranje izkušenj draga reč. Vesel sem tvojega prispevka!. Imaš še zasebno sporočilo. Lp
"Dalmatino povišču pritrujena"
EL CAPITANO
Admiral
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr Sep 03, 2008 11:45
Kraj: Brezovica pri Lj.- Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a EL CAPITANO » Če Dec 03, 2009 13:30

Nikola Tesla dobrodošel na forumu :!:
Vidim , da nisi dober samo v ribičiji :lol:
FISHING & SAILING IS LIFE
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Dec 03, 2009 20:43

Pozdrav
Trenutno sem se ravno lotil večjega preventivnega servisa, zato sem tudi iskal nekaj informacij in zasledil, da se na tem forumu pogovarjate o marinizaciji.
V nedeljo sem demontiral z barke nekaj delov in jih ta teden pregledal. Odmontiral sem "akvapogon", snel menjalnik, zvon, starter, vse cevi, izmenjevalec, hladilnik izpušnih plinov. Vse sem pregledal in moram reči, da sem zelo pozitivno presenečen nad kvaliteto hladilnika izpušnih plinov, ki so mi ga po mojih načrtih izdelali v Scamu na Viškovem. Še vedno je popolnoma brezhiben. Rjo sem odstranil z solno kislino in vse je skoraj kot novo. Rja je bila samo rahlo površinska. Hladilnik mora biti iz kotlovske debele pločevine, zato sem imel malo strahu glede trajnosti. Sedaj sem pomirjen saj bo dober še najmanj 5 let. Da je dobro ohranjen gre zahvala tudi antifrizu, ki če je pravilno zmešan preprečuje rjavenje.

Sedaj delam na nekaj manjših popravkih, kot je priklop zajle za menjalnik, nov nosilec izmenjevalca, nov vztrajnik z večjo maso, ker bi rad dosegel miren tek pri zelo nizkih obratih, da bom lahko panulal brez težav že od 1,2 vozla dalje (z 12m barko!?). Danes sem nesel speskat dele in jih že pobarval z temeljno barvo za barvne kovine katero sem komaj našel, ker so prepovedali maloprodajo wash primerja. Sedaj sem našel podobnega, ki je v prodaji, dodati pa mu je potrebno žvepleno kislino, da rahlo nagrize površino več o tem...
Bom objavil še kaj slik takoj ko končam tale servis.

Kar se pa ribičije tiče me pa verjetno poznate z foruma RZS. Še posebej za navtike, ki niso neki strašni ribiči, bi se jim pa prileglo kdaj pojesti kaj svežega "doma" ujetega je primerna tema panula z slamico.

V četrtek na Trojanah pravite. OK. Ob kateri uri?
Lep pozdrav
Nikola Tesla
:D
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Ne Dec 06, 2009 20:44

Pozdravljen Nikola Tesla.

Čestitam za vso tvojo marinizacijo... Spremljam tvoje debate že ves čas...

V četrtek na Trojanah ob 19:00 uri!

Vsa srečanja pa so vpisana v Koledarju Morjeplovcev, ki se nahaja na zgornji desni strani portala. Tam imaš vidne najbližje 4 dogodke in na vsakega lahko klikneš, da dobiš dodatni opis...
Tam je potem vedno vpisan kraj in ura srečanja.

LP
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Dec 09, 2009 08:47

Pa še nekaj slik o tekočem delu

To je sedaj končna verzija marinizacije z novimi ulitimi jermenicami.
Slika

Demontaža delov ob prvem večjem preventivnem servisu po 1300 urah delovanja, oziroma po petih letih.
Slika

Menjalnik sem najprej dal pregledat v JLM. Bil je OK. Preventivno so zamenjali semeringe, ker sedaj ne mislim več podirat menjalnika.
Slika

Izdelal sem novo ležišče za zajlo in nanesel špric kit na menjalnik
Slika

Z airbrushem pobarvan menjalnik v moji improvizirani lakirnici
Slika

Airbrush pištola za vsega 25€ z katero pobarvam skoraj vse dele, ki imajo veliko vogalov, reber itd. Večje klasične pištole sploh ne uporabljam vse do površine 1m2.
Slika

Skratka v obnovi uživam ko se vidijo rezultati in izboljšave.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Če Okt 21, 2010 22:38, skupaj popravljeno 1 krat.
iztok321
Praporščak
Prispevkov: 32
Pridružen: Pe Nov 13, 2009 20:52
Kraj: CELJE

OdgovorNapisal/-a iztok321 » Sr Dec 09, 2009 20:20

Lep pozdrav pa smo najdl kar pravo temo.Zdravo Pale.Izmenjevalec sem kupil za 100 evrov rabljen od podobnega motorja izpuh pa sem naredil sam .Hlajenje olja pa kupiš na avtoodpadu.To je hladilec olja za turbo mašino wv golf če ne pa me pokliči 031620 579.Mam pa pod pad pankom še izmenjevalec za 200 do300 ps.Lah pa to vidiš v Novemgradu v Istri ko mam barko.
ICI
pale
Admiral
Prispevkov: 1901
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Po Dec 28, 2009 10:09

iztok321,sem te klical pa si trenutno nedosegljiv.ali imas mogoce kaksne slike od motorja ze mariniziran.ce pa te slucajno pot pelje mimo mene brezovica pri ljpa se lahko ustavis.041 732 061
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Golf 1,6D. popravilo, home made aquadrive

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 17, 2010 19:07

Pozdravček
Včeraj sem končno dokončal prvi večji servis na motorju od vgradnje dalje. Vse je padlo skupaj z nekaj popravki na katere nisem računal ampak sedaj je vse v najlepšem redu motor pa deluje veliko mirneje kot prej še posebej v nizkih obratih.

- odmontiral in servisirati sem dal homokinetični zglob, predelan v domači "vodnipogon" (aquadrive). glej sliko
- preventivni servis na menjalniku. Menjalnik je od firme JLM katerega sem dal preventivno pregledat in zamenjat gumice in semeringe. Imam še nekaj težav z nevtral pozicijo. Upam, da to rešim brez da bi moral snemati menjalnik.
- Zamenjal sem pogonsko ploščo z vzmetmi za priklop menjalnika na vztrajnik.
- Namesto košare mi je avtomehanik Stane iz polja (navtik, ki tudi sam obnavlja barko) naredil dodaten vztrajnik na katerega smo pritrdili originalni vztrajnik z zobnikom za starter.
- zamenjal sem vse cevi
- odprl sem toplotni izmenjevalec ga očistil kamna, izdelal nov cink protektor in ga na novo pretesnil.
- pregledal sem hladilnik izpušnih plinov, ki me je najbolj skrbel, vendar je po šestih letih še kot nov. Še dobro, da sem se odločil za hlajenje izpušnih plinov z sladko vodo, ki hladi tudi motor.
- zamenjal sem nosilce motorja
- v vod tople vode za gretje sanitarnega bojlerja sem vgradil elektro ventil izdelan po meri v Jakša ventili doo, ki bo sedaj reguliral temperaturo v bojlerju preko termostata na bojlerju. Sedaj voda ne bo več prevroča po uporabi motorja.
- menjava olja, filtrov, jermen pa bo počakala do pomladi

home made aquadrive
Slika

Izpušni kolektor, mešalec slane vode in izpuha (slana voda se pridruži za toplotno izoliranim delom)
Slika

toplotni izmenjevalec montiran pod motor
Slika

prednji del motorja
Slika

Lep pozrav
Nikola :D

27.9.2016 Popravil link do slik.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne To Sep 27, 2016 23:32, skupaj popravljeno 1 krat.
bora2
Kapitan fregate
Prispevkov: 114
Pridružen: Ne Okt 28, 2007 14:13

OdgovorNapisal/-a bora2 » Ne Jan 17, 2010 19:40

pri serijskih motorjih sem videl da je hladilec olja montiran na sesalno stran morske vode. Kaj je bolje?
lp
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Jan 17, 2010 22:18

bora2 napisal/-a:pri serijskih motorjih sem videl da je hladilec olja montiran na sesalno stran morske vode. Kaj je bolje?
lp

Hladilnik olja nikoli ni hlajen z slano vodo. Olja se ne sme podhladiti. Vedno mora biti "ohlajen" na delovno temperaturo motorja, kar se doseže z izmenjevalcem toplote v protitoku olje - hladilna tekočina motorja.
LP
bora2
Kapitan fregate
Prispevkov: 114
Pridružen: Ne Okt 28, 2007 14:13

OdgovorNapisal/-a bora2 » To Jan 19, 2010 09:56

Delovno temperaturo olja lahko uravnava termostat za olje in preko hladilca olja spusti samo prevroče olje.
lp
Uporabniški avatar
frikmusic
Admiral
Prispevkov: 653
Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a frikmusic » To Jan 19, 2010 14:44

Nikola Tesla tale tvoj ispušni kolektor je narejen iz RF ali Fe. Zanimivo si se odločil da jih hladiš z antifrizom, a so zelo vroči? Glede na to da so moji stari na motorju 4,3 iz RF in so hlajeni z morsko vodo in imam občutek da je ispušni kolektor na srajčki zelo hladen. Moram preštudirat mogoče celo moje nove RF 6 cil v eni vrsti ohladim z antifrizom bojim pa se da bi bil motor potem pregret oziroma bi moral močno povečat izmenjevalec. Kako to da si se odločil za tako pot vode. Ali meniš da bi pri meni to delovalo? Ko boš imel čas mi prosim opiši prednosti.

Lp. frikmusic
Frajtonerca je prava stvar...
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5109
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jan 19, 2010 16:58

Hladilnik izpušnega kolektorja imam narejen iz kotlovske pločevine (rjaveče). To so mi svetovali zaradi raztezkov in trpežnosti izdelali pa so mi ga po meri v Scamu Viškovo.

Na ta način imajo izdelane hladilnike izpušnega kolektorja tudi delovna plovila s to razliko, da jih tam dejansko hladijo z morsko vodo in če verjameš ali ne bo kotlovska pločevina (debela) dlje zdržala kot inox pod takimi pogoji.
Imaš prav, ko praviš, da bi moral povečati obstoječi izmenjevalec, če bi hladil kolektor z sladko vodo. Vpliv na odvajanje toplote ima izmenjevalec in pretok morske vode skozi njega. Toploto moraš odvesti. Izračunov nisem delal, ker sem vse dimenzioniral za 55 konjski motor zaradi varnosti na 60kW, kar je malo več kot 80 konj. V praksi se mi je pokazalo, da dejansko sploh ni težav z izmenjevalcem ali odvajanjem toplote niti ob temperaturah vode blizu 30 stopinj.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Nazadnje spremenil Nikola T., dne To Jan 19, 2010 19:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
frikmusic
Admiral
Prispevkov: 653
Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a frikmusic » To Jan 19, 2010 17:25

Nikola Tesla napisal/-a:Hladilnik izpušnega kolektorja imam narejen iz kotlovske pločevine (rjaveče). To so mi svetovali zaradi raztezkov in trpežnosti izdelali pa so mi ga po meri v Scamu Viškovo.

Na ta način imajo izdelane hladilnike izpušnega kolektorja tudi delovna plovila s to razliko, da jih tam dejansko hladijo z morsko vodo in če verjameš ali ne bo kotlovska pločevina (debela) dlje zdržala kot inox pod takimi pogoji.
Imaš prav, ko praviš, da bi moral povečati obstoječi izmenjevalec, če bi hladil kolektor z sladko vodo. Vpliv na odvajanje toplote ima izmenjevalec in pretok morske vode skozi njega. Toploto moraš odvesti. Izračunov nisem delal, ker sem vse dimenzioniral zaradi varnosti na 60kW, kar je malo več kot 80 konj. V praksi se mi je pokazalo da dejansko sploh ni težav z izmenjevalcem ali odvajanjem toplote niti ob temperaturah vode blizu 30 stopinj.
Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Obstaja mogoče kakšna slika notranjosti izmenjevalca ali dimenzije izmenjevalca. Bi pri meni bilo sploh to izvedljivo? kakšna je bistvena prednost sladke vode za hlajenje ispuha. Je to za daljšo življensko dobo ispuha ali so še kakšne druge skrite prednosti?
Frajtonerca je prava stvar...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov